Şimdi Ara

conta yanması nasıl anlaşılır (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
198
Cevap
17
Favori
605.809
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dembay

    quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orijinalden alıntı: dembay

    arkadaslar benim bir sorunum var ve 2 yıldır cozemedim.. bu sorunum(larım) soyle:
    1. bazen ki ne zaman olacagı belli olmuyor baze 6 ayda bir bazen 2 gun ustuste marsa bastığımda motor gırk detıp kalıyor.sanki motor donmek istiyor ama bir sey onu sıkıstırıp tutuyor gibi.5veya 6 denemeden sonra sanki hiç bir sey yokmus gibi çalışıyor..

    2. basıma 2 defa geldi birinde ilk calıstırmıstım su motoru gibi pat pat calıstı gaz yemedi. 20-30 saniye sonra hiç bir sey yokmus gibi normal calısmaya devam etti. yıne bir gun calıstırdım normal calıstı. 300 metre gittim stop ettim dukkanda işimi gordum cıktım.calıstırdım yıne aynı sorun su motoru gibi pat pat calıstı gaz yemedi. 20-30 saniye sonra hiç bir sey yokmus gibi normal calısmaya devam etti.

    3. rolanti normal, hararet normal,stop ettiğimde 2-3 saniye ters calışıyor(tabiri oyle herhalde)

    sorunlar neden olabilir acaba.. ustacontadan silindir üzerine nem alıyor kapak acılacak dedi ama ben actırmak istemiyorum biraz daha gecsin arıza kesinlessin ondan sonra actıracagım.

    aracta lpg yok. arac 96 dogan slx 102 binde. avans normal.. mars dinamosu sokuldu normal. yaga su karısması yok. su eksiltmesi yok.bujıler yeni degişti. bujı kabloları yeni degişti..


    1 numaralı sorun, marş kaçırma gibi görünüyor. marş motoru dişlisi volantınızı bazen tutuyor, bazen de tutamayıp kaçırıyor gibi anladım anlattıklarınızdan. bu sorun marş motor dişlisi, volantın dişlerindeki bir sıkıntı veya marş motorunun volanta yapışıp, motor çalıştıktan sonra geri gelmesini sağlayan selenoidiyle alakalı olabilir. sorun marş dinamosuyla ilgiliyse, ilgili sorun marş motoru sökülüp, dişlisinin değişimi ya da selenoidinin değişimi ile halledilebilir. eğer volantın dişlerinde yıpranma varsa da, volantı değiştirmeden önce, eğer yapısı uygunsa ters çevrilerek de çözülebilir.

    2 ve 3 numaralar ise avans normal demişsiniz ama bana hala daha çok avans sorun gibi geldi. anladığım kadarıyla siz kontağı çevirdiğiniz (kapattığınız) halde motorda pistonların bir kısmı 1-2 tur daha dönüp bu arada motor ısısından kaynaklı patlatma yapıyor gibi... buna kullandığınız benzin oktanını değiştirmeniz sebep olabileceği gibi, trigeriniz sente atlamış da olabilir. bir sentesini kontrol ettirin. yine avansla ilgili olabileceği düşünülerek, ateşleme sistemi kontrol edilebilir...

    edit : yazım hatası ve imla...


    1. numaralı sorunda hiç dönme yok. sadece bastığımda gık deyip motor veya marş motoru dönmeden kalıyor. pistonun üzerine 1 damla dahı su inme olayı olabilir mi?

    2. de ise her zaman yapmıyor bunu ve 3 senedir aynı yerden ve aynı benzin oktanını kullanıyorum. hararet normalkende yapıyor.. trigerden olsa her zaman yapması gerekmez mi? veya normal calısmada problem cıkmaz mı idi?

    Alıntıları Göster
    arkadşlar birde bu debriyaj balatısının bittiği nasıl anlaşılır ve ne debriyaj balatısını çabuk bitirir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dembay


    quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orijinalden alıntı: dembay

    arkadaslar benim bir sorunum var ve 2 yıldır cozemedim.. bu sorunum(larım) soyle:
    1. bazen ki ne zaman olacagı belli olmuyor baze 6 ayda bir bazen 2 gun ustuste marsa bastığımda motor gırk detıp kalıyor.sanki motor donmek istiyor ama bir sey onu sıkıstırıp tutuyor gibi.5veya 6 denemeden sonra sanki hiç bir sey yokmus gibi çalışıyor..

    2. basıma 2 defa geldi birinde ilk calıstırmıstım su motoru gibi pat pat calıstı gaz yemedi. 20-30 saniye sonra hiç bir sey yokmus gibi normal calısmaya devam etti. yıne bir gun calıstırdım normal calıstı. 300 metre gittim stop ettim dukkanda işimi gordum cıktım.calıstırdım yıne aynı sorun su motoru gibi pat pat calıstı gaz yemedi. 20-30 saniye sonra hiç bir sey yokmus gibi normal calısmaya devam etti.

