arkadaşlar kimse kusurra bakmasın en güzel otomatik vites 5 ileri tam otomatiktir. 4 veya 6 ileride iyi değil. dsg ninde ıslak kavraması iyi. 7-dsg kuru kavrama idi tekrar ıslağa dönceklermiş. varssın 1 lt fazla yaksın. ama tam otomatik olsun. sonuçta tam otomatiklerdede debriyaj masrafı yok. sonuçta debriyaj balatası periyodik bir bedel. arıza durumlarını saymıyorum. tam otomatiğin büyük arıza ihtimali 200bin kmlerde başlıyor. ama yarı otomatikler veya otomatikleştirilmiş manuellerin 200bin balata değişmeden gitme ihtimali yok. yani aradaki 1 lt farkıda balata karşılar
Bugün kısa bir patinaj ile kalktıktan sonra durup geriye taktım vitesi R yazdı sonra gaz yemedi ve ekranda N yazdı. Tekrar R ye taktım yine geçmedi. Sakin olup A1 e taktım biraz hareket edince durup geriye aldım ve aracı parkettim. Sonra A1 yapıp tekrar R ye taktığımda yine geriye geçmedi. Çok nazik bir sistem zorlamaya hiç gelmiyor. İnşallah suç bendedir de bi daha olmaz veya arıza vermez.
bizim arabalara nasıl patinaj çektiricez?
quote:
Orijinalden alıntı: semibann
Bugün kısa bir patinaj ile kalktıktan sonra durup geriye taktım vitesi R yazdı sonra gaz yemedi ve ekranda N yazdı. Tekrar R ye taktım yine geçmedi. Sakin olup A1 e taktım biraz hareket edince durup geriye aldım ve aracı parkettim. Sonra A1 yapıp tekrar R ye taktığımda yine geriye geçmedi. Çok nazik bir sistem zorlamaya hiç gelmiyor. İnşallah suç bendedir de bi daha olmaz veya arıza vermez.
Patinajla kalkmayı nasıl başardın? 2 senedir deniyorum bir kere bile (ıslak yol hariç) patinaj çekmedi araba.
R'ye alında hemen gaza yüklenmeyeceksin. R yanıp sönüyor muydu yoksa sabit mi yanıyordu. Ben de geriye takınca gaza yüklenince araba atıyor kendini öne doğru. Ama geriye takıp çok az bekledikten sonra sorun olmuyor.
benide easytronic grubuna ekleyebilirsiniz. Dün 1.6 115 HP easytronic aracımı almış bulunuyorum. İlk izlenimlerim rahat ve konforlu bir araç olduğu yönünde inşallah bir problem yaşamayız ilerde...
ismim aytuğ bu arada.
quote:
Orijinalden alıntı: oquzdag
arkadaşlar kimse kusurra bakmasın en güzel otomatik vites 5 ileri tam otomatiktir. 4 veya 6 ileride iyi değil. dsg ninde ıslak kavraması iyi. 7-dsg kuru kavrama idi tekrar ıslağa dönceklermiş. varssın 1 lt fazla yaksın. ama tam otomatik olsun. sonuçta tam otomatiklerdede debriyaj masrafı yok. sonuçta debriyaj balatası periyodik bir bedel. arıza durumlarını saymıyorum. tam otomatiğin büyük arıza ihtimali 200bin kmlerde başlıyor. ama yarı otomatikler veya otomatikleştirilmiş manuellerin 200bin balata değişmeden gitme ihtimali yok. yani aradaki 1 lt farkıda balata karşılar
5 İleri tam otomatik, vadı da, biz mi içtik?
Bu keseye olanı, yani 36.500 gaymeye bu vardı, aldık.
1 litre x 100.000 kilometre eder, 1000 litre benzin.
1000 Litre benzin X 3.650.000 eski gayme = 3.650 yeni gayme benzin masrafı.
200.000 km. karşılaştırması, yapmıyorum bile.
quote:
Orijinalden alıntı: gti1983tr
benide easytronic grubuna ekleyebilirsiniz. Dün 1.6 115 HP easytronic aracımı almış bulunuyorum. İlk izlenimlerim rahat ve konforlu bir araç olduğu yönünde inşallah bir problem yaşamayız ilerde...
ismim aytuğ bu arada.
hayırlı uğurlu kazasız belasız inşallah...
