Şimdi Ara

'Corsa' Motor (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
253
Cevap
1
Favori
12.600
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiFoSi_BJK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99

    Tüm otomotiv camiası tarafından "beyin" diye bilinen ECU'nun değişmesi ihtimali dışında pek ciddi bir sıkıntı yok (!)


    serdar abi,
    servisin iyi niyet garantisi altında bir sistemi var.
    pek tavsiye etmiyorum. tekrar arıza durumunda parça garantisini bile alamıyorsun


    Biliyorum, durum netleşsin, ona göre hareket edeceğim.
  • Merhaba yaşadığınız sorunları okudum da acaba son durum nedir?Neler yaptırdığınızı merak ediyorum çünkü enim aracımdada ara ara gaz yememe durumu var.
  • Motor elektrik tesisatına bulaşan yağ, elektronik kontrol ünitesine (beyin) kadar ulaşıp kısa devre yapmış, dolayısı ile "birinci oksijen sensörü" ve "egzoz emisyon" arızası vermeye devam ediyor.

    Yeni beyin GM Türkiye merkez yedek parça deposundan (Torbalı-İzmir) temin edildi. Fakat servis haklı olarak mevcut tesisata yeni beyni takmak istemedi, komple tesisatın da değişmesini uygun gördü.

    Söz konusu tesisat yedek parça stoklarında olmadığı için acil olarak Almanya'dan sipariş edildi, fakat araya bayram girmesi maalesef işi uzattı. Parça şu an gümrükte, sevk edilmesini bekliyoruz.

    30 TL'lik yağ basınç anahtarının (ustalar "müşür" diyor) yol açtığı zarar maalesef büyük oldu. Ben burada ciddi bir mühendislik hatası görüyorum. O parça yağ sızdırdığında elektrik tesisatına bulaşması mümkün olmayacak bir yere konmalı ya da en azından izole edilmeliydi. Ayrıca bu problem servisteki mekanikerler tarafından da biliniyor, internetten araştırıp gördüğüm kadarıyla Almanya ve İngiltere'de de aynı benzinli motor ailesinden bir motora sahip pek çok aracın başına gelmiş. Buna rağmen Opel maalesef ne bir geri çağırma yapmış, ne de bir servis aksiyonu düzenlemiş. Sadece bu motor ailesinin yeni jenerasyonunda yağ basınç anahtarının üzerine plastik bir izolasyon parçası koymuş. En azından mevcut motorlara serviste bu parçanın takılması için bir teknik kampanya açabilirlerdi.




  • Serdar abi almisken aflye uygun kablo demetini alsaydin bari;)
    Gecmis olsun
  • Sağolasın tifosi.

    Bu tesisat şasiyi dolaşan kablo demeti değil.
    Sadece motor bölmesindeki elektronik komponentleri birbirine bağlıyor, adı da "yakıt enjeksiyon tesisatı" olarak geçiyor.
  • Geçmiş olsun abi.
    Mevcut durumda ne kadarlık bir masraf sözkonusu ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Geçmiş olsun abi.
    Mevcut durumda ne kadarlık bir masraf sözkonusu ?


    Sağolasın Çağrı.
    Masraf-ödeme mevzuları biraz karışık, netleşince paylaşırım
  • arkasta mı hastamız?
  • Serdar abi şimdi gördüm yaşadıklarını.
    Çok geçmiş olsun.
    Ciddi bir masraf ve moral bozukluğu yaratan bir durum.
    İnşallah bundan sonra kırmızı şeytan hiç bir sorun çıkarmaz.
  • Sağolasın Orkun.

    Aslında bunu tamamen aracın çıkarttığı bir sorun olarak görmüyorum.

    30 liralık bir müşür bozulmuş, normal şartlarda önemsiz bir şey,
    ama olayın büyümesinde bana ait olmayan bir ihmal var maalesef :(
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99

    Sağolasın Orkun.

    Aslında bunu tamamen aracın çıkarttığı bir sorun olarak görmüyorum.

    30 liralık bir müşür bozulmuş, normal şartlarda önemsiz bir şey,
    ama olayın büyümesinde bana ait olmayan bir ihmal var maalesef :(



    o jantlar senin arabayı zorluyor serdar abi ondan bence bu arıza:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiFoSi_BJK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99

    Sağolasın Orkun.

    Aslında bunu tamamen aracın çıkarttığı bir sorun olarak görmüyorum.

    30 liralık bir müşür bozulmuş, normal şartlarda önemsiz bir şey,
    ama olayın büyümesinde bana ait olmayan bir ihmal var maalesef :(



    o jantlar senin arabayı zorluyor serdar abi ondan bence bu arıza:)


    Sen de ne ölücü çıktın be abi
    Gel benim jantları veriyim bırak Serdar Abi'nin peşini




  • Ikiside gsi janti nasilsa :)
  • Detaylı anlatımınız için teşekkürederim.Her bakıma gittiğimizde özellikle bu müşürün değişimini istesek çok mu hastaca davranmış oluruz ? Tam olarak bu müşürün adınıda öğrenebilir miyiz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esratilla

    Detaylı anlatımınız için teşekkürederim.Her bakıma gittiğimizde özellikle bu müşürün değişimini istesek çok mu hastaca davranmış oluruz ? Tam olarak bu müşürün adınıda öğrenebilir miyiz?


