Şimdi Ara

CLİO SYMBOL GRUBU (1359. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
27.469
Cevap
83
Favori
1.911.625
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 13571358135913601361
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hamidowic

    herkese merhaba,
    2008 1.4 aracımda sanırım egzoz problemi var.
    hangi viteste olursa olsun 2000-3000 devir arası kalkış ve ani hızlanmalarda şahinlerde özellikle yapılan ciğerli hırıltılı ses çıkıyor. bagajda katlanır koltuk ve sehpa olan tepsi var ilk başta ondan geliyor zannettim üzerine 1000 km şehirler arası uzun yol yaptım ve ses belirsizden net duyulur hale geldi. ancak öyle gümbür gümbür değil şuan. başına gelen yada tecrübeli arkadaşlar sorun büyükmüdür? en kısa sürede baktırmam gerektiğinin farkındayım ama bana kaçan ne kadar olur

    daha öncede direksiyon kutusu problemi yaşamıştım sanayi çakalları 750tl demişlerdi. bosch car serviste 650tlye yaptırmıştım. en azından kurumsal, şikayet edebileceğin ve muhattap olabileceğin yerler var.


    bundan bağımsız olarak triger kayış yada set değişim zamanı nedir?
    Arka susturucu tarafından geliyirsa çok bişey tutmaz. Eksiz borusu veya susturucu patlamış olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: icon33

    Merhaba, Geçen yıl bende de 3500 devir civarında zırıltı şeklinde ses geliyordu. Motor koruma sacının olduğu bölgede eksoz bağlantı yerinde çatlak oluşmuş eksozcu kaynakla çözmüştü. Geçen haziranda aynı sorun tekrarladı yine kaynak yaptırdım. Şu an ses yok normal.

    Bendeki araç 2009 1,4 8v kullanım klavuzunda 4 yıl veya 60 bin km de değişin diyordu.

    *İlk triger+devirdaim+aksesuar kayışını araç 2015 mart ayında araç 5,5 yaşında iken 55 bin km de sanayide orjinal mais parçalar ile değişmiştim. Kayış genel olarak fena değildi ancak katlayınca hafif kılcal çatlaklar oluşmuştu.

    * İkinci triger+devirdaim+aksesuar kayışını araç 2019 ocak ayında araç 9,5 yaşında iken 100250 km de sanayide mais parçalar ile değiştim. Kayış genel olarak yine fena değildi katlayınca öncekindeki gibi hafif kılcal çatlaklar mevcuttu.
    Benim araba duzel ama ön tarafta hırıltı bende de var. İlerleyen zamanlarda baktıracam. Triger seti 4 yıl/60.000 km hangisi önce dolarsa.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar 2002 de sıfır aldığım 1.5 dci symbol ümü 2 hafta önce 191 bin km de sattım 17 yıl çok kahrımı çekmişti bir kez olsun yolda bırakmamıştı enjektör değişimi ve tamiri harici motorda sıkıntı yaşamamıştım yine arada buralardayım ama, artık yoluma 2011 model 1.6 dti ww jetta ile devam edecem nasip olursa bilgi ve tecrübeleri ile sorunlarımıza cevap veren arkadaşlara teşekkür ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FYMAYIS

    Arkadaşlar 2002 de sıfır aldığım 1.5 dci symbol ümü 2 hafta önce 191 bin km de sattım 17 yıl çok kahrımı çekmişti bir kez olsun yolda bırakmamıştı enjektör değişimi ve tamiri harici motorda sıkıntı yaşamamıştım yine arada buralardayım ama, artık yoluma 2011 model 1.6 dti ww jetta ile devam edecem nasip olursa bilgi ve tecrübeleri ile sorunlarımıza cevap veren arkadaşlara teşekkür ederim
    Hayırlı olsun. Sorması ayıp Symbol,ü kaça sattın. Jetta dsg mi düz vites mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • FYMAYIS kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun.
  • CLİO SYMBOL kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim 28 bine gitti symbol (2002 boş modeli klima yoktu symbol de) orjinaldi 191 bim km de kaza değişen boya yoktu, jetta 1.6 tdi Manuel mk5 kasa,

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba herkese hayırlı günler,
    Bir sorum olacak belki daha önce yaşayan olmuştur,
    Geçen hafta arabayı bakıma götürdüm ( 1.5 dCİ /85 ) arabada yağ, filtre, hava filtresi değişti. Fakat arabayı aldım yakıt tüketimi sanki kışlık lastik takılmış gibi arttı. Yol bilgisayarında normalde görmediğim rakamları gördü. 5-6 yazması gereken yerlerde 8-9 litre gibi rakamlar görmeye başladım. Gerçi tatil için uzun yola gittiğimde zor da olsa 3,7 ortalamayı yine tutturdum ama normalde aynı güzergahta 3,3' ü rahatlıkla görmem gerekirdi.

