Şimdi Ara

Prins vsi 2 di LPG sistemi kullanan var mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
1
Favori
40.897
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar

    Turbo motorlu araçlar için Prins tarafında üretilen Vsi 2 di sistemi kullanan var mı? Sistemin olumlu ve olumsuz yönleri hakkında bilgi verebilir misiniz. Sıralı sistem mantığı ile çalışan bu sistemde benzin tüketimi hangi oranda gerçekleşiyor? Subaplarda erimeye sebep oluyor mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • 1 ay önce Tiguan 1.4 Tsi 122bg, ruhsatta CAXB, şoför kapısında CAXA yazan motor kodlu aracıma vsi2 di taktırdım. Sistem sıralı sistemle aynı mantıkla çalışıyor. Sadece ilk çalıştırmada 40 C dereceye kadar benzinle çalışıp sonra tüpe geçiyor. sonra devamlı lpg tüketiyor. Motor sıcakken 5 saniye sonra hemen tüpe geçiyor. Dediklerine göre %98 lpg, % 2 benzin deniyor. Bu denilen bana göre doğru değil çünkü uzun yolda hep tüp devrede olduğundan %2 benzin değeri saçma olur. Fazla bir kullanım imkanım olmadı ancak psikolojikmidir bilemem herhangi bir çekiş düşüklüğüne rastlamadım aksine çekişini artmış hissettim. Tasarruf oranı %35-40 arasında denildi. Ben henüz fazla kullanma imkanı bulamadığımdan ölçme imkanım olmadı. İlerleyen zamanlarda net rakamları paylaşırım.
    Sistemin fiyatına gelince 4000-4500 TL arasında fiyat verdiler. Ben 3900 TL ye 5 taksit yaptırdım. Artı 220 TL ye 2 yıl geçerli sübap koruması olan sigorta yapıldı.
    Geçen sene ağustos ayında Peugeot RCZ model aracıma Prins'in VSI 2.0 - DI kitinden taktırdım. Sorularınıza kısaca değineyim...

    1- Benzin tüketimi yok denecek kadar az benim ölçümlerime göre 1,2 lt benzin / 100 km tüketiyor. Benzin tüketimi sadece motor ısınana kadar ( 40 derece ) yani LPG'ye geçinceye kadar yakıyor. Onun dışında yakmıyor. Tabi ne kadar çok kontak yapmak o kadar çok benzin tüketmek demek...Ayrıca yüksek devirlerde LPG'den benzine geçme sorunu da yok
    2- Subaplarda erime olabilir özellikle aracın subapları magnezyum alaşımlı ise risk büyük. Eğer çelik alaşımlı ise sorun olmaz. Aracınızın subaplarının bu özelliğini servise sormanızda fayda var
    3- Eğer ki yeni araç ise bir miktar ücret karşılığı subap ve motor sigortası yaptırabilirsiniz
    4- Arada sırada aracımda motor arıza ışığı yanıyor ilk başlarda bu yoktu ama sonradan her iki haftada bir yakmaya başladı bu ya benzin kaynaklı bir sorun ya da sistem lpg'yi kötü yakıt olarak algılıyor ve arıza ışığı yakıyor ama bu ışık kontağı kapatınca sönüyor sonra 2 hafta sonra tekrar yanıyor bende. Araştırıyorum servise götürüp göstereceğim
  • BEN YENİ TAKTIRDIM 2000 KM OLDU ŞUAN İÇİN BİR SIKINTI YAŞAMADIM.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetram

    BEN YENİ TAKTIRDIM 2000 KM OLDU ŞUAN İÇİN BİR SIKINTI YAŞAMADIM.

    Bir kaç sorum olacak hocam size.

    1- Arabanızın modeli ve motoru nedir? Direkt enjeksiyonlu motor olup olmadığı önemli.

    2- Nerede taktırdınız ve size kaça mal oldu?