    3. rolanti normal, hararet normal,stop ettiğimde 2-3 saniye ters calışıyor(tabiri oyle herhalde)

    sorunlar neden olabilir acaba.. ustacontadan silindir üzerine nem alıyor kapak acılacak dedi ama ben actırmak istemiyorum biraz daha gecsin arıza kesinlessin ondan sonra actıracagım.

    aracta lpg yok. arac 96 dogan slx 102 binde. avans normal.. mars dinamosu sokuldu normal. yaga su karısması yok. su eksiltmesi yok.bujıler yeni degişti. bujı kabloları yeni degişti..


    1 numaralı sorun, marş kaçırma gibi görünüyor. marş motoru dişlisi volantınızı bazen tutuyor, bazen de tutamayıp kaçırıyor gibi anladım anlattıklarınızdan. bu sorun marş motor dişlisi, volantın dişlerindeki bir sıkıntı veya marş motorunun volanta yapışıp, motor çalıştıktan sonra geri gelmesini sağlayan selenoidiyle alakalı olabilir. sorun marş dinamosuyla ilgiliyse, ilgili sorun marş motoru sökülüp, dişlisinin değişimi ya da selenoidinin değişimi ile halledilebilir. eğer volantın dişlerinde yıpranma varsa da, volantı değiştirmeden önce, eğer yapısı uygunsa ters çevrilerek de çözülebilir.

    2 ve 3 numaralar ise avans normal demişsiniz ama bana hala daha çok avans sorun gibi geldi. anladığım kadarıyla siz kontağı çevirdiğiniz (kapattığınız) halde motorda pistonların bir kısmı 1-2 tur daha dönüp bu arada motor ısısından kaynaklı patlatma yapıyor gibi... buna kullandığınız benzin oktanını değiştirmeniz sebep olabileceği gibi, trigeriniz sente atlamış da olabilir. bir sentesini kontrol ettirin. yine avansla ilgili olabileceği düşünülerek, ateşleme sistemi kontrol edilebilir...

    edit : yazım hatası ve imla...


    1. numaralı sorunda hiç dönme yok. sadece bastığımda gık deyip motor veya marş motoru dönmeden kalıyor. pistonun üzerine 1 damla dahı su inme olayı olabilir mi?

    2. de ise her zaman yapmıyor bunu ve 3 senedir aynı yerden ve aynı benzin oktanını kullanıyorum. hararet normalkende yapıyor.. trigerden olsa her zaman yapması gerekmez mi? veya normal calısmada problem cıkmaz mı idi?


    anlatımlardan ancak bu kadar yorum yapabilirim. detaylı bir şekilde bakılması lazım demek ki aracınıza... geçmiş olsun... umarım fazla masrafı yoktur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: karasimsek06

    arkadşlar birde bu debriyaj balatısının bittiği nasıl anlaşılır ve ne debriyaj balatısını çabuk bitirir


    gaza yüklendiğinizde motor devri artıyor ancak araç gerekli ivmede hızlanmıyorsa debriyaj balatanız bitiyor ya da bitmiş demektir. bir başka test yöntemi de şu :

    düz bir zeminde durun ve el frenini çekin. el freni çekili iken kalkış yapmaya çalışın. eğer el freni tutuyor ve araba hareket edemediği için motor yığılma yapıyorsa balatanız sağlamdır. yok el freni çekili olduğu halde, normal kalkıştaki gibi devir yükselmeye devam ediyor ve motor yığılma (gaz verdiğiniz halde devir düşmesi, boğulmaya doğru gitme, stop etme eğilimi) yapmıyorsa balatanız bitmiş ya da bitmek üzere demektir.


    debriyaj balatası normal kullanım koşullarında da bitebilen sarf bir malzemedir. normal şartlarda kullanılan bir araçta bu ömür sürecini etkileyen faktör ise sık sık dur-kalk yapılmasıdır. yani en çok şehir içi trafiğinin yoğunluğu etken olur. anormal şartlarda ise daha ziyade kullanıcı hataları etkendir. debriyajın yanlış kullanılması, debriyaj kullanmadan da hareket edilebilecek durumlarda sıkça debriyaj kullanımı ve debriyajın aşırı ısınmasına sebep olma gibi etkenlerdir bunlar da... bununla beraber, acemilerin sıkça düştüğü bir hata, araç kavrama görevini yerine getirdikten sonra bile ayağın bir miktar debriyaj üzerinde tutulması olayıdır ki, bu durum hem balatayı bitirir, hem de baskıya ve diğer yaylarla, ayırıcı elemanlara zarar verir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orijinalden alıntı: karasimsek06

    arkadşlar birde bu debriyaj balatısının bittiği nasıl anlaşılır ve ne debriyaj balatısını çabuk bitirir


    gaza yüklendiğinizde motor devri artıyor ancak araç gerekli ivmede hızlanmıyorsa debriyaj balatanız bitiyor ya da bitmiş demektir. bir başka test yöntemi de şu :

    düz bir zeminde durun ve el frenini çekin. el freni çekili iken kalkış yapmaya çalışın. eğer el freni tutuyor ve araba hareket edemediği için motor yığılma yapıyorsa balatanız sağlamdır. yok el freni çekili olduğu halde, normal kalkıştaki gibi devir yükselmeye devam ediyor ve motor yığılma (gaz verdiğiniz halde devir düşmesi, boğulmaya doğru gitme, stop etme eğilimi) yapmıyorsa balatanız bitmiş ya da bitmek üzere demektir.