    Benim aklıma ilk gelen gelen hava filtresinin doğru takılmaması olabileceği idi usta işi çırağa teslim ettiğinden böyle bir durum geldi aklıma çünkü polen filtresi için torpido tarafına bakıyordu ben gösterdim yerini. Konu hakkında yorum yapabilecek arkadaşlar var ise sevinirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serguneysu

    Merhaba herkese hayırlı günler,
    Bir sorum olacak belki daha önce yaşayan olmuştur,
    Geçen hafta arabayı bakıma götürdüm ( 1.5 dCİ /85 ) arabada yağ, filtre, hava filtresi değişti. Fakat arabayı aldım yakıt tüketimi sanki kışlık lastik takılmış gibi arttı. Yol bilgisayarında normalde görmediğim rakamları gördü. 5-6 yazması gereken yerlerde 8-9 litre gibi rakamlar görmeye başladım. Gerçi tatil için uzun yola gittiğimde zor da olsa 3,7 ortalamayı yine tutturdum ama normalde aynı güzergahta 3,3' ü rahatlıkla görmem gerekirdi.

    Benim aklıma ilk gelen gelen hava filtresinin doğru takılmaması olabileceği idi usta işi çırağa teslim ettiğinden böyle bir durum geldi aklıma çünkü polen filtresi için torpido tarafına bakıyordu ben gösterdim yerini. Konu hakkında yorum yapabilecek arkadaşlar var ise sevinirim.
    Yağ, hava filtresi hangi marka kullanıldı? İlk başta hava filtresi en buyuk sebep tabi hatalı işcilik varsa yakıtı direkt olarak etkiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CLİO SYMBOL kullanıcısına yanıt
    Gördüğüm kadarı ile orjinal. Ama bir sahtecilik yapılıp renault yazan sahte malzeme verilmiş olabilir mi? bilemiyorum. Renault parçacısından aldım.Eski yağ varken bile yakıt iyi idi. Burada yakıtı etkileyebilecek olan tek durumun yetersiz hava girişi olabileceğini düşündüm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serguneysu

    Gördüğüm kadarı ile orjinal. Ama bir sahtecilik yapılıp renault yazan sahte malzeme verilmiş olabilir mi? bilemiyorum. Renault parçacısından aldım.Eski yağ varken bile yakıt iyi idi. Burada yakıtı etkileyebilecek olan tek durumun yetersiz hava girişi olabileceğini düşündüm.
    Peki yağ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CLİO SYMBOL kullanıcısına yanıt
    ELF 5/40 - Daha önceki de aynısıydı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serguneysu -- 2 Ekim 2019; 15:4:58 >
  • serguneysu S kullanıcısına yanıt
    O zaman hava filtresine bakmakta fayda var. Motor sesinde homurtu varmı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CLİO SYMBOL kullanıcısına yanıt
    Yok herhangi bir değişiklik yok. Olmazsa filtreyi söküp yeniden takalım. Ben yapabilirsem yaparım yoksa bir servise gideyim. Peki teşekkür ederim. İnşallah tahmin doğru çıkar.
  • serguneysu S kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun öncelikle hava filtresi olabilir ama bir ihtimalde mazot filtre değişim sırasında özenli iş yapılmadıysa enjektöre pislik kaçmış olabilir eğer yakıt tüketimin hala yüksek ise pompacıda enjektör leri ölçtür enjektör de pislik varsa araç çalışması da değişir yüksek devirde gibi çalışır geçmiş olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • FYMAYIS kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim. Bakımda mazot filtresi değişmedi onun için onu eledim. Ancak dediğim gibi bakımı yapan çıraktı ve renodan bihaberdi ( clionun polen filtresini torpidoda aradı). Yine de çok sesimi çıkarmadım yapılan işleri önemsiz gördüm. Sonuçta o da işi öğrenecek. E kimse iş vermez ise nasıl öğrenecek?

