Şimdi Ara

'Corsa' Motor (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
253
Cevap
1
Favori
12.600
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: marantz

    arkadaşlar birşey soracağım

    şu anda 1.4 ecotec 90 hp corsam var

    1,8 ecotec denilenler gsi mı değilmi

    1.8 lerin dez avantajı varmı (yakıt hariç) sorunlu motorlarmı ?

    GSI evet.
    Valla bilmiyorum ben pek bir sorunlarını duymadım.

    Hayırdır GSI mı alıyorsunuz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra


    quote:

    Orijinalden alıntı: marantz

    arkadaşlar birşey soracağım

    şu anda 1.4 ecotec 90 hp corsam var

    1,8 ecotec denilenler gsi mı değilmi

    1.8 lerin dez avantajı varmı (yakıt hariç) sorunlu motorlarmı ?

    GSI evet.
    Valla bilmiyorum ben pek bir sorunlarını duymadım.

    Hayırdır GSI mı alıyorsunuz?


    yok aslında şu andaki aracımı almadan önce bi 2003 corsa c gsi seçeneği vardı yakıt ve lpg olmaması beni korkuttu şu anda 2001 1.4 var ama hayalim corsa C gsi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umuttacir


    quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99

    Sıkıntı demek ne kadar doğru olur bilemiyorum, bu sadece bana öyle geliyor da olabilir, ama devam ediyor.
    Mekanikerlere kabul ettirebileceğim birşey olmadığı için serviste hiç gündeme getirmedim.


    Sormaktaki kastım, aynı sorunun bende de olmasıdır. Dolayısıyla size öyle gelmiyor. 1-2 kişide daha böyle olduğunu okumuştum forumda. Ben servise kabul ettiremedim zamanında.
    Bazen pedala dokundummu fırlıyor, bazen de ne kadar basarsan bas sanki arkadan biri çekiyor gitmesin diye. bu dediğim günlük değil de yaklaşık 1000km. de bir oluyor.

    Bu olay acaba yazılım güncellemesi ile giderilebilinirmi ki? Gerçi olay devamlılık arzeden bir şey değil. Mantıksız bir şey...




  • 4 yıl ve 84000 km'nin ardından arızalar peşpeşe çıkmaya başladı gibi...

    Geçenlerde yağ basınç anahtarının değişmesi ile çözülen yağ kaçağının ardından bu kez arıza ışığı yandı.

    Arkas Çengelköy'de Tech2 ile arıza okundu, birinci oksijen sensörü hatası olduğu anlaşıldı.
    Sebebinin tespit edilebilmesi için aracı bırakmak gerekiyordu fakat işlerim dolayısı ile bırakamadım.

    Eğer sorun sensörün kendisinde ise ve değişmesi gerekirse en az 400-500 TL'lik bir masraf beni bekliyor sanırım...
  • Abi arabanın sorunsuz hali 3 sene Sonrasında satmak lazımda o arabada satılmazki
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Brandybuck

    Abi arabanın sorunsuz hali 3 sene Sonrasında satmak lazımda o arabada satılmazki


    Spor şasili, 18" veya 19" jantlı, ergonomik spor deri koltuklu, sunrooflu, en az 1.4 Turbo 140hp-mümkünse 1.6 Turbo 180hp, manuel şanzıman, ve yine "kırmızı" bir Astra Cosmo almadıkça satmam zaten



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Serdar99 -- 28 Temmuz 2011; 3:19:53 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99


    quote:

    Orijinalden alıntı: Brandybuck

    Abi arabanın sorunsuz hali 3 sene Sonrasında satmak lazımda o arabada satılmazki


    Spor şasili, 18" veya 19" jantlı, ergonomik spor deri koltuklu, sunrooflu, en az 1.4 Turbo 140hp-mümkünse 1.6 Turbo 180hp, manuel şanzıman, ve yine "kırmızı" bir Astra Cosmo almadıkça satmam zaten


    serdar abi jant ve lastiklerine talibim:P
    geçmiş olsun. sıkıcı benim de klimanın fanında bir sıkıntı var belki de alternatör olabilir emin değilim klimanın fan kısmınındevri pek düzeli değil bu aralar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiFoSi_BJK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99


    quote:

