Şimdi Ara

City Safety Özellikli Bir Volvo'nuz Yoksa, Bu Testi Sakın Denemeyin!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
2
Favori
3.367
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Otomobil blogumda geçtiğimiz günlerde Volvo XC60'ı test ettim. Test sırasında özellikle Volvo'nun gelişmiş güvenlik özelliklerine yoğunlaştık. Tüm yeni Volvo'larda standart sunulan City Safety özelliği sayesinde 50km/h hıza kadar olan hızlarda otomobilin önünde bir engel algılandığında(engelin 80cm'den uzun olması gerekiyor) otomobil fren yaparak olası bir çarpışmayı engelliyor. Bu özellik, sürücüye "destek" amaçlı tasarlanmış olsa da acaba otomobilde sürücü hiç olmasa ne doğurur diye merak ettim ve aşağıdaki videoyu çektik :)

    Bu sistemin bir benzeri bugün Volvo'nun dışında VW ve Mercedes gibi markalarda da sunuluyor. Videoda görüldüğü gibi sistemlerin sürücü olmadan bugün bile çalışıyor olması, otonom sürüşe sahip otomobillerle tahmin ettiğimizden çok daha yakın bir gelecekte karşılaşacağımızın bir göstergesi. Bu gibi sürücü destek sistemleri hakkında siz ne düşünüyorsunuz ve otonom sürüşe nasıl bakıyorsunuz? Çok yakın bir gelecekte direksiyonu da otomobillerimize bırakmaya hazır mıyız?

    *Bu video, trafiğe kapalı alanda çekilmiştir. Benzer otomatik fren sistemli bir aracınız yoksa denemeniz önerilmez :)








  • Güzel test olmus elinize saglık

    Her türlü güvenlik önlemi olsun ama arabalar kendi kendine gitmesin hayatta tek zevkimiz var onu da bizden almasınlar
  • Kanalınız hayırlı olsun.Ama tutmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: themonsterlive

    Bu mesaj silindi.
    ya durmasaydı ?
  • Volvo dakı sısteme pek guvenmeyınız. Iıhs testındekı vıdeoyu ızlemenızı onerırım, aynı sekılde honda dakı sıstemıde bır ıkı kere deneyım derken ondekı araca carpacaktım nerdeyse.


    http://www.iihs.org/iihs/news/desktopnews/iihs-issues-first-crash-avoidance-ratings-under-new-test-program-7-midsize-vehicles-earn-top-marks-for-front-crash-prevention
  • Closer kullanıcısına yanıt
    Otomobil 3-4 km/h gibi çok düşük bir süratte ilerlediği için otomatik fren yapılmaması halinde otomobilin önünden kaçmak son derece kolay. Ayrıca, sistemi bundan önce çeşitli hızlarda onlarca kere cansız mankenle test ettik. Sıfır hata ile sistem her zaman çalıştı ve olası bir kazayı engelledi.

    Sistemin çalışmaması gibi bir ihtimal tabii her zaman bulunuyor, ancak yukarıdaki sebepler güvencesinde videoyu hazırlamak konusunda kendimize engel olamadık. :)
  • Belli bir ceza puanını dolduran trafik teröristi otomatik pilota mahkum edilir

    Cam tavanlı aracı vereceksin otomatik pilota ooohh mis gibi

    Makam şoförlerinin işi azalır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sensodrive

    Volvo dakı sısteme pek guvenmeyınız. Iıhs testındekı vıdeoyu ızlemenızı onerırım, aynı sekılde honda dakı sıstemıde bır ıkı kere deneyım derken ondekı araca carpacaktım nerdeyse.


    http://www.iihs.org/iihs/news/desktopnews/iihs-issues-first-crash-avoidance-ratings-under-new-test-program-7-midsize-vehicles-earn-top-marks-for-front-crash-prevention


    Aman sakın, trafikte denemeyin bu sistemleri :) Videoyu az önce izledim. Biz, 45km/h hızda dahi aracın önüne yerleştirdiğimiz engele çarpmadan durabildik. 45-50 km/h arasındaki hızlarda ise, otomatik fren sistemi yine devreye girdi; ancak engelle küçük bir temas yaşandı. Zaten Volvo, sistemin 50km/h hıza kadar çalıştığını, bu hızın üstündeki hızlarda sadece kazanın şiddetini azaltacağını söylüyor.

    Bu arada sistemlerin herhangibir sebepten ötürü çalışmama ihtimali her zaman bulunuyor. Mesela Volvo'nun bu sisteminin yabancı bir ülkedeki basın lansmanında, tüm basının ve kameraların gözü önünde sistem çalışmayarak feci şekilde öndeki yüksek araca çarpıyor.


    Tüm kontrolü henüz onlara bırakmamakla birlikte, yine de bu tür sistemlerin sürüş sırasında verdiği yüksek güvenlik hissinin ve başarılı performanslarının takdire şayan diye düşünüyorum.




