Şimdi Ara

'Corsa' Modifiye (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
585
Cevap
6
Favori
75.620
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bende aslında chip'den yanayım ama yeni nesil 95hp motorların yazılımları henüz kırılmamış. Power box'ın en guzel yanı tak sök olması ve istenildiğinde kolayca çıkartılması. Motor soğukken yüklenilmediği sürece çok sorun olmayacağını algıladım okuduğum yazılardan. Yakıt tasarrufu göreceli bence cok sorun değil şuan.

    Çok ciddi zararları var derken biraz açabilirmisin? Bende araştırdım ama yakalayamamış olabilirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Brandybuck -- 4 Ocak 2011; 16:20:53 >
  • boxlar malum gelen sinyalleri karıştıran bir sistem. araca özel üretilen yeri sadece soketleri.
    mazot pompana ve turbona giden sinyaller hep en üst düzeyde olacak şekilde şaşırtılarak gönderilmekte. sıkıntı yaşayan bir kaç ford kullanıcısı biliyorm box yüzünden. önce yakıt pompası iflas ediyordu onlarda.
    üstüne gitmeye devam ederse turbonun kaybına kadar gider. tabi bunu takan satan hiç kimse bunları kabul etmez. chip tuning daha sağlıklı bir çözüm o da %30 kazanım barajı iddia edilmekte ama ben genede %20yi geçmenin sakıncalı olacağını düşünüyorum o kadar emniyet katsayısı yoktur motorlarda.
  • Kırmızı corsa c'ye piyasada satılan replica OPC jantlardan 15" alsak nasıl olur acaba düşünceleriniz?
  • Selamlar;
    yakıtı artırmadan ve zararsız yapılabilecek modifiyeler nelerdir acaba?
    1.chiptuning
    2.hava filtresi
    3. turboya blow off valve takılması
    yukarıdan okuduğum bilgiler ışığında

    doğru mudur?
    teşekkürler.
  • Doğrudur. Sadece ufak bir düzeltme yapiyim, chip yaptırdıktan sonra eğer basarsan normalinden daha fazla yakar ama sakin kullanımda %10 ila %20 arasında yakıt tasarrufu sağlar. Bunlara ek olarak egzoz modifikasyonuda performans sağlar ve yakıt sarfiyatını arttırmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bekapa

    Doğrudur. Sadece ufak bir düzeltme yapiyim, chip yaptırdıktan sonra eğer basarsan normalinden daha fazla yakar ama sakin kullanımda %10 ila %20 arasında yakıt tasarrufu sağlar. Bunlara ek olarak egzoz modifikasyonuda performans sağlar ve yakıt sarfiyatını arttırmaz.

    Cehaletimden soruyorum abi ,bu blow-off denen cihaz performansa nasıl bir olumlu bir katkı yapıyor ki?
    Taa eskiden WRC araçlarında görürdüm,yüksek basınçlı turbolarda avantajlı olabilir gibi geliyor ama binek araçlarda katkısı var mı gerçekten?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi çapultra -- 13 Ocak 2011; 23:08:44 >
  • Blow offun performansa katkısı yok hocam, hatta dizellerde çok ufakta olsa bir performans düşüşü getirir turbonun waste gate ini arttırıp turbo lag olayına sebeb olduğu için.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bekapa

    Blow offun performansa katkısı yok hocam, hatta dizellerde çok ufakta olsa bir performans düşüşü getirir turbonun waste gate ini arttırıp turbo lag olayına sebeb olduğu için.

    Yüksek basınçlı turbolarda da işe yaramıyorsa performans açısından neden WRC'lerde kullanıyorlardı ki acep ?
  • Sorumun cevabını buldum :


    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Benzinlilerde gaz kelebeğinin kapanması sonucu oluşan ters basıncı atmak için blow off faydalıdır. Benzinli turbolarda turbo ömrünü de uzatır. Ayrıca turbo lag de kısalır.

    Ama dizellerde gaz kelebeğinin olmadığı için blow off valf gibi parçalar genelde performansı düşürür. Bazen sistemde kaçak oluşturur. Aşırı basıç durumları için zaten wastegate var. Ayrıca bir valf gereksizdir...

    Dizele tavsiye etmiyorum. Benzinli turbolarda ise zaten genelde dump valf adıyla blow off valf işlevi gören parçalar var.
  • ozaman listeyi güncelliyorum.

