Şimdi Ara

conta yanması nasıl anlaşılır (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
198
Cevap
17
Favori
605.814
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ayrica motor kaputunu acip baktigimda motorun yaninda kucuk havuzlarda su birikintisi goruyorum. O sizan sular orada birikip yere damliyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    Herşeyden önce antifiriz kullanmayıp sadece su kullanmak çok büyük bir hata olmuş. Antifiriz sadece soğuktan değil, korozyon ve pastan da koruyan bir madde çünkü. Muhtemeldir ki, sadece su kullanımından kaynaklı ciddi bir paslanma ile karşı karşıya soğutma sisteminiz.

    Dolayısıyla sistemde gördüğünüz pas türü lekeler ve sudaki kahverengilik bu pasın bir etkisi olabilir.

    Conta yanması olup olmadığı ile ilgili suya yağ karışması ya da yağa su karışması veya eksozdan su buharı çıkışı görülmesi gerekir kabaca.

    Suyunuzda yağ karışımı varsa rengi kahverengiye dönmekle birlikte köpüklenme ve suda yağ izleri de görürsünüz.

    Daha önce yaşadığınız sorunda da yine sistem sıcakken soğutma sisteminin kapağını açmışsınız ve dolayısıyla dışarıya fışkırmış. Ve tabii bu arada sisteme hava da yaptırmış oldunuz. O nedenle kalorifer bir sıcak bir soğuk üflemiş. Havayı aldıysanız ve sistem normalse artık tekrar hava yapmaması gerekir. Yine sistemin havası sürekli alınmasına rağmen devamlı hava yapmaya devam ediyorsa bu da conta yanmasını gösterir. Ama bu belirtilerin tek başlarına değil, birlikte değerlendirilmesi doğru olur. Çünkü bazen belirtilerin bazıları müstakil görülüyorsa, başka sebeplerden kaynaklı da olabiliyorlar.

    Devirdaimden gelen ses ise önemli. Pompanın kendisinden mi geliyor yoksa kayışla bağlı olduğu diğer ünitelerden ya da kasnaklardan mı doğru tespit edip gidermek gerek.

    Pompanın kendisinden kaynaklı ise de beklemeden hemen değiştirilmeli. Çünkü bu durum pompanın iç ve dış palleri arasında sorun olduğunu gösterir ki bu da pompa doğru basınçta suyu çeviremeyecek ve soğutma tam olmayacak demektir.

    Bence iyi bir usta ya da servis bulup detaylı baktırmalısınız.



    Hocam merhaba kolay gelsin. Bi kaç sorum olacak size cevaplarsanız sevinirim. Aracım 2004 model honda civic vtec es. Araçta son 10 gündür yüksek hararet görüyordum. Hararet göstergesi rölantide ve yokuş yukarı tırmanırken yükseliyor düz zeminde seyrederken hemen iniyordu. Bi yere gösterdim devirdaim bozulmuş olabilir işçilik parça 350 tl fiyat çıkarmıştı. Zaman olmadığından bi kaç gün sonra yaptırırım diyerek binmeye devam ettim. Bugun araçta bu sorun olmaya başladıktan sonra ilk defa radyatör kapağından su fışkırtma yaptı çalışır haldeyken. Daha sonra rölantide su fışkırması bitene kadar bekledim. Bittikten sonra stop ettim daha da açmadım radyatörü.



    Şimdi araçta ekstra sorunları yazıyım.

    1- Gaz enjektörlerinden 2 tanesi ölü hiç çalışmıyor. Bu şekilde 5 aydır biniyorum. Gaz da rölantide bu nedenden dolayı tekleme ve çok yakma mevcut. Benzinde herhangi tekleme mevcut değil.

    2- Kaloriferden bahsettiğim hararet sıkıntısı olduğundan itibaren soğuk üflüyor. Ya da 10 km bi yol gittikten sonra açtığımda başta sıcak üflüyor ama 10 sn sonra tekrar soğuk üflüyor.

