arkadaşlar tartışma yaratmak istemem ama geçende bizim burdada bir kaza oldu. araç c4 . caddede giderken karşısına köpek çıkıyo düşük hızda bahçe duvarına çarpıyo.aracın motorunun neredeyse yarısı parçalanıyor. bu kazayıda gördükten sonra citroene artık hiç güvenim kalmadı.
O zaman sen hiç bir arabaya binme. Çünkü bu kazadaki ve senin bahsettiğin kazadaki araçlar Citroen değiil de 2010 Mercedes bile olsa alacağı hasar çok benzer olurdu. Yeni nesil araçlar çarpışmanın etkisini kabine en düşük oranda yansıtmak için darbeyi o şekiilde emer ve içerisindeki yolcuları korur. Zaten fotoğrafa bakacak olursan C5'in yolcu bölümünde en ufak bir deformasyon olmadığını görebilirsin.
Emin misin mercedesin de o kadar dağılacağına? İstersen euro ncap videolarını izle. Mercedes daha ağır olmasına rağmen çok daha az hasar alıyor. Aynı durum renaultun araçlarında da var. Onların da kaportası çok çabuk dağılıyor. Ben de güvenmiyorum fransızlara.
Evet gayet eminim. Ayrıca araçların kaportasına bakarak güvenli olup olmadığına karar veriyorsan araçların güvenliği hakkında öğrenmen gereken çok şey var demektir. Bana Mercedes'lerin Euroncap sonuçlarına bak diyorsun ama o güvenmediğin Renault'un sonuçlarına bakmadın galiba. Renault'ları pek sevmem ama güvenli araçlar yapıyorlar, bu gerçek.
quote:
Orijinalden alıntı: _leylandi_
araç pert çıkmaz.baya bi dağılmış gerçekten.minibüste hasar çok az.sanki ufak bir çarpışma olmuş gibi.c5 fena olmuş nedense.
quote:
Orijinalden alıntı: canozpinar
quote:
Orijinalden alıntı: ugurcugum
quote:
Orijinalden alıntı: canozpinar
quote:
Orijinalden alıntı: beyaz002
arkadaşlar tartışma yaratmak istemem ama geçende bizim burdada bir kaza oldu. araç c4 . caddede giderken karşısına köpek çıkıyo düşük hızda bahçe duvarına çarpıyo.aracın motorunun neredeyse yarısı parçalanıyor. bu kazayıda gördükten sonra citroene artık hiç güvenim kalmadı.
O zaman sen hiç bir arabaya binme. Çünkü bu kazadaki ve senin bahsettiğin kazadaki araçlar Citroen değiil de 2010 Mercedes bile olsa alacağı hasar çok benzer olurdu. Yeni nesil araçlar çarpışmanın etkisini kabine en düşük oranda yansıtmak için darbeyi o şekiilde emer ve içerisindeki yolcuları korur. Zaten fotoğrafa bakacak olursan C5'in yolcu bölümünde en ufak bir deformasyon olmadığını görebilirsin.
Emin misin mercedesin de o kadar dağılacağına? İstersen euro ncap videolarını izle. Mercedes daha ağır olmasına rağmen çok daha az hasar alıyor. Aynı durum renaultun araçlarında da var. Onların da kaportası çok çabuk dağılıyor. Ben de güvenmiyorum fransızlara.
Evet gayet eminim. Ayrıca araçların kaportasına bakarak güvenli olup olmadığına karar veriyorsan araçların güvenliği hakkında öğrenmen gereken çok şey var demektir. Bana Mercedes'lerin Euroncap sonuçlarına bak diyorsun ama o güvenmediğin Renault'un sonuçlarına bakmadın galiba. Renault'ları pek sevmem ama güvenli araçlar yapıyorlar, bu gerçek.
canozpınar arkadaşım haklı deforme olması enerjiyi absorbe etmek için gerekli ve önemli birşeydir.
Yeni nesil araçlar fazlasıyla güvenli artık mercedes'inde çarpışma testleri var her markanın var mercedes çok iyidir her markadan daha güvenlidir demek çok zor.2010 model hangi araç olursa olsun dağılması gayet normal tabiki bir noktaya kadar bir noktadan sonra zaten şasi görevini yapıyor.
Mesela eskilerin tank dedikleri arabalardan biri kaportası çok sağlamdır fakat güvenlik konusunda kaportasının 10'da 1'i kadar iyi değildir.Bu tarz bi kazada bir kaç ezikle kurtulabilirdi bu tarz bir araç ama bu onun güvenli olduğu anlamına gelmiyor.
