Şimdi Ara

conta yanması nasıl anlaşılır (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
198
Cevap
17
Favori
605.809
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: doenitz

    http://shop.wurth.com.tr/co2-kacak-test-cihazi

    Teşekkür ederim. Fiyat son kullanıcı için fazla. Sanırım servisler için tasarlanmış bir ürün.
  • Ürün güzel düşünülmüş ancak fiyat da çok iddialı. Öyle orta halli servislerin bile buna para verip alacağını sanmıyorum. Osmanlı'dan kalma yöntemlerle araba tamiri yapılan sanayi sitelerinde, babadan kalma yöntemlere devam demektir bu...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Renault Clio 2008 1.5 Extreme Dizel aracımız var. 2 gün önce yaklaşık 50 km kadar yol yapmışken araç hararet uyarısı yaptı hemen sağa çektim 5 dakika kadar bekleyip devam ettim tekrarlamadı. Sonrasında 4-5 saat kadar bekleyip dönerken motor birden kendini durdurdu 30 dakika kadar bekleyip devam etmek zorunda kaldım. Fsm gişelerde kalmıştım başka çözüm bulamadım.

    Ustaya gittik su eksilttiği içim devir daim'de delinme olduğu su azalttığından da gerekli soğutma yapılmamış bu sebeple hareret yapmış yapıldı ve bugun tekrar su hareret gösterdi tekrar gittik az önce motorun conta yaktığını söyledi usta. önceden devir daimdeki delikten basıncı atıyorken şimdi kapaktan atmak zorunda kaldığı contanın değşmesi gerektiğini söyledi. Bu da epey tecrübe oldu bize.

    Soracagım konu Devri daim değişmesi 200 tl + conta değişimi,motor açılacak kapak taşlanacakmış vs. 900 tl toplam 1100 tl masraf çıkardı bize. Bu fiyat normal midir? İnternette conta fiyatının 60-70 tl bir şey olduğunu gördüm kazıklanıyor muyum acaba?




  • yok mu bir cevap konu biraz acil:)
  • silent kullanıcısına yanıt
    Hangi conta ust kapak contası mı ?.Ust kapak contası yanması işi başıma geldi herşey duzgunken bi gun ışıklarda gaza basınca yememe gaz kesme giderken irkilerek gitme stop etme beyaz duman cıkarma gibi durumlar oluyor.Conta dediğiniz ucuz ama işçiliği pahalı sökup takma temizleme falan filan.Tipo için 600 e yakın bir ucret ödemiştim clio içinde normaldir o fiyat galiba.
  •  conta yanması nasıl anlaşılır

    buna benzer bi çelik levha oldugunu söyledi usta. İnternette70-80 tl gözüküyor bunlar. benden 900 tl istemesi normal mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi silent -- 11 Nisan 2014; 22:47:12 >
  • Öncelikle sorunla ilgili biraz daha araştırın. "Devirdaim delinmiş, basıncı ordan atacağına kapaktan atmış" vs. gibi hikayeler, bende ustaya dair şüpheler uyandırdı.

    Sorun kesin conta çıkarsa da fiyat konusunda bir kaç yerle daha konuşun ve pazarlık edin. Motor şu anda kapalı bir kutu. Farklı ne parçalar isteyebileceği açınca belli olacak. Parça fiyatları üç aşağı beş yukarı biliniyor evet ama genelde ustalar, açınca sürpriz çıkabilir mantığıyla ve biraz da bilmeyeni çarpma amacıyla yüksek fiyat çekebiliyorlar.

    Arkadaşların dediği gibi, bu işin ağırlıklı kısmı işçilik. El emeği olduğu için de bunun belli bir tarifesi yok. O nedenle pazarlığa açık bir konu. Aynı işi 500-600'e de bitirebilirsiniz, 1400-1500'e de. Fiyatlar bu kadar dengesiz olabilir anlayacağınız. O nedenle bu işte maliyet pazarlık becerisine kalıyor maalesef. Geçmiş olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: silent

    Renault Clio 2008 1.5 Extreme Dizel aracımız var. 2 gün önce yaklaşık 50 km kadar yol yapmışken araç hararet uyarısı yaptı hemen sağa çektim 5 dakika kadar bekleyip devam ettim tekrarlamadı. Sonrasında 4-5 saat kadar bekleyip dönerken motor birden kendini durdurdu 30 dakika kadar bekleyip devam etmek zorunda kaldım. Fsm gişelerde kalmıştım başka çözüm bulamadım.

    Ustaya gittik su eksilttiği içim devir daim'de delinme olduğu su azalttığından da gerekli soğutma yapılmamış bu sebeple hareret yapmış yapıldı ve bugun tekrar su hareret gösterdi tekrar gittik az önce motorun conta yaktığını söyledi usta. önceden devir daimdeki delikten basıncı atıyorken şimdi kapaktan atmak zorunda kaldığı contanın değşmesi gerektiğini söyledi. Bu da epey tecrübe oldu bize.

