Şimdi Ara

conta yanması nasıl anlaşılır (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
198
Cevap
17
Favori
605.809
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Radyatör suyunun kapagını açın , genellikle kapaktanda belli olur ama suya bakın . Yağla su karışımı varsa araç conta yakmıştır .
  • merhaba arkadaşlar 2003 palo 16. v var.. yolda giderken arabanın motorundan garip bir ses geldi ve durdum. arabayı boşa alınca araç stop etti. hemen usta getirdim atölyeye götürmemiz lazım dedi.. para olmadığı için aracı orda bıraktım.. bir gün sonra araçta suyun kalmadığını farkettim ve su katmaya başladım.. sonra altına bir baktım kattığım su olduğu gibi motorun altından akıyor.. bunun sebeb ne olabilir.. maliyeti yüksek mi olur bana
  • Dünde ben aracımın hararetinin çok yükselmesi ve fan açmaması yüzünden sanayiye gittim. radyatör değişecek dedi. Gittim 140 tl ye aldım işçilik içinde 50 tl verdim yaptı usta ama bir türlü fan açmadı. Dedi termostanda bozulmuş birde piston kapağı(tam hatırlamıyorum ama) ve contalar gitmiş. 500-600 tl hasar var dedi.

    Yani conta yandığında aracın harareti artar ve radyatörde hava yapar hava yaptığından fan açmaz fan açılmaz ise araç hararet yapar. Fazla sorun olmadan halletmek gerekir yoksa 2 bin tl den fazla masraf açabliyormus.
  • Devridaim hortumu patlamıştır (garip ses) @denizli1990 .
  • 140 TL ye radyötörü ucuz almışın. Arabanın marka modeli nedir
  • Conta yanması bir arıza değildir, bir sonuçtur. Başka bir arıza vardır ve bu arıza sonucunda conta yanmıştır. Arızayı gidermeden contayı değiştirmek doğru bir işlem değildir.
  • selam arkadaslar herkese
    benim birkac sorunum var sizin guclu bilgilerinizden faydalanmak istiyorum

    1 hafta once marea 2.0HLX aldim benzinli tup yok ilk gun sorun olmadi ama sunralari
    1.sorun hiz libresi sifirda takilip kaliyor bazen kendi kendine duzeliyor
    2.sorun abs,hava yastigi ve el freni lambalari yaniyo aralikli
    3.sorun en buyugu yolda giderken bi anda hararet yapti durdum sogumasini bekledim suyu bitmisti su ekledim ama surekli hararet yapiyo birde su yerine kopuklu biseyler kaliyo icinde yag galiba ankarada bi tamirciye
    goturdum motor kapagi catlak dedi 2 bin tl masrafi var dedi dahada fazla olabilirmis ne yapmam lazim dostlar ankarada bu isten anlayan bi usta taniyomusunuz 5 silindir diye kimse bakmiyo

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • selam arkadaslar herkese
    benim birkac sorunum var sizin guclu bilgilerinizden faydalanmak istiyorum

    1 hafta once marea 2.0HLX aldim benzinli tup yok ilk gun sorun olmadi ama sunralari
    1.sorun hiz libresi sifirda takilip kaliyor bazen kendi kendine duzeliyor
    2.sorun abs,hava yastigi ve el freni lambalari yaniyo aralikli
    3.sorun en buyugu yolda giderken bi anda hararet yapti durdum sogumasini bekledim l
    suyu bitmisti su ekledim ama surekli hararet yapiyo birde su yerine kopuklu biseyler kaliyo icinde yag galiba ankarada bi tamirciye
    goturdum motor kapagi catlak dedi 2 bin tl masrafi var dedi dahada fazla olabilirmis ne yapmam lazim dostlar ankarada bu isten anlayan bi usta taniyomusunuz 5 silindir diye kimse bakmiyo

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1) hız ibresi, şanzıman üzerindeki hız sensöründen bilgi alır. Arada bir çalışması arada bir kesilmesi o sensörün erine oturmadığını ya da bir temassızlık olduğunu gösterir.