+1, C5 bu kazadan alnının akıyla çıkmış. Önemli olan yolcuların sağlığı, aracın nasılsa kaskosu var.
quote:
Orijinalden alıntı: seksanddirt
C5 bence bu kazada gayet başarılı. A sütunlarında hiç bir deformasyon görünmüyor. Bu kazada C5in bu hale gelmesini yadırgamak, "fransız araçlarına güven olmaz, önü fena dağılmış" demek bence saçma olur. Yeni nesil hangi araç böyle bir kaza yaparsa yapsın böyle bir hasar alması beklenir/istenir. Bu alman olsun, fr olsun, japon olsun; değişmez bence. Önemli olan kabin içindeki adam canlı çıktı mı, çıkmadı mı...
quote:
Orijinalden alıntı: ncrdbl
+1, C5 bu kazadan alnının akıyla çıkmış. Önemli olan yolcuların sağlığı, aracın nasılsa kaskosu var.
quote:
Orijinalden alıntı: seksanddirt
C5 bence bu kazada gayet başarılı. A sütunlarında hiç bir deformasyon görünmüyor. Bu kazada C5in bu hale gelmesini yadırgamak, "fransız araçlarına güven olmaz, önü fena dağılmış" demek bence saçma olur. Yeni nesil hangi araç böyle bir kaza yaparsa yapsın böyle bir hasar alması beklenir/istenir. Bu alman olsun, fr olsun, japon olsun; değişmez bence. Önemli olan kabin içindeki adam canlı çıktı mı, çıkmadı mı...
İyi ki benim arabanın anlı ak değil ya
Allah korusun ama bir kazada ak koyun kara koyun ortaya çıkıyor, aracın kaportası sağlam olupta -o da eğer şanslıysanız- ömür boyu bastonla gezebiliyorsunuz...
Bence yukarıdaki videoyu tekrar tekrar izleyin..
quote:
Orijinalden alıntı: Ali Dogukan
quote:
Orijinalden alıntı: ncrdbl
+1, C5 bu kazadan alnının akıyla çıkmış. Önemli olan yolcuların sağlığı, aracın nasılsa kaskosu var.
....
İyi ki benim arabanın anlı ak değil ya
quote:
Orijinalden alıntı: _1301217_
quote:
Orijinalden alıntı: _leylandi_
araç pert çıkmaz.baya bi dağılmış gerçekten.minibüste hasar çok az.sanki ufak bir çarpışma olmuş gibi.c5 fena olmuş nedense.
haklısın biraz gülünç olmuş.ama düşüncem aynen geçerli.pert olmaz bu araç.ben ne arabalar gördüm perte çıkmayan.bu onların yanında sapasağlam kalır.sadece motorda ve şaside hasar var,kaput zaten gitmiş.
quote:
Orijinalden alıntı: canozpinar
quote:
Orijinalden alıntı: ugurcugum
quote:
Orijinalden alıntı: canozpinar
quote:
Orijinalden alıntı: beyaz002
arkadaşlar tartışma yaratmak istemem ama geçende bizim burdada bir kaza oldu. araç c4 . caddede giderken karşısına köpek çıkıyo düşük hızda bahçe duvarına çarpıyo.aracın motorunun neredeyse yarısı parçalanıyor. bu kazayıda gördükten sonra citroene artık hiç güvenim kalmadı.
O zaman sen hiç bir arabaya binme. Çünkü bu kazadaki ve senin bahsettiğin kazadaki araçlar Citroen değiil de 2010 Mercedes bile olsa alacağı hasar çok benzer olurdu. Yeni nesil araçlar çarpışmanın etkisini kabine en düşük oranda yansıtmak için darbeyi o şekiilde emer ve içerisindeki yolcuları korur. Zaten fotoğrafa bakacak olursan C5'in yolcu bölümünde en ufak bir deformasyon olmadığını görebilirsin.
Emin misin mercedesin de o kadar dağılacağına? İstersen euro ncap videolarını izle. Mercedes daha ağır olmasına rağmen çok daha az hasar alıyor. Aynı durum renaultun araçlarında da var. Onların da kaportası çok çabuk dağılıyor. Ben de güvenmiyorum fransızlara.
Evet gayet eminim. Ayrıca araçların kaportasına bakarak güvenli olup olmadığına karar veriyorsan araçların güvenliği hakkında öğrenmen gereken çok şey var demektir. Bana Mercedes'lerin Euroncap sonuçlarına bak diyorsun ama o güvenmediğin Renault'un sonuçlarına bakmadın galiba. Renault'ları pek sevmem ama güvenli araçlar yapıyorlar, bu gerçek.
Tam tersi, bu konuda bütün araçların aldıkları puanları bilirim. Çoğu aracın ncap videolarını da izledim. Ben izlediğim gördüğüm kadarıyla renoya da citröene de güvenmiyorum. Kaporta sağlamlığı ayrı şey kabin sağlamlığı ayrı şey, farkındayım ama yine de güvenmiyorum.
