Şimdi Ara

civic için akü seçimi

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
36
Cevap
1
Favori
62.009
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 2007 honda civic'e sahibim. Yeni akü alacağım. Mutlu akü'nün en iyilerden olduğunu duydum. Hangi modeli bu araca uygundur. Önerinizi rica ediyorum. Bir de fiyat konusunda fikriniz varsa, belirrtirseniz sevinirim. teşekkür ederim.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Honda Civic İçin Akü Seçimi

    Honda Civic, güvenilirliği ve performansıyla tanınan popüler bir otomobildir. Aracınızın sorunsuz çalışmasını sağlamak için doğru aküyü seçmek önemlidir.

    Honda Civic FC5 ve FD6 modellerinde kullanılan akülerin amperajı modele ve üretim yılına göre değişir. Genellikle bu modeller için 35-50 amper saatlik (Ah) aküler önerilir.

    Örneğin, 2017 Honda Civic için 38 Ah akü önerilirken, 2018 modeli için 45 Ah akü uygundur. Aracınızın üretici kılavuzunu kontrol ederek aracınıza uygun akü amperajını doğrulayabilirsiniz.

    Honda Civic aküleri ayrıca amper saatinin yanı sıra soğuk marş amperajı (CCA) olarak bilinen bir özelliğe sahiptir. CCA, akünün soğuk havalarda marş sırasında sağlayabileceği amper miktarını gösterir. Soğuk iklimlerde yaşayanlar için yüksek CCA'lı bir akü seçmek önemlidir.

    Honda Civic aküleri satın alırken, saygın markalardan ve satıcılardan satın almak önemlidir. Ayrıca, aracınızın aküsünü düzenli olarak kontrol ettirmeyi ve gerekirse değiştirmeyi unutmayın. Bu, aracınızın sorunsuz çalışmasını ve uzun vadede tasarruf etmenizi sağlar.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Amper değeri aynı olmak şartıyla bilindik bir markadan ( Mutlu, Yiğit, Çelik vs.vs.) hangisi hesabınıza uyarsa alabilirsiniz.
    Akünün üretim tarihine ve garanti belgesine dikkat edin yeter.
    Amperi farklı bir aküyü bedava verseler sakın almayın, kullanmayın. Bazı çakallar örneğin " Abi sizin akü 70 A, 72 A verelim daha iyi olur." derse arkanıza bakmadan uzaklaşın..

    Kolay gelsin..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nrglife

    Amper değeri aynı olmak şartıyla bilindik bir markadan ( Mutlu, Yiğit, Çelik vs.vs.) hangisi hesabınıza uyarsa alabilirsiniz.
    Akünün üretim tarihine ve garanti belgesine dikkat edin yeter.
    Amperi farklı bir aküyü bedava verseler sakın almayın, kullanmayın. Bazı çakallar örneğin " Abi sizin akü 70 A, 72 A verelim daha iyi olur." derse arkanıza bakmadan uzaklaşın..

    Kolay gelsin..
    civic aküleri ters kutuplu falan oluyormuş, bu doğru mudur? ve ne demektir ters kutuplu olması.
    Ayrıca yeni civiclerin aküleri bence zayıf kalıyor, araba çalışırken merkezi kiliti kilitlediğimde ya da arka rezistansı açtığımda vs araba biraz titreyip rölanti değişiyor...
    Amperi yüksek bir akü bulabilir miyiz? aynı boyutlarda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drmoz

    civic aküleri ters kutuplu falan oluyormuş, bu doğru mudur? ve ne demektir ters kutuplu olması.
    Ayrıca yeni civiclerin aküleri bence zayıf kalıyor, araba çalışırken merkezi kiliti kilitlediğimde ya da arka rezistansı açtığımda vs araba biraz titreyip rölanti değişiyor...
    Amperi yüksek bir akü bulabilir miyiz? aynı boyutlarda.