    Soracagım konu Devri daim değişmesi 200 tl + conta değişimi,motor açılacak kapak taşlanacakmış vs. 900 tl toplam 1100 tl masraf çıkardı bize. Bu fiyat normal midir? İnternette conta fiyatının 60-70 tl bir şey olduğunu gördüm kazıklanıyor muyum acaba?

    Servise danışın birde

    3 4 ay önce 2005 laguna aracımın soğutma suyuna yağ karıştığını farkettim sanayide iyi tanıdığım bi usta contanın yandığını söyledi 1500tl masrafı olur tabi birde motoru açınca başka arızalarda çıkabilir dedi,1500tl+ne çıkarsa bahtına yani.Ama araçta conta yakma belirtisi yoktu ne hararet ne duman atma ne tekleme.Servise götürüp 70tl verdim arıza tespit cihazına bağlattım.Conta yakma değilde termostat yuvasının arızalı olduğu söylendi 3 4 saat içinde sorun halledildi 450tl civarı bi para verdim.Belki bu arıza için çok para almışlardır bilmiyorum orasını ama ustaya kalsa motoru açacaktı kafadan 1500tl yi alacaktı conta değişse bile arıza termostat yuvasından kaynaklı olduğu için suya yağ karışmaya devam edecekti

    Sadece 1 yere sormayın,dolaşın servisleri ustaları




  • Merhaba arkadaşlar 2007 dizel abeamız var. Bu gün motoru kontrol ettigimde motor sogutma suyu haznesine yağ karıştırdıgını gördüm biraz araştırken bu konuyu buldum bilgiler veren arakdaşlarıma teşekkürler epey birşey öğrendim.
    Benim tespitlerim
    1 motor sogutma suyu haznesine yağ karışması
    2 motor yagında eksilme
    3 rolanentide çalışırken hafif tekleme (bu uzun süredir var).
    Çekişte düşme yok , beyaz duman yok,hararet yok , ayrıca motor yagına da su karışmamış gibi , dedigim gibi sogutma suyu hazneside yag var ve seviye normal seviye sınırında
    Ben tedbir için 1lt yag ilave ettim, çünkü epey azalmış
    Pazartesi servise götürecegim en azından ne oldugunu şu an biliyorum. Sizce tahmini masrafı ne cıkar dedigim gibi albea araç



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusi_42 -- 12 Nisan 2014; 23:51:12 >
  • yusi_42 kullanıcısına yanıt
    geçmiş olsun öncelikle.multijet dayanıklı bir motordur.durup dururken conta yakmaması lazım.araca hararet mi yaptırıldı acaba?ya da km niz yüksekse ve motor suyu olarak antifirizsiz çeşme suyu kullanıldıysa conta çürümüş de olabilir.ama motor yağına su karışması bile tek başına conta sorunu olduğunun bir göstergesi maalesef.artı rölantideki tekleme de bir diğer belirti.masraf hakkında net bir şey söyleyemem ama silindir kapağı sökülür.eğer kurum varsa ki büyük ihtimal çıkacaktır.açılmışken kurum temizliği de yapılır.(emme manfoldu ve egr yi de sökülmüşken mutlaka temizletin önemlidir)tahminimce 700 ila 1000tl arası bir masraf çıkabilir.sonucu yazarsanız öğrenmiş oluruz.umarım en az masrafla çıkarsınız.ya da biz yanılırız da kapak contası sağlam çıkar iyi geceler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rakipsiz Fırtına -- 13 Nisan 2014; 0:22:17 >




  • Meraba. KM 90.000, araç hiç hararet yapmadı ,aracı devirinde kullanıyorum hırpalamıyorum bir tek antifiriz geliyor aklıma onuda bakımlarında katıldı diye biliyorum. 55k 60k km civarında da turbo degiştirdik ( turboda ses dahi yoktu ekonomik ömrü doldurmuş dediler :D ) bende şaşırıyordum böyle olmasına sakındıkca masraf cıkarıyor. Hayırlısı olsun. Sonuçları bildiririm tabi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusi_42 -- 13 Nisan 2014; 7:14:33 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: silent

     conta yanması nasıl anlaşılır

    buna benzer bi çelik levha oldugunu söyledi usta. İnternette70-80 tl gözüküyor bunlar. benden 900 tl istemesi normal mi?

