Şimdi Ara

conta yanması nasıl anlaşılır (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
198
Cevap
17
Favori
605.811
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    tamam, tecrübeli arkadaşları bekliyoruz o zaman...

    Sorun çözüldü. su hortumlarından birisi çürümeden dolayı delinmiş. Değiştirildi. Normale döndü.
    in.
  • Arkadaşlar mrb.
    Bende 1.4 2000 model palio var
    Araçla yaklaşık 50 ila 60 km gittik den sonra. Aracı stop ediyorum genleşme deposundan su atıyor araç çalışırken birşey yok sadece stop edince başlıyor bu durum sistemin havasını da aldım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar kolay gelsin. Bende 88 model BMW 5.20 var. Hararet yapıyor. Su eksiltiyor. Motorda sürekli ıslaklık ve nem görüyorum. Suyunu eşitleyip gereken yerlerden havasını alıp yola çıktım mı akıcı ve açık trafiğe çıkınca yaklaşık 50km yol gidiyorum hararet normal seviyede kalıyor. ancak tarfiğe girdiğim anda hararet artmaya başlıyor. Uzun yol yapmadım ama durmadan gitsek gidecekmiş gibi. Ama trafikte 2 dk kalmaya gelmiyor. Yazılanları okuduktan sonra conta yakmış olacağına kanaat ettim. Ama açık trafikte sorun olmadan kullanılıyor araç. Tavsiyeleriniz nedir acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: selcuk_

    Arkadaşlar kolay gelsin. Bende 88 model BMW 5.20 var. Hararet yapıyor. Su eksiltiyor. Motorda sürekli ıslaklık ve nem görüyorum. Suyunu eşitleyip gereken yerlerden havasını alıp yola çıktım mı akıcı ve açık trafiğe çıkınca yaklaşık 50km yol gidiyorum hararet normal seviyede kalıyor. ancak tarfiğe girdiğim anda hararet artmaya başlıyor. Uzun yol yapmadım ama durmadan gitsek gidecekmiş gibi. Ama trafikte 2 dk kalmaya gelmiyor. Yazılanları okuduktan sonra conta yakmış olacağına kanaat ettim. Ama açık trafikte sorun olmadan kullanılıyor araç. Tavsiyeleriniz nedir acaba?

    Soğutma sisteminizde sorun var. Kuvvetle de muhtemel radyatörünüz artık iyice tıkanmış ya da bir fan probleminiz var. Dolayısıyla termostat açıp devirdaim başlasa da radyatörden yeterince geçemeyen su ya da yeterli hava akışı sağlayamayan fan, motoru soğutmaya yetmiyor. Uzun yolda önden ALINAN hava motoru yeterli ısıda tutuyor ama trafik gibi, hava akışının kesildiği ve dur-kalklarla daha yüksek enerji harcayan motoru soğutamıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: smhsyhn*34

    Arkadaşlar mrb.
    Bende 1.4 2000 model palio var
    Araçla yaklaşık 50 ila 60 km gittik den sonra. Aracı stop ediyorum genleşme deposundan su atıyor araç çalışırken birşey yok sadece stop edince başlıyor bu durum sistemin havasını da aldım.

    Conta yandıysa soğutma suyunun dolaştığı hortumlar basınçtan dolayı çok sert olur. Suyunda eksilme olur. Bujilere su geldiği için sabah ilk çalıştırmada motor gürültülü çalışır. Bunlar conta pistonlar ile soğutma suyu kanalı arasından yandıysa geçerlidir. Bu belirtiler yoksa soğutma sisteminde bir tıkanıklık olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam tıkanıklık olsa devri daimi de engellemezmi bu vaziyette 800km yol geldim,araç sogukken su minumumun altında bırakıyorum isininca yani 80 90 dereceye geldiğinde sıcaklık maksimum u geçiyor. Tamam bu normal,su genlesiyor mecburen ama motor sogukken minumumun ustundeyse su,50,60 km gittikden sonra,aracı stop ediyorum su yükselmeye başlıyor ve dışarı atıyor suyu bir su bardağı kadar, ama motor çalışırken bu su atma olayı olmuyor.
    Acaba genleşme kabinin kapağı arızalı olabilirmi?
    Sistemde hava olsa haraket halindede atmazmiydi suyu?
    Conta yanması belirtiside yok motor gayet sağlıklı hararet normal seyirlerde izliyor.
    Ne oluyorsa aracı stop edince oluyor :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam sorun çözüldü kapakdanmiş araca Doblo kapağı takmışlar orjinalini aldim taktım sorun çözüldü :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: smhsyhn*34

    Hocam sorun çözüldü kapakdanmiş araca Doblo kapağı takmışlar orjinalini aldim taktım sorun çözüldü :)

    Geçmiş olsun. Kapağı değiştirdiniz o zaman.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teşekkür ederim kardeşim. Havalar bu aralar soğuduğu için bi deneme yapayım araçla dedim. Sıcak havalardaki gibi zorlanmıyor. Tabi trafikte uzun kalınırsa sıkıntılı. Motorsikletim olduğu için fazla kullanmıyorum. Elime biraz para geçerse yaptıracağım bakalım.



