Şimdi Ara

'Corsa' Donanım, opsiyon ve aksesuarlar (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.295
Cevap
5
Favori
109.297
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • toplama opc yapalım
  • Serdar abi;

    Şimdi benim arabaya dds ve hsa eklemek istesek , neler yapmamız gerekiyor. Yoksa esp olmadan olmuyormu bu ikisi? Buton yerleşimi olarak benim arabada sorun yok çünkü standart olarak 6 butonlu cerceve ile geliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Brandybuck

    Serdar abi;

    Şimdi benim arabaya dds ve hsa eklemek istesek , neler yapmamız gerekiyor. Yoksa esp olmadan olmuyormu bu ikisi? Buton yerleşimi olarak benim arabada sorun yok çünkü standart olarak 6 butonlu cerceve ile geliyor.

    yarım saat önce eklenememişti donanım. hsa için esp şart ancak dds olabiliyor sanırsam.
  • esp eklemenin maliyetine bakmak lazım aslında en önemlisi o
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Brandybuck

    esp eklemenin maliyetine bakmak lazım aslında en önemlisi o

    valla sanırsam bende baya bi esp malzemesi artacak. ama hsalı ve dds li model değil
    ayrıca her ne kadar 6lı şalter grubuna göğüs uygun olsa da şalter grubunun komple değişmesi gerekiyor
  • Aslında aşırı bir maliyet çıkmazsa olabilir. Tam olarak nelere ihtiyac var kabaca aklında varmı? Şalter gurubu değişecek tabikide çerçeve en azından kalır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Brandybuck -- 27 Aralık 2011; 15:11:32 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Brandybuck

    Serdar abi;

    Şimdi benim arabaya dds ve hsa eklemek istesek , neler yapmamız gerekiyor. Yoksa esp olmadan olmuyormu bu ikisi? Buton yerleşimi olarak benim arabada sorun yok çünkü standart olarak 6 butonlu cerceve ile geliyor.

    Senin arabaya esp yapsana Emir'den cikanlarla:)
  • fren merkezi gerekiyor sanırsam ekstradan ve bir miktar kablolama. olmaz diye birşey yok yapılmışı var. ancak nası yapılır kime yaptırılır bilinmez
  • HSA destekli ABS/ESP kontrol ünitesinden sonra HSA destekli ESP sensörü de takılınca bazı arıza kayıtlarından kurtulduk ama hâlâ devam eden arızalar var. Aracın üzerindeki orijinal hidrolik ünitesinin uyumsuz olma ihtimalini düşünüyorum, ama söz konusu ünite aslında sadece bir pompa ve hiç bir elektronik fonksiyonu yok, bütün iş onu yöneten beyinde. Bana programlama ve aktivasyon kısmında birşeyleri eksik yapıyormuşuz gibi geliyor.
  • serdar abi dün bi gelişme yaşandı mı yoğundum arayamadım?
  • Emir dün vakit ayıramamıştım, bugün Akatlar'a uğradım. Tech2 ile yine epey kurcaladım, set edilmemiş birtakım parametreler falan bulup ümitlendim ama bir faydası olmadı maalesef. Çıkmadık candan ümit kesilmez elbet, ama mucizevi bir şekilde bir çözüm bulamadığımız sürece elimizden gelen birşey yok gibi görünüyor.

    Belki sen parçalarını taktırdıktan sonra yeni bir bilgi edinebiliriz, ya da bir ilerleme sağlayabiliriz diye düşünüyorum ama şu konnektör uyumsuzluğu meselesi ciddi bir problem. Konnektörü buldun diyelim, ama sorun orada bitmiyor. Çalışacağını bilsen uçları kestirip yeni konnektörü takarsın ama çalışmazsa geri dönmen gerekebilir. Telefonda da konuştuğumuz gibi o işin en doğrusu dişi-erkek uçlu bir ara kablo yapmak. Dişi konnektör de nereden nasıl bulunur hiç bilmiyorum. Vehbi usta o konuda hem ümitli görünmüyor, hem de pek hevesli değil. En azından işin bu kısmı için başka bir yerden destek almak zorunda kalabilirsin.

    Özetle işler sarpa sardı, en azından benim için eski beyin+sensöre geri dönüş yolları görünüyor gibi. Çalışan bir ESP off butonu ve çalışmayan bir DDS butonu ile idare etmek zorunda kalabilirim.