    Ust kapak contası.Dediğim gibi parça fiyatı ucuz ama işçilik pahalı birde kimse net fiyat veremez açıp bakınca tahribe ona göre fiyat cıkar.Ödemenin buyuk kısmı kapakcıya yapılıyor zaten.Bi yere sordum 400 e hallolur dedi bi yere sordum 600 e cıkabilir dedi.Gittim 600 e yaptırdım ama çok fiyat istemeleri iyi yaptıkları anlamına gelmiyor ustası önemli onu da denemeden bilemezsin.600 isteyen biraz daha yaşlıydı tecrubeye guvenerek fazla para ödemeyi göze aldım.Ustaları biraz gez fiyat al mutlaka daha ucuza yapan cıkacaktır.Hem az isteyen hemde gözunun tuttugu temiz çalıstıgına kanaat getirdigin bi yere yaptır.Yerlerde motor parçaları saçılmış 3-4 kaputu açık aracın birbirine girdiği yerlerde yaptırma.Geçmiş olsun




  • Merabalar. Belirtileri benzer olan farklı bir parçadan olmuş Isı Değiştirici (Yağ Soğutucusu) iki parca şeklinde 350 tl civarı malliyeti tuttu işcilik , yağ degişimi filtre degişimi hariç.
    Motor suyunda azda olsa yağ kalmış onun için bir süre sonra tekrar suyu değiştirmelimi. İyi akşamlar yardımlar için tekrar teşekkürler
  • hocam iyi günler.

    1998 model megane 1 sahibiyim.
    sakaryadan ankara gittiğimde arabayı durdurdum suyuna bakıyım diye. yoldan yeni gelmiştik hatta. sıcağı sıcağına açtım. tabi kabarma yaptı hatta suyun üstünde böle turuncu turuncu köpüğümsü bişiler vardı ama araçta hararet yoktu.
    sonra üstüne su ekleyip kapattım. öylece çoruma gittim. tabi acemilikten arabada bi sıkıntı olduğunu düşünmedik. hararet hiç yükselmiyor çünkü. fanıda çalışıyordu.

    geri dönüşümüzde çorumdan sakaryaya yolculuk yaparken arabamın hararet göstergesi ortaya çıkıp çıkıp iniyor ve kaloriferden soğuk hava üflüyordu. bolu dağında nasıl çile çektiğimizi anlatamam.
    dayım hava yapmış bu dedi su bastık su ekledik üstüne. fayda etmedi yolda olduğumuz içinde kaptırdık geldik. meğer hava alınan hortumun üstünde delik varmış ertesi gün sanayiye gidince gördük. usta delinen yerin ordan kesti tekrar taktı.
    o şekilde biraz idare etti. usta conta yakmış olabilir dedi ama hortumu görünce kaldı öyle.

    şimdi 3 4 gündür arabanın devirdaim pompasından ses geliyor. pompanın değişmesi gerekiyormuş triger setiyle birlikte değiştirmeyi düşünüyorum. en son 4 yıl önce değişmiş 30bin km sürmüşüm arabayı.
    şimdi benim sorum bu arabada hangi ustaya sorduysam conta yakmış olabilir dedi ben nasıl anlayacağım conta yaktığını.

    hararet yapmıyor hatta ve hatta hararet düşüyor arada(termostatı değiştirtcem yarın büyük ihtimal bozuk)
    araba bi ara çekişten düşmüştü.(alınan gazın kalitesizliğinden dolayı olabilir hiç bir fikrim yok şuan çekişi iyi)
    genleşme kabında turuncu pas lekesi var bayadır. ilk arabam olduğu için arabaya sadece su koydum hiç antifreeze koymadım arabaya. bu hortum delinmeden önce su resmen çamur gibiydi işin inceliğini bilmediğim için de öylece bindim
    ama memleketteki ustam da suda birşey yok sıkıntı yapma demişti.
    devirdaim pompasından çok ses geliyor. araba harekete geçince kesiliyor ama ses.

    şimdi ben ne yapabilirm çıkamıyorum işin içinden...




  • Herşeyden önce antifiriz kullanmayıp sadece su kullanmak çok büyük bir hata olmuş. Antifiriz sadece soğuktan değil, korozyon ve pastan da koruyan bir madde çünkü. Muhtemeldir ki, sadece su kullanımından kaynaklı ciddi bir paslanma ile karşı karşıya soğutma sisteminiz.

    Dolayısıyla sistemde gördüğünüz pas türü lekeler ve sudaki kahverengilik bu pasın bir etkisi olabilir.

    Conta yanması olup olmadığı ile ilgili suya yağ karışması ya da yağa su karışması veya eksozdan su buharı çıkışı görülmesi gerekir kabaca.

    Suyunuzda yağ karışımı varsa rengi kahverengiye dönmekle birlikte köpüklenme ve suda yağ izleri de görürsünüz.

