Şimdi Ara

Civic 2000 1.4 IS? 2003 1.6 VTEC? (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
0
Favori
4.049
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • iki araçtaki tecrübelerime istinaden söylüyorum..

    ve bunun nedeni daha yüksek tork, daha düşük devirde max. gücü verme ve bir üst nesil VTEC teknolojisine bağlıyorum

    biliyorsun son nesil VTEC ler (i-VTEC) 1800cc olmasına rağmen 1.6 araçlar gibi yakıyor.. VTEC teknolojisi sürekli gelişiyor
  • Anlaşılan sizlerden tatmin edici cevap gelmeyecek... Buyrun söylediklerimin teknik açıklaması

    120 Bg'lik kasa 110 Bg'lik kasadan daha performanslıdır.120 Bg'lik aracın Vites oranlarının daha kısa olması lastik yuvarlanma mesafesinin daha az olması Bg/Kg ve Tork/Kg orantıları max tork max bg verdikleri devirler bu konuda etkilidir..110 Bg'lik araç 5600 devirde max beygir gücüne ulaştığında bir üst vitese geçmek durumunda kalacak ama 120 Bg'lik kasa 5600 devirden sonra 6400 devire kadar güç üretmeye bununla bağlantılı olarakda aracın alt devirden üst devire çıkmasına gerek kalmadan akselerasyonunu sürdürmeye devam etmesine imkan sağlayacaktır...110'luk kasanın avantajı torkunun yüksek olmasıdır ama max. tork değerine 5200 devirde ulaşıyor olması 120 Bg'lik kasanın ise max.tork değerine 5000 devirde ulaşıyor olması karşısında bir dezavantajdır...110 Bg'lik kasanın uzun vites oranları ve yüksek torku ise yakıt ekonomisi konusunda aracı 120 Bg'lik aracın bir adım önüne taşıyacaktır.Ara hızlanmalarda 110 Bg'lik aracın daha seri olması torkun yüksek olması yüzünden daha iyi olacak gibi görünsede 120 Bg'lik kasaya göre vites oranının uzun olmasından dolayı beklenildiği gibi olmayacaktır...110 Bg'lik araç 153 Nm'lik tork değeri ve 1100 Kg'lık ağırlığı ile tork başına 7.18 Kg ve 110 Bg güç ile de Bg başına 10 Kg gibi bir yük ile hareket etmektedir.120 Bg'lik araç ise 144 Nm'lik torku değeri ve 1030 Kg'lık ağırlığı ile Tork başına 7.15 120 Bg güç ile de Bg başına 8.58 Kg gibi bir ağırlıkla hareket etmektedir...Motorun taşıdığı bu yükleri karşılaştırır isek max tork devri olan devirlerde 110 Bg olan araç 7.18Kg , 120 Bg olan araç 7.15Kg gibi yakın değerler ile karşı karşıya gelecektir.Ama Kg Beygir orantısına bakıldığında Max. Bg devirlerinde 110 Bg gücündeki araç 10 Kg yük çekerken 120 Bg gücündeki araç 8.58 Kg yük çekecektir...120 Bg'lik kasanın vites oranlarının daha kısa olduğuda hesaba katılırsa bu değerler ışığında 120 Bg'lik araç akselerasyonda daha seri olacak ara hızlanmalarda ise tork başına düşen ağırlık miktarlarının birbirine yakın olması nedeni 110 Bg'lik araç ile çok çok yakın performans sergileyecektir...Son dişli oranlarına bakıldığındada 110 Bg gücündeki aracın son dişli oranının 120 Bg gücündeki araca göre uzun olması bu 110 Bg'lik aracın son süratini daha yüksek kılacaktır ama bu son sürat değerine 120 Bg gücündeki araca göre daha geç zaman diliminde ulaşacaktır...