    2) lambalar sürekli yanıyor olsa ilgili devrede kalıcı arıza var denirdi ama arada yanmaları elektriksel bir şeyler olduğuna işaret eder. Düzeltilmesi mümkündür. ABs, srs lambaları yanık olduğu zamanlarda bunlar çalışmıyor olacaktır bu arada dikkat edin.

    3) suda eksilme, su içinde yağ atıkları contanın yanık olduğunu ve su ile yağı birbirine karıştırdığını gösterir. Kapakta çatlak olup olmadığı söküp bakmadan dışarıdan seyrederek anlaşılmaz. Ustanız buna nasıl kesin teşhis koyabilmiş ki sökülmemiş kapağa dışarıdan bakarak ? Aracınızı bu şekilde kullanmayıp bir an önce taptırmalısınız. Yağa karışan su yağın özelliğini bozar ve bozulan yağlamadan dolayı daha çok hasar görür motorunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • cevap için teşekkurler ya nasıl iştir anlamadım her ağızdan farklı bi ses cıkıyo delirecem ya bir ustaya götürdüm motor komple inmesi lazım dedi aman diyim dedi bu arabaya benden başkası bakamaz dedi sakın başkasına getirme dedi o ustadan kıllandım gitmedim birdaha sonra başka bi ustaya gittim kaputu actı acar acmaz motor kapagı catlak bunun dedi kafadan 2 bin tl hazırla gel yapalım dedi ben o kadar parayı nasıl verecem bilmiyorum bu arabadan anlayan adam gibi bi usta nereden bulcam ya yardım edin lütfen gözüme uyku girmiyo eşimle aram sogudu bu arac yüzünden ANKARADA FİAT MAREA 2.0 HLX ARABAMI KİME YAPTIRABİLİRİM canım cok sıkkn
  • quote:

    Orijinalden alıntı: General .

    Radyatör suyunun kapagını açın , genellikle kapaktanda belli olur ama suya bakın . Yağla su karışımı varsa araç conta yakmıştır .


    Merhaba hocam benim aracım dada aynı sorun var hararet bidonu varya :) onun içi yap gibi sanırım conta yakmış ama bişey olmadı hiç bi kere hareket yaptı sadece yaklaşık 6000 km yaptım bı şekilde ne yapmak lazım masraf nedir 2000 model clio sembol 1.4 75 ps.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hararet yükselir egzozdan siyah duman atar arabanın yanmasına kadar gider..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ofsar

    cevap için teşekkurler ya nasıl iştir anlamadım her ağızdan farklı bi ses cıkıyo delirecem ya bir ustaya götürdüm motor komple inmesi lazım dedi aman diyim dedi bu arabaya benden başkası bakamaz dedi sakın başkasına getirme dedi o ustadan kıllandım gitmedim birdaha sonra başka bi ustaya gittim kaputu actı acar acmaz motor kapagı catlak bunun dedi kafadan 2 bin tl hazırla gel yapalım dedi ben o kadar parayı nasıl verecem bilmiyorum bu arabadan anlayan adam gibi bi usta nereden bulcam ya yardım edin lütfen gözüme uyku girmiyo eşimle aram sogudu bu arac yüzünden ANKARADA FİAT MAREA 2.0 HLX ARABAMI KİME YAPTIRABİLİRİM canım cok sıkkn

