Şimdi Ara

City Safety Özellikli Bir Volvo'nuz Yoksa, Bu Testi Sakın Denemeyin! (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
2
Favori
3.367
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Daha dün, şehiriçi 20 km gibi bir hızla ilerlerken telefona dalmışım ve araba bir anda durdu Bir baktım trafik durmuş ve ben City Safety ile durmuştum istemsiz olarak

    Çok net kazadan kurtardı beni. Yaşadım gördüm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • HyperXCrossfire kullanıcısına yanıt
    Aracımda var, 50 Km. hızla kadar öndeki araçlara karşı gayet etkili çalışıyor ve sıkışık trafikte birkaç kez tamponumu kurtardı diyebilirim...
    Yayalar konusunda tam güvenmeme konusunda haklısın. Bunu burada daha önce tartıştık. City Safety sistemi, yayaları önlemek için yapılmış "yaya algılama" sistemi değil. Bunu karıştırıyorlar. O sistem tamamen ayrı bir sistem. Bunda da sensörün algılamasına göre bir yayaya tepki verebilir de, vermeyebilir de... Yayalara karşı karşı güvenilir demek doğru olmaz.
    Yeni çıkan XC90'lardaki City Safety sistemine, karanlıkta da algılayan bir "yaya algılama" da monte edildi.. Yanılmıyorsam ya bu sene yada seneye diğer modellere de "Standart" donanım olarak gelecek.

    http://www.volvocars.com/tr/top/about/news-events/Pages/default.aspx?itemid=168

    http://www.cesmehaberi.com/volvonun-guvenligine-bir-tescil-daha/248



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yolcum -- 4 Şubat 2015; 0:07:22 >




  • Ben bu sisteme bir türlü güvenemiyorum...Durur durmaz nemelazım
  • sistemde sorun yok, aracın nesneyi algılaması gereken kamera-lazer vs kaynağın kapanması ve görüş açısı sorun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HyperXCrossfire



    Bu sisteme cok guvenmemek gerek


    Ya cahiller kullandıkları araçtaki "city safety" yani araçları algılama sistemini "yaya algılama" sistemiyle karıştırıyorlar (bunlar farklı sistemler her city safetyli volvo yayayı algılamaz city safety standart, yaya algılama opsiyondur. Ya da sistemi panelden kapattılar karalamaya çalışıyorlar.

    Aşağıdaki videoda volvodaki sistemin çok pahalı rakiplerinden bile ne kadar başarılı olduğunu görebilirsiniz.

    http://youtu.be/PzHM6PVTjXo

    V40'ımdan sonra hangi aracı alırsam alayım artık ilk bakacağım opsiyon ne sunroof ne xenon ne de hız sabitleyici; ilk önce bu tarz bir sistem var mı ona bakacağım bir çok kez tamponumu boyadan kurtardı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • güzel özellik ama çok para
  • Ford'daki sistem zaten Volvo'nun. Önceki ortaklıktan kalma teknoloji transferi.
  • Çok güzel özellik çok nadir de olsa düşük hızlarda bazen dalıyoruz Volvo yapıyor abicim
  • Boh da çıkabilir pek güvenmiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yolcum

    Aracımda var, 50 Km. hızla kadar öndeki araçlara karşı gayet etkili çalışıyor ve sıkışık trafikte birkaç kez tamponumu kurtardı diyebilirim...
    Yayalar konusunda tam güvenmeme konusunda haklısın. Bunu burada daha önce tartıştık. City Safety sistemi, yayaları önlemek için yapılmış "yaya algılama" sistemi değil. Bunu karıştırıyorlar. O sistem tamamen ayrı bir sistem. Bunda da sensörün algılamasına göre bir yayaya tepki verebilir de, vermeyebilir de... Yayalara karşı karşı güvenilir demek doğru olmaz.
    Yeni çıkan XC90'lardaki City Safety sistemine, karanlıkta da algılayan bir "yaya algılama" da monte edildi.. Yanılmıyorsam ya bu sene yada seneye diğer modellere de "Standart" donanım olarak gelecek.

    http://www.volvocars.com/tr/top/about/news-events/Pages/default.aspx?itemid=168

    http://www.cesmehaberi.com/volvonun-guvenligine-bir-tescil-daha/248




    City Safety, otomobilin önündeki her türlü nesneye karşı otomatik fren yapan teknolojilerin grup adı.(Sensörleri ön camın üstünde yer alıyor.) Yaya algılama diye ayrı bir teknoloji ismi yok Volvo'nun. Bugün satışta olan tüm Volvolarda standart olarak sunuluyor; halihazırda otomobilleri ve 80cm'den büyük insan figürlerini algılayabiliyor. Opsiyonel olan ise, ACC. Yani 200km/h'e kadar olan tüm hızlarda çalışan ve öndeki araçla aradaki mesafeyi koruyup fren ve gaz müdahelesini otomobilin kendisinin yaptığı Adaptif Hız Sabitleme Sistemi. (Sensörü ön ızgaranın solunda yer alıyor. Siyah plastik bir parça.) Ayrıca, bugünkü sistemler karanlıkta da çalışabiliyor. Sadece görüşün azaldığı sisli ve kar yağışlı havalarda sistemin önündeki nesneyi algılamaması gibi bir durum söz konusu olabiliyor.

    Yeni XC90'da City Safety'nin daha geliştirilmiş bir versiyonu olacak. Sensörlerin daha geniş bir alanı tarayıp, daha hızlı ve efektif çalışma yönünde iyileştirmeler yapılmış. Ayrıca, kavşak dönüşlerinde artık karşı yönden araç gelip gelmediği de algılanabilecek. Volvo City Safety'nin özelliklerini her geçen gün daha da artırıyor. Mesela, 2008'de satışa sunulan araçlardaki City Safety'li ilk araçlarda sistem 30km/h hıza kadar öndeki statik engele çarpmadan durabiliyordu. Bugün bu üst sınır 50km/h hıza yükseltildi. Yakın bir gelecekte tüm hızlarda çalışacak şekilde geliştirilmeye devam edilecektir..




  • s-class dan daha iyi çalışıyor volvo nun ki
  • Basligi acan arkadas belirtmis zaten 80cmden uzakta olmasi gerekir diye.Bu adamlar zaten firt diye aracin onune hareketli olarak cikinca sistem algilamiyor.Algiliyordur aslinda ama dursa bu seferde her seye durmasi gerekir aracin.Yani bu yapilan test biraz abarti.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.