    3- Bugun radyatörden su fışkırttığında ( kapak kapalı halde iken ) tam anlamam ama radyatör hizasında üst tarafında bağlı siyah bi kablo arasındada sıvı kaçırma ve beyaz köpüklenme gördüm.



    Conta yakmasından şüpheleniyorum ama belirtilerini tabi sabah daha kesin bilgi verebilirim kontrol ettikten sonra gördüğüm kadarıyla bugun yaptığı sıkıntıya kadar; Egsozdan su atma,yanık kokusu,su kaçırma,yağa su,suya yağ kaçırma vs yoktu.



    Araç eğer conta yaktıysa gördüğüm kadarıyla ankaradasınız tavsiye edebileceğiniz iyi bir usta var mı ?





    Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.




  • kaloriferin sıcak-soğuk hale gelmesi, suyun kaynama yapması, sistemin hava yaptığını düşündürüyor. hava yapıyorsa da bu hava conta yanmasından dolayı silindirlerden geliyor olabilir. bu işi bilen bir usta tarafından iyi bir kontrol gerekir.

    başka tali sebepten yapma ihtimali de düşük de olsa var tabii. o nedenle doğru incelenip, doğru kontroller yapılmalı.

    bununla birlikte, lpg'de kullanırken enjektörlerin arızalı olması aracın 4 silindir değil 3,2 silindir çalışmasına neden olur ve silindirlerin eksik çalışması, vuruntulu çalışmaya, dolayısıyla zorlanarak hararete sebep olur.

    usta tavsiyesinde bulunmuyorum, çünkü insanların birbirleriyle anlaşması, frekans uyuşmasına bağlı. uyumsuzluk durumunda ben sorumlu olurum. o nedenle kendi ustanızı kendiniz bulmanız daha doğru olacaktır.
  • aya kullanıcısına yanıt
    Hocam dün götürdüm dediğiniz gibi hava yapmış. Havasını aldıktan sonra normalde döndü. Ancak radyatör hava kalmasından mı bilmiyorum bi miktar antifirizi dışarıya kaçırdı. Radyatör delik mi diyerekten double-up diye bi onarıcı koruyucu koyduk. Havasını aldıktan sonra kalorifer de normale dönmüştü ama onarıcı koyduktan sonra mı bilmiyoruz soğuk üflemeye tekrar başladı. Bi 150 km yol yaptıktan sonra hafif hafif tekrar sıcak üflemeye başladı.



    Enjektörleri landirenzonun orijinaller pahalı olduğu için uyumlu taktırmayı düşünüyorum. 4 enjektör orijinali 1000 tl , uyumlusu 350 tl. Bu konuda ne dersiniz ?
  • cehili C kullanıcısına yanıt
    www.hepsiburada.com
    LIQUI MOLY KÜHLER DICHTER Radyatör Sızıntı Önleyici 3330 Fiyatı
    http://www.hepsiburada.com/liqui-moly-kuhler-dichter-radyator-sizinti-onleyici-pm-otsonlm3330


    son yorum sizin problemin benzeri
    denemekten zarar gelmez
  • CeyKalDa kullanıcısına yanıt
    Hocam kullandığım double-up marka ürünle aynı görevi görüyor buda. Bakalım netice ne olacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cehili

    Hocam kullandığım double-up marka ürünle aynı görevi görüyor buda. Bakalım netice ne olacak.

    her marka aynı değilki
  • CeyKalDa kullanıcısına yanıt
    Her marka aynı değil de iki markanın da ürünü aynı amaçla kullanılıyor. Dün başka markanın ürününü dökmüşken bir gün sonra bunu mu dökelim hocam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cehili

    Her marka aynı değil de iki markanın da ürünü aynı amaçla kullanılıyor. Dün başka markanın ürününü dökmüşken bir gün sonra bunu mu dökelim hocam.