    Öm'den bir usta tavsiyesinde bulundum. Bir bakıverin, kafanıza uyar, işinize gelirse yaptırırsınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selamlar...
    1.3 cdt corsa 2006 silverline sahibiyim. Bir kaç gündür aracın arıza lambası yanıp bir süre sonra sönmeye başladı ve bugün bulunduğum yerde bir ustaya götürdüm.
    Durumu anlattım. Kızdırma bujilerinden olabileceğini söyledi. Kaputu açtık ve kontrol ettiğimizde dört bujiden ikisinin çalışmadığını tespit ettik. Bujileri değiştirirsek ( ki dördünü değiştirmemizin daha iyi olacaını belirtti ) arıza lambası sorununun ortadan kalkacağını belirtti.
    Ancak asıl sorun bu deil tabii. Kaputu açtığımızda kaputun altının ve motorun üstlerinin egsz dumanıyla sarış olduğunu gördük. Usta, egsoz manifolt contasından kaçak olduğunu ve yapılması gerektiğini belirtti. Ancak buraya kadar girilmişken silindir kapak contası ve vb. gibilerin bakımı ve değişiminnin yapılması ve temizlenmesinin iyi olacağını ve bazı parçaların tornacıya (zannediyorum tornacydı...) dgiderek taşlanması gerekebileceğini belirtti (?)
    Nitekim forumlarda edindiğim bililere göre bu taşlanmayla ilgili pek de güzel yorumlar okumadığımı belirtmeliyim. Şimdi:
    1. Bujilerin ikisini değil de dördünü birden değiştirmemin araca ve bana herhangi bir katkısı olabilir mi?
    2.** Silindir kapak contası yakmayan, sadece egsoz manifolt contasında kaçak olan bir araca silindir kapak contası işlemlerini yaptırmak mantıklı mı? Normalde 100-150 Tl lik masrafı en az 600 Tl ye çıkarmak gerçekten araca ne kazandırır?
    3. Sizce de buraya kadar girmişken, bu temizlik işlemi yapılmalıysa, bu işlem taşlamasız falan tornacı devreye girmeden olmuyor mu ?
    Gerçekten ne yapmam gerektiğine pek ulaşamadım. Bu konuda vereceğiniz tavsilerden, yapacağnız bilgilendirmelerden dolayı şimdiden teşekkürlerimi sunarım.




  • 1) araçlarda takım olarak mevcut olan parçalar, genelde takım olarak değiştirilir. Bujiler, lastikler, rotlar vs. gibi. Nedeni gayet basit ve mantıklıdır. Bu tür takım-simetrik çalışan parçalar, birbirini ikame etmek için değil, beraber çalışmaktadırlar. Dolayısıyla aynı yıpranmaya, yorulmaya maruz kalırlar. Sonuçta birisi ömrünü tamamlamışsa, diğeri/diğerleri de bugün halen çalışıyor olsalar bile ömürlerinin sonuna yaklaşmışlardır ve yakın bir tarihte tıpkı kardeşleri gibi bozulmaya adaydırlar. Zaten mevcut durumda bile ömürlerinin sonuna yaklaştıklarından, performansları düşmüştür ve yenilenen diğer çifti gibi verim vermeyecektir. Tekin'in değişip diğerinin değiştirilmemesi, yakın zamanda eskiyen tekin bozulması sonucu yeniden sanayiye gidilmesi, işçilik ödenmesi gibi ikinci bir iş daha gerektireceğinden ve yine yazdığım üzere eşit olmayan performans probleminden dolayı bu tür parçalar takım değiştirilir (yürüyen organlarda sadece performans değil güvenlik kaygılarını da unutmayalım). Tek değişimi de tercih edebilirsiniz ancak bu durum şiddetle tavsiye edilmez işin özeti...

    2) her parça gibi contalar da eskiyen parçalardır. Günün birinde o da ömrünü tamamlayacak elbette. Genel olarak silindir kapak contaları "yanmak" diye tabir edilen deformasyona uğramadan değiştirilmez. Ancak yanması sonucu farkedilmez ve ihmal edilirse motorda daha yüksek masraflara sebep olur. O nedenle belki size ihtiyaten bu değişimi önermiş olabilirler. "Ben bu masrafı yapmak istemiyorum" diyorsanız periyodik kontrollerde contayı da kontrol ettirerek bu işleme şimdilik girmeyebilirsiniz. Ama kontrolleri ve günün birinde conta hasarında tedaviyi geciktirmemeyi unutmayın.

