Şimdi Ara

CNG OTO GAZ SISTEMI KULLANAN VAR MI?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
2
Favori
18.874
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Cng oto gaz sistemi kullanan var mı? Lpg ile arasında fark nedir? İstanbul da dolum istasyonları nerelerdedir? Hangi firmalar montaj yapmakta?

    Teşekkürler



  • cng yakıt olarak lpg'den farkı gaz fazındadır.bu yüzden hacim olarak fazla yer ihtiyacı vardır.bu ihtiyaç kısmen yüksek basınçlı dolumla giderilmiştir.bu yüzden tank dolum ve yakıt borular selenoidvalf,ve regülatör lpg den farklıdır.lpg bu parçalar 6-8 bar basınc altında çalışırken cng de 220 -240 (gazın yapısına ve seertliğine göre)bar altında çalışır.tank boru valf ve regülatör yapı ve maliyet olarak daha yüksektir.yakıt seviye ölçümü manometre ile yapılır.mikser lpg den farklıdır.yanma olarak ta araç durumuna ateşleme durumuna göre avans ayarıgerekir.istanbul da istasyon olarak avrupa yakası için bayrampaşada dolum istasyonu var.fazla kullanıcısı olduğunu düşünmüyorum.üretim yapan firmalar test için kullanabiliyor.üretilen kitler : iran,ermenistan,gürcistan gibi ülkelere ihraç ediliyor...
  • bilgi için çok teşekkür ederim. Sanırım bu sistemin kullanımı için henüz erken.
  • Aslinda neden yayginlasamadigini ben anlayabilmis degilim. Yasal oalrak bir eksiklik yok zaten yonetmelik LPG ve CNG icin duzenlenmis durumda. Yani montaji yapilabilir.

    LPG fiyatlari da aldi yurudu bu sartlarda artik sektor yeni yollara yonelmesi gerekir diye dusunuyorum.
  • LPG sistemleri daha kârlı olabilir.
  • internet sitenizde yer alan "Yakıt seviye gösterimi için veri çevirici modül" nedir? Yol bilgisayarı gibi birşey mi? Anlık yakıt tüketimini falan mı gösteriyor?
  • Şu an universal olması için tasarımında köklü değişiklik yaptığımız ( araca göre programlanabilir) ve deneme aşamasında olan bir sistem. Araç hangi yakıt ile çalışıyorsa o yakıta ait seviye sensör bilgilerini göstergeye uygun olarak konvert ediyor. Bu sayade lpg kullanırken benzin göstergeniz lpg miktarını, yol bilgisayarınız ise (eğer destekliyorsa) lpg ile kalan menzili gösteriyor. Benzine geçince benzinle ilgili bilgiler geri geliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mscsi
    LPG sistemleri daha kârlı olabilir.

    3 senedir lpg montaj fiyatlari hic degismedi hatta daha oncesine gore dustu. Hadi euro dolar yerinde sayiyor diyelim ama diger maliyetler cok artti iscilik elektrik kiralar vs. Simdi bu durumda ya bu adamlar zamaninda fahis kar elde ettiler (ki bu dogru) ya da girdi maliyetlerini dusurmek icin kitlerin kalitesi dustu. Baska bir secenek de bu ikisinin karisimi yani hem kar marjlari hem de kalite dustu demektir :) Baska bir ihtimal yol.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    Aslinda neden yayginlasamadigini ben anlayabilmis degilim. Yasal oalrak bir eksiklik yok zaten yonetmelik LPG ve CNG icin duzenlenmis durumda. Yani montaji yapilabilir.

    LPG fiyatlari da aldi yurudu bu sartlarda artik sektor yeni yollara yonelmesi gerekir diye dusunuyorum.

    yönetmelik öyle ama yöneltmelik farklı işliyor bizde.tasarruf için millet lpg taktırıyor.ADAMLAR BENZİN KADAR LPG YE ZAM YAPIYORLAR.bu mantık değişmedikten sonra havayla çalışsa nolur hemen nefes başına düşen oksijeni hesaba katarlar.allah hepimize kolaylık versin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: by feristah


    quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    Aslinda neden yayginlasamadigini ben anlayabilmis degilim. Yasal oalrak bir eksiklik yok zaten yonetmelik LPG ve CNG icin duzenlenmis durumda. Yani montaji yapilabilir.