  • dds çalışmayacak parça bir süre bagajda durur olmadı. ben açıkçası dediğim diğer adamı beklerim. karaya varınca onla oturur konuşur çözmeye çalışırım
  • Emir, yabancı bir forumda bir eleman bazı arıza kodlarını listelemiş ve sebepleri araştırıldığında bunların genellikle gevşek veya temas etmeyen şasi kablolarından kaynaklandığının tespit edildiğini yazmış. Arıza kodları arasında bendeki C0255 de var. Şimdi TIS'da şemalara bakıyorum, elektrik sisteminin şasi aldığı noktaların listesini de buldum. Bugün Vehbi ustaya bundan bahsettiğimde pek kaale almadı, "öyle olsa başka arızalar da çıkardı, eski beyinde neden çıkmıyordu" filan dedi ama ben yine de bunu araştırmaya değer buluyorum. Yarın müsait bir zaman yakalarsam Küçükyalı Opel'e uğrayıp şasi bağlantılarını kontrol etmek çok zor bir iş değilse Nuri ustadan rica edeceğim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Serdar99 -- 30 Aralık 2011; 23:12:19 >
  • Serdar abi iyi haberlerini bekliyorm:) konektor isini cozeriz gibime geliyo parca kodunu bulup sen sistemi calistirabilirsen vehbi ustyai ben bi sekilde kandiririm olmadi kucukyali yapacaz bizde:)
  • Yeter bozacaksınız arabaları,Arkas yetmedi Küçükyalı'yı da karıştıracaksınız bir de
    Yaşar Usta'nın çok üstüne gitmeyin aman


  • Bu arada Yaşar usta artık Küçükyalı Opel'de değil, ortakların yolları ayrılmış.
    Küçükyalı Opel'i artık Metin usta tek başına yönetiyor.
  • Hadi ya,nereye geçmiş abi bilgin var mı ?
    Avrupa tarafında özel servis lazım bana.Bakıma geçen ay 340 lira verdim Arkas'a içime oturdu
  • Nereye geçtiğini bilmiyorum ama Küçükyalı Opel'e gitmeye devam edebilirsin.
    Gedizler'in eski elemanlarından Nuri usta'yı transfer etmişler, ben yeni tanıştım ama epey sohbet muhabbet ettik,
    gayet tecrübeli ve işbilen bir mekaniker olduğu her halinden belli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99

    Emir, yabancı bir forumda bir eleman bazı arıza kodlarını listelemiş ve sebepleri araştırıldığında bunların genellikle gevşek veya temas etmeyen şasi kablolarından kaynaklandığının tespit edildiğini yazmış. Arıza kodları arasında bendeki C0255 de var. Şimdi TIS'da şemalara bakıyorum, elektrik sisteminin şasi aldığı noktaların listesini de buldum. Bugün Vehbi ustaya bundan bahsettiğimde pek kaale almadı, "öyle olsa başka arızalar da çıkardı, eski beyinde neden çıkmıyordu" filan dedi ama ben yine de bunu araştırmaya değer buluyorum. Yarın müsait bir zaman yakalarsam Küçükyalı Opel'e uğrayıp şasi bağlantılarını kontrol etmek çok zor bir iş değilse Nuri ustadan rica edeceğim.


    Cumartesi günü sağolsun Nuri usta aracı fazla dağıtmadan bakılabilecek şasi bağlantılarının hepsini kontrol etti, çok hafif paslanma belirtisi gösteren bir iki somunu zımparalayıp temizleyip tekrar taktı. Fakat problemin şasiden kaynaklanma ihtimali zaten düşüktü, herhangi bir çözüm de sağlamadı. Yine de aklıma takılacak bir ihtimali aradan çıkartmış oldum.

    Bugün de Akatlar'a uğrayıp aklıma gelen bir başka yöntemi denedim. Araçtaki yeni ABS/ESP kontrol ünitesine, HSA ve DDS destekli ESP sistemine sahip bir başka Corsa'nın (bir adet İsviçreli 2008 OPC ) şasi numarasını kullanarak program attık, daha önce kendi şasi numaram ile bu işlemi başaramamıştık, yeni donanım uyumsuz mesajını alıyorduk. Programlamanın ardından hata mesajlarından biri silindi, ABS/ESP beyni artık vites konumunu okuyabiliyor.

    Şimdi son bir hata kaldı, o da BCM (gövde) veya ECM (motor) beyinleri ile ilgili olabilir.
    1.4 motorlu, manuel şanzımanlı, HSA'lı ve tercihen 2007-2008 model bir Corsa şasi no bulabilirsem ECM'ye onun programını atmayı deneyeceğim.

    BCM programı ise biraz daha çetrefilli bir iş.
    Bire bir aynı donanıma artı HSA'ya sahip bir Corsa bulmak zor, hâtta imkânsız bile olabilir.
    Umarım iş oraya kadar gitmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Serdar99 -- 2 Ocak 2012; 16:21:02 >




  • Kucukyali bana cok uzak kaliyor Serdar Abi bu yuzden sordum. Arabanin basinda bekleyemiyorum zaten ise donmem gerekiyor Kucukyali'dan Mecidiyekoye git gel zor:) hani Avrupa tarafindaysa Yasar Usta diye sormustum,yine de sagol isim duserse giderim.
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.