    debriyaj balatası normal kullanım koşullarında da bitebilen sarf bir malzemedir. normal şartlarda kullanılan bir araçta bu ömür sürecini etkileyen faktör ise sık sık dur-kalk yapılmasıdır. yani en çok şehir içi trafiğinin yoğunluğu etken olur. anormal şartlarda ise daha ziyade kullanıcı hataları etkendir. debriyajın yanlış kullanılması, debriyaj kullanmadan da hareket edilebilecek durumlarda sıkça debriyaj kullanımı ve debriyajın aşırı ısınmasına sebep olma gibi etkenlerdir bunlar da... bununla beraber, acemilerin sıkça düştüğü bir hata, araç kavrama görevini yerine getirdikten sonra bile ayağın bir miktar debriyaj üzerinde tutulması olayıdır ki, bu durum hem balatayı bitirir, hem de baskıya ve diğer yaylarla, ayırıcı elemanlara zarar verir...

    Alıntıları Göster
    benim de hyundai 1.5 dizel aracım var
    bir hafta önce kadar arabam hararet yaptı.devir daim pompasını degişti.şu anda hararet yapmıyo fakat su eksiltiyo yaga , su karıştırmıyo arabam için conta yakmış diyolar birde çatlak olabilir diyorlar motor üst kapagındaki catlağı anlayabiliyor muyuz.araba nasıl bir tepki veriyo birde bir ürün var motor çatlaklarını kapatıyormuş(holts wondarweld) bu ürünü kullanan biri varmı yada bilgisi olan bir işe yarıyomu lütfen yardım edin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hizliveofkeli

    benim de hyundai 1.5 dizel aracım var
    bir hafta önce kadar arabam hararet yaptı.devir daim pompasını degişti.şu anda hararet yapmıyo fakat su eksiltiyo yaga , su karıştırmıyo arabam için conta yakmış diyolar birde çatlak olabilir diyorlar motor üst kapagındaki catlağı anlayabiliyor muyuz.araba nasıl bir tepki veriyo birde bir ürün var motor çatlaklarını kapatıyormuş(holts wondarweld) bu ürünü kullanan biri varmı yada bilgisi olan bir işe yarıyomu lütfen yardım edin

    Alıntıları Göster
    MERHABA BENDE 83 MODEL BMW 3.16 VAR MOTOR CONTA YAKTI FAKAT İLAVETEN ALT TARAFTA YAĞLANMA OLUYOR YANİ TEMİZLİYORUM BİRKAÇGÜN SONRA YENİDEN YAĞ OLUYOR MOTORUN ALT KISMI KISACASI BİRYERDEN YAĞ KAÇAĞIDA VAR CONTA YAKAN ARAÇTA YAĞ KAÇAĞI NORMALMİDİR ACABA SAYGILAR. CEVAPLARINIZI SABIRSIZLIKLA BEKLİYORUM.




  • soğutma suyuna yağ karışmışsa ve çekişten düşmüşse conta yakmıs demektir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-390090328

    soğutma suyuna yağ karışmışsa ve çekişten düşmüşse conta yakmıs demektir
    EKSTRADAN YAĞ KAÇAĞIDA MEVCUT BU NORMAL BİR DURUMMUDUR?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-390090328

    soğutma suyuna yağ karışmışsa ve çekişten düşmüşse conta yakmıs demektir
    günaydııııııınnnnnn...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    günaydııııııınnnnnn...

    Alıntıları Göster
    Soğutma suyumda yağ yok motorda çekişten düşme hiç yok sadece su kaybı var belli bir şekilde damladığını duyuyorum muhafazanın üzerine kaputun altından buhar da çıkıyor hatta biraz yanık kokusu da aldım bugün acaba nedendir araç LPG li olduğu için conta yakmasından bende şüpheleniyorum.

    C4 2006 model 1.4 Sx i aracım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: redstone78

    Soğutma suyumda yağ yok motorda çekişten düşme hiç yok sadece su kaybı var belli bir şekilde damladığını duyuyorum muhafazanın üzerine kaputun altından buhar da çıkıyor hatta biraz yanık kokusu da aldım bugün acaba nedendir araç LPG li olduğu için conta yakmasından bende şüpheleniyorum.

    C4 2006 model 1.4 Sx i aracım.

    umarım sadece hortumlarında bir çatlak vardır...antifreeze sıcak bir yere değip buharlaşıyorsa kötü bir yanık kokusu verebilir...
    özellikle fransızların hortumları biraz narin oluyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 954fireblade

    quote:

    Orijinalden alıntı: redstone78

    Soğutma suyumda yağ yok motorda çekişten düşme hiç yok sadece su kaybı var belli bir şekilde damladığını duyuyorum muhafazanın üzerine kaputun altından buhar da çıkıyor hatta biraz yanık kokusu da aldım bugün acaba nedendir araç LPG li olduğu için conta yakmasından bende şüpheleniyorum.