    < Bu mesaj 18.9.15 tarihinde kaybolan verilerden kurtarılmıştır >
  • Arkadaslar merhaba benim aracta normal giderken hararet90da kaliyor ama trafikte kalinca kirmiziya dayaniyor nerdeyse sorun ne olabilir arac opel vectra

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • radyatörünüz tıkalı ya da termostatınız açılmıyor...
  • Benim arac icinde conta yakmis diyolar . bilgisi olan varmidir acaba ?
    Sorun tam olarak söyle ;
    15 gun once arac bi anda hararet yapti ve kalorifer soguk ufluyodu ayni zamanda gaza gecis saglanmiyordu. Birkac ustayla gorustum ve hava yapmistir denildi. Kendi imkanlarimla radyator havasini aldim. Hatta butun suyuda bosaldi ve yenisini ekledim. Arac normale döndü. . 15 gundur sorunsuz kullaniyorum.
    2 gün önce ayni şeyler tekararladi. Bir anda hararet tavana vurdu .kalorifer soguk ufluyor , gaza gecmiyor bunlara ek olarak egzostan beyaz duman cikmaya basladi. Anormal derecede . conta yanmasindaa aracta su yag eksiltmeler olurdu. Benimkinde olmuyor. Sadece harareti yasadigim ilk gun su deposu bi anda sonuna kadar bosalmisti. Ondan sonra tekrar doldurup kullandim hic ekssilme yok. Yağda ayni seviyede. Rengi de bana normal geliyor. Su karisma gibi biseyde yok sanirim.yine conta yandiginda basincin etkisiyle hortumlar sertlesiyor , benim aracinkiler cok yumusak ve sicak .icinden suda geciyor anladigm kadariyla

    Tam olarak sorunu cozemiyorum
    Arac Rover 214 SI oldugu icin ustasida yok cevremde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-12B755D2F -- 14 Ocak 2016; 10:37:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • aya kullanıcısına yanıt
    http://i.hizliresim.com/VY2kdq.jpg
    Merhaba bir hafta önce değişen bujilerı soktuğumde,bir tanesinin resimde görüldüğü gibi sarımsı halde olduğunu gördüm.
    Sonra su kabında hiç antifiriz kalmadığını farkettim,ve ışıkla buji yataklarına bakında birinin içinin ıslak oldun gördüm.

    Anladığım kadarıyla bi kaçak var ama tek silindirde olması normal mi?
    Yardımcı olursanız sevinirim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • silindir kapak contası kapağa aşağıdaki resimdeki gibi oturur. görüldüğü üzere her silindirin etrafında contadan bir parça vardır. eğer bu conta herhangi bir silindir etrafından hasar görürse su kanalındaki suyu tutamaz ve yanma odasına sızdırabilir.

    bunun olması için mutlaka contanın hasar görmesi de gerekmez. üst kapakta oluşabilecek bir metal erimesi, saplamalarda meydana gelebilecek bir sünme/boşalma vs. gibi herhangi bir nedenle silindir üst kapağı bloğa her yüzeyden eşit olarak basmayı bırakacak olursa da bu tür kaçırmalar oluşabilir.

    sırf bu nedenle de conta değişimi sırasında üst kapağın vidalarının sökülme sırası, saplamaların her conta değişiminde sıfırıyla değiştirilmesi, kapak monte edilirken sıkma sırasına göre monte edilmesi, saplamaların üreticinin önerdiği tork değerinde ve kalibrasyonu doğru bir tork anahtarı ile eşit oranda sıkılması gibi ince püf noktaları önem arz eder.


    eğer genleşme kabında su eksilmesi durumunun herhangi bir başka yerden dışarıya sızma şeklinde olmadığından ve yanma odalarına sızdığından eminseniz (ki bunun için eksozda su buharının göstergesi olan beyaz duman ve eksoz çıkışında su damlaları gözlenebilir) bu durumda contanız bir şekilde su kaçırıyor demektir.

     conta yanması nasıl anlaşılır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 19 Mayıs 2016; 22:33:08 >




  • Motora yağ konulan yerin sarı kapağının altında kreme benzer bir oluşum gözlenir araç çekmez hararet çıkar sonra böyle olur 😀https://m.youtube.com/watch?v=SsZjAy6D33U

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aya kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkür ediyorum cevabınız için. .

