Arkadaşlar herkese iyi günler. Eylül ayında 2017 model 1.5 dci otomatik makyajlı kasa clio 4 aldım. arabanın ilk bakımı olacağı için servisten fiyat alayım içim rahat etsin arabanın geçmişini bilmediğim için dedim. Demez olaydım. Şu an Renault serviste parça ve işçilik ücretinde indirim olmasına rağmen bana şu parçalar için 7200 TL fiyat verdiler. Bana bu fiyat çok geldi. Ben mi acaba piyasanın gerisinde kaldım bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olabilir mi? Yapılacak işlemler: Rutin periyodik bakım (motor yağı, filtreler vs) Fren balataları Triger kayışı V kayışı Kızdırma Bujisi < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bkagan0606 -- 19 Kasım 2021; 13:43:9 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Clio 4 Uçuk Servis Bakımı
-
-
Renault yetkili servislerinin verdiği fiyatlar tüm Türkiye'de geçerli liste fiyatları yani hangi yetkili servise giderseniz gidin aynı fiyat çıkar.
Geçen sene 170TL'ye aldığım orijinal salıncak bu sene 380-400TL fiyat veriliyor o da anlık yani önümüzdeki ay 500TL olabilir aldın aldın almadın geçmiş olsun.
Döviz kurları bu kadar artmışken artık bu fiyatlara şaşıramıyoruz
-
sadece renoya bakan bir özel servis bulup bir ustalık fiyatı alın...
aynı ustaya malzeme listesi çıkarıp internet ve oradaki ve yakın dükkanlardan da malzeme listesi çıkarın fiyatı
karşılaştırın eğer fark çok az ise
direkt servise gidin
fark çok ise servis sizi kucaklamak istiyordur..
rahmetli kamer GENÇ in tabiri ile ters taraftan.
-
Clio 4 makyajlı kasa sahibi olarak yardımcı olmaya çalışayım.
Sırasıyla başlayalım;
Öncelikle hayırlı olsun aracınız.
Aracınızın geçmişini öğrenmek için renault port uygulamasını indirip araç bilgilerini girerseniz servis geçmişini; ne zaman kaç km'de hangi yetkili servise girmiş, ne değişmiş, değişen parça kodlarıyla birlikte görebilirsiniz.
Sonrasında araç km'si kaçtır ona bakmak lazım.
Triger 80bin veya 4 yılda bir değişir. Triger set olarak (triger ve aksesuar kayışı diye geçiyor) değiştiriliyor. Araç km'si yüksek ise triger ile birlikte devirdaim pompası da değişiyor. Ulaşması zor yerde olduğu için triger için motor açılmışken o da değiştiriliyor.
Ben geçtiğimiz mart ayında değiştirdim trigeri serviste. Benim km henüz 31.000 olduğu için devirdaim pompasını değiştirmedim. Sadece triger ve aksesuar kayışı değişti. Yanına bir de mazot filtresini değiştirdim. Toplamda 1.750TL tuttu.
Normal bakım için 1400TL-1600TL civarı fiyat çıkartırlar. Buna yakıt filtresi de eklenirse en az 300TL daha eklersiniz.
Kızdırma bujisi için fiyat bilmiyorum ona yorum yapmayayım ama uçuk bir rakam çıkacağını sanmıyorum.
Balata ve disklerimi de geçtiğimiz ay değiştirdim. Mais balatalar ve TRW diskler işçilik dahil 750 TL tuttu özel serviste.
Özel servis dediğim de Renault servisinden 2 ay önce ayrılan bir ustanın açtığı yer.
Aracınızın garantisi bitmiş. Servise gitmek için çok da bir sebep yok.
Sıra geldi tavsiyelere.
Ben teee 2022 temmuz ayında yapacağım bakım için yeni aldım filtrelerimi. Filtreleri kendiniz alırsanız
Mann hava filtresi
Mann yağ filtresi
Filtron karbonlu polen filtresi
Totalde 240TL yapar.
Yakıt filtresi de eklerseniz 150-200TL arası da o yapar Mais veya Mann olarak.
Totalde 450TL filtreleri alırsınız.
Yağ olarak RN0720 onay kodlu 5w30 5 litre yağa ihtiyaç var.
Shell AR-L 250TL,
Motul Specific 0720 350TL,
Castrol GTX 350 TL,
En iyisini alayım derseniz Liqui Moly Toptec 4400 450TL'ye alırsınız.
100-150TL işçilik verirsiniz rutin bakım için.
Rutin bakımı kaliteli malzemeler ile 800-1100TL civarına halledersiniz.
Trigeri işçilik dahil 1200TL-1400TL civarına halledersiniz. Devirdaim pompası hariç. Onun fiyatına bakmak laızm.