    Şimdi bu yazdıklarımın aksini iddia eden var ise iddiasına dayalı teknik açıklamayı yaptığı takdirde iddiasını zevkle kabul edebileceğimi belirtirim...Ama ezbere dayalı olarak iddiasını sürdürecekse o zaman kabul gören en mantıklı açıklama doğrudur der yorumu bu başlığı okuyanlara bırakır aradan çekilirim...Saygılarımla...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Sympatique

    Anlaşılan sizlerden tatmin edici cevap gelmeyecek... Buyrun söylediklerimin teknik açıklaması

    120 Bg'lik kasa 110 Bg'lik kasadan daha performanslıdır.120 Bg'lik aracın Vites oranlarının daha kısa olması lastik yuvarlanma mesafesinin daha az olması Bg/Kg ve Tork/Kg orantıları max tork max bg verdikleri devirler bu konuda etkilidir.....110'luk kasanın avantajı torkunun yüksek olmasıdır ama max. tork değerine 5200 devirde ulaşıyor olması 120 Bg'lik kasanın ise max.tork değerine 5000 devirde ulaşıyor olması karşısında bir dezavantajdır...110 Bg'lik kasanın uzun vites oranları ve yüksek torku ise yakıt ekonomisi konusunda aracı 120 Bg'lik aracın bir adım önüne taşıyacaktır.Ara hızlanmalarda 110 Bg'lik aracın daha seri olması torkun yüksek olması yüzünden daha iyi olacak gibi görünsede 120 Bg'lik kasaya göre vites oranının uzun olmasından dolayı beklenildiği gibi olmayacaktır...110 Bg'lik araç 153 Nm'lik tork değeri ve 1100 Kg'lık ağırlığı ile tork başına 7.18 Kg ve 110 Bg güç ile de Bg başına 10 Kg gibi bir yük ile hareket etmektedir.120 Bg'lik araç ise 144 Nm'lik torku değeri ve 1030 Kg'lık ağırlığı ile Tork başına 7.15 120 Bg güç ile de Bg başına 8.58 Kg gibi bir ağırlıkla hareket etmektedir...Motorun taşıdığı bu yükleri karşılaştırır isek max tork devri olan devirlerde 110 Bg olan araç 7.18Kg , 120 Bg olan araç 7.15Kg gibi yakın değerler ile karşı karşıya gelecektir.Ama Kg Beygir orantısına bakıldığında Max. Bg devirlerinde 110 Bg gücündeki araç 10 Kg yük çekerken 120 Bg gücündeki araç 8.58 Kg yük çekecektir...120 Bg'lik kasanın vites oranlarının daha kısa olduğuda hesaba katılırsa bu değerler ışığında 120 Bg'lik araç akselerasyonda daha seri olacak ara hızlanmalarda ise tork başına düşen ağırlık miktarlarının birbirine yakın olması nedeni 110 Bg'lik araç ile çok çok yakın performans sergileyecektir...Son dişli oranlarına bakıldığındada 110 Bg gücündeki aracın son dişli oranının 120 Bg gücündeki araca göre uzun olması bu 110 Bg'lik aracın son süratini daha yüksek kılacaktır ama bu son sürat değerine 120 Bg gücündeki araca göre daha geç zaman diliminde ulaşacaktır...



    Şimdi bu yazdıklarımın aksini iddia eden var ise iddiasına dayalı teknik açıklamayı yaptığı takdirde iddiasını zevkle kabul edebileceğimi belirtirim...Ama ezbere dayalı olarak iddiasını sürdürecekse o zaman kabul gören en mantıklı açıklama doğrudur der yorumu bu başlığı okuyanlara bırakır aradan çekilirim...Saygılarımla...

    yanlış 1: 110 Bg'lik araç 5600 devirde max beygir gücüne ulaştığında bir üst vitese geçmek durumunda kalacak ama 120 Bg'lik kasa 5600 devirden sonra 6400 devire kadar güç üretmeye bununla bağlantılı olarakda aracın alt devirden üst devire çıkmasına gerek kalmadan akselerasyonunu sürdürmeye devam etmesine imkan sağlayacaktır
    hiç bir zaman kalkarken aracın max. gücü verdiği devirde vites atmazsın. Zira yüksek devirlerde max. powera daha yakın güç elde edersin alt devirlere oranla.


    yanlış 2:110 Bg'lik araç 153 Nm'lik tork değeri ve 1100 Kg'lık ağırlığı ile tork başına 7.18 Kg ve 110 Bg güç ile de Bg başına 10 Kg gibi bir yük ile hareket etmektedir
    bu sadece max torku verdiği devirde geçerlidir. İki aracın tam devir-tork ve devir-güç grafiklerini koyarsan daha yakın yorumlar yapılabilir.