    3) conta işlemlerinde taşlama şunun için yapılır; silindir kapak contaları çoğunlukla ya hararet sonucu hasar görürler ya da başka nedenlerle hasar gördükten sonra farkedilemeyip hararete neden olurlar. Yani sonuçta çoğunlukla conta hasarında hararet görülür. Hararete yani kaldırabileceğinden fazla ısıya maruz kalan ve alüminyum alaşım olan silindir üst kapaklarının bloğa ve dolayısıyla contaya basan yüzeylerinin geometrisi ve gönyesi bozulur. Gözle görülmesi nerdeyse imkansız olan bu minicik gönye bozulması da kapağın yeni konulacak contaya yüzeyin her yerinde eşit basamamasına neden olur ve motor içindeki yüksek basınçlı yağ, su, sıkıştırma kompresyonlarına yenilerek yine kaçırma yapar. İşte bu nedenle sökülen kapaklar tornacılara gönderilir, gönyeleri ölçülür, bozulma var mı, varsa ne kadar bozukluk var yani ne kadar taşlanmalı, kapak bu taşlamayı kaldırır mı ona karar verilir. Sonuçta taşlama kararı çıkarsa da torna makinesinde kapağın contaya basan ve bozuk gönyeli bu yüzeyinden malzeme aşındırılarak gönye düzgün hale getirilir. Hararet görmeden conta değişimi yapılırsa belki bu taşlama işine gerek kalmadan, sadece yüzeydeki eski conta artıklarının temizlenmesi için basit bir silme işlemi ile kapakta işlem yapılmadan kapak korunabilir. Belki size, conta yanmadığı halde değişelim önerisi gelmesinin sebebi de, kapağınızı taşlamadan kurtarmak için yapılmış olabilir, aracınızın durumunu bilmeden bu konuda bir şey söylemek güç. Sadece ustanın kafasından empati yapıp tahmin yürütebiliyorum. İsterseniz ustanıza conta yanık olmadığı halde neden değişim önerdiğini sorup mantıklı bir açıklama almaya çalışabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 13 Haziran 2013; 11:15:09 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • aya kullanıcısına yanıt
    İştee budur... İlginize çok teşekkür ediyorum, saygılar sunuyorum.
  • aracım hararet bidonun içi yağ bayadır conta yakmış sanırım ben 4000 km dir kullanıyorum bişey olmadı yağ da eksiltmiyor yardım edin lütfen iZmire yeni taşındım tanışı olan sağlam usta varmı birde masraf ne olur aracı satıcam ama sorun oluyor bu durum acill

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    Conta yanması bir arıza değildir, bir sonuçtur. Başka bir arıza vardır ve bu arıza sonucunda conta yanmıştır. Arızayı gidermeden contayı değiştirmek doğru bir işlem değildir.

    sizin gibi düşünen ustalar lazım memlekete
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akcabey

    quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    Conta yanması bir arıza değildir, bir sonuçtur. Başka bir arıza vardır ve bu arıza sonucunda conta yanmıştır. Arızayı gidermeden contayı değiştirmek doğru bir işlem değildir.

    sizin gibi düşünen ustalar lazım memlekete

    Sağol usta
  • quote:



    Orijinalden alıntı: idemo

    Conta yanması bir arıza değildir, bir sonuçtur. Başka bir arıza vardır ve bu arıza sonucunda conta yanmıştır. Arızayı gidermeden contayı değiştirmek doğru bir işlem değildir.



    bu her zaman geçerli değil. herhangi bir sorun olmadan da conta kaçırmaya başlayabilir. her şeyin olduğu gibi onun da bir ömrü var. motor içinde maruz kaldığı ısı, basınç vb. değerler sonucunda o da ömrünü bir gün gelir tamamlar.

    eski nesil asit oranı yüksek antifirizlerden dolayı özellikle silikon destekli contaların bir süre sonra deforme olması sık karşılaşılan bir sorundur. günümüzdeki yeni nesil asit oranı düşük antifirizler sayesinde bu ömür biraz daha uzadı ama yine de eninde sonunda her şey gibi contalar da ölür...




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.