    3- Benzin tüketimi nasıl? Sadece araç ilk çalıştığı anda mı benzin tüketiyor yoksa araç hareket halindeyken de (örneğin ışıklarda beklerken benzin tüketiyor mu) benzin tüketiyor mu?
  • Merhabalar çok taktım vsi2 Dİ sistemi çok taktım rolanti de benzin kullanmaz normalde /5 ilke 7 kullanıyor hertürlü teknik konuda bana ulaşabilirsiniz 05355595572 yusuf koparan İzmir

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mrb arabam 1997 model volvo s70 2.0 T5, Antalyada Doğan makinada taktırdım, 3500 mal oldu benzin çok tüketmiyor sadece ilk çalıştığında tüketiyor ama çok dikkat etmedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetram

    Mrb arabam 1997 model volvo s70 2.0 T5, Antalyada Doğan makinada taktırdım, 3500 mal oldu benzin çok tüketmiyor sadece ilk çalıştığında tüketiyor ama çok dikkat etmedim.

    Bu lpg kit fiyatlarını bulduğuna kitliyorlar galiba :) Ankara'daki bayiye fiyatı sorduğumda 4.500 dedi.

    Aynı şekilde prins dlm kit fiyatlarını burada 7.000 TL denirken Ford forumunda birisi 5.800 TL ye taktirmis Aksaray da.

    Ustalarda sadece döviz kuru diyorlar birde. Bu iş resmen pazarın kaymağını yeme stratejisi. Nasıl ki dizel motor ile benzinli arasında 10.000 TL fiyat farkı koyarak milleti kazikliyorlar ise lpg bayileride direkt enjeksiyonu olan araç sahiplerine yüksek fiyattan veriyorlar.

    4.000 TL nin üstüne kesinlikle yaptırmayi düşünmüyorum zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: YUSUFPRİNSİZMİR

    Merhabalar çok taktım vsi2 Dİ sistemi çok taktım rolanti de benzin kullanmaz normalde /5 ilke 7 kullanıyor hertürlü teknik konuda bana ulaşabilirsiniz 05355595572 yusuf koparan İzmir

    Merhaba Yusuf Bey


    Forumun amacı zaten insanların burada aradığı bilgiyi bulabilmesi. Ben sizi arayacağım zaten fakat sizde sistemin avantajlarını, yakıt durumunu, motora zararı olup olmadığını, subaplarda erimeye neden olup olmadığını, fiyatı gibi konularda bilgi verirseniz ben dahil daha sonra bu kiti taktırmayi düşünen herkese yardımcı olmuş olursunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yanlış bilgi vermek istemem sıvı lpg fiyatları o civarlarda benim taktırdığım sıvı lpg değil benim taktırdığım 5 Silindir TURBO VSI 2
  • mpolat35 kullanıcısına yanıt
    Merhabalar motora hiç bir negatif etkisi yoktur ve gayet güzel bir sistemdir yaklaşık net %40 tasarruf sağlamaktadır ve rölantide benzin kullanmaz gayet performans lı bir cihazdır yaklaşık benzin yardımı maksimum %7 gibidir efendim

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • YUSUFPRİNSİZMİR kullanıcısına yanıt
    Bu sistem sıralı sistem mi?

    LPG yi sıvı halde mi veriyor?

    Rolantide lpg kullanmıyorsa neden %7 gibi bir benzin ihtiyacı oluyor?

    Fiyat konusunda neden bilgi vermiyorsunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mpolat35 kullanıcısına yanıt
    Yazıyorum siz anlamıyorsunuz zannedersem sıvısistem 0 benzin ile çalışır %7 benzin dediğime göre sıralısistem dir fiyatımız 4500 tl dir herşey açık ve şeffaf

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: YUSUFPRİNSİZMİR

    Yazıyorum siz anlamıyorsunuz zannedersem sıvısistem 0 benzin ile çalışır %7 benzin dediğime göre sıralısistem dir fiyatımız 4500 tl dir herşey açık ve şeffaf

    Verdiğiniz cevaplarda çelişki olduğunu düşündüğüm için tekrardan sordum.

    Siz motora hiçbir zarar vermiyor dediğiniz fakat normal sıralı sistem atmosferik motorlarda belli bir km sonrasında subaplari eritirken bu sistemin sıvı lpg gibi motora zarar vermesini engelleyen sisteme dair bilgi olmayınca (sizde herhangi bir bilgi açıklama yapmadınız) tekrardan sorma ihtiyacı hissettim.