    LPG fiyatlari da aldi yurudu bu sartlarda artik sektor yeni yollara yonelmesi gerekir diye dusunuyorum.

    yönetmelik öyle ama yöneltmelik farklı işliyor bizde.tasarruf için millet lpg taktırıyor.ADAMLAR BENZİN KADAR LPG YE ZAM YAPIYORLAR.bu mantık değişmedikten sonra havayla çalışsa nolur hemen nefes başına düşen oksijeni hesaba katarlar.allah hepimize kolaylık versin


    Diyosun ki ertesi gununde CNG'ye zam yapilir




  • arkadaslar slm ıyı geceler ben ve arkadasım cng dogalgaz olayını çözdük mevcut lpg sıstemınde yaptıgımız revızyonla aracı calıstırdık gaz yemesı gıtmesı cok da guzel oldu su anıcın tek sorunumuz tank bulamıyorum buldugum tanklar 500tl suan ıcın 10lt lik oksıjen tüpünü kullandık oda m3 olarak cok az aldıgı ıcın 3 4 km yok gıdıyor

    tankdan gelen boru degısıyor ama celık olması sart degıl bakır boru olabılıyor ben 250 barı motora kadar goturmuyorum
    (bakır boru 100bara dayanabılıyor)
    gaz kesıcı valfler tanka baglı regulator ve bıkac parca daha yetıyor gerı kalan herseyı lpg sıstemıyle calıstırıyoruz
  • Merhaba, doğalgaz içinde bulunan kokulandırma katkısı bakır boruyu zaman içinde çürütmekte. Çelik olması şart.
  • arakadas sımdıye kadar hıc boyle bır sey arastırmalarımda duymadım kullanılan bakır borular dıkıssız cekme borulardır nette sole bır sey var

    trakya gaz bakır boruya musade vermıstır
    DOĞALGAZ İÇ TESİSAT ŞARTNAMESİ

    11. BAKIR BORU TESİSAT UYGULAMALARI

    TS 9872 EN 1057'ye uygun dikişsiz bakır borular kullanılacaktır.
  • Özel durumlar dışında doğalgaz iç tesisatında çelik boru kullanılır.

     
    Doğalgaz Tesisatını Bakır Boruyla Yapabilirsiniz…

    Bakır boru kullanımı, sadece bireysel kullanım olacak konutlarda sayaç’tan sonraki (Sayaç sonrasındaki hattın bir kısmının bina dış yüzeyinden gittiği durumlar hariç) doğalgaz hatlarında olabilir. Bakır boru tesisatlarında birleştirme için sert lehim tekniği kullanılmalıdır. Lehimleme işleminden sonra soğuma gerçekleşene kadar lehim noktası titreşim, darbe ve zorlanmalara maruz kalmamalıdır.

    Boruların iç ve dış yüzeyi temiz, herhangi bir yüzeyden arınmış gaz tesisatlarında kullanıma uygun olmalıdır. Borular yırtık, kırık ve eğilmiş olmamalıdır. Gaz boruları topraklama olarak kullanılamayacaktır. Fitingsler çatlak, ezik ve gözeneklerden arınmış olmalıdır. Çapaklardan arınmış ve temiz işlenmiş olmalıdır. Bakır tesisatlarda hız 6 m/s ’yi geçmeyecek.

    Bakır tesisat yapacak firmaların sert lehim sertifikasına sahip tesisatçı olması zorunludur

    Tesisatınızda Bakır Boru kullanabilmeniz için bütün bakır boru, vana, fitings vb. malzemelerin TSE, EN, DIN, ISO vb. standartlarından birini almış olmalıdır.


