Şimdi Ara

Civic 2000 1.4 IS? 2003 1.6 VTEC? (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
0
Favori
4.049
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: asilx

    bak kardeşim asıl sen beni sıkmaya başladın





    bu bütün motorlarda böyledir 5000 rpm de max veriyorsa 4500deki güç 5500 den azdır.. Bu yüzden araç 5000rpm ve yukarısında tutulmaya çalışılır o yüzden max. devir ne kadar çekiyorsa o motor çektirilir



    Tamam dostum sen haklısın iyi geceler...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: jeandan Type-R

    hızlanma werilerini weriyorum.


    Hızlanma: eski civic 01-06 civic
    0-50 km/s : 3.7 sn 3.4
    0-100 km/s : 10.3 10.3
    0-130 km/s : 18.4 17.4
    Esneklik
    4. Viteste: 11.7 10.4
    5. Viteste: 19.3 12.6

    artık ne diyeceksin bilemiyorum



    Sende haklısın dostum sana da iyi geceler...
  • Technicker sinirlenmiş ama çok bilgili karşısında durulamayacak cinstenHelal olsun mesleğin ne dostum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Gökberg_ß

    Technicker sinirlenmiş ama çok bilgili karşısında durulamayacak cinstenHelal olsun mesleğin ne dostum



    Sinirlenmedim gayet rahatım...Meslek bu yazdıklarımla yakından ilgili...Ama tekniker ya da mühendis değilim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sympatique -- 20 Ağustos 2006; 0:52:56 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Sympatique


    quote:

    Orjinalden alıntı: TUNERBOY
    sanırım vtec in ne olduğunu açıklamak için bu örnek yeterli yan isırf bir vtec için o farka değer


    Verdiğin örneğe dayanarak Vtec'in ne olduğunu bilmediğini düşünüyorum ? Eğer biliyorsan açıklamanı istiyorum...


    benim bildiğim vtec değişken zamnlı supap teknolojisidir ve düşük devirde ekonomi yüksekdevirde de performans sağlar yanlışsam düzelt (allahın kuluyuz sonuçta hatam olabilir )
    )




  • quote:

    Orjinalden alıntı: TUNERBOY
    benim bildiğim vtec değişken zamnlı supap teknolojisidir ve düşük devirde ekonomi yüksekdevirde de performans sağlar yanlışsam düzelt (allahın kuluyuz sonuçta hatam olabilir )
    )


    Doğru söylüyorsun...Nasıl çalıştığını yukarıda açıkladım zaten...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Sympatique


    quote:

    Orjinalden alıntı: TUNERBOY
    benim bildiğim vtec değişken zamnlı supap teknolojisidir ve düşük devirde ekonomi yüksekdevirde de performans sağlar yanlışsam düzelt (allahın kuluyuz sonuçta hatam olabilir )
    )


    Doğru söylüyorsun...Nasıl çalıştığını yukarıda açıkladım zaten...


    senin kadar teknk detayını bilmiyorum ama yüzeysel oalrak bilgim var




  • quote:

    Orjinalden alıntı: TUNERBOY

    quote:

    Orjinalden alıntı: Sympatique


    quote:

    Orjinalden alıntı: TUNERBOY
    benim bildiğim vtec değişken zamnlı supap teknolojisidir ve düşük devirde ekonomi yüksekdevirde de performans sağlar yanlışsam düzelt (allahın kuluyuz sonuçta hatam olabilir )
    )


    Doğru söylüyorsun...Nasıl çalıştığını yukarıda açıkladım zaten...


    senin kadar teknk detayını bilmiyorum ama yüzeysel oalrak bilgim var

    vtecin çeşitleri war istersen werebilirim

    ayrıca pm attım tunerboy




  • işte Clio III motorlarının grafiği



    1.6 için konuşurşak aracı 5250rpm ve 6500rpm arasında tutup 6500 de vites değiştirmek daha akıllıcadır. Çünkü vites değişip devir düşünce devir max. devirin verildiği noktaya daha yakın olur.

    hiç bir kalkışta max. powerın verildiği devirde yada onun yakınında vites değiştirilmez. Değiştirilse güç kaybı daha büyük olur
  • quote:

    Orjinalden alıntı: jeandan Type-R


    quote:

    Orjinalden alıntı: TUNERBOY

    quote:

    Orjinalden alıntı: Sympatique


    quote:

    Orjinalden alıntı: TUNERBOY
    benim bildiğim vtec değişken zamnlı supap teknolojisidir ve düşük devirde ekonomi yüksekdevirde de performans sağlar yanlışsam düzelt (allahın kuluyuz sonuçta hatam olabilir )
    )