    C4 2006 model 1.4 Sx i aracım.

    umarım sadece hortumlarında bir çatlak vardır...antifreeze sıcak bir yere değip buharlaşıyorsa kötü bir yanık kokusu verebilir...
    özellikle fransızların hortumları biraz narin oluyor

    Kardeş çok geç artık termostat kırılmış ve hararet yaptığını anlayamamışım sonra yağı suyu birbirine katmış karıştırmış
    ama biraz erken farkettiğim için
    sadece silindir kapak contasıyla kurtardık işi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: redstone78

    quote:

    Orijinalden alıntı: 954fireblade

    quote:

    Orijinalden alıntı: redstone78

    Soğutma suyumda yağ yok motorda çekişten düşme hiç yok sadece su kaybı var belli bir şekilde damladığını duyuyorum muhafazanın üzerine kaputun altından buhar da çıkıyor hatta biraz yanık kokusu da aldım bugün acaba nedendir araç LPG li olduğu için conta yakmasından bende şüpheleniyorum.

    C4 2006 model 1.4 Sx i aracım.

    umarım sadece hortumlarında bir çatlak vardır...antifreeze sıcak bir yere değip buharlaşıyorsa kötü bir yanık kokusu verebilir...
    özellikle fransızların hortumları biraz narin oluyor

    Kardeş çok geç artık termostat kırılmış ve hararet yaptığını anlayamamışım sonra yağı suyu birbirine katmış karıştırmış
    ama biraz erken farkettiğim için
    sadece silindir kapak contasıyla kurtardık işi.

    Alıntıları Göster
    öncelikle herkeze iyi günler. bende 90 model toyota coralla var. 4 ay önce aracam radyatör hortumunu patlattı. usta conta yaktığını söyledi. fakat sadece contayı yaptırmakla hallolmadı ve blokta oksitlenme olduğunu ve taşlandığını söyledi. bu arada bütün hortum, devirdaim pompasını ve contaları yeniledik. fakat şimdi radyatör hortumunda eskisi kadar olmasada biraz sertleşme oluyor. acaba normalmidir. heran arızalanacak diye korkuyorum. artık bende hastalık yapmaya başladı nolur bi cevap yazın...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tnrkrkc

    öncelikle herkeze iyi günler. bende 90 model toyota coralla var. 4 ay önce aracam radyatör hortumunu patlattı. usta conta yaktığını söyledi. fakat sadece contayı yaptırmakla hallolmadı ve blokta oksitlenme olduğunu ve taşlandığını söyledi. bu arada bütün hortum, devirdaim pompasını ve contaları yeniledik. fakat şimdi radyatör hortumunda eskisi kadar olmasada biraz sertleşme oluyor. acaba normalmidir. heran arızalanacak diye korkuyorum. artık bende hastalık yapmaya başladı nolur bi cevap yazın...

    Alıntıları Göster
    hortum sertleşmesi iyi değildir. soğutma sisteminde hava dolaştığını gösterir...


    öncelikle bahsettiğiniz sertleşmenin normalin dışında olup olmadığından emin olun. çünkü, yapılan işlemlerin ardından psikolojik olarak öyle hissediyor olabilirsiniz. anlayan birilerine gösterin ya da aynı arabadan bir tane bulup onunkiyle karşılaştırın.

    hortumun normalin dışında sertleştiğinden-şiştiğinden emin olduysanız o zaman dediğim gibi sistem hava yapmış demektir. öncelikli olarak ana su hortumlarından birisinin üzerinde küçük bir hava alma vidası vardır. ordan sistemin havasını alın. bunun için aracı çalıştırın ve motorun ısınmasını bekleyin. sonra bu küçük vidayı gevşetin ya da daha da güzeli tamamen sökün. devirdaimin başlamasını bekleyin. motor ısısı 88-90 derecei görünce termostatınız açılacak ve su devridaimi başlayacaktır. bunu anlamanın en kolay yolu soğutma fanıdır. fan çalışınca devirdaim de başlamış demektir.

    bir süre o vidanın olduğu yerden dışarıya su boşalmasına müsaade edin. bu arada sistemde hava varsa o su ile birlikte havanın da çıktığını gözlemlersiniz. bütün su sistemde 1-2 kere dönene kadar bekleyin ki bunun için yaklaşık 1 dakika civarı yeterlidir.

    sonra o küçük vidayı yerine takıp su sızmayacak kadar sıkın. bunu yaparken çok fazla sıkmayın ki yuvasını bozma ya da vidayı kırma riski doğmasın. yine dikkat edin, oradaki su sıcak olacaktır. elinizi yakmayın.


