Şimdi Ara

CNG OTO GAZ SISTEMI KULLANAN VAR MI? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
2
Favori
18.874
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arastırdım heryerde aynı fıyat ortalama.
    120 130 cm lik oksijen tüpü arıyırum oda yok en kısası 140cm gelıyor oda aracın bagajına sıgmıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: teknsyen

    arkadaslar slm ıyı geceler ben ve arkadasım cng dogalgaz olayını çözdük mevcut lpg sıstemınde yaptıgımız revızyonla aracı calıstırdık gaz yemesı gıtmesı cok da guzel oldu su anıcın tek sorunumuz tank bulamıyorum buldugum tanklar 500tl suan ıcın 10lt lik oksıjen tüpünü kullandık oda m3 olarak cok az aldıgı ıcın 3 4 km yok gıdıyor

    tankdan gelen boru degısıyor ama celık olması sart degıl bakır boru olabılıyor ben 250 barı motora kadar goturmuyorum
    (bakır boru 100bara dayanabılıyor)
    gaz kesıcı valfler tanka baglı regulator ve bıkac parca daha yetıyor gerı kalan herseyı lpg sıstemıyle calıstırıyoruz

    tknsyen arkadaşım başarılarının devamını dilerim eller ne derse desin sen güzel bi yola çıkmışsın hayırlı olsun.Bende dacia sandero var 32 simit lpg tankı takılyor bunlara ben cng ye uygun böyle bi tank taktırsam şehir içi kaç km gidebilirim acaba.günde 10 km yapıyorum ama anadolu yakasında oto cng satan yer bana yakın benzinde 4 lirayı geçmiş.Bi de cng de öncce benzinlemi çalışıyor.




  • teskkur ederım arkadasım benı anladıgın ıcın

    ilk olarak simit tank olarak 250 bara dayanıklı basınclı tank yok 60lt lpg tankına benzeyen tankları mevcut baska türlüsü yok
    60lt cng tankı ıle ortalama 200 250km yol gıdersın

    benzıne gerek yoktur dırek calısabılır nekadar soguk olursa olsun
  • Tanktan ve borulardan vazgeçtik, bu konuda deney aşamasında riski siz alarak mevcut olanaklardan istifade ediyorsunuz sorun değil,
    Neticede LPG de 5 bar basınçta çalışan bir LPG tankını ve şamandırasını ''Ki bunların test basınçları 35-40 bar mertebesindedir''bu işte geçici olarak kullanabilirsiniz bunda sorun yok,
    Zaten dolum tesisinde dolum yapmadığınız için sanırım bu basınçların üzerine zaten çıkabilmeniz teknik olarak çokta mümkün değil, zaten bu tankları ve boruları tehdit edebilecek dolumu yapabilmeniz için bir oda büyüklüğünde kompresöre ihtiyacınız vardır.
    çalışmalarınızda başarılar dilerim.

    Ancak benimde bir sorum olacak onu nasıl hallettiniz merak ettim yanıtlarsanız sevinirim zira bende araştırmayı ve öğrenmeyi seviyorum,
    Sorum şu;
    5 bar basınca göre imal edilen regülatörlerdeki diyafram,(Örneğin) 40 barda aynı duyarlılığı nasıl sağlıyor,
    5 bar basınca göre imal edilen yay kuvveti, ve geçiş subaplarından Doğalgaz'ın basıncı karşısında verim alabilmek için nasıl bir değişiklik yapıyorsunuz. (Yayın kuvvetine müdahale etmezseniz mukavemet bulamayan gaz tamamen silindirlere dolar)
    Yada yapmıyormusunuz , bilgi verirseniz sevinirim.
    Saygılar.




  • SLM IYI GECELER

    Hayır arkadasım lpg tankını kullanmıyorum yanllıs anlasılmasın o riskı almam 250 bar dayanıklı oksıjen tüpünü kullandım test asamasında

    tankımı yıne 250 bar cng doldurubiliyorum sorun yok
    dedıgınızın tam tersı bır oda buyuklugunde olmuyor bu kompresorler buzdolabı kompresoru buyuklugunde bar arttıkca boyut kuculuyor

    regulatorler 5 bar degıl 27 bardır test basıncları ama ben yınede 27 bar vermıyorum 6 bar yeterli
    yıne lpg ıle de calsıyor arac umarım anlamıssındır