    Orijinalden alıntı: Brandybuck

    Abi arabanın sorunsuz hali 3 sene Sonrasında satmak lazımda o arabada satılmazki


    Spor şasili, 18" veya 19" jantlı, ergonomik spor deri koltuklu, sunrooflu, en az 1.4 Turbo 140hp-mümkünse 1.6 Turbo 180hp, manuel şanzıman, ve yine "kırmızı" bir Astra Cosmo almadıkça satmam zaten


    serdar abi jant ve lastiklerine talibim:P
    geçmiş olsun. sıkıcı benim de klimanın fanında bir sıkıntı var belki de alternatör olabilir emin değilim klimanın fan kısmınındevri pek düzeli değil bu aralar.


    Benim klima da 3. ve 4. kademelerde biraz hırıltılı çalışıyor gibi geliyor.
    Sorun olup olmadığını anlamam için başka Corsa'ların klimalarını dinlemem lazım.

    Bu arada, lastikler artık pek talip olunacak gibi değil.
    2009 Şubat'ında 30 bin km civarında iken almıştım, 50 bin km'den fazla yol yapmışım.
    Geçen lastikçi gösterdi, hafiften dişlerin diplerinde çatlamalar başlamış.
    Diş derinliği olarak bir sıkıntı yok ama yaş olarak baktığında ömrünü dolduruyor sanırım.
    Üretim tarihi 2008 sonu, 3 senesi dolmak üzere...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99


    quote:

    Orijinalden alıntı: TiFoSi_BJK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99


    quote:

    Orijinalden alıntı: Brandybuck

    Abi arabanın sorunsuz hali 3 sene Sonrasında satmak lazımda o arabada satılmazki


    Spor şasili, 18" veya 19" jantlı, ergonomik spor deri koltuklu, sunrooflu, en az 1.4 Turbo 140hp-mümkünse 1.6 Turbo 180hp, manuel şanzıman, ve yine "kırmızı" bir Astra Cosmo almadıkça satmam zaten


    serdar abi jant ve lastiklerine talibim:P
    geçmiş olsun. sıkıcı benim de klimanın fanında bir sıkıntı var belki de alternatör olabilir emin değilim klimanın fan kısmınındevri pek düzeli değil bu aralar.


    Benim klima da 3. ve 4. kademelerde biraz hırıltılı çalışıyor gibi geliyor.
    Sorun olup olmadığını anlamam için başka Corsa'ların klimalarını dinlemem lazım.

    Bu arada, lastikler artık pek talip olunacak gibi değil.
    2009 Şubat'ında 30 bin km civarında iken almıştım, 50 bin km'den fazla yol yapmışım.
    Geçen lastikçi gösterdi, hafiften dişlerin diplerinde çatlamalar başlamış.
    Diş derinliği olarak bir sıkıntı yok ama yaş olarak baktığında ömrünü dolduruyor sanırım.
    Üretim tarihi 2008 sonu, 3 senesi dolmak üzere...



    750 lira vereyim o hurda lastiklerle jantlarına=)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99

    4 yıl ve 84000 km'nin ardından arızalar peşpeşe çıkmaya başladı gibi...

    Geçenlerde yağ basınç anahtarının değişmesi ile çözülen yağ kaçağının ardından bu kez arıza ışığı yandı.

    Arkas Çengelköy'de Tech2 ile arıza okundu, birinci oksijen sensörü hatası olduğu anlaşıldı.
    Sebebinin tespit edilebilmesi için aracı bırakmak gerekiyordu fakat işlerim dolayısı ile bırakamadım.

    Eğer sorun sensörün kendisinde ise ve değişmesi gerekirse en az 400-500 TL'lik bir masraf beni bekliyor sanırım...



    Henüz oksijen sensörüne baktıramadım ama bugün onunla bağlantılı olabilecek bir başka sorun daha yaşadım.
    Araç gaz yemiyor, 3000 devirin üzerine çıkmıyor. Bunu sürekli değil ara ara tekrarlıyor.

    Gaza asılmama rağmen araç gitmeyince önce debriyaj balatasından şüphelendim,
    tam o ara bir de burnuma yanık balata kokusuna benzer bir koku gelince iyice kıllandım.