    1. chip tuning
    2 hava filtresi
    3. egsoz
  • Power box'lı olarak 1 haftadır kullanıyorum. Ankaraya gittim geldim performans baya bir değişti. Megane focus falan yetişemiyor.
  • yukarıda powerbox un uzun vadede zarar verdiğini söylüyorlardı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiFoSi_BJK

    boxlar malum gelen sinyalleri karıştıran bir sistem. araca özel üretilen yeri sadece soketleri.
    mazot pompana ve turbona giden sinyaller hep en üst düzeyde olacak şekilde şaşırtılarak gönderilmekte. sıkıntı yaşayan bir kaç ford kullanıcısı biliyorm box yüzünden. önce yakıt pompası iflas ediyordu onlarda.
    üstüne gitmeye devam ederse turbonun kaybına kadar gider. tabi bunu takan satan hiç kimse bunları kabul etmez. chip tuning daha sağlıklı bir çözüm o da %30 kazanım barajı iddia edilmekte ama ben genede %20yi geçmenin sakıncalı olacağını düşünüyorum o kadar emniyet katsayısı yoktur motorlarda.


    Overclock ile yıllardır profesyonel ugrastığım için bu işde bir nevi işlemci olayı gibi. İşlemcilerde de sağlıklı olarak belli bir değerde tutuğunda sorun çıkmıyor. Powerbox hala takılı araç 4000km'yi geçti şuan için bir sorun yok ama mehmet gazihan yazılımı bulduğu anda yapıtracağım.

    Gerçi bu işide overclock olayına benzetirsem halimiz harap oda ayrı mesela



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Brandybuck -- 20 Ocak 2011; 19:09:24 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tgn

    Sizce hangi jant daha iyi duruyor ? Yada siyah jant iyi duruyor mu ? Siyah janta heves ettimde almışken yakışanını alayım.



    Kesinlikle gümüş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bekapa

    Doğrudur. Sadece ufak bir düzeltme yapiyim, chip yaptırdıktan sonra eğer basarsan normalinden daha fazla yakar ama sakin kullanımda %10 ila %20 arasında yakıt tasarrufu sağlar. Bunlara ek olarak egzoz modifikasyonuda performans sağlar ve yakıt sarfiyatını arttırmaz.


    Box'ta araca çok fazla yüklenildiğinde hafif bi duman attığını biliyorum.. Yakıt konusunda da basmadığın sürece yakmaz :)

    Arkadaşlar aranıza öncelikle yeni geldim :) Umarım keyifli güzel vakitler geçiririz ve yardımcı paylaşımlarda bulunuruz :) Şuan bi aracım yok ama çok yakın bi zamanda olucak inş :) Şuanlık sadece bilgi topluyorum ve karar vermeye çalışıyorum inş yaza doğru alıcam :) %99 Corsa 1.3cdti alıcam [%1 Peugeot 207 veya Fiat Bravo ] ama bu motora neler yapabileceğimi tam anlamıyla bilmiyorum motor modifiyesi hakkında bi çok bilgim var ama sizler daha bilgili ve tecrübelisiniz sizden yorum bekliyorum :)

    Öncelikler sorum şunlar : Almk İstediğim model Opel Corsa D Sport 3K 1.3cdti 95hp ColorEdition
    1) Sizce bu yeni tip dizel motor daha mı iyi 90'lığa göre? Ben 95 lik istiyorum..

    2) Ben performans hastası biriyim yerimde rahat durmam alt devirlerde kalmak istemiyorum bastınmı uzasın istiyorum ve güzel fazla abartı olmadan bi egzoz sesi istiyorum performans dahilinde :) Yani performans acısından ne yaptırabiliriz? Turbo kelebeği büyütme dahil :)

    Bunun dışında yapılabilecekler varsa paylaşırsanız sevinirim :)




  • yeni siparişlerim ;
     'Corsa' Modifiye

     'Corsa' Modifiye

    ayrıca afl beynimizi de beklemedeyiz=)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TiFoSi_BJK -- 29 Nisan 2011; 18:04:24 >




  • arabayı satacağım diyodun TiFoSi , ama arabayı durmadan modifiye ediyosun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metalramco
    arabayı satacağım diyodun TiFoSi , ama arabayı durmadan modifiye ediyosun

    Carsamba gelicek malzemeler. Satmaktan su anda vazgectim. Ufak bir sorun vardi o cozuldu ona kizip saticam demistim
  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.