    işde bundan sonrası bızım ısımız
    ben bu ısı yaparken herkes bır sey söyledi öyle olmaz böle olmaz bilende konustu bılmeyende ama kendı bildiğime gittim ruhsat koyan bıle oldu ortaya bmw nın yaptıktan sonra kıvırdılar 2000 vectramı ortaya koydum arabayı ya yakacam ya patlatcam ama bu ısı yapcam coksukür oldu emegım bosa gıtmedı
    sonucda oda gaz buda gaz
  • niye böyle bişey deneme ihtiyacı duydunuz.zaten hali hazırda birçok firmada kullanıma ve yönetmeliğe uygun hazır sistemler varken ve bu sistemler çalışır vaziyetteyken siz neyi bulmaya çalışıyorsunuz .amacınız ne.cng ile aracı çalıştırmaksa çalışıcağı herkesce aşikar.düşük bir dolum basıncı ile bu işi yapmak istiyorsanız boşuna uğraşıyorsunuz.çünkü düşük basınçlı dolumla normal bir kapsül tankla bile en fazla 10 km yol gidebilirsinz.zaten böyle bir tanka yüksek basınçlada dolum yapabilirsiniz.ayriyeten hat üzerinde ki düşük basınçlı cng ile ki (basınç düşük olunca cng değil düşük basınçlı metan oluyor)maksimum 1.6 cc lik bir aracı en fazla 3000-4000 devre kadar doyurabilirsiniz .çünkü yakıt tanktan gaz fazında geleceği için gelen yakıt motoru yüksek devirlerde doyurmaz.bu düzenekle düşük basınçla doğalgazı anca sıvı (lng) olarak kullanırsanız verim alabilirsinizki bunun içinde yüksek basınç kompresöründen daha güçlü ve entegre soğutucu kompresöre ihtiyacınız varki lpg ve metan yüksek basınç altında sıvılaşır.özellikle metan bu sıvı hali koruması ve basıncı yükselip tehlike yaratmaması için soğukluğu muhafaza edecek özellikte tank kullanılmalıdır...




  • @by feristah

    Biz profesyonel kullanımdan ve kompresörden bahsediyoruz işletme basıncından bahsediyoruz, arkadaş buzdolabı kompresöründen sabaha kadar dolum yapmaktan bahsediyor, biz burada yanıldık, Biz ticari kiti düşünürken arkadaşımız hobi den bahsediyor.

    LPG kiti ile CNG kiti arasındaki diyafram ve yay farklarını kendiside biliyor ancak bu şekildede çalışabileceğini sizde biliyorsunuz sanırım. arkadaşa ar-ge sinde başarılar diliyorum.

    Bendede bazen böyle üretme heyecanı oluşur, piyasada profesyonel karavanlar varken, Boş kalan tekne romorkuma bakıp dururken ben bunu neyapacağım diye, birden fikrim geldi ve 3 ay akşamdan akşama çalışarak tamamen benim tasarımım ve imalatım olan bir karavan yaptım
    İşte bu başka bir heyecandır bu yüzden arkadaşı anlıyorum, hazır kiti alıp çalıştırmayı yapabilirdi tabiiki ama o kendini tatmin ediyor ve geliştirmeye çalışıyor biz bunu anlamada yanıldık sanırım, Başkaları gibi kopyalama yapmıyor
    Tüm ciddiyetimle kendisine başarılar diliyorum, kendini geliştirip özgün bir model yaratabilir ve projesini satabilir yada hayata geçirebilir.
    iyi pazarlar.




  • slm arkadasım benım bunu yapmamdakı sebep lpg kıtıyle olmaz dıyenler ıcın ve lpg cng ve benzın ıle calısması ıcın verdıklerı 3000tl fıyat her seferınde sömürülüyoruz ve yurt dısından ıthal edıyoruz aşikar olldugunu herkes biliyor
    bizde bunu yapacak kimse yokmu hep hazıra mı koncaz hep tüketici mı olcaz yada taklitmi yapcaz

    düşük basıncla dolum yapmak veya calıstırmayı dusunmedım bıle 200bar mınımum 250 bar maksımum dolum yaptım ve calıstırdım 2.0cc vectra 7- 8000 devire kadar cok rahat bogulmadan bunalmadan cıkabılıyor performans benzın ve lpg den kat kat daha ıyı

    2000cc motor
    100tl=715km cng
    100tl=500km lpg

    bu avantajı 3000tl odeyerek sahıp olmadım yeterlımı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: teknsyen

    slm arkadasım benım bunu yapmamdakı sebep lpg kıtıyle olmaz dıyenler ıcın ve lpg cng ve benzın ıle calısması ıcın verdıklerı 3000tl fıyat her seferınde sömürülüyoruz ve yurt dısından ıthal edıyoruz aşikar olldugunu herkes biliyor
    bizde bunu yapacak kimse yokmu hep hazıra mı koncaz hep tüketici mı olcaz yada taklitmi yapcaz

    düşük basıncla dolum yapmak veya calıstırmayı dusunmedım bıle 200bar mınımum 250 bar maksımum dolum yaptım ve calıstırdım 2.0cc vectra 7- 8000 devire kadar cok rahat bogulmadan bunalmadan cıkabılıyor performans benzın ve lpg den kat kat daha ıyı

    2000cc motor
    100tl=715km cng
    100tl=500km lpg

    bu avantajı 3000tl odeyerek sahıp olmadım yeterlımı



    illâki yerli diyorsan yerli kitlerde var canım :)
    Yurtiçinde pazarı olmadığı için duymamış olabilirsiniz, genelde direct olarak yurtdışına çıkıyor bu kitler ama siz illa istiyorum derseniz hemen hemen tüm yerli imalatcılarda bulabilirsiniz.
    Bilginiz olsun istedim.