    Dediğim gibi yeni nesil VTEColduğundan 110hp lik versiyon daha geniş yüksek tork ve yüksek güç grafiği sunar. Bu yüzden daha atak ve performanslıdır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi asilx -- 19 Ağustos 2006; 22:43:04 >




  • http://arabam.milliyet.com.tr/testarsiv3.asp?page=6&rowid=317&yil=2001/04&pg=2
    http://arabam.milliyet.com.tr/testarsiv3.asp?page=6&rowid=195&yil=1998&pg=2

    verileride incelersen 110luk Civic selefinden 0-50 ve 0-130da daha iyi değerlere imza atmış. 0-100 de ise aynı..

    tüketimlerde ise uçurum var zaten




  • quote:

    Orjinalden alıntı: asilx
    yanlış 1: 110 Bg'lik araç 5600 devirde max beygir gücüne ulaştığında bir üst vitese geçmek durumunda kalacak ama 120 Bg'lik kasa 5600 devirden sonra 6400 devire kadar güç üretmeye bununla bağlantılı olarakda aracın alt devirden üst devire çıkmasına gerek kalmadan akselerasyonunu sürdürmeye devam etmesine imkan sağlayacaktır
    hiç bir zaman kalkarken aracın max. gücü verdiği devirde vites atmazsın. Zira yüksek devirlerde max. powera daha yakın güç elde edersin alt devirlere oranla.


    yanlış 2:110 Bg'lik araç 153 Nm'lik tork değeri ve 1100 Kg'lık ağırlığı ile tork başına 7.18 Kg ve 110 Bg güç ile de Bg başına 10 Kg gibi bir yük ile hareket etmektedir
    bu sadece max torku verdiği devirde geçerlidir. İki aracın tam devir-tork ve devir-güç grafiklerini koyarsan daha yakın yorumlar yapılabilir.

    Dediğim gibi yeni nesil VTEColduğundan 110hp lik versiyon daha geniş yüksek tork ve yüksek güç grafiği sunar. Bu yüzden daha atak ve performanslıdır


    5600 de max güce ulaştıktan sonra bg grafiği düşmeye başlar en fazla 1000 devir daha çevirirsin onda da güç kaybı yaşayarak yaparsın güç kaybını minimize etmek içinde max bg devirinden kısa bir süre sonra vites değiştirmek doğrudur...Ama senin güç kaybı yaşamaya başladığın devirlerde max güce 6400 ulaşan motor güç üretmeye devam eder...600 devir daha çevirdiğini düşün 7000 devirde vites değiştirirsin...7000 devirde vites değiştirdiğinde üst viteste bu motorun devri ortalama 4500-5000 seviyelerine gelirki alt devirlerin cansız olması gibi bir sorun yaşamazsın...Çünkü üst devirlere çıkmışsındır güç üretmeye devam eder aynı zamanda da bu gücü kullanırsın...Ama 5600'den sonra 6000'de vites değiştirdiğinde üst vitesteki devrin 3500-4000 arası olacak alt devir aralığında kalacaksındır..Beygir gücüde bu devirlerde verimli olarak kullanılmaya yeni başlanır...

    Hangi deviri baz alırsan al ağırlık Bg orantıları birbirine yakın çıkacaktır...Ben max. güçler üzerinden konuşuyorum çünkü bildiğimiz en net ve doğru veriler onlar...

    Daha geniş yüksek tork ve daha yüksek güç grafiğinin teknik meali ise şudur ; Gücü ve beygiri ürettim şu kadar devir değiştirmeden ya da min. değişiklik ile aynı seviyede tuttum...

    Torku geniş bir aralığa yayarsan yakıt tüketimin düşer..Beygiri geniş bir aralığa yayarsan performansın artar...



    Ve bilmeyenler için VTEC nedir nasıl çalışır ;

    VTEC emme subaplarının zamanlamasını değitiren bir sistemdir...Belirli bir devirden sonra devreye girer ki genelde 5000 - 5500 devir civarıdır...Egzantrik mili üzerinde emme subaplarına kumanda eden yumurta tabir edilen 2 adet kam vardır..Bu kamlardan biri diğerine oranla daha sivri ve daha uzundur...Bu kamların hareket etmesini sağlayıcı hidrolik ya da yaylı bir mekanizma vardır...Belirlenen devir sayısına gelindiğinde yaylı ya da hidrolik çalışan bu mekanızma daha sivri ve uzun olan kam'ı aktif hale getirerek emme subabının açık kaldığı süreyi değiştirir yani uzatır bu sayede de silindir içerisinde daha fazla yakıt hava karışımı girmesini sağlar...Daha fazla karışım daha fazla güç demektir...Vtec araçların performansı bu nedenle belirli bir devirden sonra belirgin bir artışla hissedilir...Bunu hissi anlayabilmek için VTi kullanmış olmak gerekir...Sizin VTEC diye bildiğiniz şimdiki sedan civic'ler bu hissi ve performansı size yaşatmaz çünkü tamamen ekonomi amaçlı çalışır...


