Şimdi Ara

CLİO SYMBOL GRUBU (1361. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
27.469
Cevap
83
Favori
1.911.622
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 13591360136113621363
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Araç 2009 Symbol 1,4 8v lpgli. 114 bin kmde son bir iki aydır hararet orta seviyeye gelmeden kalorifer ısıtmıyor 90 derecede bile iyi ısıtma olmuyordu. Termostat yeni. Motor normal şekilde ısınıyor fan vs zamanında açıyor. Hiç bir zaman çeşme suyu sisteme konmadı daima kırmızı antifriz ve saf su şeklinde kullandım.

    Geçen yıl ocak ayında motor suya yağ karıştırdığı için bakım yaptırmıştım. Sanırım o dönemde dolaşımda olan yağlı su kalorifer peteğinde tıkanmaya sebep oldu. Bu hafta cihazla temizlik yapan bir oto klima-elektrikçiye gidip kalorifer peteğine giden hortumlara dışardan ısıtmalı bir makine bağlayıp bir saat boyunca kalorifer peteğine takviyeli kimyasalla devirdaim işlemi yaptılar. Sonuç fena olmadı. Şimdi 90 dereceye varmadan kalorifer normal şekilde ısıtmaya başladı. Ücret 140 tl ödedim.

    Cihaz şöyle bir şeydi

     CLİO SYMBOL GRUBU

    3500 devir civarı katalitik konvertör civarından zırıltı şeklinde ses geldiği için geçen temmuzda kaynak yaptırmıştım. Son bir iki haftadır bu sefer 2500 devir civarı aynı ses geliyordu. Hazır sanayide iken oto eksozcu 40 tl ye tekrar kaynak yaptı. Ancak bir daha aynı ses gelirse kaynak yapamam dedi. Zira konvertorun kaynak tutacak metal yeri zayıflamış bir daha olursa katalitik konvertoru değiştirmek gerekebileceğini söyledi maliyeti 1200 tl imiş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi icon33 -- 25 Aralık 2019; 12:41:19 >
  • Suya yağ karıştığında hangi işlemler yapıldı?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • serhatcn kullanıcısına yanıt
    2019 Ocak ayında yaptırmıştım ilgili mesajı yapıştırıyorum.


    donanımhaber forum
    CLİO SYMBOL GRUBU » Sayfa 1340 - 1364
    https://forum.donanimhaber.com/clio-symbol-grubu--24135806-1340#136743103



    Şuan 100250 km de Triger ve devirdaim değişimi 2015 ağustosta 55 bin km de yapılmıştı.

    Son bir kaç aydır genleşme su kabında ve kapağında hafif yağlanma belirtileri vardı. Yazın yağ bakımı ile
    beraber triger vs değişimini de yaptırırım diye düşünüyordum. Ancak hortumların ve radyatörün yağdan tıkanma ihtimalini göz önünde tutup erkenden yaptırmak istedim.

    Sanayide ustaya sabahtan aracı bıraktım. Motor bölümünün lpg vs hortumların enjektörlerin sökülmesi motor bloğunun incelemeye hazır hale gelmesi 3 saat sürdü.

    Motor sökülmüşken normalde yazın veya 1 yıl sonra yaptırmayı planladığım triger devirdaim alternatör kayışı değişimini de bakıma dahil ettim. değişim yapılalı 3,5 yıl 45 bin km olmuş biraz erken oldu ancak ikinci bir işçilik vermektense öne almak mantıklı geldi. Önceki triger fena değildi ancak katlayınca bazı yerlerde ince çatlaklar görünüyordu.

    Motor sökülünce subapların durumunu da kontrol ettirdim. Fena değil, herhangi bir yıpranma bozulma belirtisi yoktu ancak araç 100 bin km de olduğu için ne olur ne olmaz diyerek hazır blok sökülmüşken subapları da değişelim dedim. Supsan marka çelik subap takıldı.