  • yazdıklarım bukadar anlasılmaz degıldır tekrar okumanızı tavsıye ederım tek tek anlayarak

    cng kompresorunu tarıf ederken ev tipi olanlarının 250 barlık yanı BUZDOLABI KOMPRESORUNE BENZIYOR BAR ARTTIKCA KOMPRESOR EBADI OKADAR KÜCÜLÜYOR DEDIM İYİ OKUYUN LÜTFEN kompresorler hakkında da bılgınızın olmadıgı kesin
    YAPTIGIM HOBI HİC DEGİL


    LPG kiti ile CNG kiti arasındaki diyafram ve yay farklarını kendiside biliyor ancak bu şekildede çalışabileceğini sizde biliyorsunuz buyurun ozaman calıstırın madem farkı bılıyorsunuz 27 BAR TEST BASINCI OLAN LPG REGULATORUNEVE TESISATINA 250 BAR VERIN NE OLACAK 3- 4000 devırden vazgectım marş yapın yeter
  • Yanlış anladığımızı belirttim,
    Burada bilgi yarıştırmadım, henüz takmadığımız bir sistem hakkında bilgiçlikte yapmadım ve size başarılar diledim, Bu üslubunuzun yerine başarılar dileğime bir sağolun beklerdim,

    Tekrar başarılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi faruksevgili -- 27 Şubat 2011; 13:15:38 >
  • arkadasım okadar cok tepki aldımkı her okudugum olumsuz bır mesajı karalama olarak algılıyorum gerildım oyuzden kımseyı kırmak uzmek degil amacım. ozur dılerım kırdıysam
    tesekkur edırm sizede basarılar dilerim
  • tknsyen arkadaşım ben şu andaki aracımdan memnunum daha 17.000 de uzun süre kullanırım.Sen profesyönel endüstriyel bi tasarım yap müşternim arabayı da ozaman hayatta satmam.Ama dolum noktası yok galiba cng de ben ist maltepede kapette var diye biliyodum o kadar.keşke lpg gibi yaygın olsa...benzine 180 kira veryorum 550 km anca .cng taksam parasını ilk senede amorti eder yoksaki.
  • değerli üstadım faruk bey iyi niyetiniz dolayısıyla kırmak istemediğiniz arkadaşın şöyle bir iddası var.cng olayını çözdüm diyor.2000 li yıllarda bile birçok ticari araçta üstelik tse den geçmiş uygulamalar varken neyi çözmüş onu anlamadım ben.mantık aynı mantık motora girinceye kadar ister 25ister 250 bar olsun bu basıncı atmosferik değerlere indirip motora vermek.olay çözülmüş .yani regülatörler aynı doğalgazda lpg de aynı.tek fark biri tek kademede diğeri üç kademede bu basıncı düşürüyor.eğer arkadaş lpg regülaötü kullanmakta inat ediyorsa kullansın.onunda önüne bir basınç düşürücü takmak zorunda.ister tanka taksın ister regülatöre,fark etmez.sanki lpg regülatörü bedeva.ve hobi olduğunuda kabul etmiyor zaten .daha tankını bbulamıyan birisi için çok iddialı bence :)
  • lpg regülatörü zaten butun araclarda var neredeyse bedava yanı neden tekrar onun ıcın para odeyeyım amacımız dusuk malıyetle daha cok km yapmak degılmı regulatoru ben tanka koyuyorum motora kadar 250 barıda gondermıyorum motora gıden 6 bar risk daha az degılmı