    radyatörde kalmasının zararı yok
    hatta ustasına sordum değiştirmek lazım mı diye kalsın öyle dedi
  • CeyKalDa kullanıcısına yanıt
    Bakalım kesmezse bunu da deneriz hocam sağ ol.
  • Arkadaşlar merhabalar

    2014 model dizel golf aracımda yaklaşık bir senedir su eksiltme sorunu var. Servise her götürdüğüm de aracımın başka yerlerini değiştirdiler. Sırasıyla Egr, devir daim, kalorifer peteği, manifold contası olmak üzere her seferinde değiştirdiler. İşin aslında hepsinde su sorunu çıktı. Her değişen parça da su kaçırma sorunu vardı. Ama velakin sorun halen çözülmüş değil. Benim şahsi yorumum araçta ciddi bir su basıncı var ve sürekli bir yerleri patlatıyor. Enteresan olan bir diğer durumda araç soğukken su eklediğimiz kabı açtığımızda su geri yükselebiliyor ( normalde sıcakken olan kapağı açınca yükselme olayı araba 7-8 saat soğuduğu zaman da yükselme oluyor). Dediğim gibi bugün de bir parça değiştirecekler.Araç 80 bin de ustalara göre contanın yanması ile ilgili bir belirti yok. Ama su sorunu da çözülmüş değil. Kendi yorumlarına göre araç birkere gizli hararet yapmış ve her yeri patlatmış. Ondan dolayı da muhtelif delikler mevcut. İşin özünde çözülmedi sorun. Cevap ve yardımcı bilgileriniz için şimdiden teşekkürler




  • S.a Geçen hafta bir araç aldık Mersinden ve maalesef Adana'ya gelince araç hararet göstergesini yaktı.Arac Ford Fiesta 2012 otomatik.Kenara çekip baktık suyu tamamen dolu.İsik söndü ve yola devam ettik.Bu arada hararet öncesi araç klimayı durdurdu.Neyse hemen Adana sanayiye girip klimaciya gösterdik sıkıntı yok ama radyatör suyu hava almış bizce dediler.sy kapağını açınca su kendini altta tahliye etti Neyse tamamladık suyunu yola çıktık 1km olmadan yine hararet yandı.Bu kez bir servis aradık ve sansimiza yakinmis hemen geçtik.Usta fan 2.kademeye geçmiyor.Ayrica rolentide çalışırken motordaki su kaynıyordu .Usta fan ile birlikte conta sorunu var değişmesi kapak açılıp yapılmalı dedi.İkinci hararet sonrası biz kaputu açınca şunu gördük galiba kalın olan bir hortum radyatör hortumu sanırım şu fışkırıyordu dışarı.Araci satan şahıs başka bir servise birakmamizi söyleyince oraya naklettik.İlk etapta radyatör hortumunu degistirdiklerinde sorun yok dediler ancak ben ısrarla aracı deneyin yola çıkacağız sağlam alalım dediğim için ertesi gün denediklerinde radyatorden damlatma ve duman gördük değiştirip deneyecegiz dediler.Simdlik durum bu .Bu aracın conta sıkıntısı olduğunu deneyimli bir usta ( bu şahıs Adana'da taktir edilen bir ustaymis.Salih oto Adana) birkaç deneme de tespit edemez mi? Dostlar hele bir rahatlatin su kardesinizi.Moto suyunda kaynama vardı ama sanki yağ yoktu ayrıca eksozda duman ve su buharı en azından biz gözlemlemedik.