    Usta motor blok kısmında kılcak çatlak olabilir, suya yağ karışmasının bundan olabileceğini düşünüyordu. Pistonların olduğu kısım temizlenip ısıtılıp motor blok ustasıyla incelemelerinde herhangi bir sorun olmadığı kanatine varılmış suya yağ karışmasının contadan da olabileceği söylendi. Pistonların durumu iyiydi boşluk yıpranma vs belirtileri yoktu.

    Subap supsan marka 140 +subap 35lastiği, triger seti gates 140 +alternatör kayış 50+ üst kapak contası 45+ manifold contası emme 10 +eksoz manifolt contası 20 + subap kapak contası 10+ mais devirdaim 250 +silikon 30+ sprey 30 + antifriz 30 + usta motor işçiliği 450 + motor taşlama yıkama vs ek işçilik 250 toplam 780 malzeme 700 işçilik genel toplam da 1480 tl mâl oldu. İki tam gün boyunca usta emek verdi. Yağ değişmedi iki ay önce bakımda yapılmıştı.

    Özet yapılanlar: Motor sökme takma, üst kapak temizliği conta değişimleri, yeni subaplar, devirdaim, triger set, alternatör kayışı değişimi

    Sağ arka kapı merkezi kilit motoru ekimden beridir arızalıydı elle kapatıp açıyordum. Kilitçide değişimi işçilik dahil 50 tl yapıldı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: icon33

    Araç 2009 Symbol 1,4 8v lpgli. 114 bin kmde son bir iki aydır hararet orta seviyeye gelmeden kalorifer ısıtmıyor 90 derecede bile iyi ısıtma olmuyordu. Termostat yeni. Motor normal şekilde ısınıyor fan vs zamanında açıyor. Hiç bir zaman çeşme suyu sisteme konmadı daima kırmızı antifriz ve saf su şeklinde kullandım.

    Geçen yıl ocak ayında motor suya yağ karıştırdığı için bakım yaptırmıştım. Sanırım o dönemde dolaşımda olan yağlı su kalorifer peteğinde tıkanmaya sebep oldu. Bu hafta cihazla temizlik yapan bir oto klima-elektrikçiye gidip kalorifer peteğine giden hortumlara dışardan ısıtmalı bir makine bağlayıp bir saat boyunca kalorifer peteğine takviyeli kimyasalla devirdaim işlemi yaptılar. Sonuç fena olmadı. Şimdi 90 dereceye varmadan kalorifer normal şekilde ısıtmaya başladı. Ücret 140 tl ödedim.

    Cihaz şöyle bir şeydi



    3500 devir civarı katalitik konvertör civarından zırıltı şeklinde ses geldiği için geçen temmuzda kaynak yaptırmıştım. Son bir iki haftadır bu sefer 2500 devir civarı aynı ses geliyordu. Hazır sanayide iken oto eksozcu 40 tl ye tekrar kaynak yaptı. Ancak bir daha aynı ses gelirse kaynak yapamam dedi. Zira konvertorun kaynak tutacak metal yeri zayıflamış bir daha olursa katalitik konvertoru değiştirmek gerekebileceğini söyledi maliyeti 1200 tl imiş.
    Benim bildiğim sizin araçta katalitik konvertör yok. Bir yanlışlık olmasın.
  • @varagele46

    quote:

    Benim bildiğim sizin araçta katalitik konvertör yok. Bir yanlışlık olmasın.



    2009 symbol Euro 4 normunda katalitik konvertör var.
  • Herkese merhaba, ben aracın teybi ile ilgili birşey sormak istiyorum.
    Bazı teypler UPDATE List Bazı Teypler ise TUNER List olarak geçiyor. Bu ikisinin arasındaki fark nedir acaba? Bir tane kasetçalar almak istiyorum da Tuner List olanını alsam bir dezavantajı mı var ?