  • alpkocakm A kullanıcısına yanıt
    Sadece vw ve mercedes mi?Ford da nerdeyse 4 5 senedir var bu ozellikler
  • alpkocakm A kullanıcısına yanıt


    Esp gıbı bunlarında standart olacagı gunler gelecektır, bende cok faydası oldugunu dusunenlerdenım, faydasınıda gordum. Subaru kullandıgı eyesıght sıstemını yenıledı, asagıdakı vıdeosunu ızlemenızı tavsıye ederım.


    https://m.youtube.com/watch?v=cm0yncArJMU



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sensodrive -- 3 Şubat 2015; 22:34:07 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ***Leopard***

    Sadece vw ve mercedes mi?Ford da nerdeyse 4 5 senedir var bu ozellikler

    İlk aklıma gelen örneklerdi onlar. Yoksa Ford'da, Mazda'da, Subaru'da, Nissan'da ve aklıma ilk anda gelmeyen daha birçok markada bu sistemler var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iniyesta

    Belli bir ceza puanını dolduran trafik teröristi otomatik pilota mahkum edilir

    Cam tavanlı aracı vereceksin otomatik pilota ooohh mis gibi

    Makam şoförlerinin işi azalır

    Hiç bu yönden bakmamıştım: Bir ceza olarak otomatik pilot.

    Makam şoförünün yerini alması için park yeri bulunamayan şehir merkezlerinde, patron işini hallediyorken sokaklar turlaması; park yapmanın yasak olduğu bir noktada beklerken polisi görünce kaçması filan gerek Yine biraz daha geliştirildikten sonra şoförlerini işinden edebilir tabii




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Güzel test olmus elinize saglık

    Her türlü güvenlik önlemi olsun ama arabalar kendi kendine gitmesin hayatta tek zevkimiz var onu da bizden almasınlar

    Bu testin sadece daha görünen yüzü. Tüm içeriği bu hafta içerisinde yayınlamayı planlıyorum.

    Bu arada, konu keyiften açılmışken, BMW'nin drift yapan otonom sürüş teknolojinisi seyretmiş miydiniz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpkocakm

    quote:

    Orijinalden alıntı: ***Leopard***

    Sadece vw ve mercedes mi?Ford da nerdeyse 4 5 senedir var bu ozellikler

    İlk aklıma gelen örneklerdi onlar. Yoksa Ford'da, Mazda'da, Subaru'da, Nissan'da ve aklıma ilk anda gelmeyen daha birçok markada bu sistemler var.

    Diğer markalarda da isimleri farklı olarak bu sistem var ama hepsi opsiyonel paketlerde.. Almak için ekstra para ödemeniz gerekiyor.

    Volvo araçlarında ise bu sistem 2011 yılından beri standart donanımda sunuluyor, farkı bu.

    Yeni XC90'da "Yaya algılama" sistemi de standart donanım olarak sunulmaya başlandı ve 2016'dan itibaren tüm Volvo'larda bu güvenlik sistemi de standart olacak. Diğer markaların çoğu bunu opsiyonel olarak bile sunamıyor.

    Güvenlik sistemleri konusunda Volvo diğer markalara göre bir adım önde gidiyor.


    IIHS Top SafetyPick+ ödülleri ile zaten bunu ispatliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpkocakm

    quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Güzel test olmus elinize saglık

    Her türlü güvenlik önlemi olsun ama arabalar kendi kendine gitmesin hayatta tek zevkimiz var onu da bizden almasınlar

    Bu testin sadece daha görünen yüzü. Tüm içeriği bu hafta içerisinde yayınlamayı planlıyorum.

    Bu arada, konu keyiften açılmışken, BMW'nin drift yapan otonom sürüş teknolojinisi seyretmiş miydiniz?



    Izlemem mı

    Peki video nun tam halini de bekliyorum haberdar ederseniz sevinirim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpkocakm

    quote:

    Orijinalden alıntı: sensodrive

    Volvo dakı sısteme pek guvenmeyınız. Iıhs testındekı vıdeoyu ızlemenızı onerırım, aynı sekılde honda dakı sıstemıde bır ıkı kere deneyım derken ondekı araca carpacaktım nerdeyse.


    http://www.iihs.org/iihs/news/desktopnews/iihs-issues-first-crash-avoidance-ratings-under-new-test-program-7-midsize-vehicles-earn-top-marks-for-front-crash-prevention


    Aman sakın, trafikte denemeyin bu sistemleri :) Videoyu az önce izledim. Biz, 45km/h hızda dahi aracın önüne yerleştirdiğimiz engele çarpmadan durabildik. 45-50 km/h arasındaki hızlarda ise, otomatik fren sistemi yine devreye girdi; ancak engelle küçük bir temas yaşandı. Zaten Volvo, sistemin 50km/h hıza kadar çalıştığını, bu hızın üstündeki hızlarda sadece kazanın şiddetini azaltacağını söylüyor.

    Bu arada sistemlerin herhangibir sebepten ötürü çalışmama ihtimali her zaman bulunuyor. Mesela Volvo'nun bu sisteminin yabancı bir ülkedeki basın lansmanında, tüm basının ve kameraların gözü önünde sistem çalışmayarak feci şekilde öndeki yüksek araca çarpıyor.


    Tüm kontrolü henüz onlara bırakmamakla birlikte, yine de bu tür sistemlerin sürüş sırasında verdiği yüksek güvenlik hissinin ve başarılı performanslarının takdire şayan diye düşünüyorum.

    Sistem istenildiği zaman araç panelinden kapatılabiliyor, bu videoda da büyük ihtimal sistem yanlışlıkla kapatılmıştı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Automobilista

    Kanalınız hayırlı olsun.Ama tutmaz.

    Kardeşim seni tanımıyorum ama konularda attığın mesajların çoğu eksileniyor forumda pek sevilmiyorsun galiba
  • Haketmedim H kullanıcısına yanıt
    Sevdiklerinden öyle yapıyor onlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Automobilista

    Sevdiklerinden öyle yapıyor onlar.
    güzel test olmuş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mono87

    güzel test olmuş

    Alıntıları Göster


    Bu sisteme cok guvenmemek gerek




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.