    Ayrıca daha önce fiyat hakkında hiçbir şey söylemediniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mpolat35 -- 2 Haziran 2016; 7:25:15 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tekrar diyorum sıralısistemin tsi motorda araca zarar verip subap sorunu yaptığına nerden vardınız araç belirli aralıklar ile benzin kullanımında zaten yeteri kadar motoru rahatlatıyor ben bugüne kadar taktığım hiçbir tsi gdi motorun subap yaktığını görmedim

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1 ay önce Tiguan 1.4 Tsi 122bg, ruhsatta CAXB, şoför kapısında CAXA yazan motor kodlu aracıma vsi2 di taktırdım. Sistem sıralı sistemle aynı mantıkla çalışıyor. Sadece ilk çalıştırmada 40 C dereceye kadar benzinle çalışıp sonra tüpe geçiyor. sonra devamlı lpg tüketiyor. Motor sıcakken 5 saniye sonra hemen tüpe geçiyor. Dediklerine göre %98 lpg, % 2 benzin deniyor. Bu denilen bana göre doğru değil çünkü uzun yolda hep tüp devrede olduğundan %2 benzin değeri saçma olur. Fazla bir kullanım imkanım olmadı ancak psikolojikmidir bilemem herhangi bir çekiş düşüklüğüne rastlamadım aksine çekişini artmış hissettim. Tasarruf oranı %35-40 arasında denildi. Ben henüz fazla kullanma imkanı bulamadığımdan ölçme imkanım olmadı. İlerleyen zamanlarda net rakamları paylaşırım.
    Sistemin fiyatına gelince 4000-4500 TL arasında fiyat verdiler. Ben 3900 TL ye 5 taksit yaptırdım. Artı 220 TL ye 2 yıl geçerli sübap koruması olan sigorta yapıldı.




  • Aradan uzun süre geçti ve değerleri paylaşmak istedim. Yol bilgisayar ekranındaki değerin % 17 fazlası LPG yakıyor. Benim aracımda genelde 100 km ye 8-8,5 lt LPG yakıyor. 1550 kg gibi bir araç için oldukça makul değerler. Son zamanlarda pek hesaplama fırsatım olmadı ancak yazın LPG nin aşırı uygun olduğu zamanlarda (1lt=1,94 TL gibi) % 50 yi geçen bir tasarruf yapıyordu. Uzun süre binmediğimden ve benzin fiyatlarını takip etmediğimden tasarruf oranı ne oldu bilmiyorum. Yinede %40-50 arası bir değeri rahatlıkla yakalar.
    Bu süre içerisinde 2 kez benzin enjektörü tıkandı. 2 sindede firma bunun kendi sistemlerinden kaynaklanmadığını, kirli benzinden kaynaklandığını söyledi. Bunun için kafamdaki soru işaretleri henüz geçmiş değil. Çünkü ilk tıkanıklık taktırdığımdan 600 km sonra meydana geldi. Enjektörü değiştirdim. 2. tıkanıklık 10.000 km sonra geldi. Bu sefer enjektörü söktürüp temizlettim ve benzin deposunuda temizlettim. depoya katkı attım. şimdilik sıkıntı yok. LPG yi taktırdıktan sonra toplam 15000 km yol yaptım. Genel olarak memnunum. Bu arada benzin neredeyse hiç harcamıyor gibi. Aynı sıralı sistemler gibi.




  • Geçen sene ağustos ayında Peugeot RCZ model aracıma Prins'in VSI 2.0 - DI kitinden taktırdım. Sorularınıza kısaca değineyim...