    Doğru söylüyorsun...Nasıl çalıştığını yukarıda açıkladım zaten...


    senin kadar teknk detayını bilmiyorum ama yüzeysel oalrak bilgim var

    vtecin çeşitleri war istersen werebilirim

    ayrıca pm attım tunerboy


    biliyorum çeşitlerini mesela eğre yanlış değilse dohc vtec i-vtec fln var ama bunlar hakkında kesin bir bilgim yok du pm ye de bakiyim




  • quote:

    Orjinalden alıntı: asilx

    işte Clio III motorlarının grafiği

    />


    1.6 için konuşurşak aracı 5250rpm ve 6500rpm arasında tutup 6500 de vites değiştirmek daha akıllıcadır. Çünkü vites değişip devir düşünce devir max. devirin verildiği noktaya daha yakın olur.

    hiç bir kalkışta max. powerın verildiği devirde yada onun yakınında vites değiştirilmez. Değiştirilse güç kaybı daha büyük olur



    Çok doğru söyledin kesinlikle katılıyorum...Aksi iddia edilemez




  • insanları aydınlatmak beni mutlu ediyor
  • Aydınlanmak güzel bişe ... Işıl ışıl olduğumu hissedebiliyorum... İçim kımıl kımıl oldu bak şimdi
  • Sympatique ye katılmıyorum bende de 98 model civic 1.6 ies 120 bg vardı arkadsın 01-06 civic i vardı yakıt tuketimi benimkidem o kadar tasarlufluydu performansıda bir o kadar yuksek ve vtec treknolenoji si cok yuksek 98 modelden cok ayrı bi motora sahip araba zorlanmadan 210 km hemen geciyor bunu kendim denedim
  • Merhaba arkadaşlar

    Ehliyetimiz var ama motordan pek anlamıyorum benim işim IT teknolojilerine üzerine hazır burda tork,BG, Benzin sarfiyatı tartışılıyor Aynı zamanda Ben honda VTEC motoru almayı düşünen biriyim size sorular sorim.
    Amacım Honda VTEC 1.6 motoru olan bir araba almak bunun gibihttp://arabam.e-kolay.net/ikinciEl/detail.aspx?sid=738039 Bu arabanın durumu nedir sizce? Yani istediğim Güçlü bir motor ve şehir içinde max 8-9 litre, şehir dışında max. 6-7 litre yakıcak bir araba almak almak.Başından beri Hondaya sıcak bakıyorum..Yazılarınızı okudum burda tork ve BG bahsedilmiş sonuç olarak Avrupa standartlarındaki VTEC motorlar ekonomik ve orta seviyede güç üreten motorlar üretiliyor.Yukarda verdiğim linkdeki Honda da nasıl bir VTEC motor kullanılıyor sizce? Ekonomi olarak Güç/Yakıt tüketimi oranı göre Dizel bir araba ile ekonomi sınıfı bir Honda VTEC ile TDI diesel bir arabayı kıyaslayabilir miyiz? Sizce bu arabayı almalıyım
    Akıl verirseniz sevinirim

    Teşekkürler..




  • Bir onceki sayfada okudugum konuda oncelikle birbirleriyle karsılastırılan arabalara değinmek istiyorum...Honda VTEC teknolojisini ilk olarak sanırsam 89 yılında NSX te kullanmıstı o yıldan bu yana bi suru degşiklik oldu ve SOHC ve DOHC olmak uzere vtecler 2 ye ayrılır kendi iclerindede 3 e ayrılırlar.....Sanıldıklarının aksinne VTEC sadece performans icin yapılmasmıstır ust devirlerde yuksek guc kam profilinin degişmesiyle beraber alt devirlerdede kam profiline gore aaz hava az benzinle beraber az yakıt tuketmek hedeflenmiştir... VTEC tam olarak Değişken supap zamanlamasıdır yani motor işletim sisteminin hangi devire göre hangi supap zamanlamasının kullanılacağını belirlemesi ve her devirde en verimli çalışmayı sağlamasıdır Böylece motor düşük devirlerde az yakıt tüketirken yüksek devirlerde de iyi bir performans sunmaktadır. Motor devri yükseldikçe kayar pimli egzantirik milleri subaplara daha büyük bir kam lobuyla hareket iletmekte ve hava yakıt oranının yeniden düzenlenmesine imkan tanımaktadır.