    bu işlem sırasında soğutma sisteminden dışarıya su aktığı için sıvı seviyeniz düşecektir. o nedenle bu işlemden sonra aracı stop edip tamamen soğumasını bekleyin. tamamen soğuduktan sonra ise, aracınıza normalde su koyduğunuz yerden (genleşme kabı olabilir, radyatör kapağı olabilir, aracınızı bilmiyorum) eksilen seviyeyi tamamlayın. seviye tamamlarken maximum çizgisini aşmayın ve mutlaka tamamen soğukken yapın bu işlemi. sıcakken o kapağı açarsanız sıcak su fışkırıp yanma tehlikesi doğurur ve sisteme yine hava yaptırır...


    sonuçta bu işlem bittikten sonra aracınızı bir kaç gün kullanıp sonrasında tekrar hortumunuzu kontrol edin. yine aynı sertleşme sorunu geri dönecek olursa, o zaman sistem sürekli hava yapıyor demektir. bu durumun bir çok nedeni olabilir ancak en son conta yenileme işlemi yapıldığı için yüksek olasılıkla contanız tam oturmamış, kapak doğru taşlanmamış vs, gibi nedenlerden dolayı dışarıdan soğutma sistemine hava emiyor ya da silindir kompresyonunu conta arasından soğutma sistemine kaçırıyor demek olur... bu durum söz konusu olursa maalesef kapağın yeniden açılıp yeniden işlem yapılması gerekebilir ama umarım o kadar ciddi değildir.

    umalım da tüm sorun işlem yapıldıktan sonra soğutma sistemi havasının doğru alınamamış olması olsun...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    hortum sertleşmesi iyi değildir. soğutma sisteminde hava dolaştığını gösterir...


    öncelikle bahsettiğiniz sertleşmenin normalin dışında olup olmadığından emin olun. çünkü, yapılan işlemlerin ardından psikolojik olarak öyle hissediyor olabilirsiniz. anlayan birilerine gösterin ya da aynı arabadan bir tane bulup onunkiyle karşılaştırın.

    hortumun normalin dışında sertleştiğinden-şiştiğinden emin olduysanız o zaman dediğim gibi sistem hava yapmış demektir. öncelikli olarak ana su hortumlarından birisinin üzerinde küçük bir hava alma vidası vardır. ordan sistemin havasını alın. bunun için aracı çalıştırın ve motorun ısınmasını bekleyin. sonra bu küçük vidayı gevşetin ya da daha da güzeli tamamen sökün. devirdaimin başlamasını bekleyin. motor ısısı 88-90 derecei görünce termostatınız açılacak ve su devridaimi başlayacaktır. bunu anlamanın en kolay yolu soğutma fanıdır. fan çalışınca devirdaim de başlamış demektir.

    bir süre o vidanın olduğu yerden dışarıya su boşalmasına müsaade edin. bu arada sistemde hava varsa o su ile birlikte havanın da çıktığını gözlemlersiniz. bütün su sistemde 1-2 kere dönene kadar bekleyin ki bunun için yaklaşık 1 dakika civarı yeterlidir.

    sonra o küçük vidayı yerine takıp su sızmayacak kadar sıkın. bunu yaparken çok fazla sıkmayın ki yuvasını bozma ya da vidayı kırma riski doğmasın. yine dikkat edin, oradaki su sıcak olacaktır. elinizi yakmayın.


    bu işlem sırasında soğutma sisteminden dışarıya su aktığı için sıvı seviyeniz düşecektir. o nedenle bu işlemden sonra aracı stop edip tamamen soğumasını bekleyin. tamamen soğuduktan sonra ise, aracınıza normalde su koyduğunuz yerden (genleşme kabı olabilir, radyatör kapağı olabilir, aracınızı bilmiyorum) eksilen seviyeyi tamamlayın. seviye tamamlarken maximum çizgisini aşmayın ve mutlaka tamamen soğukken yapın bu işlemi. sıcakken o kapağı açarsanız sıcak su fışkırıp yanma tehlikesi doğurur ve sisteme yine hava yaptırır...


    sonuçta bu işlem bittikten sonra aracınızı bir kaç gün kullanıp sonrasında tekrar hortumunuzu kontrol edin. yine aynı sertleşme sorunu geri dönecek olursa, o zaman sistem sürekli hava yapıyor demektir. bu durumun bir çok nedeni olabilir ancak en son conta yenileme işlemi yapıldığı için yüksek olasılıkla contanız tam oturmamış, kapak doğru taşlanmamış vs, gibi nedenlerden dolayı dışarıdan soğutma sistemine hava emiyor ya da silindir kompresyonunu conta arasından soğutma sistemine kaçırıyor demek olur... bu durum söz konusu olursa maalesef kapağın yeniden açılıp yeniden işlem yapılması gerekebilir ama umarım o kadar ciddi değildir.

    umalım da tüm sorun işlem yapıldıktan sonra soğutma sistemi havasının doğru alınamamış olması olsun...