    Bu da sadece düşük basınçlı tesisatta olur. Yani depo ile regülatör arasında (yüksek basınçlı hat) kullanamazsınız.




  • motora gıden 10 bardır ve tek parca 5m kullanılmaktadır dırsek,te kullanılmamaktadır
  • Bakır tesisat yapacak firmaların sert lehim sertifikasına sahip tesisatçı olması zorunludur


  • bu senın alıntı yaptıgın sayfadakı bılgıler nettekı tum cng ıle ılgılı sayfaların hepsını okudum ve ezberledım burası celık dokum fabrıkasıdır herturlu argon oksıjen lehım sertıfıkları olan kalıfıye elemanla calısan bır fabrıkadır herturlu ekip ekipman dogalgaz mevcuttur hepsını denedık ve bılıyoruz sen nasıl yaptıgımızdan cok kullanılan parcalarla ılgılenıyorsun. duydugun işittiğin kulaktan dolma bılgıyle safsatalık yapıyosun yapan herseyını dusunmustur merak etme ben lpg tesısatı ıle olmaz calısmaz cok farklı dıyenlere ınat sorunsuz bır sekılde calıstırdım dıyorum sen borudan bahsedıyosun gel sana yapalım senınkı celık borudan olsun olmayacak yapılmayacak bır sey degıl
    kaynak hıcbıryerınde kullanılmıyor merak etme
  • Kullanıcı adınıza uygun bir şekilde teknik olun önce, safsatalık kelimesinin anlamını biliyorsunuzdur umarım.

    Asetilen merkaptan'ı araştırın, bakır borulara etkisini araştırın, sonra benimle tartışın. Düşük basınç daire içi tesisat harici (o da sadece özel koşullarda geçerli) bakır boru kullanılmaz, bunun nedenide doğalgazın içine katılan asetilen merkaptan'dır. Bakırı çürütür. Bu iki kere iki dörttür.

    Siz aracınızda kullanmış olabilirsiniz, ilk mesajımı okudunuz mu? Yaptığınız uygulama çalışır ama teknik şartnamelere uygun değil. Bahçe hortumu ile bina tesisatı çekmek gibi düşünün.

    Geçmişte Botaş yüklenicisinde çalıştığım için sizin internette okuduğunuzdan daha çok teknik döküman okudum. Koskoca RMS istasyonunda 1 adet fittings bile bakır olarak kullanılmıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: teknsyen

    arkadaslar slm ıyı geceler ben ve arkadasım cng dogalgaz olayını çözdük mevcut lpg sıstemınde yaptıgımız revızyonla aracı calıstırdık gaz yemesı gıtmesı cok da guzel oldu su anıcın tek sorunumuz tank bulamıyorum buldugum tanklar 500tl suan ıcın 10lt lik oksıjen tüpünü kullandık oda m3 olarak cok az aldıgı ıcın 3 4 km yok gıdıyor

    tankdan gelen boru degısıyor ama celık olması sart degıl bakır boru olabılıyor ben 250 barı motora kadar goturmuyorum
    (bakır boru 100bara dayanabılıyor)
    gaz kesıcı valfler tanka baglı regulator ve bıkac parca daha yetıyor gerı kalan herseyı lpg sıstemıyle calıstırıyoruz


    Turkiyede LPG tanki ureten yerler var. Herhalde gorusmussunuzdur. CNG tanki mutlaka LPG tankindan cok daha pahaliya cikacaktir.

    Belki yurt disindan arastirip ithal edebilirsiniz ama cok da farkli olacagini sanmam.




  • ben bu ısın nezaman tıcaretını yapmaya baslarsam ozaman teknık sartnameye bakarım uyarım deney sırasında veya bulusumu yaparken elımde kı malzemeleri degerlendırım dedıgınız madde dagalgaz ıcınde kokulandırma amaclı kullanılmaktadır bu hemen bakırı curutecek erıtecek anlamına gelmez yapım asamasında bınayı yenı yapıyorsam orda bahce hortumuda kullanırım hava hortumuda işim görülünceye kadar
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.