Kızdırma bujisi hakkında bilgim yok.
Sizin asıl masrafınız eğer km yüksek ise şanzıman çift kavramadan olabilir. Çift kavrama değişimi 10.000TL'yi buluyor serviste. Özellikle otomatik şanzıman yağı serviste çok pahalı (litresi 600TL imiş. 2 litre 1200TL). Bizim usta motulun Renault onaylı otomatik şanzıman yağından kullanıyor.
Düzce'de olsanız direkt yönlendirirdim ustaya.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fractal design -- 19 Kasım 2021; 18:25:27 >
-
geçen sene tam bu zaman dolar 8tl . şimdi 11 tl hadi ben 12 den hesaplayacağım fark %50 çıksın. eeee ? %50 zamı anladık gerisi ne ? kansız köpeklikten başka birşey değil.
-
Hocam Renault PORT uygulamasını indirdim moralim bozuldu biraz. Arabayı alırken servis geçmişine bakmak aklıma gelmedi şimdi baktığımda bazı parçalar gördüm ama tam anlamadığım için size sormak istedim. Vites kutusu beyni, difransiyel keçesi, hava yastığı beyni, vites kutusu grubu. Bakımda bhnlar yapılmış benim arabanın otomatik şanzımanında bir problem mi çıkmış acaba bunlar ne anlama geliyor yardımcı olabilir misiniz? Hava yastığı beyni falan diyor arabayı alırken hatasız boyasız aldım airbagleri işlemli midir acaba?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Otomatik şanzıman bakımı yapılmış gibi görünüyor. Serviste yapılan işlemler için can sıkmaya gerek yok bence. Asıl kayıtsız yapılmış olsa bunlar daha kötü olurdu. Şanzıman baskı balata değişmiş gibi görünüyor. Tam da bahsettiğim büyük masrafı olan olay.
O zaman araç km'si 120bin üstüdür. 2017 model araç için bu km'yi düşünürsek muhtemelen araç kiralık çıkmasıdır.
Özelden renault port için gerekli şasi ve motor no gönderirseniz bakabilirim oradan farklı neler yapılmış. Ya da hepsini tek tek ekran görüntüsü alıp yükleyebilirsiniz. Tarih ve km bilgisi de olursa daha iyi olur.
Edit:
- Direksiyon simidi değişmiş. Belki de aşınmadan dolayı garantiden değişmiştir. Direksiyon simidi değiştiği için hava yastığı sök tak yapılmıştır mecburen ama hava yastığı beynine yapılan işlem için bir şey diyemem. Bunu araştırmak lazım. Arıza yapmış olabilir. Hemen kötüsünü düşünmeyin.
- Fren hidroliği değişmiş. Bunun serviste değişmesi güzel.
- Baskı balata değiştiği için vites kutusu programlaması yapılması da normal. Bu arada bahsettiğim aşırı pahalı otomatik şanzıman yağı da kullanılmış.
- Triger göremedim yalnız bakımlarda.
Servis geçmişi ekranının km tarih olan kısmını da atarsanız daha iyi olur.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fractal design -- 20 Kasım 2021; 13:57:43 >
-
Hocam arabayı alırken vergi dairesinden sorgulatmıştım araç benden önce daima şahıslar tarafından kullanılmış, şirket veya kiralama firmalarına geçmemiş hiç. Aracı ben Eylül ayında 86 bin km’de aldım şu an 88 binde. Tarih, km ve bakım sırasına göre koyuyorum fotoğrafları yardımınız için ayrıca teşekkür ederim. Anladığım kadarıyla yetkili servis haricinde bakıma girmemiş.
-
Bakımlarda olağan dışı bir şey görmedim. Bakımlara sokan kumanda pilini bile serviste değiştirmiş. amazon.com.tr'de 5'li GP 2032 pil 10TL.
EDC ile ilgili yazılım güncellemesi de gelmiş olabilir. Zaman zaman yapılıyor bu tarz güncellemeler.
Tek kafamın takıldığı konu direksiyonun neden değiştiği ve hava yastığı beynine yapılan işlem. Direksiyon derisi deforme olduğu için garanti kapsamında değişmiş olabilir. Bu tarz şeyler olabiliyor.
EDC baskı balatası da biraz erken değişmiş gibi. 120bin km civarı olması gerekirdi normal şartlarda. Demek ki şehir içi yoğun trafikte kullanılmış ve çabuk yıpranmış gibi geldi.
Trigeri değişmemiş aracın. Hem yıl hem de km olarak değişme zamanı gelmiş artık.
