Şimdi Ara

§§§ CLIO 1 CILER BURADA TOPLANALIM §§§ (37. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.970
Cevap
30
Favori
198.848
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3536373839
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • O su haznesini 3 defa değiştirttim ben 20 gün içinde.Ya ısıya dayanıklı epoxy türü bir yapıştırıcı ile tekrar yapıştıracaksınız yada yenileyeceksiniz.
    Saygılar.
  • konunuzu bir süre rahatsız edeceğim ama bir duyuru yapmak istiyorum:

    otomobil genel bölümüne girmeyen kullanıcılar için duyurumu yapmak istiyorum.
    http://forum.donanimhaber.com/m_36922111/mpage_1/fromTicket_/key_//tm.htm
    eğer ki yukarıdaki linke bakarsanız akaryakıt zamlarına karşı yapılan bir protestoyu görürsünüz.
    desteklerinizi esirgemezseniz sevinirim.
  • http://forum.donanimhaber.com/m_37192838/tm.htm

    kasetli teyibi olupta renaultun orjinal teyibini takayım...

    cd mp3 sd kart aux usb ile aracımı şenlendireyim...

    direksiyon kumandamı ve ortadaki ekranımı kaybetmeyeyim...

    bütün bunları ucuza maledeyim diyenler...

    linke tıklayın...

    saygılar.
  • Arkadaşlar 1997 model 1.4 RT klimalı aracımla aranıza yeni katıldım. Aracı aldıgım adam, aracın tek nokta enjeksiyonlu oldugunu söyledi. Benim gözlemledigim kadarıyla araç enjeksiyonlu degil gibi görünüyor. (arabadan fazla anlamam). Bu aracların karbüratörlümü yoksa tek noktadan enjeksiyonlumu oldugunu nasıl anlarız. Birde aracda yakıt problemi oldugunu düşünüyorum.LPG de şehir içi km de 264kuruş yakıyor. Ve bu kadar yakmasına karşın çekiş yok denecek kadar az. Sizce bu problemler neden kaynaklanıyor olabilir?
  • ugurtur aramıza hoşgeldin.Aracın hayırlı olsun....

    arkadaşlar kadar deneyim sahibi değilim ama ilk etapta bujileri kontrol etmeni , mümkünse yenileri ile değiştirmeni (araç için uygun olan buji hangisi dersen motor kaputunu açınca muhtemelen görürsün), aracın yağını değiştirmeni ve hava filtresini değiştirip yeniden gaz ayarı yaptırmanı tavsiye edebilirim.
  • arkadaşlar aracımla yaşadığım 2 olayı sizle paylaşmak istiyorum.

    1- Arabamda yazın tekleme meydana geldi.Gaza bastığımda normalin % 10 u gibi gaz veriyor ve araç çok zorlanarak gidiyordu.Ustalar bujinin birinin YAĞLAMA yaptığını .bunun motordaki bir problemden kaynaklandığını ve motorun açılması gerektiğini ,1000-2000 TL. masraf olacağını söylediler.(Kafayı yiyecektim.)

    ÇÖZÜM: Motordan anlayan yakın bir arkadaşa götürdüğümde ; araçta bir nedenden dolayı kısa süreli fanın çalışmadığını (doğrudur, çalışmamıştı)bu yüzden bujinin birini tahrip ettiğini söyledi.Buji görevini yapamadığı için gelen benzini yakamamış ve buji üzerine benzin gelmesi nedeni ile de ustalar motor yağlaması zannetmişler. Motorda ise hiçbir problem yoktu. SAĞLAM BİR BUJİ TAKTIK SORUNUM ÇÖZÜLDÜ.

    2- Geçenlerde aracım Lpg de çalışmasına rağmen Benzin ile çalışmamaya başladı. Bir hafta süre ile konrol ettim. Benzin ile çalıştıramadım. Lpg de dediğim gibi çok güzel çalışıyordu.
    ÇÖZÜM:İnternette biraz araştırdım elektrik ile ilgili bir sorun olabileceğini yazmışlar (herkesin emeğine sağlık) önce kablolara baktım,sonra sigortalara baktım.Sigortalardan birinin (boş yakıt deposuna benzer bir şekli olan) erimiş ve kullanılamaz durumda olduğunu gördüm.O sigortayı yenisi ile değiştirdim.Yeni sigortayı takınca benzinde de çalışmaya başladı.

    hepinize kazasız belasız sürüşler....




