308 T9 e-hdi'ımı (115lik) yeni sattım, aynı 2016 md araçtan 2.sini kullanmış oldum. Ş.içi en kısa en yokuşlu kullanımda 6.5 litre. Fazlası yok. Gerçekten bu anlamda başarılı bir motor. Başarısız olduğu yer ise devir çevirme. Elektrik motoru gibi alt devirler çok güzel. 150'den sonra sağırlık başlıyor. 115'lik e-hdi piyasanın en mantıklı motorlarından. Temiz düşük km araçlar bulunabiliyorken, düşünenler değerlendirmeli. Akarı yok kokarı yok ad-blue yok, kroniği yok.. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turkeril -- 8 Ocak 2021; 17:8:19 > |
Citroen C4 II 1.6 e-Hdi Deneyimim: 60bin km, 3 yıl macerası (2. sayfa)
-
-
3 yıl 2013 exc paket kullandım yakıt istanbul içi 5.8 idi , vites çok hızlı gaza abanmazsan çok üzmüyordu , bagaj ve yakıt için bence çoğu yeni nesili üzer , bu arada ortada ekran vardı bende ön konsol aracın yaşına göre hala yeni nesil gibi duruyor ekran ile beraber
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: turkeril308 T9 e-hdi'ımı (115lik) yeni sattım, aynı 2016 md araçtan 2.sini kullanmış oldum.
Ş.içi en kısa en yokuşlu kullanımda 6.5 litre. Fazlası yok. Gerçekten bu anlamda başarılı bir motor. Başarısız olduğu yer ise devir çevirme. Elektrik motoru gibi alt devirler çok güzel. 150'den sonra sağırlık başlıyor.
115'lik e-hdi piyasanın en mantıklı motorlarından. Temiz düşük km araçlar bulunabiliyorken, düşünenler değerlendirmeli. Akarı yok kokarı yok ad-blue yok, kroniği yok..
bunlarda eolys var, 60-80 binde bir değişiyor ama add blue'dan çok daha pahalı ve doldurması servislik iş.
konuya dönersek biz de bu aracı 5 sene kullandık, bana kalırsa konfor olarak sınıfındaki en iyi araçlardan biriyken yol tutuşu zayıftı, kısa virajda hantal uzun hızlı virajda yüzme eğilimi çoktu. laguna 1'e benzer sürüş karakteri vardı.
belki 16-17 inç jant ebadı çok fark ettiriyor olabilir.
bir de en enteresan yönü diğer dizellerin 7,5ları gördüğü sıkışık trafikte yakıtı 6'yı geçmezken uzun yolda 5,5'ların altına inememesiydi.
-
Bende de C3 Picasso otomatik mevcut. Aracın vitesi gerçekten harika ancak bunun için yapılması gereken işlemler var.
1. Yazılım güncelleme. Evet vites beynini son sürüme guncelletiniz bariz bir iyileşme sağlıyor. 1_2 geçişte silkeleme bitiyor.
2. Mekanik kavrama olduğu için yine yazılım ile baskı kavrama pozisyon ayarı yapılmalı.
Bunu yapabilecek bir usta bulun kendinize. İşini bilen ustalar bunu temiz ayarlıyor ve ortaya sürüsü çok zevkli bir şanzıman çıkıyor. -
2013 ve sonrası C4 mcplerde otomatik kalibrasyon var.
Düz bir yolda motor sıcakken vitesi manuele alıyorsunuz. Gaza sonuna kadar yükleniyorsunuz. En yüksek devirde gösterge kırmızıya dönüyor ve vitesi yükseltiyor. 4. Vitese gelince durup kontağı kapatıyorsunuz. Tekrar çalıştırıp hareket edince vites geçişleri düzelmiş oluyor.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Barracud@2013 ve sonrası C4 mcplerde otomatik kalibrasyon var.
Düz bir yolda motor sıcakken vitesi manuele alıyorsunuz. Gaza sonuna kadar yükleniyorsunuz. En yüksek devirde gösterge kırmızıya dönüyor ve vitesi yükseltiyor. 4. Vitese gelince durup kontağı kapatıyorsunuz. Tekrar çalıştırıp hareket edince vites geçişleri düzelmiş oluyor.
Bilgisayara bağlanmadan yapılmadığını söylüyorlardı, ilk fırsatta denerim.
-
3 yıl 2 ayrı bu kasa (birisi 2012, birisi 2013 model düz vitesti) c4 ü kullanmış birisi olarak değerlendirmeye sonuna kadar katılmakla birlikte yalıtım olarak çoğu arabadan üstün olduğunu düşündüğüm bir araçtır. Özellikle corolla kullanmaya başladığımdan beri c4 teki yalıtım seviyesini çok arıyorum.
Huzurlu yol almak isteyenler için kullanışlı cruise controlü olsun, esnek hdi motor olsun gerçekten güzel araç. Ancak bozuk yollarda vs. insanı çıldırtabiliyor. Şehiriçinde direksiyonu da özellikle manevralarda kullanışlı değil.
