Şimdi Ara

Corsa 1.2 easytronic hakkında.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8
Cevap
0
Favori
5.448
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkdaşlar merhaba bir yakınım eşine 1.2 easytronic almak istiyor.Nelere dikkat etmeliyiz yada kronik sorunu varmı bu aracın.Teşekkür ediyorum yardımcı olan arkadaşlara.



  • 2 ay önce bir arkadaşım aldı arka tarafında bir takım tıkırtı sesleri mevcut ancak tüm corsalarda varmıdır bilmiyorum.bildiğim kadarıyla kronik bir sorunu yok ancak şunu belirteyim 1.2 olması yakıt tasarrufu açısından çok karlı olmuyor hatta 1.4 kadar belkide biraz daha fazla yakıyor araç çekiş gücü ve performansı az kalabiliyor bazı durumlarda.
  • corsa-c lerde sorunlu olduğunu biliyorum. yeni kasadaki durumu bilmiyorum açıkçası. belki hataları düzeltilmiştir. geçen aylarda bir arkadaşım 2010 model corsa dizel easytronic aldı ve şimdilik memnun.
  • Bende bahsettiğiniz aracın (Corsa D) 2007 modeli var, 45000 km.

    Easytronic şanzıman 1 ve 2. vitesler arası sarsıntılı çalışır, sürücüsünü biraz tedirgin eder, ama dayanıklılık anlamında sorunsuzdur.
    1.2 motordan tabii ki sol şeritte kalacak kadar performans alamazsınız ancak şehiriçinde bir bayan için fazlasıyla yeterli. Normal otomatik kullanımda rampalarda sıkıntı yaratabiliyor, ama SPOR moda geçerek ya da elle vites düşürerek halletmek mümkün.
    Yakıt tüketimi İstanbul şehiriçinde 7.5 litre / 100 km. İyi mi kötü mü, yorum sizin.
    İç mekan malzeme kalitesi, plastikler, koltuklar vs, sınıfının en iyisi, hatta birçok C segmenti arabadan da daha iyi.
    Virajda yol tutuşu çok iyi, arabayı yoldan çıkartmak mümkün değil. Nedeni biraz da süspansiyonun çok sert olması. Bozuk yollarda konfora olumsuz etki yapabiliyor.
    Bende 20000 km'de kapılar ve ön konsolda tıkırtılar başladı, yalnız bozuk köy yollarında çok kullandım arabayı, Opel için mazaret sayılabilir.
    Estetik olarak araba çok sevimli bence, özellikle önden görünümü.
    45.000 km içinde mekanik arıza çıkarmadı. Yalnız resmi servislerinde bakım biraz pahalı. Mesela 30.000 km bakımı 670TL'ye patladı (Ön fren balataları da değişmişti).


    Genel olarak yorumum, eksileri olsa da bence bu araba sınıfının en iyisi. Fiesta'nın otomatiği çok yakıyor, VW Polo ve Honda Jazz çok pahalı, Yaris ve Peugeot 207'nin tipi kayık, Punto ve Clio ise teneke. Dolayısıyla Corsa, B segmenti benzinli otomatik araç olarak tek seçenek gibi duruyor.




  • kronik problemi yok motoru 1.2 oldugundan fazla zorlamadan zaman icinde acilir gider vitesleri manuel otomatik olarak fazla kurcalamadan kullanmakta yarar var.Bayan kullanacaksa zatenfazla kurcalamaz ve otomatikte devam eder diye dusunuyorum.