  • Sente ayarı olabilir.
    1996 model Clio sahibiyim.
    Benzer bir sorunu ben yaşadım.Araba gitmemesine rağmen 22.7 kuruş yakıyordu.Şimdi km de 15 kuruş civarında.
  • Merhaba;
    1996 model 139000 de klimalı model clio ilk arabama kovuştum. aracımı 2 aydır kullanıyorum ilk aldığımda sanayiye götürdüm fren balata ve disklerini, gaz telini ve ufak tefek elektrik işlerini yaptırdım. fakat direksiyon pompasında sanırım problem var sağa ve sola tam tur çevirdiğimde ses geliyor. usta pompanın değişmesi gerektiğini ve 140 TL olduğunu söyledi. şimdilik idare eder diyerek erteledim arkadaşım bu pompayı cevizlibağ civarında bir yerde 40 TL civarına tamir ettirebileceğim söyledi bende bekletiyorum. yenisi 140 TL edermi ayrıca tamiri mantıklı olur mu? 140000 de yağ değişimi var. bor katkısı almayı düşünüyorum konu ile ilgili yorumlarınızı bekliyorum. ayrıca bu araçların 140000 de yağ değişimi dışında başka ne bakımları olur. genel olarak kaç km de neler yapılmalı bilgi verirseniz çok sevinirim. eski bakımları özel serviste yapılmış aracı aldığım arkadaş tüm bakımları yapıldı vs. dedi fakat ben yinede garantiye almak istiyorum.




  • Arkadaşlar merhaba.

    Aranıza yeni katıldım. Geçen ay 1997 model 85.000 km de Clio 1.4 RN ov aldım. (8.500 TL'ye) İlk aracım. :) Daha önce kullandığım araçlara kıyasla kullanımını çok kolay buldum. Gerçekten çok keyifli ta ki E-5'e çıkana kadar. İleri 3 vites olduğu için 70 km/s hızdan sonra sollamalarda ve yokuşlarda çok ağır kalıyor. Kick down özelliğini ise pek beğenmedim. Kick down'a 1 -2 sn. kadar geç giriyor ve sadece tam gaz yapıldığında kick down oluyor. Halbuki ayağımı gazdan çekip aracın devrini & hızını düşürdüğümde de bir alt vitese geçmesi gerekirdi. Özetle sadece 3 ileri vites olması kullanışsız olmuş.

    Onun haricinde aracımdan çok memnunum. Yüksek devirli kullanımlar da çok keyifli. Hatta geçenlerde yüksek devirde arabayı test ettim. 1., 2. vitesleri 5.600 d/d'de değiştirdi. Tabi yakıt tüketimi kısmını düşünmezseniz harika.

    Bu arada, yakıt tüketimi ilk aldığımda çok fazla idi (50 krş civarı.) ve çiğ gaz atıyordu. Geçen hafta motor yağı & filtresi, bujiler ve hava filtresini değiştirdim. NNT bor power kattım. Depoyu fulledim. Şu anda yarım depo kullanmış durumdayım. Yarım depoda ort.yakıt tüketimi 32 krş.a düştü. Bu kullanımlar şehir içi.. Şehir dışına da ayrıca bakmak lazım.

    Clio 1'i gerçekten beğendim (Twingo, Uno, Ka, 106'ya kıyasla) Satın aldığım arkadaş aracın satın alındığından bu yana tüm fatura, (gümrük çıkışı fln) vergi dekontları ve en güzeli aracın kullanma kılavuzu saklamış. Kullanım kılavuzu inanılmaz ayrıntılı anlatmış. İsteyen arkaşlarla bir şekilde paylaşabirim.

    Özellikle NNT bor power'ın faydalarını merak ediyorum. Gözledikçe sizlerle paylaşacağım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kurnugea -- 7 Mart 2010; 17:51:01 >




  • benim araba 97 model otomatik. yaklaşık şehiriçi 45kuruş civarı yakıyor. şehir dışıda 30-35 arası. acaba araç fazlamı yakıyor.yoksa otomatik diye böyle olması normal mi. bilgi verebilirseniz ona göre tamirciye göstereyim. ayrıca eğer sorun varsa ne gibi bi sorunlardır? teşekkürler..
  • Merhaba.

    Aslında arabalarımız otomatik & eski teknoloji olması ve maalesef benzinin fahiş fiyatlı olması nedeni ile çok yakıyor.

    Bugün itibari ile yaptığım hesaplama şöyle: Eşimi bırakmak için her sabah erken saatte motor soğukken 12 km.lik yol gidiyorum. Sürekli trafik ışıkları ve yokuş var. Şu anda neredeyse 3 çeyrek depo harcadım (30 litre) ve gittiğim yol 300 km'yi biraz geçti. Yani yaklaşık 10 litre / 100 km.de (veya biraz daha az)

    Bu en olumsuz koşullarda (bana göre) şehir içi yakıt tüketimi.. Şehir dışına ise arabamla hiç çıkmadım yorum yapamayacağım.

    Sizin arabanız ise benimkine göre yaklaşık %22'lik daha fazla tüketimi sahip.
    Öncelikle aracın lastiklerinin hava basıncına (kataloğa göre 32 bar), en son bakım tarihine bakmak gerek. Artı sizin sürüş stiliniz nasıl? Bakım yeni yapıldı ise hava filtresini temizlemek ya da değiştirmek iyi olacaktır. Keza, istanbulda iseniz 6 ayda bir temizlemekte fayda görüyorum

    Fakat, tüketiminiz yüksek gibi.