    Görünür bir yerde su sızıntısı yoktu,artık yarın bi tamircinin yolunu tutacağız.
    Bahsettiğiniz püf noktalarını uygulayacak usta bulmak mesele,forumlarda sizlerin değerli bilgileri ile birşeyler öğreniyoruz Allahtan. .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ufkbyrk

    Benim arac icinde conta yakmis diyolar . bilgisi olan varmidir acaba ?
    Sorun tam olarak söyle ;
    15 gun once arac bi anda hararet yapti ve kalorifer soguk ufluyodu ayni zamanda gaza gecis saglanmiyordu. Birkac ustayla gorustum ve hava yapmistir denildi. Kendi imkanlarimla radyator havasini aldim. Hatta butun suyuda bosaldi ve yenisini ekledim. Arac normale döndü. . 15 gundur sorunsuz kullaniyorum.
    2 gün önce ayni şeyler tekararladi. Bir anda hararet tavana vurdu .kalorifer soguk ufluyor , gaza gecmiyor bunlara ek olarak egzostan beyaz duman cikmaya basladi. Anormal derecede . conta yanmasindaa aracta su yag eksiltmeler olurdu. Benimkinde olmuyor. Sadece harareti yasadigim ilk gun su deposu bi anda sonuna kadar bosalmisti. Ondan sonra tekrar doldurup kullandim hic ekssilme yok. Yağda ayni seviyede. Rengi de bana normal geliyor. Su karisma gibi biseyde yok sanirim.yine conta yandiginda basincin etkisiyle hortumlar sertlesiyor , benim aracinkiler cok yumusak ve sicak .icinden suda geciyor anladigm kadariyla

    Tam olarak sorunu cozemiyorum
    Arac Rover 214 SI oldugu icin ustasida yok cevremde

    Fan devreye giriyor mu buna baktınız mı su karıştığında yağ seviyesinde artış olması gerekir bir fotoğraf ekliyorum bunuda kontrol ettirin termostat yuvası kapağı sizin aracı bilmem ama bazı araçlarda buradan hem yağ hem su geçer burada birde elektrik fişi oluyor belli sıcaklığa gelince termostatı açıyor bildiğim kadarıyla ama sorun varsa bu araçtan anlayan iyi bir yere gösterin derim radyötör borularını ve gövdesini aracı ilk çalıştırmada kaputu açıp gözlemleyin bu fotoğraftaki parçada sıkıntı olduğunda sizin aracı bilmiyorum ama bazılarında yağ sızınntısıda oluyor.
    Bu mesaja eklenen görseller:

     conta yanması nasıl anlaşılır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merhaba arkadaslar benim.1.9 jrd 2004model doblo aracim var aracimla dun aksam seyhat 3 saat seyahat ettim aracimin suyu biraz eksikti suyunu tamamlayayaim dedim yedek su deposundan suyu fiskirma tarzi atmaya basladi.contami yanmistir.ayrica aracin yagina baktim sikinti yok aracta hararet problemi yasamadim ve hala araci kullanmaktayim su borularinda hava mi vardir conta mi yaniktir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muratkara2929

    Merhaba arkadaslar benim.1.9 jrd 2004model doblo aracim var aracimla dun aksam seyhat 3 saat seyahat ettim aracimin suyu biraz eksikti suyunu tamamlayayaim dedim yedek su deposundan suyu fiskirma tarzi atmaya basladi.contami yanmistir.ayrica aracin yagina baktim sikinti yok aracta hararet problemi yasamadim ve hala araci kullanmaktayim su borularinda hava mi vardir conta mi yaniktir

    Genleşme kabı yani su eklediğiniz o plastik bidonun sıcakken açılmaması gerektiğini bilmiyorsunuz sanırım haşlanmadığınıza dua edin, musluk suyu zararlıda olabilir kireçlenme.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaslar merhababe pejo 206 2004 model aracim var sabah kalkdigimda arabanin altinda sol arka tekerin ordan baslayip yerde islaklik vardi sanki su dokulmus gibiydi ilk basta benzin deposu delindi yere benzin dookuldu zannettim ama benzin gibi kokmuyordu acaba ne olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.