    Benzini tuketimi sehir ici kullanimda otomatikte 700/750 km bir depo ile tabi bu kullanima bagli...(deposu 45 litre 100 km-6.5/7.0 litre)

    Ayni siniftaki diger araclar ile kiyasladigimda acikcasi 1.2 otomatik bu konforda arac bence yok.Vergisi az-Benzin tuketimi az-Konfor kullanim rahatligi son derece iyi arac olcukca denggeli yolda direksiyonu tuy gibi degil hiz arttikcada sertlesiyor guvenli oldugunu hissediyorsun- fiyat bence boyle bir araba icin oldukca makul vede alman arabasi biz oldukca memnunuz..
  • mutlaka test sürüşü yapın derim.
    Fakat test aracı ile değil almaya karar verdiğiniz araç ile test sürüşü yapın. Şu forumdaki hataya da dikkat edin alırken.

    http://forum.donanimhaber.com/m_41718892/tm.htm
  • Birisi 2002 birisi 2005 olmak üzere 2 tane corsa 1.2 easytronic sahibi oldum.

    İkisinde de en ufak sorun yaşamadım, yalnız can sıkıcı durumlar var malesef.

    - Kronik bir direksiyon kutusu sıkıntısı var 2006 modellerle birlikte düzeltildi ancak 2006 ya kadar olan modellerde mevcut, zamanla direksiyon kutusunda boşluk gibi bişey oluyor ve bozuk yola girdin mi insanın beynini mahvediyor, ben biraz da o yüzden sattım, en son 2002 corsa vardı bende.

    - Araç süspansiyon olarak haddinden fazla sert, şehiriçi ülkemin güzelim yollarında konforsuz bir araç olabiliyor. Bunda sert süspansiyonun sebep olduğu birşey. Ancak asfaltta bu sınıfta bu kadar güzel yol tutan araba fiesta var bir de corsa.

    - Aracın yine kronik bir sorunu, arka amortisörlerden gırç gırç diye ses gelmesi. Bunun sebebi ise amortisör burçlarının yağsız kalmasıymış, ben her servise gittiğimde gresletirdim ama 2 gün sonra aynı şey devam ederdi, alışmıştım :)

    - 1.2 motor yeterli diyebilirim, ancak rampalarda tabii ki normal olarak hissedilir bir düşüş oluyor, özellikle araç yüklüyse. Ayrıca motor, klima açıldığında da belirgin bir düşüş gösteriyor. Ancak 1.2 75 hp lik motoruyla (twinportlarda 80 hp) aslında 960 kg lik bir araç için yeterli denebilir.

    - Aracın vites oranları hızlanma değerlerinin iyi olması için kısa tutulmuş, dolayısıyla azami hız düşük ve aracın iktisadi sürati de düşük gerçekleşiyor şehirlerarası kullanımda. Yani 1.6 motor 2500 devirde 90-100 civarı (modele göre değişiyor) hızla giderken corsa c 1.2 2500 devirde 80 km hızda kalıyor, yani 80 km iktisadi sürat, 90 la gidince yakıt biraz daha yükseliyor. Yani 100 km hıza ulaşırsanız aracın devri 3500-3800 civarına geliyor ve motor gürültüsü, asfaltta oldukça sessiz ilerleyen aracın konforunu bozmaya başlıyor.

    - Easytronic vitesle ilgili olarak, alıştığınızda (herkes alışamayabilir, özellikle yıllarca tam otomatik kullanmış kişiler) güzel bir şanzıman, en önemli özelliği manuelle aynı hatta manuel versiyondan az yakması, vites geçişlerine alıştığınızda çok sarsmadan vites değişimi gerçekleşiyor ve en güzeli manuel vitesteki gibi 6000bin devir çevirebiliyorsunuz :) Bunun yanında arıza yapan easytronic şanzımanların sayısı az değil, ben hiç sorun yaşamadım ve satmasaydım sorun yaşayacağımı da düşünmüyordum çünkü sakin ve vitesi kendime uydurmuyordum, ben vitese uyum sağlamıştım çünkü huyunu biliyordum. Ancak elektronik beyni arıza yapan easytronicler mevcut malesef. Ayrıca easytronic bazen sizin müdahalelerinize ihtiyaç duymakta, bazen saçmalayabiliyor malesef. Vites düşürmesi gerekirken düşürmüyor, yükseltmesi gerekirken yükseltmiyor ama her zaman olmuyor bu. Dediğim gibi bunları hiç kullanmamış biri için yazıyorum, ben alışmıştım ve easytronicten memnun kalmıştım diyebilirim.