    tank olayına gelınce ben ucuzunu arıyorum hemen hemen tum uretımını yapan fab gorusdum hepsı 650 den baslıyor 1100tl ye kadar tüp var amacım daha ucuza bulmak sanayıde kullanılan HABAŞIN 20m3 sanayı tüpleri (oksıjen dolu olarak) 350 tl oto ıcın 650 dedıklerı 14 m3 alıyor iş araclara dondugunde fıyat 100 de 200 artıyor habasın tuplerıde 300 bar test basınclı ve 20m3 lük neden fıyat bukadar artıyor tamam et kalınlıgı artıyor kuculdukce bu kadarda artmaz tabı yenı bır sektor bırde arac olunca gecır gecırebıldıgın kadar ben bu yuzden daha ucuzunu arıyorum bulamadıgım ıcın degıl yoksa yaz nete hepsı karsında tank fabrıkalarının
  • sizbunu yapmak için yabi regülatörü tankın üzerine monte etmek için cng vanaları yeniden yaptırmanız gerekecek.yok ben öyle ynına bağlarım derseniz normal lpg regülatöründen bağımsız bir basınç düşürücüye ihtiyacınız var bunlarda maliyeti yne arttıracaktır.tanklar içinde tek çözüm çin üretimi kapsüller.iran dahil bunları kullanıyor.pek fazla seçeneğiniz yok.
  • endustrıyel olması ıcın sızın ıcın ne gereklı

    ruhsata ısletmek ıse size gore endustrıyel olması. zaten kullanılan parcalar endüstride kullanılan parcalar öle olmasaydı endüstride hergün ostimdeki gibi patlamalar olurdu onlarıda ben yapmıyorum pıyasanın en kalıtelı malzemesı ve bukadar pahalı degil yine. Ben ısletmıyorum ısletmıyecegımde vize zamanı tüpü söker cng tarafını körlerım zaten lpg sımıt tuplu devam ederım
  • cng valfleri 50 tl ve tank uzerıne pasolu hatta 200tl ye yol bılgısayarı koymak bıle mumkun km yaptıkca kalan gazla nekadar gıdecegınızı gosteren dıjıtal ekran. reglator 150 tl celik boru 50tl
    bana toplam malıyetı lpg ilede calıstırma dahil tank haric 750tl tankla 1500 tl maksımum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozbay kat kaloriferi -- 27 Şubat 2011; 19:10:43 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: teknsyen

    cng valfleri 50 tl ve tank uzerıne pasolu hatta 200tl ye yol bılgısayarı koymak bıle mumkun km yaptıkca kalan gazla nekadar gıdecegınızı gosteren dıjıtal ekran. reglator 150 tl celik boru 50tl
    bana toplam malıyetı lpg ilede calıstırma dahil tank haric 750tl tankla 1500 tl maksımum


    Anlayışınız için teşekkürler

    1- Geçen sene LPG CNG fuarında bizim standın tam karşı çaprazında tank üreticisi vardı ve 90 lık tank için 650 Euro istiyordu :(

    2- Burada ''Muayeneye giderken sökeriz gibi illegal bir çalışmayı özendirmeyi uygun görmüyorum

    3- 25 Şubatta Ankarada TSE de sektörle ilgili bir toplantıya katıldım, ''KİT TANIMI YAPILDI'' ve toplama kitlere karşı olunduğu konusunda fikir birlikteliği çıktı,ÖNÜMÜZDEKİ GÜNLERDE BU KONU İLE İLGİLİ VE DİĞER SORUNLARIDA KAPSAYAN BİR KOMİSYON TOPLANTISI YAPACAĞIZ
    Yani aracınıza LPG yada CNG sistemi taktıracaksanız tüm ekipmanları aynı marka olmak zorunda, sadece tank ve şamandıra yı farklı marka kullanabilirsiniz (Aksam listesine kayıtlı olması durumunda)

    Piyasada satılan bir basınç düşürücü fikride legal değil malesef, Sizinde belirttiğiniz gibi olumsuzluklar yaşandığında sorumlu bulamazsınız yoksa.
    Regülatör (a) marka,
    Valfler (b) marka,
    Basınç düşürücü (c) marka,
    Tank (d) marka,
    Şamandıra (f) marka
    Ecu ve enjektörler (g) marka
    Gerçi böyle bir saçmalık olmaz ama ben eleştiri yapmak için değilde ''Tek marka sorumluluğu''nu anlatabilmek açısından böyle absürt bir kit toplaması örneği verdim.
    Sonra elim bir kaza vuku buldu, (Allah korusun) ve hurdaya dönmüş bir araçta hangi ekipman sorunludur ve hangisi suçludur bunu tesbit etmek oldukça zordur ve mağdur olan insanın mağduriyetinin giderilmesi bir çıkmaza dönmüş demektir.

    Ama hepsi (a) marka olursa tamam suçlu bulundu ve mağdurun mağduriyeti giderildi...

    Doğru bir yaklaşım değilmi
    İyi akşamlar




  • arkadaslar cng ev tipi dolum kompresorunu buldum burda ımalatı ve satısı yapılıyor 1saatte 10m3 gaz basabılıyor 380volt la calısıyor fakat 220 volta
    cevrilebilir veya inverter ile calıstırılabılir
    80cm boyu enı

    gürültü düzeyi 75db altında camasır makınesı sıkmasındakı cıkan ses kadar ortalama dahada düşürebiliriz
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.