    Bilen var ise bize de söylerse memnun olurum.
  • serguneysu S kullanıcısına yanıt
    Biri ekranı kendi üstünde iken, diğeri dış ekrana bağlanıyor sanki



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi symbolcu -- 7 Ocak 2020; 11:47:20 >
  • symbolcu S kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim. Yok değil. İki model de dış ekrana bağlanabiliyor. Symbol'de göğüsteki ekrana bağlanıyor. Bendeki cd çalar update list modeli. Aynı şekilde update list modeli kasetçalar var. daha önce benim arabaya bağladım sorunsuz çalıştı. Bir arkadaşa verdim. Tekrar almak istiyorum.

    Dış görünümü aynı olan hem tuner list hem de update list kasetçalar var. Update list modeli kasetçaların benim arabaya olduğunu bildim ama şimdi bulamıyorum uygun fiyatlı. Bolca Tuner list var satılık. Ama nedir bu fark aracıma uyar mı onu bilemediğim için sordum. Doğrusu bu konuyu pek bilen de yok etrafta. İnternette çok araştırdım ama henüz bir sonuca ulaşamadım.
  • serguneysu S kullanıcısına yanıt
    Şöyle birşey buldum

    https://cliosport.net/threads/tuner-list-update-list-hu-differences.311944/

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • symbolcu S kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim zahmetinize. Yazılanlar pek açık değil ama anladığım kadarı ile en büyük ihtimal cd changer desteği ile ilgili bir de çıkış gücü ile ilgili. Benim bulduğum bazı bilgilerde de harici ekran uyumsuz olur ,kablo bağlantıları farklı gibi yorumlar vardı. Bu durumda en iyisi satılık olanlardan birisi ile iletişime geçip teybi doğrudan araca takarak kontrol etmek. Eğer ekranda ve seslerde sorun yoksa daha fazla araştırmaya gerek kalmayacak.

    Tekrar teşekkür ederim.
  • serguneysu S kullanıcısına yanıt
    Rica ederim.Hayırlı günler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar merhaba,yeni kasa symbol kullanan var mı aranızda?dizel?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: şazenuş

    Arkadaşlar merhaba,yeni kasa symbol kullanan var mı aranızda?dizel?
    Kullanan yok ama sormak istediğini biliyoruzdur veya fikir yürütebiliriz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba arkadaşlar;
    Aracım Renault Symbol 2010 1.5 dCi. Ağır bakım yaptırmayı düşünüyorum.Yetkili servis bakım ücretleri yüksek, Manisa'da yaşıyorum, Manisa'da Tavsiye edebileceğiz Özel servis var mı ? Herkese iyi günler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba. Araç 2011 85 bg 1.5 dcı. Soğutma sıvısı yeşil renkli. Sanırım yeniden yeşil konacak. Toplam kaç litre sıvı alıyor. Bilgisi, önerisi, tecrübesi olanlar bizi bilgilendirirse sevinirim. Sıvıyı komple değiştirme düşüncem var.Bakım kitapçığında hiç bir bilgi yok maalesef.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi varagele46 -- 10 Şubat 2020; 23:16:21 >
  • varagele46 V kullanıcısına yanıt
    Suyu bosalt.3 litre antifirizi koy.Kalani su ile doldur.
    Su saf su yada hazir sise su olsun.
    Benimki 6 litre civari su aliyor.Oda benzerdir.
    Havasini iyice al.Boylece -35 derece civari oluyor
    Petrol ofisi yesil antifiriz ile.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: symbolcu