    Alıntıları Göster
    aya gayet güzel anlatmış ama bende bir şey söyleyeyim termostatın üzerinde bir vida benzeri kapak var lastik sibop kapağına benziyor onu çıkarınca oradan su atmaya başlar araç o suyla birlikte hava varsa kabarçık şeklinde tükürüyormuş gibi havayı da atar tüm hava alındığı zaman oradan su musluk gibi akmaya başlar aralıksız olarak o zaman eksilen suyu eklersin kapağı kapatırsın sonra arabayı çalıştırır devridaim yaptırırsın su bir miktar daha eksilir termostat açıldığı için o zaman da arabayı stop edince suyu MAX yazan yere kadar tamamlarsın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: redstone78

    aya gayet güzel anlatmış ama bende bir şey söyleyeyim termostatın üzerinde bir vida benzeri kapak var lastik sibop kapağına benziyor onu çıkarınca oradan su atmaya başlar araç o suyla birlikte hava varsa kabarçık şeklinde tükürüyormuş gibi havayı da atar tüm hava alındığı zaman oradan su musluk gibi akmaya başlar aralıksız olarak o zaman eksilen suyu eklersin kapağı kapatırsın sonra arabayı çalıştırır devridaim yaptırırsın su bir miktar daha eksilir termostat açıldığı için o zaman da arabayı stop edince suyu MAX yazan yere kadar tamamlarsın.

    Alıntıları Göster
    Veya R21 deki gibi genleşme kabının kapağı basınca dayalı çalışıyorsa, havayı otomatik olarak basınc ile beraber atar. Kapak orjinal olacak ama.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RCRICOS

    Veya R21 deki gibi genleşme kabının kapağı basınca dayalı çalışıyorsa, havayı otomatik olarak basınc ile beraber atar. Kapak orjinal olacak ama.

    Alıntıları Göster
    bende 131 doğan war conta yanmıştı yolda kalıp duruyordu araba dewirdaim yapmıyordu beyin buzluyordu contayı değiştirdik tamirci tanıdık bi abi war o değiştiriwerdi ewin önünde bu seferde araba çalışırken radyatör kapağını açtığımda sular geri boşalıyor kapağı kapatıyorum bu seferde yedek su deposuna atıyor suyu taşıyor orası suyu dışarı atıyor tamirciye götürdüm termostat açmıyor dedi termostadı değiştirttim gene sorun aynı bu seferde jontayı takan adam taşlamadan takmış deedi böyle ourmu acaba takan adam zımparayla güzel zımparalayıp öyle takmıştı :s




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ververver

    bende 131 doğan war conta yanmıştı yolda kalıp duruyordu araba dewirdaim yapmıyordu beyin buzluyordu contayı değiştirdik tamirci tanıdık bi abi war o değiştiriwerdi ewin önünde bu seferde araba çalışırken radyatör kapağını açtığımda sular geri boşalıyor kapağı kapatıyorum bu seferde yedek su deposuna atıyor suyu taşıyor orası suyu dışarı atıyor tamirciye götürdüm termostat açmıyor dedi termostadı değiştirttim gene sorun aynı bu seferde jontayı takan adam taşlamadan takmış deedi böyle ourmu acaba takan adam zımparayla güzel zımparalayıp öyle takmıştı :s

    Alıntıları Göster
    o nasıl bir usta ki, evin önünde conta değişimi yapıyor, zımparayla kapak taşlıyor filan?

    bu tür işlerde, silindir üst kapağı açıldıktan sonra tornacıya gider ve ölçülür. çünkü conta yanması ya hararet sonucu olur, ya da hararetten yanmadıysa bile yandıktan sonra hararete neden olur. bu hararet sonucu, üst kapağın gönyesinin bozulma ihtimali %80-90'dır. çok nadir bu gönyede bozulma olmaz.

    bu nedenle, bu gönye bozukluğunu gidermek için tornada kapaktan katman silmesi yapılır. işte buna taşlama denir ve bu iş öyle ister el ile ister polisaj makinesi gibi kıytırıktan bir makine ile gelişigüzel, kapının önünde, zımparayla filan yapılmaz. çünkü hem gönyenin tam düz olması için belli bir düzenek dahilinde yapılır bu işlem ve hem de ölçülerek yapılır. kaldı ki, taşlamadan önce de taşlamaya ihtiyaç olup olmadığı, varsa kapağın daha önce de taşlanıp taşlanmadığına göre ne kadarlık taşlama marjı kaldığı vs. gibi kriterlere bakılması ve karar verilmesi gerekir.

    işte elde zımparayla silme işlemi yapılırsa sonuç sizin aracınızdaki gibi olur. yani, gönyesi yamuk kapak conta üstüne oturtulur. bu yamukluktan dolayı contaya her yüzeyde eşit olarak basmaz. açıkta kalan toplu iğne ucu kadar bir delikten bile yağ su haznesine veya su yağ haznesine kaçabilir. her ikisi beraber olabilir, su yanma odasına kaçabilir, silindir kompresyonları su haznesine kaçıp sizdeki şu anki sorun gibi soğutma sistemine hava basabilir vs.vs.vs. siz bu ihtimalleri istediğiniz gibi çoğaltın, harmanlayın, kombine edin artık...