    Çok zor...

    ters kutup olayı, normal akülere göre kutup başlarının ters yönelrde olması .. yani normalde sağ tarafta olan + kutup başı, ters kutuplularda sol tarafta oluyor..aslında aynı akü ama normal kutuplu, "dar" bir aküyü Civic e takamıyorsunuz.. baglanana kablolar yetişmiyor... "dar" olmayan bir akü takmak istediginzde bu sefer akü, olması gereken yer için büyük kalıyor ve siz "dar" ve "ters kutuplu" orjinal amperdeki aküye mahkum kalıyorsunuz... benim aracımda ufak çaplı bir ses sistemi oldugu için norömalde biraz daha güçlü bir aküye çok ihtiyacım oldu .. ama orjinalligi bozmadan bir çözüm üretemedim... hatta bu forumda yazmışlığımda vardır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atoprak

    quote:

    Orijinalden alıntı: drmoz

    civic aküleri ters kutuplu falan oluyormuş, bu doğru mudur? ve ne demektir ters kutuplu olması.
    Ayrıca yeni civiclerin aküleri bence zayıf kalıyor, araba çalışırken merkezi kiliti kilitlediğimde ya da arka rezistansı açtığımda vs araba biraz titreyip rölanti değişiyor...
    Amperi yüksek bir akü bulabilir miyiz? aynı boyutlarda.



    Çok zor...

    ters kutup olayı, normal akülere göre kutup başlarının ters yönelrde olması .. yani normalde sağ tarafta olan + kutup başı, ters kutuplularda sol tarafta oluyor..aslında aynı akü ama normal kutuplu, "dar" bir aküyü Civic e takamıyorsunuz.. baglanana kablolar yetişmiyor... "dar" olmayan bir akü takmak istediginzde bu sefer akü, olması gereken yer için büyük kalıyor ve siz "dar" ve "ters kutuplu" orjinal amperdeki aküye mahkum kalıyorsunuz... benim aracımda ufak çaplı bir ses sistemi oldugu için norömalde biraz daha güçlü bir aküye çok ihtiyacım oldu .. ama orjinalligi bozmadan bir çözüm üretemedim... hatta bu forumda yazmışlığımda vardır

    Alıntıları Göster
    2004 Civic aracımın üzerindeki fabrikasyon japon malı Yuasa marka aküsü geçen hafta ömrünü doldurdu ve bir sabah araç hareket etmedi. Aracı takviye kablo ile şarj edip, sanayiye götürdük. Yuasa bulamayınca; 45 amper, ters kutup Mutlu akü taktırdık.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: d0sT

    2004 Civic aracımın üzerindeki fabrikasyon japon malı Yuasa marka aküsü geçen hafta ömrünü doldurdu ve bir sabah araç hareket etmedi. Aracı takviye kablo ile şarj edip, sanayiye götürdük. Yuasa bulamayınca; 45 amper, ters kutup Mutlu akü taktırdık.



    Bende geçen ilk baharda aynı şeyi yaptım, mutlu taktırdım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atoprak

    quote:

    Orijinalden alıntı: d0sT

    2004 Civic aracımın üzerindeki fabrikasyon japon malı Yuasa marka aküsü geçen hafta ömrünü doldurdu ve bir sabah araç hareket etmedi. Aracı takviye kablo ile şarj edip, sanayiye götürdük. Yuasa bulamayınca; 45 amper, ters kutup Mutlu akü taktırdık.



    Bende geçen ilk baharda aynı şeyi yaptım, mutlu taktırdım

    Alıntıları Göster
    akü tarzı öyle tuhafki bulmak inanın zaman alıyo heleki küçük yerdekiler zorla bulur ancak.Bosh un gerçek bosh olmadığını düşünüyorum şahsen türkiyeye özel üretim bile olabilir perf. kötü çünkü yakışmıyo böyle bir markaya.Mutlu düşünülebilir şahsen...saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enteresavar

    akü tarzı öyle tuhafki bulmak inanın zaman alıyo heleki küçük yerdekiler zorla bulur ancak.Bosh un gerçek bosh olmadığını düşünüyorum şahsen türkiyeye özel üretim bile olabilir perf. kötü çünkü yakışmıyo böyle bir markaya.Mutlu düşünülebilir şahsen...saygılar

    Alıntıları Göster
    Bildiğim kadarı ile sadece bizim kasalar (Civic7~ 2001-2006) ters kutup başlı ve dar akü kullanıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ABABA2307

    Bildiğim kadarı ile sadece bizim kasalar (Civic7~ 2001-2006) ters kutup başlı ve dar akü kullanıyor.