    Suyu bosalt.3 litre antifirizi koy.Kalani su ile doldur.
    Su saf su yada hazir sise su olsun.
    Benimki 6 litre civari su aliyor.Oda benzerdir.
    Havasini iyice al.Boylece -35 derece civari oluyor
    Petrol ofisi yesil antifiriz ile.
    Teşekkür ederim, bu bilgiler neden aracın bakım kitapcığında verilmez, ya da bir yerlerine yazılmaz. Buraya yeşil yazdım da bugün tekrar bakınca şüpheye düştüm. Kırmızı değil, mavi değil, yeşille sarı arası bir renk gibi. Total'in bir balsarısı rengi antifirizi varmış o mu yoksa. Aynı cins koymak istiyorum ama emin olamadım. WEB de bugün biraz araştırdım. Toplam sıvı miktarı bazı kaynaklarda 6.5 Lt. bazı kaynaklarda 7.5 Lt. yazıyor. Ama cins ile ilgili bir bilgi bulamadım.
  • varagele46 V kullanıcısına yanıt
    Bosaltirken bir kaba bosalt rengi belli olur.
    Hem ilk etepta tam su doldur ici temizlensin.
    Ona gore alirsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: varagele46

    Teşekkür ederim, bu bilgiler neden aracın bakım kitapcığında verilmez, ya da bir yerlerine yazılmaz. Buraya yeşil yazdım da bugün tekrar bakınca şüpheye düştüm. Kırmızı değil, mavi değil, yeşille sarı arası bir renk gibi. Total'in bir balsarısı rengi antifirizi varmış o mu yoksa. Aynı cins koymak istiyorum ama emin olamadım. WEB de bugün biraz araştırdım. Toplam sıvı miktarı bazı kaynaklarda 6.5 Lt. bazı kaynaklarda 7.5 Lt. yazıyor. Ama cins ile ilgili bir bilgi bulamadım.

    Alıntıları Göster
    Kimileri sizin bahsettiğiniz gibi yeşilimsi sarımsı kimileride kırmızı.
    Kırmızı daha iyi diyebiliyorum orjanikmiş.

    Benim symbolümde 2009 modelde yeşilimsi sarımsıydı.

    Şuna dikkat etmeniz gerekir, sistemi boşaltıp doldurunca hava yapar ve aracın harareti yükselir.

    Antifirizi ve su haznesini doldurun olması gerektiği gibi
    Aracı 3-5 dakika rolantinde çalıştırın.
    Stop edin, su hortumların birisi tapalıdır.
    Tapayı hafiften gevsetin havasını çıkmasını bekleyin ve suyun normal aktıgını gördükten sonra tapayı sıkın.

    Şu konuda dikkatli olun, ne olursa olsun tapayı düşürmeyin motor içine bulması zor, görmesi zor. Sanayide bulması hiç kolay degil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: varagele46

    Teşekkür ederim, bu bilgiler neden aracın bakım kitapcığında verilmez, ya da bir yerlerine yazılmaz. Buraya yeşil yazdım da bugün tekrar bakınca şüpheye düştüm. Kırmızı değil, mavi değil, yeşille sarı arası bir renk gibi. Total'in bir balsarısı rengi antifirizi varmış o mu yoksa. Aynı cins koymak istiyorum ama emin olamadım. WEB de bugün biraz araştırdım. Toplam sıvı miktarı bazı kaynaklarda 6.5 Lt. bazı kaynaklarda 7.5 Lt. yazıyor. Ama cins ile ilgili bir bilgi bulamadım.

    Alıntıları Göster
    Kimileri sizin bahsettiğiniz gibi yeşilimsi sarımsı kimileride kırmızı.
    Kırmızı daha iyi diyebiliyorum orjanikmiş.

    Benim symbolümde 2009 modelde yeşilimsi sarımsıydı.

    Şuna dikkat etmeniz gerekir, sistemi boşaltıp doldurunca hava yapar ve aracın harareti yükselir.

    Antifirizi ve su haznesini doldurun olması gerektiği gibi
    Aracı 3-5 dakika rolantinde çalıştırın.
    Stop edin, su hortumların birisi tapalıdır.
    Tapayı hafiften gevsetin havasını çıkmasını bekleyin ve suyun normal aktıgını gördükten sonra tapayı sıkın.

    Şu konuda dikkatli olun, ne olursa olsun tapayı düşürmeyin motor içine bulması zor, görmesi zor. Sanayide bulması hiç kolay degil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 13591360136113621363
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.