    Tek düşünebildiğim hava filtresi idi. Çünkü sistem basit , yakacak havayı alamaz ise yerine yakıtı çeker. Henüz ustaya gidemedim ama şöyle bir şey oldu, aracı yıkatmaya götürdüğümde lastik havalarına da baktım. havaları 28 çıktı. Bu benim kullanımıma düşük kalıyor. Ben genelde 35 hava basıyorum. Bazıları için çok gelebilir ama benim kullanımım bu yönde ve bir sorun yaşamadım bununla ilgili şimdiye kadar. Ve yakıt tüketimini de olumlu etkileyen bir kullanım. Lastik havalarını tekrar 35 yapınca sanki bir miktar düşüş olduğunu gördüm.Eğer psikolojik değilse o abartılı anlık rakamların düştüğünü gördüm(ya da öyle zannediyorum). Umarım bu şekilde hallolmuş olur. Sanayi biraz uzak kalıyor bana, kolay gidemiyorum.

    Tekrar teşekkür ederim öneriniz için.
  • Araç 110 bin km de 1,4 8v lpg+benzinli

    Yıllık bakımı sanayide yaptırdım.

    Standart yağ hava filtre değişimi dışında ön fren balata ve disk değişimi, arka balata değişimi, kampana tornası, buji, buji kablosu, ön sol rot, viraj burç lastiği 2 adet sol+sağ top 935 mâl oldu.
    Daha önce disk ve balataları 2017 de 86 bin kmde iken değişmiştim 25 bin km de bitmiş marelli balata daha çabuk tükendi trw 30-35 bin km gidiyordu. 70 km/h sonrası frende önden yalpalama sesi gelmeye başlamıştı. Torna yaptırmaktansa değişmeyi tercih ettim. Bu sefer bir önceki gibi marelli disk ile kale balata aldım. Marelli disk iki önceki valeo diske göre daha geç eğildi valeo diskten 10 bin km de ses gelemeye başlamıştı. Belki markayla ilgili olmayabilir ancak deneyimim bu şekilde.


    Yapılan işlemler:

    4 lt 5w30 lubex yağ 90 (internetten almıştım)
    mais yağ filtresi 30
    hava filtresi grat 30
    4 ad çift tırnaklı buji eyquem 60 + ünüvar buji kablosu 80
    brc filtre 15 (daha önce toplu almıştım)
    ön fren diski marelli 130
    ön fren balatası kale 65
    arka fren balatası mga 80
    balata spreyi 2 adet 20
    rot ön sol 25
    2 adet viraj burç lastiği*2=20
    arka kampanalar torna 30
    usta işçilik 230
    rot ayar 30

    top 935 tl
  • icon33 kullanıcısına yanıt
    Gayet iyi bu hayat pahalılıgında Symbol gibi araçların yürütme avantajları ön plana çıkıyor. Aracınızı güle güle kullanın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CLİO SYMBOL kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler. Bilmukabele. Pahalılık konusunda haklısınız. Geçen yıl hava yağ polen filtresi seti internet fiyatı 30 tl iken bu yıl polen hariç yğ ve hava filtresi 60 tl olmuş.
    Symbol gibi giriş seviyesi aracın yürütme maliyetleri aile bütçesine yük olmaya başlıyor. Arabasız da olmuyor toplu taşıma ve okul servis ücretleri de yüksek yapacak bir şey yok sabır dilemekten başka.
  • icon33 kullanıcısına yanıt
    Symbolün de aşagısı ates hattı gibi uygun fiyatlı mastafsız arabada kalmadı. Bugün Otopazarında 99 Torosa 20.000 istiyorlardı. Benim aracın 10.000 bakımına 500 km kaldı. Yapınca buraya yazarım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar arabamın 10K bakımını yaptım. 1.5 dCi 65 hp

    SMF marka yerli hava filtresi
    Orijinal ( PURFLUX LS218) yağ filtresi
    PO 10w 40 5 litre motor yağı
    Toplam 120 TL
    İşcilik benden

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 13571358135913601361
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.