Şimdi Ara

clio hararet yapıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
29
Cevap
0
Favori
58.390
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar selamlar. 2001 clio sedan aracım. birkaç gün önce iki kez hararet yaptı. Evden çıktım, haliyle hava sıcak..yalnız trafik yoğun değildi. 4-5 km gittikten sonra biraz yokuş çıktım, klimada çalışıyor. baktım hararet yükseliyor. Aracı kenarı çektim, stop etmeden hararetin düşmesini bekledim. fakat hararet gittikçe yükseldi. Fan devredeydi. Radyotörün üstüne soğuk su dökerek, harareti normal konumuna getirdim. fakat 2-3 km gitmeden aynısını yine yaptı. Suyla harareti yine düşürdüm. Dün aracı servise götürdüm. servis, 850 tl hesap çıkardı; müşir, termostat, termostat kapağı, ayrıca bir sensör, sensör yuvası ve radyotör değişeceğini söyledi. başka bir servis 300 tl çıkardı. oda termostat ve kapağı, hararet müşiri değiştirmemi önerdi. kararsız kaldım. aklım karıştı. Elimden pek bu işler gelmez. bu yüzden, İstanbul Zeytinburnu çevresinde aracımı götüreceğim dürüsit, bu işten anlayan sağlam bir usta varmı, yardımcı olursanız sevinirim. İyi forumlar dilerim.







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Clio'da Hararet Yapma Sorunu

    Clio 2 araçlarında sık karşılaşılan sorunlardan biri de hararet yapmasıdır. Bu sorun, aracın soğutma sistemindeki bir arızadan kaynaklanabilir.

    Clio 2 Hararet Göstergesi

    Clio 2'nin hararet göstergesi, gösterge panelinde yer alır. Normal koşullarda, gösterge ibresi orta konumda olmalıdır. Hararet yükselmeye başladığında, ibre orta konumun sağ tarafına doğru hareket eder.

    Hararet Sorununun Nedenleri

    Clio 2'de hararet yapma sorununun birkaç nedeni olabilir:

    • Termostat arızası
    • Radyatör tıkanıklığı
    • Su pompası arızası
    • Fan arızası

    Renault Clio Hararet Sorunu Çözümü

    Clio'daki hararet sorunu için bir çözüm bulmak için öncelikle sorunun kaynağını tespit etmek gerekir. Sorunun kaynağına bağlı olarak, aşağıdaki adımlar atılabilir:

    • Termostat değişimi
    • Radyatör temizliği veya değişimi
    • Su pompası değişimi
    • Fan değişimi

    Önleyici Tedbirler

    Clio'da hararet sorununu önlemek için bazı önleyici tedbirler alabilirsiniz:

    • Soğutma suyunu düzenli olarak kontrol edin ve gerekirse ekleyin.
    • Radyatörünüzü periyodik olarak temizletin.
    • Termostatınızı düzenli olarak kontrol ettirin.
    • Su pompanızın durumunu takip edin.

    Clio 2'nizde hararet sorunu yaşıyorsanız, sorunu çözmek için bir oto tamircisine başvurmanız önerilir. Erken teşhis ve onarım, aracınızın ciddi hasar görmesini önlemeye yardımcı olacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • yok mu cevap verecek olan...
  • cliolarda genelde böyle bir hararet durumu var benim araç olduğu yerde çalışırken hararet yapıp fan devreye giriyordu yada ev yokuştu mesela eve gidiyorum aracı yokuşta geri geri park ediyorum hemen fan başlıyor çalışmaya ama yolda sorun olmuyor hiç araba hareketsizken oluyor bu durum,ancak senin durumun farklı duruyor iyi bir usta bul kendine
  • bulduk iyi bir usta, büyük bir ihtimal termostattan yapıyor dedi ve termostatı değiştirdi. Aracı denereken, triger kayışını koparmış, başımıza iş açıldı..şimdi onunla uğraşıyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onurtomba

    bulduk iyi bir usta, büyük bir ihtimal termostattan yapıyor dedi ve termostatı değiştirdi. Aracı denereken, triger kayışını koparmış, başımıza iş açıldı..şimdi onunla uğraşıyor..