Arkadaşlar kuzenimin yeni aldığı 1.6 easytronic opelinde vites geçişlerinde sorun yaşanıyor,yetkili servis vites geçişlerin hissedilmesinin normal olduğunu söyledi ama bence normal değil ,sizin araçlarınızda da mı bu şekilde yoksa bize mi öyle geliyor?
Size öyle geliyor. Tam otomatik vitesten bu vitese geçtiyseniz normal. Vites geçişleri hissedilir. Sarsıntı yapıyor. İlk sayfada belirtmiştim.
Vites geçişlerinde hıssedilir ölçüde ön tarafa yığılma yapıyor bana normal gelmedi de
Bizde de oluyor o yığılma sarsılma. Zamanla nasıl sarsmayacağını nasıl rahat edeceğinize alışırsınız. Vites geçişlerinden hafif ayağı gazdan çekerek yığılmayı önleyebilirsiniz.
Arkadaşlar bu arada fiatın dualogic vitesinin easytronicten çok daha iyi olduğu söyleniyor. Hiç diğer markaların yarı otomatiklerini kullananınız oldu mu? Bence aynı sistem olduğu için easytronicten çok daha iyi olma ihtimali yok hemen hemen aynı olması lazım. Birisi diyor mitsubishi amt çok iyi, diğeri diyor toyota mmt çok iyi, bir başkası dualogic çok iyi diyor, peugeotnun 6r leri iyi diyenleri duydum easytronice göre. Bence hepsi hemen hemen aynı. Ancak dizel araçlarda bu sarsılma daha az olacaktır tahminim.
quote:
Orijinalden alıntı: n a v y_35
Arkadaşlar bu arada fiatın dualogic vitesinin easytronicten çok daha iyi olduğu söyleniyor. Hiç diğer markaların yarı otomatiklerini kullananınız oldu mu? Bence aynı sistem olduğu için easytronicten çok daha iyi olma ihtimali yok hemen hemen aynı olması lazım. Birisi diyor mitsubishi amt çok iyi, diğeri diyor toyota mmt çok iyi, bir başkası dualogic çok iyi diyor, peugeotnun 6r leri iyi diyenleri duydum easytronice göre. Bence hepsi hemen hemen aynı. Ancak dizel araçlarda bu sarsılma daha az olacaktır tahminim.
Hepsi aynı karın ağrısı, dualogic vitesin kolunu kıracak olana da rastladım, MMT şanzumanlı arabasını yakacak olana da.
Bu şanzuman tipi ile benzer olanların, internette yazılmış tüm şikayetlerini okudum, neredeyse.
Bu sistem bu kadar, en aklıma yatanı easytronic oldu, aldım.
Dizellerin şanzumanını Marelli firması üretiyor. Tam adı Magneti Marelli. Araçlardan anlayanlar bu markayı bilir. Mercedes i olanlar hatta bu markaya çok alışkın olmalı. Saygı ve Sevgi ile kalın.
Fiat duologic Fiorino sahibi bir arkadaş forumda vardı. Video çekmişti. Vitese geçmiyordu araç N'de duruyordu hiç bir tepki yoktu.
quote:
Orijinalden alıntı: M. Reha
quote:
Orijinalden alıntı: oquzdag
arkadaşlar kimse kusurra bakmasın en güzel otomatik vites 5 ileri tam otomatiktir. 4 veya 6 ileride iyi değil. dsg ninde ıslak kavraması iyi. 7-dsg kuru kavrama idi tekrar ıslağa dönceklermiş. varssın 1 lt fazla yaksın. ama tam otomatik olsun. sonuçta tam otomatiklerdede debriyaj masrafı yok. sonuçta debriyaj balatası periyodik bir bedel. arıza durumlarını saymıyorum. tam otomatiğin büyük arıza ihtimali 200bin kmlerde başlıyor. ama yarı otomatikler veya otomatikleştirilmiş manuellerin 200bin balata değişmeden gitme ihtimali yok. yani aradaki 1 lt farkıda balata karşılar
5 İleri tam otomatik, vadı da, biz mi içtik?
Bu keseye olanı, yani 36.500 gaymeye bu vardı, aldık.
1 litre x 100.000 kilometre eder, 1000 litre benzin.