    Parçanın tam adı "Yağ basınç anahtarı" olarak geçiyor.
    Her bakımda değiştirmek gereksiz olur, sonuçta çok da sık rastlanan bir durum değil.
    Yağ kaçaklarına karşı dikkatli olmak lazım.

    Bir de aynı parçayı kullanan A16XER kodlu (Astra-Insignia) motorda, parçanın üzerine boru şeklinde 10 cm'lik plastik bir izolasyon parçası konmuş. Muhtemelen bu sorunu farkettikten sonra olası yağ kaçaklarının olmadık yerlere sıçramasını engellemek için koymuşlar. Corsa C'lerden beri bilinen bu sorunu aynı izolasyon parçasını Z12XEP ve Z14XEP'de de kullanarak engelleyebilirlerdi, en azından bir teknik servis bülteni yayınlayıp servislerin aksiyon alması sağlanabilirdi, ama neden yapmadıklarını anlayamadım. Opel'in yapmadığını yapıp o parçayı yağ basınç anahtarının üzerine ben takacağım, siparişini verdim. Gelişmeleri buradan yazarım, aynı uygulamayı yapmak isteyen olursa parça kodunu da veririm.

    Bu arada, Almanya'dan beklenen yakıt enjeksiyon tesisatı dün geldi, bu sabah aracı Arkas Akatlar'a götürdüm, motor kontrol ünitesi ve tesisat değişimi yapıldı. Motorumun sorunsuz günlerine geri dönmüş olmasını ve artık bu problemin başka etkilerini görmemeyi ümit ediyorum.




  • tüh kaçırdık desene. ben de yarınsabah gidicem servise hem mekanikte hem hasar da işlerim var.
    kronik intercooler yağ kaçağı iyice artmış durumda sanırsam bir kaç işlem görecek o kısım da
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99


    quote:

    Orijinalden alıntı: esratilla

    Detaylı anlatımınız için teşekkürederim.Her bakıma gittiğimizde özellikle bu müşürün değişimini istesek çok mu hastaca davranmış oluruz ? Tam olarak bu müşürün adınıda öğrenebilir miyiz?


    Parçanın tam adı "Yağ basınç anahtarı" olarak geçiyor.
    Her bakımda değiştirmek gereksiz olur, sonuçta çok da sık rastlanan bir durum değil.
    Yağ kaçaklarına karşı dikkatli olmak lazım.

    Bir de aynı parçayı kullanan A16XER kodlu (Astra-Insignia) motorda, parçanın üzerine boru şeklinde 10 cm'lik plastik bir izolasyon parçası konmuş. Muhtemelen bu sorunu farkettikten sonra olası yağ kaçaklarının olmadık yerlere sıçramasını engellemek için koymuşlar. Corsa C'lerden beri bilinen bu sorunu aynı izolasyon parçasını Z12XEP ve Z14XEP'de de kullanarak engelleyebilirlerdi, en azından bir teknik servis bülteni yayınlayıp servislerin aksiyon alması sağlanabilirdi, ama neden yapmadıklarını anlayamadım. Opel'in yapmadığını yapıp o parçayı yağ basınç anahtarının üzerine ben takacağım, siparişini verdim. Gelişmeleri buradan yazarım, aynı uygulamayı yapmak isteyen olursa parça kodunu da veririm.

    Bu arada, Almanya'dan beklenen yakıt enjeksiyon tesisatı dün geldi, bu sabah aracı Arkas Akatlar'a götürdüm, motor kontrol ünitesi ve tesisat değişimi yapıldı. Motorumun sorunsuz günlerine geri dönmüş olmasını ve artık bu problemin başka etkilerini görmemeyi ümit ediyorum.




    Gelişmeleri merakla bekliyorum ve aynı uygulamadan yaptırmak istyiorum.Sizi takip ediyorum :)




  • Bu konudaki son gelişmeleri yazmayı atlamışım, kusuruma bakmayın.

    Yukarıda bahsettiğim parça geldiğinde Vehbi usta ile birlikte epey şaşırdık, çünkü EPC şemalarındaki çizimde boru şeklinde görünüyordu, biz de haliyle plastik ya da metal bir parça sanmıştık. Oysa içi elyaf dışı alüminyum gibi parlak bir malzeme ile kaplı yassı ve esnek bir kılıf gibi birşeymiş. Çizimde gösterilen boru şekline ise ancak aralayıp içine parmak ya da başka bir ince nesne filan sokunca gelebilecek birşey. Bunun ne kadar koruyuculuğu olabileceğini pek kestiremedik ama yine de taktık tabii, fakat yağ basınç anahtarını iyice sarıp sarmalasın diye uğraşırken bile zarar görüp sağı solu yırtılabilecek bir malzeme. Açıkçası Opel mühendisleri bizi biraz hâyal kırıklığına uğrattı




  • Çok kastım ama motor başlığına yazacak güncel birşey bulamadım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Serdar99 -- 23 Aralık 2011; 5:28:17 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99

    Çok kastım ama motor başlığına yazacak güncel birşey bulamadım

    Ben buldum:) Daha once hic gaz kelebegi temizligi yaptirdin mi Serdar Abi?
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.