    büyük şanssızlık, geçmiş olsun...
  • geçmiş olsun dostum nasıl becermiş o işi usta
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onurtomba

    Arkadaşlar selamlar. 2001 clio sedan aracım. birkaç gün önce iki kez hararet yaptı. Evden çıktım, haliyle hava sıcak..yalnız trafik yoğun değildi. 4-5 km gittikten sonra biraz yokuş çıktım, klimada çalışıyor. baktım hararet yükseliyor. Aracı kenarı çektim, stop etmeden hararetin düşmesini bekledim. fakat hararet gittikçe yükseldi. Fan devredeydi. Radyotörün üstüne soğuk su dökerek, harareti normal konumuna getirdim. fakat 2-3 km gitmeden aynısını yine yaptı. Suyla harareti yine düşürdüm. Dün aracı servise götürdüm. servis, 850 tl hesap çıkardı; müşir, termostat, termostat kapağı, ayrıca bir sensör, sensör yuvası ve radyotör değişeceğini söyledi. başka bir servis 300 tl çıkardı. oda termostat ve kapağı, hararet müşiri değiştirmemi önerdi. kararsız kaldım. aklım karıştı. Elimden pek bu işler gelmez. bu yüzden, İstanbul Zeytinburnu çevresinde aracımı götüreceğim dürüsit, bu işten anlayan sağlam bir usta varmı, yardımcı olursanız sevinirim. İyi forumlar dilerim.


    Sonuç ne oldu ?




  • Arkadaşlar ancak cevap yazabiliyorum kusura bakmayın. Termostatta arıza olduğunu bulmuş, değiştrip denemeye çıktığında aracın vantilatör kayışı kopup trigerin arasına kaçıyor, buda trigerin kopmasına sebep olmuş. Tamirat için Motoru indirdiğinde, motor bloğundaki birçok soğutma kanalının neredeyse tamamen tıkanmış olduğunu, hararetin bundan da kaynaklı olduğunu söyledi. Ardında da 780 tl para verdim....
  • 780tl verdin birde öylemi,bir temiz dövsen daha iyiydi bence
  • Maalesef Clio'ların kronik sorunudur hararet. Bodrum gibi bir yerde, yazın ortasında biraz dur-kalk trafikle karşılaşınca cehennem ızdırabı çekiyorum. Hararet tehlikeli bir noktaya gelince mecburen kaloriferi açıyorum, ancak öyle normal çizgiye geliyor. Tabi o sıcakta ben ne hale geliyorum, onu da bir ben bilirim, bir de Allah bilir.

    Zaten Clio'ların 2 kronik sorunu var. Biri mevzubahis hararet meselesi, diğeri de rölantide titreme, devir saatinin dans etmesi. Onun dışında pek sıkıntı yaratmazlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Side Chain -- 1 Eylül 2012; 20:04:05 >
  • Hareret cliolarda kronik yazıldığını okudum yalnız 12 yıldır clio II kullanırım, 1 kere hararet yaptı o da gece yarısı armin konserinden çıkmışız beşiktaştan köprüye kadar yokuş yukarı adım adım gittim ve harerete sebebiyet verdim onun haricinde , iş çıkışı e-5 ve cadde trafiğinde bile sıcaklarda bile hararet yapmadı , yalnız dikkat edilmesi gereken husus baktınız trafik aşırı berbat ve başkasının arabasını tanıyamazsınız ama kendi arabanızı iyi kötü tanırsınız nerede ne yapacağını bilirsiniz baktınız hararet artacak yada artıyor geçici yada placebo etkisi bilmiyorum, fanı sıcağa çevirin ve içeriye verin. Yol müsait olduğunda arabayı devirli ve seri kullanın. hız yaptığınızda anında hararet ortaya inecektir. Ve durumunuz için üzüldüm, çok geçmiş olsun.

    Unutmadan bunca seneden beri 1 yada 2 kez kalorifer olayını yaptıysam yapmışımdır.