    Alıntıları Göster
    benimde aracım 2007 civic 60 amper dar ters kutup akü takıcam ama hiçbiyerde yok bulabilme ihtimalim varmı acaba??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hondavtec

    benimde aracım 2007 civic 60 amper dar ters kutup akü takıcam ama hiçbiyerde yok bulabilme ihtimalim varmı acaba??

    Alıntıları Göster
    Dar ve ters kutuplular 45A oluyor. 60'ı bulamazsın. Gerek de yok üstelik. Gerekli olsa fabrika takardı. Zorlayıp taktırırsan bu sefer de şarj dinamosunu yakma ihtimali var. Zorlamak derken; 60A düz kutup başlı aküyü tersine koyup, şase kablosuna ek yaptırıp uzatarak ve akü oturma bölgesini genişlettirerek....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ABABA2307

    Dar ve ters kutuplular 45A oluyor. 60'ı bulamazsın. Gerek de yok üstelik. Gerekli olsa fabrika takardı. Zorlayıp taktırırsan bu sefer de şarj dinamosunu yakma ihtimali var. Zorlamak derken; 60A düz kutup başlı aküyü tersine koyup, şase kablosuna ek yaptırıp uzatarak ve akü oturma bölgesini genişlettirerek....

    Alıntıları Göster
    fabrikasyon neyse o
  • quote:

    Orijinalden alıntı: N KUL

    fabrikasyon neyse o

    Alıntıları Göster
    civic sedan dar eme ters kutup değil. daha dün taktırdım... orjinal aküsünden hiç memnun değildim. 2 kez bitirdim sisleri açık unutarak... zaten artık o aküden bişey olmazdı.

    mutlu aradım sanayide birkaç yere sordum yoktu dahada aramakla uğraşmadım gittim INCI aldım taktım. problem yok.
  • Aracınız için uygun olan akü 45 Ah. dar tiptir. Civic modellerinde ters kutup başıda olabilmektedir. İstesenizde daha yüksek bir amper takamazsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hondavtec

    benimde aracım 2007 civic 60 amper dar ters kutup akü takıcam ama hiçbiyerde yok bulabilme ihtimalim varmı acaba??

    Alıntıları Göster
    Exide marka akülerde 60 Ah. ters kutup başı var. ucuzaku.com adresinden görebilirsin. Extra donanım kullanmıyorsan hiç gerek yok. Yada Kars'ta oturmuyorsan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ucuzakucom

    Exide marka akülerde 60 Ah. ters kutup başı var. ucuzaku.com adresinden görebilirsin. Extra donanım kullanmıyorsan hiç gerek yok. Yada Kars'ta oturmuyorsan.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar 2007 civic için 45 A mutlu akü taktırdım. Birçok şey okudum, en iyisi üzerinde orijinal olarak gelen neyse o. Alternatörde şurda burda problem olabilir dediler. 110tl ye aldım. Yalnız, eskisini söküp yenisini takmaları bir saat sürdü.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muaffak

    Arkadaşlar 2007 civic için 45 A mutlu akü taktırdım. Birçok şey okudum, en iyisi üzerinde orijinal olarak gelen neyse o. Alternatörde şurda burda problem olabilir dediler. 110tl ye aldım. Yalnız, eskisini söküp yenisini takmaları bir saat sürdü.

    Alıntıları Göster
    2008 Civic'imin orjinal aküsü zayıflamıştı. Gittim 60A'lık düz kutup dar mutlu akü taktırdım canavar oldu. Bana 100 TL'ye mal oldu Pendik Oto Sanayide taktırdım. Camların açılıp kapanması bile iyileşti, 15dk farları açık unutunca akü bitmesi olayı halloldu. Takviye kablosu gereksiz eşyaların arasına atıldı. Daha ne olsun.