Edit: Vergi dairesinden sorguladığınızda şahıs firması olarak çıkarsa sadece isim görürsünüz şirket adı çıkmaz. Atıyorum firma ismi "Abidik Gubidik Rent A Car" ama firma şahıs firmasıdır "Ahmet Mehmet" adına. Vergi dairesinde sahibi Ahmet Mehmet olarak çıkar.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fractal design -- 20 Kasım 2021; 16:2:51 >
-
Hocam ayrıntılı cevapların ve ilgin için çok teşekkür ederim. Şahıs şirketi olayını hiç düşünmemiştim haklısınız o konuda. Ben de hep kişi üstüne diye gönül rahatlığıyla almıştım ona da dikkat etmek gerekiyor demek ki. Bakım konusuna gelince evet triger değişmemiş hiç bu bakımda değiştireceğim ben kısmetse. Periyodik bakım, balatalar, triger seti, v kayışı ve kızdırma bujisi değişecektim. Bir önceki mesajda devirdaim de demişsiniz. Bu parçalara onu da ekleyeyim mi? Önemli bir parça mıdır? Son olarak yine önceki tavsiyenizde filtreleri, yağları, trigeri, bujileri kendimin temin edebileceğini söylemişsiniz. Forumda bu parçaların sahtelerinin oldukça fazla olduğunu okumuştum. Gönül rahatlığıyla alabileceğim orijinal parçacı var mıdır internetten alabileceğim?
Direksiyon konusunu bu haftaiçi yetkili servise gidicenayrıntılı soracağım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bkagan0606 -- 20 Kasım 2021; 16:17:44 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Rica ederim.
Filtreleri Mann ve filtron için www.filtremarketim.com üzerinden. Ben 2 bakımdır buradan alıyorum filtrelerimi.
veya
Yine filtron için www.rulmancim.com üzerinden alabilirsiniz. Siteye şüpheyle yaklaşırsanız N11 üzerinde FZRulman dükkan adıyla da satış yapıyor firma.
Bölgenizde yedek parça satan toptancılardan da alabilirsiniz filtreleri ve diğer parçaları.
Yağ için RN0720 onay kodu olan 5w30 yağlara bakmak gerekiyor. Eski ustalar hala ELF kullanır ama pek iyi bir yağ değil ELF.
Fiyat/fayda dengesinde bir yağ olsun derseniz Shell Helix Ultra AR-L kodlu yağı Shell yağ bayilerinden, hatta shell istasyonlarından alabilirsiniz. Altında soğuk mühür üretim tarihi var kutuların. Ona dikkat edin yeni üretim olsun yeter. En azından 2021 üretim tarihli olsun yani.
Geçen hafta Renault Master minibüslerimiz için 5lt tanesini 260TL'ye aldığım Shell AR-L yağı N11 üzerinden FZRulman'dan aldım. Üretim tarihi 2021 8. ay.
Bosch Renault Clio 4, Captur 1.5 DCi 4'lü Kızdırma Bujisi Rulmacim.com'da 391 TL görünüyor.
Trigeri internetten almak biraz riskli bence. Onu değişim yaptıracağınız usta ile görüşmekte fayda var. Plastik kauçuk parça olduğu için mümkün olduğunca yeni üretilmiş almakta fayda var.
Araçla ilgili farklı konularda da merak ettiğiniz bir şey olursa bildiğim kadarıyla yardımcı olurum.
-
Sağolun hocam haftaiçi servise gidip son kez Bi pazarlık yapacağım. Spnra da sanayiye geçip parçaları benim aldığım veya onun takacağı şeklimde fiyat konuşup durumu netleştireceğim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Mesela bana gelcek olsa o araç basit olarak seni yormadan 900 tl işcilik isterim parçayı kendin al şaka gibi dün 1.2 symbol 2014 model debriaj yaptım 700 tl valeosu pazartesi günü gene symbol geldi 650 tl idi :D debriaj seti
-
piyasada iyi usta bulabilirseniz ortalama 4000-4500 e biter max. daha ucuza da çıkabilir. kayışları orijinal kullanmanızı tavsiye ederim nacizane.
eski fiyatlar maalesef yok. şuan epey pahalı gidiyor araba tamirciliği fiyatları.
-
sanayide 3000 3500 e cok daha kral bir şekilde biter servis sevecek yer arıyor.
-
250-300 bin liralık bir araç için çokta değil.
arabanın fiyatı 300bin olsa araba fiyatının sadece yüzde 2 si.
-
fiyatta makyajlıymıs masallah gidin snayıde ıyı bır usta bulun servıse ugramayn bıdaha standart motorlar arabalar zaten bunlar makyajlı olunca lamborghini muamelesi yapmaay gerek yok
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X