    @Side Chain hiç farkettin mi direksiyonu olduğun yerde çevir yada bırak arabanın devir çubuğu bi ileri 2 geri :D bizim arkadaş söylemişti hep o aklımdadır hondalarda direksiyon düz olmasın(ee haliyle lastiklerde düz olmaz) bnzinden gidiyor diye (kendisi accordcu)




  • 780 TL

    Çok Para Vermişsiniz.Triger Kayışından Para Aldımı ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Çift Çekirdekli

    780 TL

    Çok Para Vermişsiniz.Triger Kayışından Para Aldımı ?

    Arkadsalr 2000 model clio aracım var hararet bidonu ici yağlı gibi beyaz tortu katmanli bisey var icinde temizlettim ama gene aynısı oldu.beyZ beyaz köpükler var çıkmıyor kolay kolay.conta mı yaktı acaba ?hararet hiç yapmıyor nedense yariyi gecmiyor belki üstüne çıkmıyor acil yardım ve masraf ne olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • üstadım konu hortlayacak ama bu senaryoyu ben duydum bi yerden ? soğuk bi memlekette mi yaşıyorsunuz ? sorun ne imiş ?
  • Bendede Clio 2000sedan var yolda gittiğimde silinti yok ancak trafikte dur kalk yaptigimda 1cizgi yükseliyor daha sonra park edeceğim zaman ileri geri yapinca hararet ibresi yükseliyor ama tekrar ortaya geliyor 3-5saniyede oluyor sizce durum nedir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Özellikle bir yere yanasacagim zaman ibre tamm tepe değil ama tepeye yakin cikiyor iniyor yani oynuyor lütfen yardimci olun tamirci herkes farklı soluyor paranin pesindrler düz yolda ibre tam ortada

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar ben hararet sorunumu radyatör fanina bir anahtar koyarak çözdüm.İstediğim gibi kapatıp açabiliyorum bunu bir oto elektrikcide yaptırabilirsiniz

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu hortlucak ama :)
    2002 1.4 16v 80bin km de megan motorlu cliom var araç dün sıkşık trafikte hararet göstermesinin en üst seviyesinin 2 altına yükseldi 5dk o şekilde yol gittim klimayi açtım düştü kapattim sonra tekrar çıktı sağa çekip radyatore su döktüm bir müddet sonra stop edip bir müddet bekledikten sonra mars yaptımhherşey normal hatta otobana çıktım 3. Vites 6000 devre kadar yukledim hicbirsey yok sonra 10 km kadar 1. Vites de gittim yina sıkıntı yok özel servise gittim bilgisayara bagladik arızakkaydı yok fan zamanında devreye giriyor dedi...
    Hava sıcaklığı normaldi sabah saat 9 da İzmirde...
    Araç hararet yaptığında su koyduğumuz yer hafiften kayniyordu ve normal seviyedeydi..
    Araç egzostan beyaz su buharı atıyor beyaz duman nnormalde de yapıyor ilk çalıştırma ve ısınma suresinde
    Sizce neden kaynaklanmistir ilk defa yapti bunu 5 aydir bende arac???
    Tesekkurler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • HARARET İÇİN TEK ÇARESİ VAR, RADYATÖRÜ TEMİZLETİN VE ONDAN SONRA ARACIN PERFORMANSINI GÖRÜN ARKADAŞLAR, MOTOR NE KADAR İYİ OLURSA OLSUN RADYATÖR TIKANMIŞSA SU DEVİR DAİM YAPMAZ VE BU DA ARACIN AŞIRI HARARET YAPMASINA NEDEN OLUR. TEMİZLETTİKTEN SONRA İSTEDİĞİN YERE GİDEBİLİRSİN VE O ZAMAN BAK ASLA HARARET DERDİN KALMAYACAK.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kosal44 -- 29 Temmuz 2016; 18:06:53 >
  • Arkadaşlar bazı pratik bilgiler vereyim. 8 aydır 2000 model 1.6 8v 90 hp hb rte clio 2 sahibiyim. Aracıma elimden geldiğince hakim olmaya çalışıyorum.

    1.Aracım 8 mi 16 mi valftir? Emin değilseniz kaputu açın. Motor üstü düz plastikli ise 8v kaburgalı görünümse 16 v

    2.Buhar atıyor neden? Üst kapak tamir görmüş arıza yapmış veya yine görmesi gerekli. Çözüm üst kapak tamir ya da yenilenmesi. Maliyet yüksek.