Bir kapı sacı ezilmesi ile bu kadar dağılıyorsa bir araç, yolda giderken de dağılabilir.
Altı üstü kapı sacı eziliyor, bir kaportacı % 90 o sacı düzeltebilir.
Öbür tarafta koskoca C5 haşat, sahibini kurtarmak için intihar ediyor.
O boxer'ın arka ve ön mekanik dağıldıysa mecbur çift taraflı değişim yapılacağından en az citroen kadar masraf çıkabilir. Bir araçtaki en pahalı parçalardan hasar aldıkları.
arkadaşlar c5 in kabin sağlam ona bişey diyecek yok ama, ortada ciddi bir kazada yok. bi tarafta kapı sacı ezilmesi ,diğer tarafta pert bir araba .insan düşünmeden edemiyor açıkcası
quote:
Orijinalden alıntı: beyaz002
arkadaşlar c5 in kabin sağlam ona bişey diyecek yok ama, ortada ciddi bir kazada yok. bi tarafta kapı sacı ezilmesi ,diğer tarafta pert bir araba .insan düşünmeden edemiyor açıkcası
Ciddi bir kaza olmadığını nasıl anladınız? C5 in kaç km hızla çarptığını araca bilmeden basit veya ciddi denilemez. Boxer in sadece sac yamulması olması yandan çarpıldığından kaynaklanıyor ve eski araçların çoğu kaza anında dağılmaz çok fazla bütün o çarpma şiddetini kabin içine aktarırlar ve bu da içindeki sürücüyü ve yolcuları etkiler.Böyle olması arabayı kurtarıyor ama malesef sizin canınıza malolabiliyor.
zevkler tartışılmıyor demek ki
bazıları kaza esnasında bana birşey olmasın da gerisi önemli değil der. bazıları da ama arabam dağılmasın , mahalledeki bakkala , manava ne derim ben şimdi diyerek sakat kalmayı yeğler.
_''ismet abi , araban fena dağılmış puahhaaaa'' _:(
pek takılmamak lazım.
geçen hafta arkadaşım abd den geldi .şehrin içinde 6 katlı karayolundan bahsediyordu.bu yeni araçlar abd,kanada,avrupa gibi yolların geniş trafik sıkışıklığının olmadığı ülkeler için uygun.adam 1 m mesafe ile takip ediyor önündeki aracı bizim ülkemizde. hemen hemen her gün işe giderken birbirine sürten arabalar şehir içinde yapılan ufak kazalar birbirine bağıran insanlar görüyorum . Türkiye ,Mısır .Bangladeş ,suriye gibi ülkelerin trafikleri bu arabaların tamponları , aynaları ve plastik kaportaları için hiç uygun değil. en ufak sürtmede boyalı tampon çiziliyor tırnaklarından kırılıyor, aynalar hızlı çarptığınızda kırılıyor . araba kullanmayı öğrenirken lada samarayla geri geri giderken duvara çarpıp yıkmıştım tampon sadece yamuldu kırılmadı parçalanmadı .gidip kaportacıda doğrultum. C5 te öğrenseydim yaptığım kazalarla çoktan pert etmiştim arabayı.
quote:
Orijinalden alıntı: ExTReMee
Boxer'da gerçekten fazla bişi yok kaldırıma çıkmış diğer lastik zaten. Yeni araçlarda bildiğiniz gibi kabinde bi hasar olmaması için aracın dış kısmı darbeyi emiyor ve sonuç bu oluyor. %90 C5 perte çıkar çünki baya bi hasarı var motorda felan. Bide Yetkili Serviste parçaların pahalılığıda göz önünde bulundurulsa kesin pert. Bu arada bu olaydan 1 saat öncede Fahrettin Kerim Gökay Caddesinde Fiat Yetkili servisine giderken U yasak olan yerden U çektim birazda lastikleri öttürdüm Polis abimizde pusu kurmuş Shell benzinliğine gelmeden 62 lirayı kitledi direk
Ahanda ben tam orada oturuyorum , ben bile senin yediğin şekilde bir iki ceza yedim evimin önünde marmara pastanesinde oturan telsiz gecen gözcü polisi bile bile
C5, şeşi beş olmuş .
Boxer ın da tekerler falan 8 çiziyor tabiri caizse baya yamulmuş ama onu da yabana atmamak lazım ...
valla c5 oldukca güvenli bir araç demek ki kabinde en ufak sıkısma yok kapı rahatlıkla acılır gibi duruyo sonuçta birisi ticari araç digeri binek otomobil...
ve bu foto dikkat ettim yüzde 90 yalan cünkü citroen in en taraf daha yüksekte bir darbe olusturur ve araçlar cekilmiş etrafta cekici yok , ki boxer ın arka teker in yamulması cok tuaf o tar bi kazada bu olamaz ...