    Artılarına gelirsek;

    - Araç bana göre çok kaliteli bir üretim, yani işçiliği, kokpit düzeni vs. gayet güzel ve dışarıdan görüldüğü gibi basık bi araba değil. Özellikle arka diz mesafesi sınıfında en iyiler arasında.

    - Sakin kullanım dahilinde araç istanbul sıkışık olmayan normal trafikte 7 lt yakmaktaydı, bu da gayet güzel bir değer. Şehirlerarası kullanımda yukarıda bahsettiğim 80 km hıza sadık kalındığında yani 2500 devir aşılmadığında araç 5-5.3 lt yakıt tüketmekte, bu da defalarca ölçülerek tecrübeyle sabitlenmiştir tarafımdan.

    - Easytronic vites hem otomatik konforunu (tam otomatik kadar yaşatamasa da) hem de yakıt ekonomisini yaşatıyor.

    - Araç asfalt kullanımında oldukça güzel, yol tutuşu harika diyebilirim, direksiyon sistemi elektroservo sistemler arasında en iyilerden biri. Yüksek süratlerde sertleşmesi olumlu.

    - Kullanımı keyifli bir araç, şehiriçinde pratik, pedal takımı yormayan, direksiyonu bi grande puntodaki city mod kadar hafif olmasa da yine de hafif denebilecek yapıda. Görüş açıları güzel. Ayrıca servis yedek parça kullanım maliyeti anlamında öncelikle vergisi en düşük dilimde. Parçası bol, özel servise gidip gayet uyguna bakımlarını yaptırabilirsiniz. Elektronik aksam çok fazla bulunmadığından öyle aman aman sorunlar çıkaran bir araç değil. Belki bi sensör arızası yaşanabilir, bobin arızası vs. En çok dikkat edilmesi gereken husus easytronic şanzıman. Ani hareketleri seven bir şanzıman değil, sanırım sorun yaşayanlar tam otomatik gibi kullanmaya çalışan kullanıcılar.

    Ben kullanım amacıma hitap ettiği zaman süresince genel manada memnun kaldım ancak şehiriçinde konforsuz yapısı ve direksiyon kutusundan gelen sesler yüzünden memnuniyetim biraz bozulmuştu. Ayrıca uzun yol için kısa tutulmuş şanzıman oranları yüzünden yüksek süratlere çıkabiliyosunuz ancak motor gürültüsü artıyor malesef. Şehiriçi için ideal bir araç. Şehiriçinde özellikle bayan kullanımına uygun bir araç, ancak malesef bi polo kadar konforlu ve ferah değil.




  • 2005 bir 1.2 easytronic corsa sahibiyim.
    Araçta easytronicten ilk şikayetim 1. vitesten 2. vitese geçerken arabanın hep zıplıyor olması. Alçak devirde özellikle hissediliyor, devri normalin biraz üstünde atınca daha az hissediliyor. Ustalarına sordum onlar da şikayetçi bu modeller böyle yapacak birşey yok diyorlar.
    Ve daha dün başıma gelen şanzıman beyni problemi ile easytronic gözümde iyice değerini yitirdi. (2005 ancak km olarak çok düşük bir araç bu arada.)
    Ancak artıları da yok değil. En önemlisi İstanbul trafiği:) bayanlar için büyük kolaylık.

    1.2 motor için yorumum ise yakıt tasarrufu delisi değilseniz eğer gereksiz derecede düşük. Özellikle uzun yolda bunu hissediyorsunuz. 80-90 km hızı geçtiğiniz de zaten tasarruf falanda kalmıyor.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.