  • S.a Geçen hafta bir araç aldık Mersinden ve maalesef Adana'ya gelince araç hararet göstergesini yaktı.Arac Ford Fiesta 2012 otomatik.Kenara çekip baktık suyu tamamen dolu.İsik söndü ve yola devam ettik.Bu arada hararet öncesi araç klimayı durdurdu.Neyse hemen Adana sanayiye girip klimaciya gösterdik sıkıntı yok ama radyatör suyu hava almış bizce dediler.sy kapağını açınca su kendini altta tahliye etti Neyse tamamladık suyunu yola çıktık 1km olmadan yine hararet yandı.Bu kez bir servis aradık ve sansimiza yakinmis hemen geçtik.Usta fan 2.kademeye geçmiyor.Ayrica rolentide çalışırken motordaki su kaynıyordu .Usta fan ile birlikte conta sorunu var değişmesi kapak açılıp yapılmalı dedi.İkinci hararet sonrası biz kaputu açınca şunu gördük galiba kalın olan bir hortum radyatör hortumu sanırım şu fışkırıyordu dışarı.Araci satan şahıs başka bir servise birakmamizi söyleyince oraya naklettik.İlk etapta radyatör hortumunu degistirdiklerinde sorun yok dediler ancak ben ısrarla aracı deneyin yola çıkacağız sağlam alalım dediğim için ertesi gün denediklerinde radyatorden damlatma ve duman gördük değiştirip deneyecegiz dediler.Simdlik durum bu .Bu aracın conta sıkıntısı olduğunu deneyimli bir usta ( bu şahıs Adana'da taktir edilen bir ustaymis.Salih oto Adana) birkaç deneme de tespit edemez mi? Dostlar hele bir rahatlatin su kardesinizi.Moto suyunda kaynama vardı ama sanki yağ yoktu ayrıca eksozda duman ve su buharı en azından biz gözlemlemedik.




  • @aya üstadım merhaba,konuda sizin bilgi sahibi olduğunuz için danışmak istedim.

    2008 Megane 1.5dci motor aracım var,yaklaşık 1 ay önce kaloriferin rölanti de ılık üflediğini hareket halindeyken sıcak üflediğini farkettim. Hemen sanaiye gidince oto elektrikçiye yolladılar,onlar da kalorifer peteğinden diye su basıp temizlediler. Birkaç gün sonra yine aynı hale geliyordu,ikince kez gittiğimde petek tıkanmış dedikleri için soğutma hortumuna porçöz döküp su basıp tekrar temizlettim fakat birkaç gün sonra yine aynısı oldu. Daha sonra radyatör deposunda suyun ağzına kadar dolduğunu farkettim,araç soğukken kağaı açtığımda su taştı, bende su max seviyede olduğu için bir kısmını tahliye ettim fakat kalorifer hiç bir şekilde ısıtmadı. Ertesi gün sanaiye gittiğide termostat değişim yapıldı,sistemin hava yaptığı görüldü. Ancak sistem havası alınıp, termostat değiştikten 3 gün sonra yine kalorifer ısıtmayı kesiyordu,sanaiye gittiğimde usta hava yapmış deyip sanırsam termostatı çevirip havasını alıp yolluyordu. En son gittiğimde contada sorun var dedi. Şu anda motor suyu minimum seviyede fakat kalorifer ısıtmakta,hararet de orta çizgiden şimdiye kadar hiç yükseldiğini görmedim. Radyatör kabının kapağını açınca hava çıkmakta ve su seviyesi normale ortalara gelmekte. Cuma günü Ankara'da Kurtay oto ya gittim CO2 test sıvısı ile motor suyuna baktı,elindeki tüp bulunan cihazdaki sıvı rengi griye dönünce üst kapak silindir contası değişecek dedi minimum 1500 masraf var dedi. Sizce dediği doğru mu,motor üst kapak açılması mecbur mu? Sistemde bu kadar hava dolaşmasının sebebi devirdaim den kaynaklı olabilir mi?

    İyi günler.