    3.Ekzozdan mavi duman atıyor neden? Yine conta arızası. Yanma odasına yağ kaçıyor. Sekman sorunu da olabilir. Üst kapak veya daha ileri düzey tamir. Masraf yüksek.

    4. Aracımda çekiş emsallerinden düşük gibi neden? Subap ayarı/Üst kapak/ Sente atlama/ Kompresyon kaçağı. Maliyet yüksek

    5. Aracım bazen sallanır gibi hızlanıyor neden? Muhtemelen motor içi mekanik kısım tamir görmüş yani rektefe yapılmış. İyi yapılmamış krank aşınmış. Maliyet oldukça yüksek.

    6. Yağ çubuğundan buhar ve yağ atma herhabgi biri var neden? Motor yarı veya daha az. Rektefe istiyor. Maliyet tavan. Paranşa rezil olma ihtimali söz konusu. Sağlam usta iyi parçalar acele edilmeden sakince yapacak bir servis.

    7. Direksiyon ağırlaşmış gibi zor dönüyor neden? Ekstra bir sıkıntı yok sadece zor dönüyorsa hidrolik değişimi defaatle es geçilmiş. Tortu birikmiş özellik kaybetmiş. Pompa elektromotor gibi kısımlar zorlanıyor.

    8. Araç virajlarda fazla yatıyor gibi ama konforda çok sıkıntı yok neden? Helezonlar iyi ama amortisörler arızalı. Değişim gerekli.

    9. Dengesiz fren yapıyor neden? Diskler ve balatalarda dengesiz aşınma var. Değişim.

    19. Fren yaparken sarsıntı var neden? Diskler ve veya kampanalar eğilmiş. Torna ya da değişim.

    20. Fren bazen güzel bazen kötü tutuyor güven vermiyor neden? Westinghouse, hidrolik ve vakum bakımı.

    21. Aracım otomatik bazen şanzıman arıza lambası yakıyor sönüyor/vites yükselirken geç salıyor neden? Şanzıman yağı ve filtre değişimi ve/veya şanzıman selenoid değişimi+beyin adaptasyonu. Maliyet orta veya yüksek.

    22. Viraj alırken bir taraftan kütür kütür ses geliyor neden? Aks kafası yağsız kalmış. Torna ya da değişim.

    23. Ara sıra tekerleden birinden gıcırtı gibi sesler geliyor veya sürekli geliyor neden? Porya bilyası değişecek.

    24. Araç abs arıza lambası yakıyor neden? Büyük ihtimalle tekerleden birindeki abs sensörü ve abs dişlisi arızalıdır. Değişim gerekir. (Öncelikle ve genellikle dişli)

    25. Aracın dijital saati görünmüyor okunmuyor neden? Arkasındaki 2 adet dipsiz ampul değişecek. Konsol sökebilirseniz kendiniz de yaparsınız.

    26. Araç lpg li ama ısınmadan lpg ye geçiyor stop ediyor neden? 1.lpg ısı müşiri arızalı değişecek 2.sabahları zor alıyorsa tüp regülatör değişecek benzin vermiyor 3.lpg den benzine benzinden lpg ye sıcak geçişlerde titreme varsa lpg map sensörü de değişecek.



    Yaşadıkşarıma göre ve araştırdıklarıma göre edindiğim clio 2 ve diğer araçlarımdan elimde kalanların bir kısmını paylaştım. Hakkında Yardımcı olabileceğim eski araçlarım da aşağıdaki gibidir

    2006 seat cordoba 1.4 tdi elegance

    2007 seat cordoba 1.4 tdi stylance

    2006 manuel corsa c 1.3 cdti

    2004 corsa c 1.3 cdti easytronic

    2015 1.2 tsi polo bluemotion

    2001 polo 1.4 16 v manuel

    2008 1.3 cdti astra h sedan kasa manuel

    2014 clio 4 1.5 dci edc otomatik sporttourer

    1992 broadway gte 1.4

    2004 opel combo 1.7 dti

    2000 clio 2 1.6 8v 90 hp hb 188 bin km araç ise günceldir kullanmaktayım. Araç dpo veya al4 otomatik. Saygılar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.