    Hala benim açıklamalarıma teknik olarak tatmin edici cevabı alabilmiş değilim...Bu yüzden iddialarınızı kabul etmiyorum...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: asilx
    verileride incelersen 110luk Civic selefinden 0-50 ve 0-130da daha iyi değerlere imza atmış.


    Hangi viteslerde ?
  • Boşa zaman kaybı bu arkadaşa karşı başarılı olmazsınız dost bilgi küpü
  • kalkışlarda her viteste max. devire ulaştığında vites atılır

    kalkarken araca çevirebildiği kadar çevirtirsin.. evet yüksek devirlerde güç düşer fakat alt devirlere oranla daha az kaybın olacaktır. Buradaki amaçta zaten aracı alt devirlerden korumak max. gücün elde edildiği devirlerde dolaşmaktır.

    yni sonuç olarak kalkışta gücü önce vermek avantajdır dezavantaj değil

    110hp lik versiyonun gücü az gözüksede gücündeki dalgalanma daha azdır devire oranla.. bu daha gelişmiş PGM-FI programına sahip olmasındandır

    seni ikna etmek için kalkıcaz anlaşılan sen kap gel 120lik Civic ankaraya ben deneysel olarak gösterem sana
    quote:

    Orjinalden alıntı: Sympatique


    quote:

    Orjinalden alıntı: asilx
    verileride incelersen 110luk Civic selefinden 0-50 ve 0-130da daha iyi değerlere imza atmış.


    Hangi viteslerde ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi asilx -- 19 Ağustos 2006; 23:31:21 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: asilx
    yni sonuç olarak kalkışta gücü önce vermek avantajdır dezavantaj değil

    110hp lik versiyonun gücü az gözüksede gücündeki dalgalanma daha azdır devire oranla.. bu daha gelişmiş PGM-FI programına sahip olmasındandır


    Bg'in devir olarak önce verilmesi dezavantaj torkun devir olarak önce verilmesi avantajdır...Çünkü beygiri ne kadar üst devirde verirsen alt viteste o kadar fazla kalırsın... Torku ne kadar alt devirde verirsen o kadar az yakarsın ve ara hızlanmana faydası olur...Alt viteste uzun süre kalmak demek üst devirleri kullanabilmek demektir...Amaç üst devirleri kullanmak ise o zaman deviri yüksek devirde vermek mantıklıdır...

    İster alt devir olsun ister üst devir olsun araç Max bg gücüne ulaşana kadar Bg grafiği dalgalanma olmadan yükselir...Ama Tork grafiğine bakılınca devire bağlı olarak dalgalanma görülür...

    PGM-FI nedir nasıl çalışır ?




  • hayır ikisinide alt devirde vermesi avantajdır. İki motorda 6500 devirde kesiliyorsa bir kalkış sırasında ikiside 6500 devire kadar kullanılır.. Bu sırada max. gücü önce veren avantajlı olacaktır.

    Dalgalanmadan kastım güç-devir parabolasındaki eğimdir. Mesala A aracı 5000devirde max güç üretiyorsa 5500 devirdeki ürettiği güç 4500 devirdeki ürettiği güçten yüksek olacaktır. Bu yüzden araç max. gücünü erkende verse geçte verse araç devir kesimine yaklaşana kadar vites değiştirilmez. Fakat erken max. güç üreten bir araç kalkış sırasında (kalkışlarda bu araçlarda 5000 ve 6500rpm arasında seyredilir) daha geniş bir yüksek güç grafiğinden faydalanır.

    PGM-FI, Hondadaki elektronik kontrollü çok noktalı enjeksiyonun adıdır. Bu 110 hplik VTEC te daha gelişmiş ve daha iyi programlanmıştır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: asilx

    hayır ikisinide alt devirde vermesi avantajdır. İki motorda 6500 devirde kesiliyorsa bir kalkış sırasında ikiside 6500 devire kadar kullanılır.. Bu sırada max. gücü önce veren avantajlı olacaktır.