    sizdeki sorunlar da zaten, yanlış yapılan conta değişim işçiliği nedeniyle kompresyonların soğutma sistemine kaçması ve sonuçta hava yapması durumuna benziyor. havasını istediğiniz kadar alın, conta düzgün yapılmadıkça yine hava yapacak, her daim hava yapacak... sonuçta soğutma doğru olmayacak, yine hararet yapacak ve başka bir sürü olası soruna açık, riskli bir durumla karşı karşıya bırakacak sizi...

    tavsiyem, acil olarak, aracınızı bu halde daha fazla kullanmadan, adam gibi, evin önünde conta değiştirme becerisine(!) sahip olmayan daha düzgün bir usta bulup contanızı yeniden değiştirin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    o nasıl bir usta ki, evin önünde conta değişimi yapıyor, zımparayla kapak taşlıyor filan?

    bu tür işlerde, silindir üst kapağı açıldıktan sonra tornacıya gider ve ölçülür. çünkü conta yanması ya hararet sonucu olur, ya da hararetten yanmadıysa bile yandıktan sonra hararete neden olur. bu hararet sonucu, üst kapağın gönyesinin bozulma ihtimali %80-90'dır. çok nadir bu gönyede bozulma olmaz.

    bu nedenle, bu gönye bozukluğunu gidermek için tornada kapaktan katman silmesi yapılır. işte buna taşlama denir ve bu iş öyle ister el ile ister polisaj makinesi gibi kıytırıktan bir makine ile gelişigüzel, kapının önünde, zımparayla filan yapılmaz. çünkü hem gönyenin tam düz olması için belli bir düzenek dahilinde yapılır bu işlem ve hem de ölçülerek yapılır. kaldı ki, taşlamadan önce de taşlamaya ihtiyaç olup olmadığı, varsa kapağın daha önce de taşlanıp taşlanmadığına göre ne kadarlık taşlama marjı kaldığı vs. gibi kriterlere bakılması ve karar verilmesi gerekir.

    işte elde zımparayla silme işlemi yapılırsa sonuç sizin aracınızdaki gibi olur. yani, gönyesi yamuk kapak conta üstüne oturtulur. bu yamukluktan dolayı contaya her yüzeyde eşit olarak basmaz. açıkta kalan toplu iğne ucu kadar bir delikten bile yağ su haznesine veya su yağ haznesine kaçabilir. her ikisi beraber olabilir, su yanma odasına kaçabilir, silindir kompresyonları su haznesine kaçıp sizdeki şu anki sorun gibi soğutma sistemine hava basabilir vs.vs.vs. siz bu ihtimalleri istediğiniz gibi çoğaltın, harmanlayın, kombine edin artık...


    sizdeki sorunlar da zaten, yanlış yapılan conta değişim işçiliği nedeniyle kompresyonların soğutma sistemine kaçması ve sonuçta hava yapması durumuna benziyor. havasını istediğiniz kadar alın, conta düzgün yapılmadıkça yine hava yapacak, her daim hava yapacak... sonuçta soğutma doğru olmayacak, yine hararet yapacak ve başka bir sürü olası soruna açık, riskli bir durumla karşı karşıya bırakacak sizi...

    tavsiyem, acil olarak, aracınızı bu halde daha fazla kullanmadan, adam gibi, evin önünde conta değiştirme becerisine(!) sahip olmayan daha düzgün bir usta bulup contanızı yeniden değiştirin...

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar merhaba,

    Ben de yukarıdaki arkadaşlara ek olarak bir konuya değinmek istiyorum.
    Araçlar fabrika çıkışında standart conta kalınlığıyla gönderilir. Yaklaşık olarak 1,2~1,6mm.
    Herhangi bir hararet anında erken uyanmazsanız sıcaklık birikimi olur ve alüminyum motor bloğu ısıdan ötürü şekil değiştirmeye başlar.
    Blok ile kapak yüzeyleri taşlanmış ve pürüzsüz yüzeylere sahip olmasına karşılık ısıdan sonra dalgalanır ve eğilir. İşte bu sebepten conta yakması dediğimiz olay gerçekleşir.
    Conta malzemeleri normal şartlar altında 300C 'ye kadar formunu korurlar. Kapak yüzeyleri dalgalandığı için ısı ve alev farklı yerlerden gelir ve bu ısı değerleri aşağıya düşer.

    Sanayide rektefiye dediğimiz işleme girerler ve bu dalgalanan blok yüzeyleri eski haline getirilir.
    (Fabrika çıkışında yaklaşık olarak +3mm taşlama payı bırakılır.)
    Buraya dikkat! Taşlama sonrası orjinal conta koymanız (ya da yansanayi fabrikasyon) aracınızın en baştan belirlenmiş olan şartların dışında çalışmaya zorlar.
    Piston hacmi, çekiş gücü, sıkıştırma oranları vs. değişir. Bu sepeple taşlama miktarı kadar kalınlaştırılmış bir kapak contası kullanılmalıdır.
    Genel formül şöyledir;
    Conta Kalınlığı: Orjinal conta kalınlığı + Taşlama miktarı + Kesilecek conta sıkıştırılma yüzdesi (conta tork sonrası %10 eziliyorsa buna göre kalınlık bulunur.)

