Kasım ayında 2007 Corolla D-4D M/M aldım. BAzı özelliklerini bilmiyorum ve öğrenmek istiyorum. Kitapcıkta yazmayan bazı detayları bu bölümde soralım ve bilen arkadaşlar varsa cevaplasınlar. Bu sayede aracımız hakkında bilgi sahibi olabiliriz. Mesela aklıma gelen bazı sorular.
1) araçta triger kayışı mı var yoksa zincir mi var?
2) gaz ve fren pedalları halatlımı yoksa sensörlümü.
3) VSC nin tam anlamı nedir
4) Klima çalıştığında motoru ne kadar etkiliyor. Yaz döneminde rampa çıkarken klimayı kapatmam gerekirmi.
5) -10 dereceye kadar tek marşta motor çalışıyor. Kaç dereceye kadar bu şekilde çalışır.
Hayırlı olsun arkadasım. Elimden geldiğince sorularını yanıtlayacagım. 1) Araçlarda kayış yok zincir var 2) Halatlı olduğunu biliyorum ama yanılıyor olabilirim 3) VSC ESP nin toyota versiyonudur 4) Klima çalıştığında motoru hissedilmeyecek şekilde etkileniyor 5) Bu konuda bilgim yok. Elimden geldiğince soruları yanıtlamaya çalıştım. Umarım yardımcı olabilmişimdir. Saygılar...
quote:
Orjinalden alıntı: oorioon
Kasım ayında 2007 Corolla D-4D M/M aldım. BAzı özelliklerini bilmiyorum ve öğrenmek istiyorum. Kitapcıkta yazmayan bazı detayları bu bölümde soralım ve bilen arkadaşlar varsa cevaplasınlar. Bu sayede aracımız hakkında bilgi sahibi olabiliriz. Mesela aklıma gelen bazı sorular.
1) araçta triger kayışı mı var yoksa zincir mi var?
2) gaz ve fren pedalları halatlımı yoksa sensörlümü.
3) VSC nin tam anlamı nedir
4) Klima çalıştığında motoru ne kadar etkiliyor. Yaz döneminde rampa çıkarken klimayı kapatmam gerekirmi.
5) -10 dereceye kadar tek marşta motor çalışıyor. Kaç dereceye kadar bu şekilde çalışır.
şanzımandan memnun musunuz????sizce nasıl???
2-sensörlü 4-sanırım subaplardaki sensörler sayesinde devire duyarlı olarak motordan aldığı gücü değiştiriyor.a/c düğmesine basın hissdemmeyeceğiniz şekilde devreye girer çıkar. 5-akünün durumuda etkili ama -25 dereceye kadar euro dizel donmuyor yakıt ve akünün durumu bu şekildeyken -25 demek mümkün geçen kış bol bol deneme fırsatımız oldu hayırlı olsun tekrardan
Bende kısa zaman önce 2007 corolla HB D4D aldım. Siz daha klimayı denemediniz galiba ben test sürüşünde ilk olarak denedim. Mevsim kış olmasına rağmen ara sıra hala çalıştırıyorum. Klimanın araca etkisi çok az, klima konforundan faydalanırken sürüş konforunu katletmiyor. Daha önceki arabam 99 model 1.600 cc (120 BG) Civic ti. Klimayı özellikle şehir içinde kullnırken araba adeta gitmiyordu. Her duruştan sonra kalkışlarda araç zorlanıyordu. Toyota teknolojisi mi yoksa dizel olduğundan mı bilmiyorum ama motor hiç zorlanmıyor.
Aslında tam olarak klimayı test ettiğimi söyleyemem. Fakat merak ediyordum eski araçları düşünerek, klimayı çalıştırınca araba zorlanırmı diye tereddüt ettim.
Tüm cevaplayan arkadaşlara teşekkürler, fakat başka soru soran kimse yokmu? soru ve cevaplar bize araçlarımız hakkında bilmediğimiz bir çok şeyi öğretecektir. Tüm merak edenler mesaj atsın lütfen araçlarımızı daha iyi tanıyalım
quote:
Orjinalden alıntı: oorioon
Aslında tam olarak klimayı test ettiğimi söyleyemem. Fakat merak ediyordum eski araçları düşünerek, klimayı çalıştırınca araba zorlanırmı diye tereddüt ettim.
Tüm cevaplayan arkadaşlara teşekkürler, fakat başka soru soran kimse yokmu? soru ve cevaplar bize araçlarımız hakkında bilmediğimiz bir çok şeyi öğretecektir. Tüm merak edenler mesaj atsın lütfen araçlarımızı daha iyi tanıyalım
şanzımanla ilgili görüşlerini sormuştum ama.....
Şanzımanı çok iyi. Acaba sorun çıkarırmı diye bazı şüphelerim vardı ama kullanmaya başladıktan sonra aklımda hiçbir şüphe kalmadı. Zaten tam otomatik şanzıman değil debriyaj elektronik olarak değiştiriliyor. ayrıca uzun yoldada rahat, fakat yorgunsanız uyku getiriyor. Bunu önlemek için uzun yolda manuel modda vitesi kendim değiştiriyorum. Eğer almayı düşünüyorsan hiç beklemene gerek yok m/m' u gönül rahatlığıyla alabilirsin
M/M ile sert kalkşlar yapmamaya ve özellikle rampa kalkışlarında manuel modda el freni ile kullanmaya dikkat edin .sıkışık trafikte geri vitese taktığınızda duyulan sesin benzerini sürekli olrak duyarsanız baskı balata ısınmıştır önceden böyle bir trafiğe gireceğinizi hissettiğinizde gene manuel kullanın. sorunsuz çalışıyor avrupada uzun yıllardan beri kullanılan kendini ispatlamış bir sistem
yeni corollalarda MMT nin geliştirildiği belirtiliyor.
arkadaşlar benim sorum şu: d4d mm aracımın 1000 km bakımını yeni yaptım. rodaj dönemi bitti diyede biraz yüksek devir ve hız denemek istedim. otomatik modda 5. viteste giderken gaza yüklenince 4 e düşüyor. doğal olarak hızlanmak için. devir yükseliyor 4000 5000 ve hızda 130 140 lara çıkıyor ama vites 5 e atmiyor kendini. gazı bırakıyorum yine atmıyor. normalde belli bir devirden sonra 5e geçmesi gerek. sizdede böylemi yada bir şeyi eksikmi yapıyorum.
teşekkürler şimdiden.
2007 corolla Terra Sedan d-4D m/m
Böyle bir sorunla karşılaşmadım hatta bazen 80 km süratte bile 5. vitese geçtiği oluyor. Yolun durumuna göre değişiyor tabi. Servise bir uğra derim ben
2007 corolla Terra Sedan d-4D m/m
Yeni nesil Corollalarda bazı modellerde VSC eklentisi olduğunu gördüm. Ben arabayı ilk çalıştırdığımda bir iki kez yanıp söndüğünü gördüm. Benim araçta olduğunu zannediyordum. Şimdi kafam karıştı varmı yokmu. Cevap verebilecek arkadaş varmı. Ayrıca başka hangi serilerde var cevaplayabilrmisiniz. teşekkurler
sizin performanslı kullanacağınızı düşünerek 5'e almaz. Bende de bazen yaşanıyor bu durum. 3. viteste 3000 devri geçince dörde almıyor. 5'e direk geçiyor. Performanslı kullanımda en iyisi ES tuşunu basılı olarak kullanınız.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme