Şimdi Ara

Corsa B Kulübü (47. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.222
Cevap
33
Favori
227.109
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4546474849
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: halil_tuyun48

    Estağfurullah @absurde hocam, bir fikir olur faydamız olsun diye.Termostat konusunda hiç marka bilgim yok, 3 senede aracımda bir kere hararet problemi oldu oda alttan su hortumu çıkmıştı. Ama hasarsız atlatmıştım. Termostadın arızalı değilse ben olsam değiştirmezdim. Ama kontrol edebilme yöntemi varsa kontrol etmekte fayda var. Seninde dediğin gibi yaşı itibariyle bazı parçaların ömrü doluyor. Onun için gözüm kulağım arabanın üzerinde olur. Arıza verirse arıza nereden gelebilir diye takip ederdim. Çoğunlukla küçük masraflarla atlattım. Elimizin altında internet olması işlerimizi kolaylaştırıyor.

    Bu arada lpg'li araçlar için afr ayarı var. Kesinlikle tavsiye ederim. Şimdiki arabama yaptırdım benzinde nasılsa aynı performans ve lpg kaynaklı yaşanabilecek birçok sorunun önüne geçmiş oldum.



    Bahsettiğin Afr ayarını forumlardan biraz araştırdım da daha yeni bir konu anladığım kadarıyla. Birden fazla bilinmezlik söz konusu lpg markası, gerekliliği, yapan kişinin ustalığı, uzun vadede ne olacağı, her bakımda yapılması gerekli mi vs. Zamanla kullanıcılar arttıkça bilinmezlikler de ortadan kalkacaktır hem fiyatta düşecektir zannımca. Tabi ilk yorumu senden alalım biz nedir bu afr neden yaptırdın neden ihtiyaç duydun kaça yaptırdın ne fark oluşturdu araçta ustayı nasıl buldun... Bayağı çok soru oldu ama sen yazdığına göre vardır bir bildiğin...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Benim arabada da hararet problemi baş göstermeye başladı tekrar. İki fan da çalışıyor ama sogutmuyor maalesef. 100 dereceyi geçiyor sıcaklık. Mecbur sıcaklığı arabanın içine veriyor öyle soğutuyorum.



    Sigortaları komple kontrol ettim. Hepsi tamam sorunsuz. Öndeki röleleri kontrol ettim onlarda çalışıyor. Sanırım fan ikinci kademe hıza geçmiyor. Nasıl çözeriz bilmiyorum. Ankarada sağlam usta da bulamadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • absurde A kullanıcısına yanıt
    @absurde kardeşim benim yaptırma nedenim araba ya zengin karışım yada fakir karışım hataları veriyordu. Subapları yakmaktan korktum. Araba benzinde nasıl çalışıyorsa hiç farksız o şekilde çalışıyor şuanda. Ben İzmir'de Özdin Varol ustaya yaptırdım. Lpg işine yeni başlasada afr işinde 13 yıllık tecrübe sahibi. Ankara ve İstanbul'da yapan kaliteli ustalar var bazen haftasonları çevre illerede geliyorlar. Ücreti şuan için 150lira olsada zaman içinde fiyatın düşme olasılığı var.

    Ustanın yaptığı iş lpg beynini bilgisayara bağlıyor egzozada sensörü takıyor. Yaklaşık olarak bir iki saat boyunca yolda farklı modlarda arabayı kullandırıyor. Buna göre ayarları yapıp kaydediyor. Arabadaki yaptığın değişiklerin önemi yok. Ustandan haritayı alıp lpgcide tekrar yükletebiliyorsun beynin modeli değişmez ise.

    Yakıt olarak sorarsan araban yakması gerektiği kadar yakıyor.

    Lpg işinde anladığım kadarıyla montaj ve ayar çok büyük etken.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arcanus66

    Benim arabada da hararet problemi baş göstermeye başladı tekrar. İki fan da çalışıyor ama sogutmuyor maalesef. 100 dereceyi geçiyor sıcaklık. Mecbur sıcaklığı arabanın içine veriyor öyle soğutuyorum.



    Sigortaları komple kontrol ettim. Hepsi tamam sorunsuz. Öndeki röleleri kontrol ettim onlarda çalışıyor. Sanırım fan ikinci kademe hıza geçmiyor. Nasıl çözeriz bilmiyorum. Ankarada sağlam usta da bulamadım.

    Daha önce bu şekilde bir sorunla karşılaşmadım. Acaba sorunun öncesi ve sonrasını ayrıntılı yazarmısın hem bilgi sahibi olurduk hem de belkide bir yorum yapabilen arkadaş çıkabilir konu ile ilgili...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu arabayı ilk aldığımda ara sıra sanayiye gideceğimi tahmin ediyordum ama bu kadar tahmin etmemiştim.

    Geçen hafta radyatör su kaçağı vardı, yedek su deposuna delik tıkayan bi sıvı döktük, kapandı.

    Dün akşam eve gelirken arka fren hidroliği merkezi patladı, fren boşaldı, çok az tutuyordu, yavaş yavaş giderek, sanayideki dükkanın önüne bıraktım, çok şükür yakındım sanayiye ve hızlı değildim. Şimdi sanayide araba demek orayı daha çok seviyor

    Parçayı daha önce patladığında normal bir marka ile değişmiştim, şimdi gm marka almayı düşünüyorum.

    Geçen cuma günü araba sabah çalışmadı, araç marş alıyor ama çalışmıyordu.

    ( Birkaç ay önce yine aynı bu şekilde olmuştu, usta çağırdım aracı direk lpg de çalıştırinca düzelmisti. Benzin pompası vs bakılacak yerlere de bakmıştik sorunu bulamamıştık.) şimdi yine conta mı yaktı diye düşünmedi de değilim.

    Lpg de çalıştırmayı denedim, yapamayınca ustayı çağırdım. Düğmeye basılı tutarak lpg de bir süre sonra marş alıyordu, ama hemen stop ediyordu, birkaç defa böyle denedik. En sonunda direk benzinde çalıştırmayı denedik ve çalıştı, aracı götürdük sanayiye bilgisayarda kayda değer bişey çıkmadı. Hala anlamış değilim.

    Bir arıza var küçük mü artık nasılsa bilmiyorum, aynı şey şuna da sebep oluyor bence ; çoğu zaman araba ilk marşta biraz gaza basmazsam almıyor, halbuki gaza basmak gereksiz, zaten ilk zengin karışımla yüksek devirde ayarlı.?

    Her zaman aklımda olan ama bir türlü ikna olmadığım, motor suyu sıcaklığı ve fan müşürü fan açma derecesi var. Burda sanayide kime sordu isem normal dediler.

    Motor suyu ne kadar zamanda bir değişmesi lazım acaba?

    Benim klima gazı bittiği için klima fanı da çalışmıyor, eğer gaz olsa motor ısınınca, klimayı sıcak konumda açsam iyi olurdu.

    Araştırıp öğrenemediğim bir iki şey var,

    -corsa b x14xe termostat kaç derecede açılıyor?

    -fan çift kademeli mi tek mi, kaç derece de hangi kademe açılıyor.? Benim 105 de açılıyor, rölantide olsa bile motor ısınıyor,

    Şimdi aklıma radyatör de bölgesel de olsa tıkanıklık var mı diye kontrol ettireyim o da olabilir, büsbütün tıkalı olsa fan açılınca sıcaklık düşmez, evet

    Biraz uzun gibi oldu ama

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • salihd46 kullanıcısına yanıt
    Hocam geçmiş olsun, bu kadar sorun yaşamana üzüldüm sitresi, parası, vakit kaybı, keyfinin kaçması çok sıkıcı durum. Bu kadar sorun varsa arabayı daha fazla elletmeden opel Corsa konusunda hangi şehirde olursa olsun işin ustasına götürüp yaptırman daha iyi olur sanırım. Bir araştır istersen. Çünkü şimdiye kadar fark ettiğim ustanın yanlış yere müdahale etmesi veya geçici çözüm üretmesi daha sonrasında daha büyük sorunlara neden olabiliyor. Yazdığın sorunlarla ilgili bir tecrübem olmadı onun için yanlış yönlendirme yapmak istemem.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • salihd46 kullanıcısına yanıt
    Hocam iyi forumlar bende 2000 model bir Corsa B sahibiyim.. Benimde özellikle bahar ve yaz aylarında en çok şikayet ettiğim konunun basında hararet geliyor. Diğer arabalar da hararet göstergesi ortada sabitlenip kıpırdamazken bizim arabalarda neden böyle olduğuna anlam vermek zor.

    Evet arabada 2 kademeli fan var birincisi sanırım 90'ı geçince(gerçi o fanın nerede çalıştığını henüz gözlemleyemedim) diğer ise 105'i geçince.. Hal böyle olunca yaz aylarında özellikle İzmir gibi sıkışık trafiği çok olan bir yerde ibreyi 100 ve çevresinde görmek kaçınılmaz ve sık karşılaşılan bir durum oluyor. 2. kademe fan Allah'tan işini yapabiliyor ve düşürüyor. Ancak 95'den sonra tekrar kapanınca tekrar yükseliyor. Araç rolanti de ise işler daha kötü. Hareket halinde olduğunda karşıdan gelen rüzgarla da soğuttuğu için idare edilebilir bir hararet oluyor ancak durduğu yerde sadece yükseliyor..

    Bu konuda 2 alternatifimiz olabilir:
    1- Araca manuel elle acılan bır fan ekletebılırız. Yanı hem 1. ve 2. kademe fanları hemde bızım fanımız..
    2- Termostat müşürünü 105'lik değilde 90-95 gibi bir değerlerde alıp takıp 2. kademe fanı çok daha erken açtırabiliriz.

    Açıkcası 2. yöntem daha mantıklı ama daha fırsat bulamadım. Şimdi kış aylarında olduğu için henüz sıkıntı yok yazında trafikten olabildiğince kaçıyorum bu durumla karşılaşmamak için ama bu bir gerçek tabi.. :)




  • absurde A kullanıcısına yanıt
    Hocam iyi forumlar merhabalar..

    Attığınız videolara göz attım aynı problemi yaklaşık 1.5 yıldır bende yaşıyorum.. O benzinli motordan , dizel bir motormuşcasına çıkan ses gerçekten çekilmez bir şey. Benzinliğe gittiğimde kaç kez "dizel demi" sorusuyla karşı karşıya geldim.. :)

    Bu ses aracımda conta yaktığım için üst kapak contası değiştikten sonra oldu. Çok uzun süre araştırdım karşılaştığım ilk ve en güçlü etken motor yağının lifterlerin(sübap iticileri) arasına girip orayı tıkadığı o yüzden böyle bir ses çıkarttığıydı. Zararı yoktu, kullanıma engel değildi tek sıkıntı rahatsız edici ve korkutucu sesiydi.

    Bu problemin çözümü olarak katkı maddesi kullanıp başarılı olan çok insan gördüm "Bor Nano Power, Motor Silk" vb gerçekten işe yarayan katkı çözümleri olduğunu okudum gördüm. Ancak bu katkı maddelerini yağ değişimi ile yapılması gerektiği yazıyordu ve herkes o şekilde uygulamış bende önümdeki yağ değişimini bekliyorum hocam bu uygulama için..




  • Arkadaşlar çok teşekkür ederim, değerli fikirleriniz için, şimdi acilen hararet müşürünü değişeceğim inş., bugün az kalsın yine contayı yakacaktim hararet 115 oldu çarşıda, biraz geçince fan açtı, açmasını takip ettim, açmasa durduracaktim arabayı.

    Yarın sanayide soğutma sistemini kontrol ettireceğim inş. Termostat yeni değişmiştim,
    Devir daime, radyatöre, fan kademelerine bakacağız ins. Sonunda iyi bir opel ustası bulduk şükür, bakım sonunda sonucu paylaşırım inş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi salihd46 -- 6 Mart 2018; 23:3:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar bugün arabayı aldım çok şükür canavar gibi olmuştu araba. Ustasını görünce kendinden geçmiş gibi
    1-Önceki bahsettiğim gibi bozuk olan fan müşürünü değiştik
    2-klima müşürü de bozukmuş (ben de gaz yok diye çalışmıyor sanıyordum) onu da değiştik
    Bu ikisini değişince birinci kademe olarak yavaş çalışmaya başlıyor hem normal fan hem klima fanı
    105 olunca da derece ikinci kademe devreye giriyor ve yükselişine izin vermiyor. Üçüncü kademesi de 115 olması lazım tam bilmiyorum, neyse
    Artık derece yüze kolay kolay gelmiyor bile çok şükür

    Önceden bir ara sabah benzinde arabanın çalışmaması durumu olmuştu, başka usta benzin pompasına bakmıştı, Geri takarken, pompadan çıkan hortuma kelepçe takmamış, oraya bakınca hemen yerine tam takıp taktık kelepçeyi, basınç az olunca demek çalışmıyordu

    Ayrıca oksijen sensörü kabloları, vs. Hasar görmüş, onları da iyice düzeltip takınca, arabanın çekişi değişti, gaza dokunmaya korkar oldum

    Bu aracın Orjinal antifirizi organik (kırmızı) olacak dedi, hatta o radyatör delik tıkayıcı da mahvetmis suyu, komple değiştik

    Kalan tek problem im, problem de sayılmaz aslında, Yeni otomatik vites halatı lazım. P R N tam yerinde alıyor. D hizası çalışmıyor, D3 hizasında D ye geçiyor 1 cm kadar aşağıdan, ben alıştım da, çıkmaya da güvenmiyor insan, bulursam yeni halat takarım inş. Olmazsa da böyle iyi gibi

    Herkese iyi arızasız günler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi salihd46 -- 7 Mart 2018; 21:20:6 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • salihd46 kullanıcısına yanıt
    Senin adına sevindim hocam. Yapılan işlemlere göre ustan işinin hakkını vermiş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • E_Aydin35 kullanıcısına yanıt
    Ben sorunu iticileri ve yağ pompasını değiştirerek çözdüm. Yağ pompasına güvenemediğim için riske girmek istemedim ancak soruna esas sebep tahminimce internet üzerinden aldığım ki iyi bir markaydı yağın sebep olduğunu düşünüyorum. Özelliğini kaybeden yağ bence bu soruna sebep oldu o yüzdenbir daha internetten yağ almayacağım...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: salihd46

    Arkadaşlar bugün arabayı aldım çok şükür canavar gibi olmuştu araba. Ustasını görünce kendinden geçmiş gibi
    1-Önceki bahsettiğim gibi bozuk olan fan müşürünü değiştik
    2-klima müşürü de bozukmuş (ben de gaz yok diye çalışmıyor sanıyordum) onu da değiştik
    Bu ikisini değişince birinci kademe olarak yavaş çalışmaya başlıyor hem normal fan hem klima fanı
    105 olunca da derece ikinci kademe devreye giriyor ve yükselişine izin vermiyor. Üçüncü kademesi de 115 olması lazım tam bilmiyorum, neyse
    Artık derece yüze kolay kolay gelmiyor bile çok şükür

    Önceden bir ara sabah benzinde arabanın çalışmaması durumu olmuştu, başka usta benzin pompasına bakmıştı, Geri takarken, pompadan çıkan hortuma kelepçe takmamış, oraya bakınca hemen yerine tam takıp taktık kelepçeyi, basınç az olunca demek çalışmıyordu

    Ayrıca oksijen sensörü kabloları, vs. Hasar görmüş, onları da iyice düzeltip takınca, arabanın çekişi değişti, gaza dokunmaya korkar oldum

    Bu aracın Orjinal antifirizi organik (kırmızı) olacak dedi, hatta o radyatör delik tıkayıcı da mahvetmis suyu, komple değiştik

    Kalan tek problem im, problem de sayılmaz aslında, Yeni otomatik vites halatı lazım. P R N tam yerinde alıyor. D hizası çalışmıyor, D3 hizasında D ye geçiyor 1 cm kadar aşağıdan, ben alıştım da, çıkmaya da güvenmiyor insan, bulursam yeni halat takarım inş. Olmazsa da böyle iyi gibi

    Herkese iyi arızasız günler

    Ben bu kırmızı antifiriz konulması olayının iyi araştırılması gerektiğini düşünüyorum. Çünkü araçta eğer sürekli antifiriz konulmadıysa kırmızı antifiriz çok fazla açıcı özelliği olduğundan araca faydadan çok zarar verdiğini okumuştum forumlarda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Evet bende okumuştum doğrudur, su kullanımından sonra antifriz özellikle kırmızı olan pas çözücü özelliği ile eğer varsa Pasla tıkanmış delik, pas çözülünce su kaçağı olacaktır diye. Aldığım kişi de kullanmış uzun zaman antifriz li olarak, buna güvenerek değiştirdim. Ayrıca araç eski model olduğu için, forumlarda okuğuma göre antifriz belli yıl sonra özelliğini kaybedebiliyormuş, problemim hararet olunca da, değiştirmeyi uygun gördüm. Şimdi de kapılardaki döşeme kumaşları yenileyeyim veya suni deri vs. Gibi değiştireyim diye düşündüm de, bazı yerleri yırtılmış. Daha önce değiştiren var mı acaba, Orjinali de bozmak istemiyor insan ama, iyi de görünmüyor bakalım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: salihd46

    Evet bende okumuştum doğrudur, su kullanımından sonra antifriz özellikle kırmızı olan pas çözücü özelliği ile eğer varsa Pasla tıkanmış delik, pas çözülünce su kaçağı olacaktır diye. Aldığım kişi de kullanmış uzun zaman antifriz li olarak, buna güvenerek değiştirdim. Ayrıca araç eski model olduğu için, forumlarda okuğuma göre antifriz belli yıl sonra özelliğini kaybedebiliyormuş, problemim hararet olunca da, değiştirmeyi uygun gördüm. Şimdi de kapılardaki döşeme kumaşları yenileyeyim veya suni deri vs. Gibi değiştireyim diye düşündüm de, bazı yerleri yırtılmış. Daha önce değiştiren var mı acaba, Orjinali de bozmak istemiyor insan ama, iyi de görünmüyor bakalım

    Satmadan önce bende döşemeleri değiştirmek istemiştim, eskimiş ise bence değiştir, sökmesi zor değil zaten. Çok aykırı durmaması açısından araç döşemesi kullanman iyi olacaktır 👍. Sökersen cam hidroliğinide kontrol et istersen zaman içinde gresi bitiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bugün yine çok güldüm, geçen aylarda araba iç lambasının nasıl yandığını öğrenmiştim, bugün de arka cam sileceğinin cam suyu püskürtme yerini fark ettim ve sonrada nasıl çalıştığını öğrendim,

    Bakalım daha neler öğreneceğiz

    Motor rölantide hafif git gel şekilde içeriye hafif titreme vererek çalışıyor, rolanti göstergesi sabit gördüğünüz gibi, titreme ve normal çalışma sürekli ard arda oluyor, vites geçiş, araba giderken sıkıntı yok ama, örneğin ışıkta durunca vitesi boşa alıyorum, yine aynen böyle çalışıyor,




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi salihd46 -- 11 Mart 2018; 23:49:8 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • merhaba. Arkadaşalr bende 99 otomatik 1.4 gls var. yakıt tüketimi istanbul ş.içi 13 litre.. genelde sabah 700m çocuk okula bırakılıp geri dönülüyor. akşamda 700 metre gidip çocuk geri alınıyor. ara sıra 3-4 km lik market falaniçin kullanılıyor. bu 13 litre normalmidir.. yada şu oksijen sensörümü değişmeli. Bu arada arızalı falan yanmıyor. oksijen sensörünü 6 ay önce değiştirdim bosch marka taktırdım. o aralar 11 litre kadar düşmüştü yakıt. sonra tekrar yükseldi. değerli bilgilerinize tecrübelerinize ihtiyacım var..
  • zaferavci53 Z kullanıcısına yanıt
    Bildiğim kadarı ile... Kısa mesafe, hele de soğuk mevsim, çok normal bence. Havalar ısınınca biraz düşer ama bu mesafede 11 den düşeceğini sanmıyorum. Uzun mesafe olsa sebep sayardım biraz ama

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selamün aleyküm arkadaşlar. Sakarya da iyi bir usta arıyorum. Şimdiden teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • E_Aydin35 kullanıcısına yanıt
    Hocam şu silindir kapak contası belirtileri hakkında danışıcaktımda acaba belirtileri neydide kesin olarak contayı değiştirdiler, benimde biraz şüphelerim var ancak ustaya gösterdiğimde saat gibi motorun var gerek yok gibisinden birşeyler dedi ama sanki tam ikna olmadım. yağda köpürme beyazlama görmedim ,sadece genleşme kabının kapağını açık bırakarak fan derecesine gelince su atıyor ordan ve fokurdama sesi geliyordu bu bir kesin belirtimi onuda bilmiyorum.
  • 
Sayfa: önceki 4546474849
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.