    Civic 01-06 lar d16v1 sohc vtec2 sistemine sahiptir yani sohc vtectir....bunun 98 vti lardan en buyuk farkıda DOHC vtec...olmamasıdır

    SOHC VTEC:Üstten tek eksantrikli bir motorda, her silindir sırası için bir kam mili bulunur. Emme ve egzoz profilleri aynı kam mili üzerinde yer alır. Alttaki şekilde kam milinin orta kısmında 3 kam profili bulunmaktadır, bunlar emme kam profilleridir. Bu 3 kam profilinden dış tarafta olanlar düşük devirlerde kullanılırken, ortadaki profil yüksek devirlerde kullanılır.Fakat SOHC VTEC motorlarda egzoz supaplarının zamanlamaları değiştirilmez. Egzoz supapları tüm devir bantları için aynı profilleri takip eder. DOHC VTEC ve SOHC VTEC motorlar arasındaki en büyük fark egzoz supaplarının zamanlamaları arasındaki farktır. Bunun yanı sıra SOHC VTEC motorların yapıları, DOHC VTEC motorlara göre daha basittir.Düşük devirlerde, dıştaki 2 kam profili direkt olarak külbütörleri hareket ettirir. Düşük devirlerde kullanılan kam profilleri motorun sakin çalışmasını ve düşük yakıt tüketimi sağlar. Yüksek devirlerde ise; yüksek devirler için tasarlanan profil, takipçiyi hareketlendirir. Fakat takipçi herhangi bir parçayla bağlantılı olmadığı sürece, hiçbir parçayı hareketlendirmez. Yüksek devirlerde, yağ basıncı metal pimi külbütörlere ve takipçiye doğru iter ve 3 profil sanki tek profile dönüşmüş gibi hareket etmeye başlar. Külbütörler, yüksek devirler için tasarlanan profili takip etmektedirler. Yüksek devirlerde emme supaplarının lifti arttığı gibi açık kalma süreleri de artar. Artan devirler birlikte motora daha fazla dolgu emilir ve motorun gücü artar...

    DOHC VTEC:DOHC VTEC sistemi, yüksek devirli bir DOHC motorunda hem gücü hem de torku optimize etmek için geliştirilmiştir. Her iki supap için, 3 kam profili bulunur. Dış taraflardaki profiller düşük devirlerde, ortadaki profil ise yüksek devirlerde kullanılır

    Düşük devirlerde, supaplar düşük kam profillerinde hareket eden külbütörler tarafından açılır. Bu kam profilleri, düşük devirlerde silindirin emişinin iyi ve yakıt tüketiminin düşük olmasını sağlamak için kısa supap liftiyle ve kısa açılma süresiyle hareket ederler. Kısa supap lifti ve açılma süresiyle düşük ve orta devirlerde yüksek tork ve yakıt tasarrufu sağlanır. Motorun hızı arttıkça, motorun elektronik kontrol ünitesi kam mili takipçilerinin pimlerine basınçlı yağ gönderen hidrolik sürgülü valfi çalıştırır (5850 d/d’de). Basınçlı yağ pimleri, düşük devirde çalışması için tasarlanan takipçileri 3. takipçiye kilitleyecek bir pozisyona hareket ettirir. O ana kadar 3. takipçi herhangi bir supabı hareket ettirmemektedir. Kam mili takipçilerinin birbirine kilitlenmesiyle birlikte, düşük devirde çalışan takipçiler yüksek devirde çalışan takipçilerle aynı oranda çalışmaya zorlanırlar. Supapların hem lift miktarı artmış hem de açık kalma süreleri uzamıştır. Silindirin içine daha fazla dolgu alınmaktadır ve artan devir sayısıyla birlikte motorun gücü de artmaktadır...

    Teknik bilgiler alıntıdır.....İ-vtec ve vtec-e sitemlerini burda vermiyorum cunku onlar konuyla alakasızdır...2 motorda uretim amacları gozonunde tutularak gayet performanslı araclardı bu arada b16 gibi yani vti gibi d16 vteclerdede vtec engagement point vardır ki bu belli bir devirden sonra yani 4200den itibaren ustdevir profili olur onada halk dilinde vtec acmak denir:P




  • ben teknikersin sanmıştım,çünkü yazılarında bol teknik veri ve bunların üzerine temel fiziksel gerçekleri görmezden gelen yorumlar var.zaten bunlardan bazılarını asilx arkadaşımız yazmış,bunların teknik gerekçeleriyle ilgili sorusu olan varsa açıklamaya çalışırım
    quote:

    Orjinalden alıntı: Sympatique

    quote:

    Orjinalden alıntı: Gökberg_ß

    Technicker sinirlenmiş ama çok bilgili karşısında durulamayacak cinstenHelal olsun mesleğin ne dostum



    Sinirlenmedim gayet rahatım...Meslek bu yazdıklarımla yakından ilgili...Ama tekniker ya da mühendis değilim...




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.