    Dalgalanmadan kastım güç-devir parabolasındaki eğimdir. Mesala A aracı 5000devirde max güç üretiyorsa 5500 devirdeki ürettiği güç 4500 devirdeki ürettiği güçten yüksek olacaktır. Bu yüzden araç max. gücünü erkende verse geçte verse araç devir kesimine yaklaşana kadar vites değiştirilmez. Fakat erken max. güç üreten bir araç kalkış sırasında (kalkışlarda bu araçlarda 5000 ve 6500rpm arasında seyredilir) daha geniş bir yüksek güç grafiğinden faydalanır.

    PGM-FI, Hondadaki elektronik kontrollü çok noktalı enjeksiyonun adıdır. Bu 110 hplik VTEC te daha gelişmiş ve daha iyi programlanmıştır.



    Dostum yanlış anlamanı istemiyorum öncelikle bunu söyleyim ama teknik konularda yeteri kadar bilgi sahibi değilsin...Bunu olumlu bir eleştri olarak kabul edersen sevinirim...Bilgin var ama kendini geliştirmelisin..Bazı konuları yanlış biliyorsun...Kendini geliştirirsen mükemmel bir bilgi kaynağı olursun..Bu konuyu artık kapatalım çünkü ben ne kadar teknik açıklama yapsamda senin bildiğiklerine istinaden seni ikna edemeyeceğim...Ama şunu kabul et Bg ne kadar üst devirde verilirse o kadar avantajlısın demektir...Çünkü devir çevirdiğin sürece yürürsün...Torku da ne kadar alt devirde verirsen o kadar az yakarsın..Çünkü devir çevirmezsen ekonomi yapmış olursun...Neyse konu benim için kapandı...

    PGM-FI konusuna gelirsek ne olduğundan ziyade nasıl çalıştığını sormuştum aslında ama sanırsam bilmiyorsun...PGM-FI Programlanmış yakıt enjeksiyonu demektir..Yani silindire şu kadar hava girerse bu kadar da yakıt girsin demektir...her bir devir sayısı için önceden programlanmış veriler içerir...Bu şekilde de zengin ya da fakir karışımın önüne geçilmiş olur...Zengin karışım ; az hava çok yakıt demektir.Fakir karışım ise az yakıt fazla hava demektir...PGM-FI bunun önüne geçer...Silindir içerisindeki yakıt hava karışımının ideal ölçüde olmasına olanak verir...Sağladığı fayda budur...




  • Ya bi verilere bak da öyle konuşalım.03 civic dediğimiz kasa her zaman ezer bi altındakini
  • quote:

    Dalgalanmadan kastım güç-devir parabolasındaki eğimdir. Mesala A aracı 5000devirde max güç üretiyorsa 5500 devirdeki ürettiği güç 4500 devirdeki ürettiği güçten yüksek olacaktır. Bu yüzden araç max. gücünü erkende verse geçte verse araç devir kesimine yaklaşana kadar vites değiştirilmez. Fakat erken max. güç üreten bir araç kalkış sırasında (kalkışlarda bu araçlarda 5000 ve 6500rpm arasında seyredilir) daha geniş bir yüksek güç grafiğinden faydalanır.


    Şuna da bir açıklama getirmek istedim ;

    Max gücünü 5000 devirde veren bir aracın 5500 devirdeki gücü 4500 devirdeki gücünden düşük olabilir çünkü max güce ulaşılan devirden itibaren bg düşmeye başlar..Hangi aracın Bg grafiğine bakarsan bak bu böyledir motor teknolojisinin değişmez bir parçasıdır...Bunu ispatlamak için en kısa zamanda herhangi bir aracın Bg - Tork grafiğini bulup incelemen için sana yollayacağım.O zaman demek istediklerimi daha iyi anlayacaksın...Faydalanmak istersen teknik bilgimi paylaşmak için hazır olacağım..Sidik yarıştırmaktan ziyade bilgi paylaşalım...Ama doğru bildiğimiz yanlışlar su yüzüne çıkınca da ısrarcı olmayalım lütfen...