    1- Benzin tüketimi yok denecek kadar az benim ölçümlerime göre 1,2 lt benzin / 100 km tüketiyor. Benzin tüketimi sadece motor ısınana kadar ( 40 derece ) yani LPG'ye geçinceye kadar yakıyor. Onun dışında yakmıyor. Tabi ne kadar çok kontak yapmak o kadar çok benzin tüketmek demek...Ayrıca yüksek devirlerde LPG'den benzine geçme sorunu da yok
    2- Subaplarda erime olabilir özellikle aracın subapları magnezyum alaşımlı ise risk büyük. Eğer çelik alaşımlı ise sorun olmaz. Aracınızın subaplarının bu özelliğini servise sormanızda fayda var
    3- Eğer ki yeni araç ise bir miktar ücret karşılığı subap ve motor sigortası yaptırabilirsiniz
    4- Arada sırada aracımda motor arıza ışığı yanıyor ilk başlarda bu yoktu ama sonradan her iki haftada bir yakmaya başladı bu ya benzin kaynaklı bir sorun ya da sistem lpg'yi kötü yakıt olarak algılıyor ve arıza ışığı yakıyor ama bu ışık kontağı kapatınca sönüyor sonra 2 hafta sonra tekrar yanıyor bende. Araştırıyorum servise götürüp göstereceğim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mpolat35


    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetram

    Mrb arabam 1997 model volvo s70 2.0 T5, Antalyada Doğan makinada taktırdım, 3500 mal oldu benzin çok tüketmiyor sadece ilk çalıştığında tüketiyor ama çok dikkat etmedim.

    Bu lpg kit fiyatlarını bulduğuna kitliyorlar galiba :) Ankara'daki bayiye fiyatı sorduğumda 4.500 dedi.

    Aynı şekilde prins dlm kit fiyatlarını burada 7.000 TL denirken Ford forumunda birisi 5.800 TL ye taktirmis Aksaray da.

    Ustalarda sadece döviz kuru diyorlar birde. Bu iş resmen pazarın kaymağını yeme stratejisi. Nasıl ki dizel motor ile benzinli arasında 10.000 TL fiyat farkı koyarak milleti kazikliyorlar ise lpg bayileride direkt enjeksiyonu olan araç sahiplerine yüksek fiyattan veriyorlar.

    4.000 TL nin üstüne kesinlikle yaptırmayi düşünmüyorum zaten.

    Aslında her yerde fiyat hemen hemen aynı bazı ustalar fiyat listelerine çok hakim değil o yüzden yanlış fiyat verebiliyor. Mesela silindir sayısı fiyatı etkiliyor turbo olması fiyatı etkiliyor... Eğer araç turbo ve 4 silindirli ise VSI 2.0 - DI sistemi tank ve işçilik hariç yaklaşık 4.000 TL civarındadır...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mpolat35

    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetram

    BEN YENİ TAKTIRDIM 2000 KM OLDU ŞUAN İÇİN BİR SIKINTI YAŞAMADIM.

    Bir kaç sorum olacak hocam size.

    1- Arabanızın modeli ve motoru nedir? Direkt enjeksiyonlu motor olup olmadığı önemli.

    2- Nerede taktırdınız ve size kaça mal oldu?

    3- Benzin tüketimi nasıl? Sadece araç ilk çalıştığı anda mı benzin tüketiyor yoksa araç hareket halindeyken de (örneğin ışıklarda beklerken benzin tüketiyor mu) benzin tüketiyor mu?



    Bu sorulara ben de kendi aracıma göre cevap vereyim...

    1- 2013 model Peugeot RCZ ve direkt enjeksiyonlu THP motora sahip
    2- İstanbul Maslak Atatürk Oto Sanayi Sitesi'nde yaklaşık 4.250 TL tuttu
    3- 1,2 lt benzin / 100 km tüketimi vardı yazın ama kışın bu rakam artar..Evet sadece ilk çalışmada motor belli bir ısıya gelinceye kadar benzin tüketiyor onun dışında kontağı kapatmadığınız sürece hep lpg tüketiyor




  • alabileceğiniz en yüksek teknolojisi olan sistem.güvenle kullanabilirsiniz.
  • Bende araca bu kit i taktırmak istiyorum.Daha doğrusu fiyat aldım bravo 1.4 tjet için 3000TL verdiler uygun geldi prins.

    Peki marka lpg tüketimine etken mi?

    2000Tl ye atiker var dedi usta bu son çıkardıkları baya kaliteli vs vs dedi aklım yatmadı italyanmış bazı parçaları.

    Atiker 8 lt yakarken prins 7 lt yakar mı?
    Neye 1000tl fazla para veriyoruz? (tamam parçaları kaliteli vs vs)
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.