  • Otomatik Clio 1 kullanan arkadaşlar:

    Benim 1997 Clio 1.4 RN aracımda sadece 2.vitesten 3.vitese araba kendini atıyor ve biraz sesli geçiyor. (Meteg ustanın dediğine göre vuruntu) Fakat aksi geçirli değil. (Yani kick down ile 3'den 2'ye geçerken sorun yok) Onun haricinde aracın otomatik vitesinde geri kaydırma fln çok şükür bir problem, ses fln yok..

    Aracında böyle bir duruma rastlayan var mı?

    Ayrıca 3 ileri vitesten memnun musunuz? İlk kez otomatik vites araç kullanıyorum. Forumda otomatik vites ile ilgili dikkat edilmesi gerekenleri baştan sona okudum. Bizim araçlarda dikkat etmemiz gereken bir püf noktası var mı?

    Aracım 86.000 km'de. Bu km.ye yakın kilometrede şanzımanı eline alan var mı? (Sorun yaşayan)

    Teşekkürler




  • merhaba arkadaşlar... bende geçen ay 97 clio 1.4 rt aldım...lpg kullanmıyorum...100 liralık benzinle 350 km yapıyorum... lpg ile bunun 220 liraya düşeceğini okudum bi yerden...şu anda 280 yakarken lpg ye geçip 220 yakıp aracıda performanstan düşürmekbana pek mantıklı gelmedi...
    lpg de daha aza düşebilirmiyiz??düştüğümüz takdir de performansta ne kadar oynar...

    bide vites değiştirirken gaza yüklenip debriajdan ayağımı çektiğimde bi ötme sesi geliyo .. kayış öter gibi...ama devrinde kaldırdığında problem yok...bi arkadaşımdada aynı model araba var...ona sorduğumda yıllardır o şekilde kullandığını söyledi.. bu bi arıza yaratırmı ilerde... sizce neden oluyodur.. şimdiden teşekkürler...
  • cherro debriyajda sorun var demekki kaç senedir kullanıyorum hiç öyle bişe yaşamadım. Şehir içi 100tl lik benzinle 350km yapıyorsa gayet iyi eğerki aracı fazla kullanmıyorsan lpg ye bulaşma daha az tüketim istiyorsan vacum göstergesi tak ona göre kullan tüketim düşüyor. Benim araç şehir içi 246-266kuruş arası yakıyor. Tabi her ay buji+havafilitresi+dispiratör kapağı temizliği yapıyorum.
  • nexuslord aydınlatıcı oldu teşekkür ederim... :)
  • yaa arkadaşlar benim bi problemim daha var... özellikle lpg kullanan arkadaşlar... hangi modelden taktırıyoruz biz lpg yi... bunların bi düzleri varmış bi tek nokta enjeksiyonları bide çok noktadan yani sıralı sistem olanları... ben tek nokta enjeksiyonlu die biliyorum fakat tüp takan bi yer sıralı takcaz buna dedi..???fiyat olarak güncel bilgisi olan varsada fena olmaz... araç 97 1.4i RT.... lpg kullanan arkadaşlar aydınlatırsa sevinirim...
  • [simage][/simage]
    Arkadaşlar merhaba bende bir clio rt sahibiyim artık. Aracımda beklediğimden fazla özellik var fakat resimde okta belirtilen yerde hortum yok bunun araça ne gibi bir zararı olur yakıtı etkilermi açıkcası bunu öğrenmek istiyorum yardımcı olabilirseniz sevinirim.[simage][/simage]

  • MERHABA!
    ARACIM 1997 1.4 CLIO 105.000 KM.ARACIM İSTANBUL ŞEHİRİÇİNDE 100 KM DE 9.5 Lt YAKIYORDU FAKAT 1 AY ÖNCE DEBRİYAJ SETİ,BUJİLER,HAVA FİLTRESİ DEĞİŞTİ,BUNA RAĞMEN 100 KM DE 11.5 Lt YAKMAYA BAŞLADI.ŞOKTAYIM,KM DE YAKLAŞIK 0.41 KR YAKIYOR.NEDEN OLABİLİR,TECRÜBESİNİ PAYLAŞMAK İSTEYEN ARKADAŞLAR OLURSA MEMNUN OLURUM,SAYGILAR!
  • Resimdeki sıcak hava hortumudur soğuk havalarda motor ısınana kadar sıcak hava emer rolantiyi düzenlemek için motor belli sıcaklığa geldimi kapanır Soğuk yerde yaşıyorsanız olmaması zararlıdır ısınana kadar biraz fazla yakıt harcar.

    h.g.arslan bujiler orjinal mi takıldı. Debriyaj kaçırıyorda olabilir.
  • ŞAFAK BEY İLGİNİZE TEŞEKKÜRLER,DEBRİYAJ GEÇEN AY ORJİNAL DEĞİŞTİ,FAKAT BAKIMDAN ÇIKTIKTAN SONRA ROLANTİDE FAZLA TİTREME YAPMAYA BAŞLADI, BUJİLER DEĞİŞMEMİŞ TEKRAR USTAYA GÖSTERİCEM BAKILIM SEBEP NEYMİŞ!
    (HÜSEYİN ARSLAN)
  • 
Sayfa: önceki 3536373839
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.