    Orjinal akü 45A diye illa 45A takmak lazım falan gibi saçma şeylere sakın takmayın, bu akülerin hepsi 12V'dur. Ampre ise depolayabildiği enerji miktarı olarak düşünülebilir yani aracın elektrik aksamına verebileceği bir zarar yoktur. Fakat çok yüksek amperli akü takarsanız şarj dinamosu çok uzun sürede şarj edecektir, şöyle bir hesap var. 45A'lık bir aküyü 4 saatte tam şarj ediyor bizim dinamolar. Saatte 11A yükleme kapasitesi var. 60A'lık taktığım aküyü ise 5 buçuk saatte falan doldurmuş oluyor bu kadar basit.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaTaDoR

    2008 Civic'imin orjinal aküsü zayıflamıştı. Gittim 60A'lık düz kutup dar mutlu akü taktırdım canavar oldu. Bana 100 TL'ye mal oldu Pendik Oto Sanayide taktırdım. Camların açılıp kapanması bile iyileşti, 15dk farları açık unutunca akü bitmesi olayı halloldu. Takviye kablosu gereksiz eşyaların arasına atıldı. Daha ne olsun.

    Orjinal akü 45A diye illa 45A takmak lazım falan gibi saçma şeylere sakın takmayın, bu akülerin hepsi 12V'dur. Ampre ise depolayabildiği enerji miktarı olarak düşünülebilir yani aracın elektrik aksamına verebileceği bir zarar yoktur. Fakat çok yüksek amperli akü takarsanız şarj dinamosu çok uzun sürede şarj edecektir, şöyle bir hesap var. 45A'lık bir aküyü 4 saatte tam şarj ediyor bizim dinamolar. Saatte 11A yükleme kapasitesi var. 60A'lık taktığım aküyü ise 5 buçuk saatte falan doldurmuş oluyor bu kadar basit.

    Alıntıları Göster
    Hybrid yaptın yani arabayı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ABABA2307

    Hybrid yaptın yani arabayı

    Alıntıları Göster
    Ne hybrid yapması sadece ufak bir upgrade diyelim. Ben oradayken bir Mercedes geldi 78 modeldi; adam 120 amperlik taktırdı gitti. Yani o aküyü görünce bizimkiler oyuncak gibi kalıyordu yanında. 45'lik çıkan aküyü zaten bir süre sonra ortalıkta da göremedim her tarafta kocaman aküler vardı. Bildiğin kumanda pili gibi falan kaldı aralarında heralde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MaTaDoR -- 24 Ocak 2011; 22:32:07 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaTaDoR

    Ne hybrid yapması sadece ufak bir upgrade diyelim. Ben oradayken bir Mercedes geldi 78 modeldi; adam 120 amperlik taktırdı gitti. Yani o aküyü görünce bizimkiler oyuncak gibi kalıyordu yanında. 45'lik çıkan aküyü zaten bir süre sonra ortalıkta da göremedim her tarafta kocaman aküler vardı. Bildiğin kumanda pili gibi falan kaldı aralarında heralde.

    Alıntıları Göster
    2005 civic racımdaki orjinal akü iyice zayıflamıştı,bende bu gün değiştirdim.ilk olarak 45 A dar,ters kutup varta akü buldum,110 lira bayat akü olabilir diye almadım,onun yerine bir tanıdık vasıtasıyla 120 liraya 45 A yuasa akü aldım,yanlız bu akünün üzerinde üretim yeri endonezya yazıyordu,acaba diyorum varta'yımı alsaydım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: B.AYAR

    2005 civic racımdaki orjinal akü iyice zayıflamıştı,bende bu gün değiştirdim.ilk olarak 45 A dar,ters kutup varta akü buldum,110 lira bayat akü olabilir diye almadım,onun yerine bir tanıdık vasıtasıyla 120 liraya 45 A yuasa akü aldım,yanlız bu akünün üzerinde üretim yeri endonezya yazıyordu,acaba diyorum varta'yımı alsaydım.

    Alıntıları Göster
    Arabaların fabrikadan üzerinde gelenler de Yuasa idi çoğunlukla. Önemli olan aküyü bitirici hareketlerden kaçınmak ve arabayı çok kısa mesafelerde kullanmamak...




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.