    Daha önce yaşadığınız sorunda da yine sistem sıcakken soğutma sisteminin kapağını açmışsınız ve dolayısıyla dışarıya fışkırmış. Ve tabii bu arada sisteme hava da yaptırmış oldunuz. O nedenle kalorifer bir sıcak bir soğuk üflemiş. Havayı aldıysanız ve sistem normalse artık tekrar hava yapmaması gerekir. Yine sistemin havası sürekli alınmasına rağmen devamlı hava yapmaya devam ediyorsa bu da conta yanmasını gösterir. Ama bu belirtilerin tek başlarına değil, birlikte değerlendirilmesi doğru olur. Çünkü bazen belirtilerin bazıları müstakil görülüyorsa, başka sebeplerden kaynaklı da olabiliyorlar.

    Devirdaimden gelen ses ise önemli. Pompanın kendisinden mi geliyor yoksa kayışla bağlı olduğu diğer ünitelerden ya da kasnaklardan mı doğru tespit edip gidermek gerek.

    Pompanın kendisinden kaynaklı ise de beklemeden hemen değiştirilmeli. Çünkü bu durum pompanın iç ve dış palleri arasında sorun olduğunu gösterir ki bu da pompa doğru basınçta suyu çeviremeyecek ve soğutma tam olmayacak demektir.

    Bence iyi bir usta ya da servis bulup detaylı baktırmalısınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 17 Nisan 2014; 19:23:06 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • yağ-su karışımı belirtilerini anlayamayacak olanlar için şu söylenebilir mi:

    contası yanmış motor, çalışıyorken, hararet göstergesi asla normal göstermez, mutlaka yüksek hararet gösterir.

    teşekkürler.
  • Evet conta yanması durumunda genellikle araç sürekli hararet yapmaya devam eder. Ancak hararet göstergesinde sürekli hararet yükselmesinin sebebi bazen müşür ve gösterge hataları da olabilir. O nedenle diyoruz zaten "conta yanığı tespiti yaparken tek bir belirtiyle karar vermemek, tüm belirtileri beraberde değerlendirmek daha doğru olur" diye...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim getz de conta yakti tanidigi olan veya iyi bir yer bilen varmi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ARKADASLAR ARABAM HARARET YAPMAYA BAŞLADI AMA HİÇ OYLE YÜKSEK DUMAN ÇIKARMA
    EGZOSTAN DUMAN ATMA SES MES YOK USTAYA GÖTÜRDM SU KOYULAN YERİN ALTINDA ÇATLAK VARDI
    ONU DEĞŞTİRDİ FAN ÇALIŞMADI DİYE MÜŞÜR DEĞİŞTİ YİNE CALIŞMADI TERMOS DEĞİŞTİ
    ŞİMDİDE ARABAN CONTA YAKMIŞ DEDİ BEN ŞİMDİ BUNA GÜVENEMEDİM Bİ FİKRİNİZİ ALMAK İSTERİMM
    ARACIM FİAT PALİO 1999
  • quote:

    Orijinalden alıntı: F4A7YH

    ARKADASLAR ARABAM HARARET YAPMAYA BAŞLADI AMA HİÇ OYLE YÜKSEK DUMAN ÇIKARMA
    EGZOSTAN DUMAN ATMA SES MES YOK USTAYA GÖTÜRDM SU KOYULAN YERİN ALTINDA ÇATLAK VARDI
    ONU DEĞŞTİRDİ FAN ÇALIŞMADI DİYE MÜŞÜR DEĞİŞTİ YİNE CALIŞMADI TERMOS DEĞİŞTİ
    ŞİMDİDE ARABAN CONTA YAKMIŞ DEDİ BEN ŞİMDİ BUNA GÜVENEMEDİM Bİ FİKRİNİZİ ALMAK İSTERİMM
    ARACIM FİAT PALİO 1999


    Ustan baştan yanlış yapmış,

    Çatlağı onarırken ,fan müşürünü değiştiğinde termostatınıda kontrol edip değişseymis contan yanmayacaktı.
    Fanın çalışması sadece radyötöründeki suyu soğutmuş ama termostatın kapalı (Arızalı) olduğundan bu soğuk suyun motor içerisine gitmesine izin vermemiş.
    Termostatın açmayınca motorun içerisindeki su ile, radyotörünün içerisindeki su devir daim yapmadığından contan yanmış olabilir.

    Aracında bu gibi arızalardan şühelenmişse o contayıda kontrol edebilirdi ama her halukarda diğer parçalarında değişmesi gerekir.

    Forumdaki tüm arkadaşlarım,
    yeni servis bakımlı araçlar hariç 2 senede bir termostatlarını değişmelerinde fayda vardır, pek pahalı, değişmesi zor bir parça değildir ama en azından oradan gelebilecek bir arızadan contanızı korumuş olursunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi patriot34 -- 6 Eylül 2014; 15:27:33 >




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.