1000 Litre benzin X 3.650.000 eski gayme = 3.650 yeni gayme benzin masrafı.
200.000 km. karşılaştırması, yapmıyorum bile.
kardeş, 36500 başka seçenek yoktu haklısın. hem kaliteli hem dizel hem otomatik tek araçtı
quote:
Orijinalden alıntı: mindfreak
quote:
Orijinalden alıntı: Ünal
quote:
Orijinalden alıntı: semibann
Bugün kısa bir patinaj ile kalktıktan sonra durup geriye taktım vitesi R yazdı sonra gaz yemedi ve ekranda N yazdı. Tekrar R ye taktım yine geçmedi. Sakin olup A1 e taktım biraz hareket edince durup geriye aldım ve aracı parkettim. Sonra A1 yapıp tekrar R ye taktığımda yine geriye geçmedi. Çok nazik bir sistem zorlamaya hiç gelmiyor. İnşallah suç bendedir de bi daha olmaz veya arıza vermez.
Patinajla kalkmayı nasıl başardın? 2 senedir deniyorum bir kere bile (ıslak yol hariç) patinaj çekmedi araba.
R'ye alında hemen gaza yüklenmeyeceksin. R yanıp sönüyor muydu yoksa sabit mi yanıyordu. Ben de geriye takınca gaza yüklenince araba atıyor kendini öne doğru. Ama geriye takıp çok az bekledikten sonra sorun olmuyor.
Ya siz mantığı anlamamışsınız sanırım.Arkadaşın patinaj sorusuna cevap veriyim.Bende 2009 model 1.2 corsa easytronic var.Şu an 11 bin kmdeyim. Patinaj çekmek istiyorsan boşa al ve 2000-3000 devirlere getir sonra a ya tak bakalım nası patinaj çekiyo.ama a ya taktıktan sonrada gaza basmaya devam etceksin. Bide arkadaşlar mesela arabada şöle bi sistem var araba durur yada çok düşük hızdayken fren yada gaz vermeden vites geçmez isterseniz deneyin muhtemelen sizin sorunda böyle olmuştur.Özellikle geri vitese tam durcaksın.Sonra fren yada gaza basmadan direk R'ye takarsan geçmez yanıp söner bu sistem yanlışlıkla(mesela el freninin çekmedin indin arabadan araba çalışıyor çocuğun eli çarptı A'ya taktı)Gitmeleri önlemek için tasarlanmıştır.Yani kısaca Dururken veya düşük hızlarda vites geçişlerinin hızlı olmasını istiyorsan gaza veya frene basman lazım yoksa yanıp söer ve geçmez N'ye atar.
Doğru, tam durmamış olabilirim. Manevralarda biraz sakin olmak lazım. Ne kadar elektronik o kadar bela demek zaten. Allahtan o günden sonra tekrarlamadı.
Şimdi bizim araçlarda anti patinaj sistemi var. Tamemen yazılımsal bir şey herhalde öyle tahmin ediyorum. Ancak bu sistemin ıslak, kaygan vb zeminlerde işe yaraması zaten beklenemez. Bunu biliyorum. Ben 1 ayda 3 defa patinajla kalkış yaptım. İkisi yokuş yukarıydı ve yerler ıslaktı. En son olan dik bir kaldırım çıkışıydı yerler kuruydu (ama kaldırım Ankara'nın granit taşlı kaldırımları). Yani bu zeminlerde patinaj çekmesi gayet normal diye düşünüyorum ve dikkatli olmaya çalışıyorum.
@ünal
Bu araçlara lpg taktırsak bir sorun olur mu?
Merhaba Arkadaşlar;
2006 Corsa 1.3 CDTI Essentia Easytronik aldım. Ancak bu vitesle ilgili birkaç sorum olacak.
Sakin araba kullanan birisiyimdir. Çok hız yapmayı sevmiyorum ancak düz viteslere göre easytronikler çok erken vites atıyor gibi;
1- Otomatik (A) modda ile vites geçişleri 2.000 devirde oluyor. Hemen üst vitese geçiyor kısacası. Bu normal midir? Yani normalde 2. viteste gideceğim yerde 3 ya da 4 viteste gitmiş oluyorum.
2- Essentia modelinde spor modu var mıdır? Varsa butonu nerdedir? Vitesin orada tek buton var o da kar simgesi olan, patinaj için sanıyorum. Sport Mod düğmesi nerdedir?
Teşekkürler Şimdiden
Erken vites atması normal,sport mod yok gerekte yok zaten.