    Bunların dışındaki çözümler mühendislikten uzak geçici çözümlerdir. Bir kaç sanayide iyi contacı ve rektefiyeciler var.
    Tamircinin kabiliyetini de bu denkleme katmak lazım. Bostancı sanayideki dönmez conta www.donmezconta.com.tr
    firması bu konuda özel çözümler yapabiliyor.
    Rektefiye konusunda da imesteki taşlamacılara gidilebilir.
    Bir çok usta bu yukarıda bahsettiğim noktaları bilmiyor ya da önemsemiyor. Olan size oluyor haliyle. Ustanın işine karışılmaz derler ama bu konuda karışmanızı öneririm.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: efekenan

    Arkadaşlar merhaba,

    Ben de yukarıdaki arkadaşlara ek olarak bir konuya değinmek istiyorum.
    Araçlar fabrika çıkışında standart conta kalınlığıyla gönderilir. Yaklaşık olarak 1,2~1,6mm.
    Herhangi bir hararet anında erken uyanmazsanız sıcaklık birikimi olur ve alüminyum motor bloğu ısıdan ötürü şekil değiştirmeye başlar.
    Blok ile kapak yüzeyleri taşlanmış ve pürüzsüz yüzeylere sahip olmasına karşılık ısıdan sonra dalgalanır ve eğilir. İşte bu sebepten conta yakması dediğimiz olay gerçekleşir.
    Conta malzemeleri normal şartlar altında 300C 'ye kadar formunu korurlar. Kapak yüzeyleri dalgalandığı için ısı ve alev farklı yerlerden gelir ve bu ısı değerleri aşağıya düşer.

    Sanayide rektefiye dediğimiz işleme girerler ve bu dalgalanan blok yüzeyleri eski haline getirilir.
    (Fabrika çıkışında yaklaşık olarak +3mm taşlama payı bırakılır.)
    Buraya dikkat! Taşlama sonrası orjinal conta koymanız (ya da yansanayi fabrikasyon) aracınızın en baştan belirlenmiş olan şartların dışında çalışmaya zorlar.
    Piston hacmi, çekiş gücü, sıkıştırma oranları vs. değişir. Bu sepeple taşlama miktarı kadar kalınlaştırılmış bir kapak contası kullanılmalıdır.
    Genel formül şöyledir;
    Conta Kalınlığı: Orjinal conta kalınlığı + Taşlama miktarı + Kesilecek conta sıkıştırılma yüzdesi (conta tork sonrası %10 eziliyorsa buna göre kalınlık bulunur.)

    Bunların dışındaki çözümler mühendislikten uzak geçici çözümlerdir. Bir kaç sanayide iyi contacı ve rektefiyeciler var.
    Tamircinin kabiliyetini de bu denkleme katmak lazım. Bostancı sanayideki dönmez conta www.donmezconta.com.tr
    firması bu konuda özel çözümler yapabiliyor.
    Rektefiye konusunda da imesteki taşlamacılara gidilebilir.
    Bir çok usta bu yukarıda bahsettiğim noktaları bilmiyor ya da önemsemiyor. Olan size oluyor haliyle. Ustanın işine karışılmaz derler ama bu konuda karışmanızı öneririm.

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar merhaba,bende bu konu ile ilgili bir sorunumu dile getirmek istiyorum.eksoz manifoldunun blok ile bağlantı noktasından duman kaçırıyor,sanırım motor yağına su karışma ihtimalide var.araç tempra 2.0...bana ne kadara mal olur acaba?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kıraslan

    arkadaşlar merhaba,bende bu konu ile ilgili bir sorunumu dile getirmek istiyorum.eksoz manifoldunun blok ile bağlantı noktasından duman kaçırıyor,sanırım motor yağına su karışma ihtimalide var.araç tempra 2.0...bana ne kadara mal olur acaba?

    Alıntıları Göster
    manifold bağlantı noktsından duman kaçağı varsa, eksoz manifold contası kaçırıyordur. basit ve ucuz bir şey o. bunun için motor sökülmüyor, manifoldun vidaları sökülüp ordaki basit conta değişecek, o kadar. burdaki dumanın su-yağ karışması ile alakası yok. eğer bundan bağımsız bir şekilde bu tarz bir teşhis konulduysa ayrı mesele ama manifolddan duman kaçağı var diye su ile yağ birbirine karışmaz. bu konu başlığında bahsedilen yanık contalar, silindir üst kapağı ile blok arasında bulunan ve su ve yağ kanalları ile motor kompresyonlarını birbirinden ayıran contadır. sizin bahsettiğiniz manifold contası ile alakasız, bambaşka contalar bunlar...




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.