Citroen sorunlu vs. diyenlere de en azından bu yıllardan itibaren üretilmiş psa grubu araçlar için kulak asmamak gerektiğini bana öğretmiş araçtır. En ufak sorun yaşamadım. Ama sorunsuz denilen corollada otomatik açılıp kapanan yan ayna garantiden değişti mesela. Kaç yıl önce üretilmiş c4'ün açılıp kapanan yan aynaları bana göre daha stabildi corollaya göre.
-
astra j vs citroen c4 arasında hangisi dersiniz ? konfor yol tutuş sessizlik tok olması gibi konularda ? 2 yıl astra j sport 1,3 dizel kullandım memnundum c4 conford plus iş yerinde şirket aracıydı bir kaç kere kullandım şimdi polo kullanıyorum yine astra j veya c4 geçmek istiyorum.
-
Önceliklerinize bağlı.
Daha iyi yol tutuş, nispeten daha iyi performans, daha iyi oturma pozisyonu olsun, araba daha rafine olsun, bagaj ve arka yolcu kısmı benim için önemli değil derseniz Astra J
Daha iyi yalıtım, çok çok az yakıt tüketimi, daha fazla özellik, daha ferah iç mekan ve büyük bagaj derseniz C4.
Konforda kafa kafaya giderler sanırım, C4 17" jantla, Astra 18" jantla olduğu zaman diyorum tabii bunu. (ben bu setupla kullandım araçları)
Tabii şu da var, 2014-2015 modeller için konuşuyorum, dizel-otomatik dolu C4 alacağınız paraya; dizel-manuel ve boş ya da orta dolulukta Astra alacaksınız aynı kilometrelerde. Özellik seviyorsanız ve otomatik istiyorsanız bu fiyata alternatifi yok C4'ün.
-
teşekkür ederim cevabınız için ama astra j c4 den daha konforlu ve yalıtımı sanki biraz iyi gibi geldi bana. sport pakette confort plus pakete denk geliyor sanırım.
-
Doğrudur, donanım olarak yakın denebilir Sport ve Confort Plus.
Ancak konfor konusunda dediğim gibi, ben kıyası kendi yürüttüğüm Astra ve C4 üzerinden yaptım, Astra'da fabrika çıkışlı gelmeyen 225 45 R18 kullanıyordum, üstüne Vogtland Spor Yay kullanmış idim. Bu durum bittabii konforu ciddi şekilde düşürmüştür. Bu setuplar göz önüne alındığında C4 daha konforludur demek istemiştim.
Yalıtım mevzusu sanıyorum daha göreceli, iki araca da harika ya da çok iyi diyemem ama hatırladığım kadarıyla söyledim,
Selamlar
-
quote:
Orijinalden alıntı: oneyy1905Forumda arabayı ne kadar çok kullanan varmış, şu zamana kadar birbirimizi bulamamışız :)
Beygir konusu doğrudur, sizden öğrendim gücün seneyle değiştiğini. Aracın sizde ne gibi sorunu oldu? Ben daha bu kasaya dair yürütmeye engel bir kronik sorun duymadım hiç.
Evet evet baya kullanan var. C4 Facebook grubuna da üye olun. Oldukça fazla kullanıcı ve ustaya da ulaşmış olursunuz.
Bir sorununuz olursa da özelden yazabilirsiniz.
Arka amortisörler zaten gürültülü çalışıyor. Bir de enjektörler hata veriyor. 2011 ve 2012'lerin kronik sorunu maalesef. Onun dışında bir sorun yaşamadım ben de. Memnunum kendisinden.
Haziran ayında komple bakıma soktum. Bütün disk balataları orjinalleriyle değiştirdim. Trigeri devir daimi değiştirdim vs vs. 6 ay oldu bakım yaptıralı 12 bin km yapmışım. Bu bakımda Liqui Moly yağ alacağım ve orjinal filtrelerden devam edeceğim. Bir de lastikler önemli, malum pek sessiz bir araç değil. Nokian Powerproof taktırdım ben yine haziranda. Kaliteli lastikle biraz daha keyifli oluyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kartalus -- 9 Ocak 2021; 1:14:15 >
-
13:50 den itibaren
-
Araçla uzaktan yakından ilgim alakam yok ama güzel bir inceleme yazısı olmuş.
Zorla okutturuyor kendini.
Şehir içi dediğimiz ortalama 45km hızı çok kıskandım yalnız. Biz İstanbul da en fazla 26km ile depoyu bitirebiliyoruz. -
Şehir içi ortalama hız 50 km/h mi -
quote:
Orijinalden alıntı: shkoksal
Şehir içi ortalama hız 50 km/h miİşte kişisel avuntu.50 kmhiz şehiriçi diye paylasiliyo ben 28-30 km hızı bile paylaşmıyor burda
-
28-30 bile güzel hızlar. Şehir içi 20 km/h ve altıdır bence ya
Şöyle kilit köprü trafiği falan -
Ankara'da trafik mi var ?
Varsa da işe aynı saatte giden ve gelenlerin hürraaa diye aynı yola doluşmaları .
Sonrası yine akıcı.
-
Tamam bundan sonra 25 le gidecem. Sırf gönlünüz olsun diye.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X