  • oneblood O kullanıcısına yanıt
    selamlar,

    sorun sadece kakoriferin durduğunda ılık, hareket edince soğujk üflemesi olsa termostat açık kalıyor ve su ısınmıyor derdik. ki zaten termostatı değiştirmişsiniz. bununla birlikte soğutma sisteminin hava yapıyor olması işi termostattan başka yönlere çekiyor.

    soğutma sistemi bazen .eşitli nedenlere bağlı olarak hava yapabilir. ancak havası alındıktan sonra bunun tekrarlamamaı gerekir. eğer havası alındığı halde kısa sürede yeniden hava yapıyorsa o zaman o havanın sisteme nerden girdiğine bakmak lazım. devirdaim basit bir pervanedir, datmosferle bir bağı yoktur. dolayısıyla dışarıdan hava emip sisteme hava basmaz. soğutma sistemi kapalı devre bir sistem olduğu için esasen dışarıdan hiç bir şekilde hava girmez sisteme. sisteme giren bu derecede havanın gelebileceği yegane yer silindirlerdir. silindir üst kapak contasının işi, yağ ve su kanallarını birbirinden izole etmek ve silindirlerde oluşan sıkıştırma basıncıını yanma odalarında tutup dışarı kaçırmamaktır. dolayısıyla bu conta hasar görürse, silindirlerde sıkışan havayı (hava yakıt karışımını) orda tutamaz ve en yakın yerden su kanalına kaçırır. böylece sisteme hava girmiş olur. siz havasını alırsınız, ancak kısa sürede aynı hava yine aynı yoldan sisteme karışır. bu hava sistemin dolaşım devresi gereği çoğunlukla kalorifer radyatörü bölgesinde sıkışıp bekleyebildiği için de kaloriferiniz soğuk üfleyebilir (kalorifer için çok ihtimal var da bu da sorun için ihtimallerden biri).

    velhasılı, anlattığınız belirtiler conta yanığına benziyor. kaldı ki sanırım şu aralar piyasada CS test denilen motortestini yaptırmışsınız. bu testi biraz incelemiştim. tek başına güvenilir bir test değil bence, ama sizdeki diğer belirtileri doğrulayacak bir test olarak görülebilir. çünkü bu testin mantığı, suyun içindeki kimyasallara göre renk değiştirmek. silindirlerden gelen havanın içinde yakıt ve bazen yanık atık karışımı da olacağından test sonucu değişen renge göre conta yanığına hükmedilmiştir. dediğim gibi tek başına test güvenilir olmayabilir ancak diğer anlattığınız belirtilerle birlikte değerlendirince bence de bir conta sorunuyla karşı karşıya görünüyorsunuz.


    aracınızı bilmiyorum, dolayısıyla maliyete dair bir şey söylemek doğru olmaz. sonuçta şu an motorunuz kapalı bir kutu. açılınca hasar durumuna göre tedaviye karar verilecek, o nedenle hem o zaman daha yaklaşık bir maliyet çıkacaktır hem de araçtan araca parça ve işçilik ücretleri dğeişebiliyor.

    ancak, conta değişiminde maliyetten daha önce düşünmeniz gereken en önemli konu bu işçiliği yapacak ustanın ehliyeti. conta değişiminde doğru uygulanması gereken bir çok işçilik prosedürü var çünkü ve ne yazık ki, bizim sanayide bu işlere dikkat edilmiyor. önüne gelen kendine usta dediği için, piyasada ustadan çok kasap var. doğru usta bulmanız gerekiyor.

    conta değişirken, silindir kapak saplamaları doğru sırayla sökülmeli ve doğru sırayla takılmalı (sökerken, dıştan içe, sıkarken içten dışa bir sıra uygulanır). doğru taşlama işlemi yapılmalı, üst kapakta mutlaka bir basınç testi uygulanıp kapakta çatlak var mı bakılmalı. taşlama doğrı yapılmalı, conta doğru hizalanmalı, silindir saplama vidaları mutlaka yenisi ile dğeiştirilmeli, eski vidalar kullanılmamalı ve sıkılırken, her motor için farklı olan sıkma torkunun motorunuzu için doğru olanı bulunup, saplamalar o tork değerinde sıkılmalı, ne fazla, ne eksik. ve tabii, sıkım yapılan tork anahtarının kalibrasyonu doğru bir anahtar olmasına dikkat edilmeli. normalde o tork anahtarlarının belirli zamanlarda kalibrasyonu yapılması gerekiyor ama memlekette buna da dikkat eden yok maalesef.

    dolayısıyla gerçekten usta olan usta bunları bilir ve doğru malzemeyle doğru işçiliği uygular. böyle bir usta bulursanız hakkı olan işçilik ücretini vermekten imtina etmeyin. çünkü daha ucuz olsun diye gideceğiniz bir kasap, size yakın bir zamanda aynı masrafı tekrar, tekrar yaptıracaktır. "ucuz etin yahnisi yavan olur" durumuna düşmeyin...