  • bana göre yanlış bilen sensin malesef..

    sanırım Mercedes te çalışıyordun yeni çıkan henüz Türkiyede olmayan C160 ve C180 deki 1800cc motorların max. güç grafiğinin ne kadar aşşağı çekildiğini bilmiyor musun?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Sympatique

    quote:

    Dalgalanmadan kastım güç-devir parabolasındaki eğimdir. Mesala A aracı 5000devirde max güç üretiyorsa 5500 devirdeki ürettiği güç 4500 devirdeki ürettiği güçten yüksek olacaktır. Bu yüzden araç max. gücünü erkende verse geçte verse araç devir kesimine yaklaşana kadar vites değiştirilmez. Fakat erken max. güç üreten bir araç kalkış sırasında (kalkışlarda bu araçlarda 5000 ve 6500rpm arasında seyredilir) daha geniş bir yüksek güç grafiğinden faydalanır.


    Şuna da bir açıklama getirmek istedim ;

    Max gücünü 5000 devirde veren bir aracın 5500 devirdeki gücü 4500 devirdeki gücünden düşük olabilir çünkü max güce ulaşılan devirden itibaren bg düşmeye başlar..Hangi aracın Bg grafiğine bakarsan bak bu böyledir motor teknolojisinin değişmez bir parçasıdır...Bunu ispatlamak için en kısa zamanda herhangi bir aracın Bg - Tork grafiğini bulup incelemen için sana yollayacağım.O zaman demek istediklerimi daha iyi anlayacaksın...Faydalanmak istersen teknik bilgimi paylaşmak için hazır olacağım..Sidik yarıştırmaktan ziyade bilgi paylaşalım...Ama doğru bildiğimiz yanlışlar su yüzüne çıkınca da ısrarcı olmayalım lütfen...

    tamam aynı şeyi diyoruz düşmeye başlar ama bu alt devirlerdeki düşüşten daha azdır




  • quote:

    Orjinalden alıntı: jeandan Type-R

    Ya bi verilere bak da öyle konuşalım.03 civic dediğimiz kasa her zaman ezer bi altındakini


    Ezbere konuşmadık zaten güzel arkadaşım...Ben hep verilere dayalı konuştum..Ama sen bize hangi veriyi verdin ? Ya da hangi veriye dayalı bilgini paylaştın ? Kimin veriye dayalı konuştuğu ortada...Sen ezmeye devam et...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: asilx

    bana göre yanlış bilen sensin malesef..

    sanırım Mercedes te çalışıyordun yeni çıkan henüz Türkiyede olmayan C160 ve C180 deki 1800cc motorların max. güç grafiğinin ne kadar aşşağı çekildiğini bilmiyor musun?




    Güç grafiğinin aşağı çekilmesi ne demek ?

    Mercedes güç grafiklerini aşağı çekince sen haklımı oluosun yani ? Neden grafiklerin aşağı çekildiğini bilio musun ? Araçlar daha erken performans versin diye mi ?

    Güç grafikleri aşağı geliyor çünkü üst devirler yakıt tüketiminin artmasına neden oluyor...Otomobil üreticileri şu anda EURO normları nedeni ile bazı değerleri yakalamak zorundalar ve bu nedenle geliştirmeler yapıyorlar...Güç grafiğini aşağı çekersen az yakarsın...Sıkılmaya başladım ... Deve yok mu buralarda hendek atlatayım ben ona...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: asilx

    tamam aynı şeyi diyoruz düşmeye başlar ama bu alt devirlerdeki düşüşten daha azdır


    Hangi bg grafiğinde alt devirlerde grafiğin düşmeye başladığını gördün ? Alt devirlerde güç kaybı yaşanmaz..Aksine alt devirlerde üst devirlere çıkabilmek için güç üretilir..Grafik yükselme gösterir...Bana 1 tane grafik göster ki Bg alt devirlerde düşmeye başlamış olsun...
  • hızlanma werilerini weriyorum.


    Hızlanma: eski civic 01-06 civic
    0-50 km/s : 3.7 sn 3.4
    0-100 km/s : 10.3 10.3
    0-130 km/s : 18.4 17.4
    Esneklik
    4. Viteste: 11.7 10.4
    5. Viteste: 19.3 12.6

    artık ne diyeceksin bilemiyorum
  • bak kardeşim asıl sen beni sıkmaya başladın





    bu bütün motorlarda böyledir 5000 rpm de max veriyorsa 4500deki güç 5500 den azdır.. Bu yüzden araç 5000rpm ve yukarısında tutulmaya çalışılır o yüzden max. devir ne kadar çekiyorsa o motor çektirilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi asilx -- 20 Ağustos 2006; 0:27:13 >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.