  • cehili C kullanıcısına yanıt
    ustan yoksa tanıdığım usta var. Fiyatta yardımcı da olur.
  • Herkese merhaba arkadaşlar. Öncelikle aya nickli arkadaşa çok teşekkür ediyorum. Sabahtan akşama kadar bütün mesajları okudum ve kendisinden çok şey öğrendim. Ve sonuçta iki ayrı ustanın arabam için söylediği silindir kapak contan değişecek şeklindeki teşhisin yanlış olduğunu anladım.

    Sorunum şuydu. Aracı (Renault Latitude 1.5 dci) bir kaç ay önce aldığımdan beri ara ara sağ ön lastiğin üzerine su döküldüğünü görüyordum ancak önemsemiyordum. 2 gün önce uzun yolda giderken aniden motor hasar riski uyarısı ile beraber hararet göstergesi de kırmızıya geldi ve motor kendiliğinden stop etti. Kaput altından fokurdama sesleri geliyordu. Kaputu açıp yaklaşık 20 dakika bekledikten sonra soğutma suyu kapağını açtım, su neredeyse bitmişti. Su kapaktan damlıyormuş. Suyunu koyup devam ettim ve iki farklı ustaya gösterdim. İkisi de silindir kapak contası yanmış dedi. Ancak arabada ne beyaz duman, ne de yağında su, ne suyunda yağ karıştığına dair ibare var. Yağı tertemiz. Motorun çekişi de çok iyi, hiç düşme yok.

    O olaydan sonra aracı iki gündür sorunsuz ve hararetsiz şehir içinde kullanıyorum.

    İkinci usta ayrıca soğutma suyu kapağının yakın zamanda değiştiğinin belli olduğunu söyledi. Ben de kapaktan şüphelenip internetten araştırma yaptığımda kapağın orijinal olmadığını anladım. Aya isimli arkadaşın yazılarından anladığım kadarıyla sistemde hava var ve o havanın etkisiyle basınç yapıp su atıyor. Sizce kapağı orijinali ile değiştirirsem sistemdeki havayı otomatik olarak atar mı? Şimdiden çok teşekkürler.

    Ayrıca aya hocam Ankarada sanayide yeriniz varsa müdaviminiz olmak istiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kataruna -- 7 Şubat 2019; 17:0:20 >




  • 2001sephia1.5 doch motor aracımda son 1 haftadır ilk çalıştırmada egzostan çok yoğun beyaz bir duman geliyor 15-20 sn sonra kesiliyor.Bunu sadece motor soğukken çalıştırdığımda yapıyor.Yağına baktım su karışmamış,suyuna yağ karışmamış.Su eksiltmesi yok denecek kadar az.Hararet yükselmiyor, normal seviyelerde.Gaz yemesinde ve çekişinde azalma yok.Silindir kapak contası yanığı olabilirmi acaba?[/QUOTE]
  • Emreunlu hocam sizinki soğuk havadan dolayı egsozda biriken nemin arabayı çalıştırınca buharlaşmasından oluyor sanırım.
  • kataruna kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler ilginiz için.Bundan daha soğuk havalarda hiç yapmıyordu bu hafta istanbulda hava yumuşak bu hafta başladı sadece.Dün dikkat ettim dumanda yanık kokusu var.Bir forumda okudum antifrizli su silindirlere kaçıyorsa çok yoğun beyaz duman atar diyor.Benim durum maalesef öyle galiba.
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.