    Fakat sonra dikkat edince devrin de yükselmediğini gördüm,
    balata gitmiş olsa motor devri yükselir ama araç hızlanmıyor olurdu.

    Sensör arızasından dolayı motor koruma moduna geçip belirli bir devrin üzerine çıkmıyor olabilir mi acaba ?

    Yarın sabaha randevu aldım, direkt Arkas Çengelköy'e gideceğim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Serdar99 -- 28 Temmuz 2011; 19:46:26 >




  • Arkas Çengelköy'den canlı yayındayım...

    Oksijen sensörü hatasına ve aracın gaz yememesine geçen haftaki yağ kaçağının sebep olduğu anlaşıldı.
    Direkt olarak bağlantılı olmamakla birlikte, patlayan yağ basınç anahtarından sızan yağ, motorun elektrik tesisatında ne kadar soket varsa hepsine bulaşmış.
    Hâtta ECU soketlerinden birine bile yağ sızmış. Bu şartlarda aracın çalışması bile mucize aslında.

    Vehbi usta sağolsun, yıllık izninin bir gününü feda edip benim için kalktı Çengelköy'e geldi.
    Sabahtan şu saate kadar tüm tesisatı söküp temizledi, şimdi geri monte ediyor.

    Soketlere giren yağ sadece sensörlerin hatalı değerler dönmesine mi sebep oluyor,
    yoksa sensörlere ve diğer elektronik komponentlere kalıcı bir zarar gelmiş mi, artık onu önümüzdeki günlerde bizzat yaşayarak göreceğiz.




  • Sadece temizlik kurtarmadı, oksijen sensörü maalesef sizlere ömür...
    Yenisi 290 TL.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99

    Sadece temizlik kurtarmadı, oksijen sensörü maalesef sizlere ömür...
    Yenisi 290 TL.


    Allah başka dert vermesin abi boşver
  • Yağ basınç anahtarının patlaması ve yağ kaçırması ile başlayan sorunlar zinciri motor elektrik tesisatına yağ bulaşması ve oksijen sensörünün bozulması ile devam etmişti. Yukarıda parça için 290 TL demişim, ama aracın motoruna uygun parçanın fiyatının farklı olması ve üstüne binen küçük bir işçilik masrafı ile birlikte bana maliyeti 430 TL olmuştu.

    Sorun giderildi diye aracı 20 gündür gönül rahatlığı ile kullanıyordum, ancak geçtiğimiz Pazartesi günü yine arıza ışığı yaktı, kaydettiği arıza da yine birinci oksijen sensörü hatası. Son birkaç gündür işi gücü bıraktım, sürekli ya servisteyim, ya da servisle iletişim halindeyim. Araç da dün sabahtan beri Akatlar'da yatıyor. Sorunun çok ciddi masraflar açma ihtimali var, özetle durum çok tatsız, canım da epey sıkkın...
  • Kirmizi seytana nazar degdi:(
  • Umarim ciddi bir sikinti yoktur abi, gecer.
  • Tüm otomotiv camiası tarafından "beyin" diye bilinen ECU'nun değişmesi ihtimali dışında pek ciddi bir sıkıntı yok (!)
  • Egzoz emisyon lambasi mi, yoksa icinde anahtar olan lamba mi yandi abi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99

    Tüm otomotiv camiası tarafından "beyin" diye bilinen ECU'nun değişmesi ihtimali dışında pek ciddi bir sıkıntı yok (!)


    serdar abi,
    servisin iyi niyet garantisi altında bir sistemi var.
    pek tavsiye etmiyorum. tekrar arıza durumunda parça garantisini bile alamıyorsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Egzoz emisyon lambasi mi, yoksa icinde anahtar olan lamba mi yandi abi?



    İkisi de.

    İçinde anahtar olan motor elektroniği arıza kayıtlarını gösteriyor, yolda giderken yandığını hiç görmedim.
    Kontağı kapatıp tekrar açtığında yanıyor ve birkaç saniye sonra sönmesi gerekiyor, sönmediğinde bir arıza kaydı olduğunu farkediyorsun.
    Önce bunun sönmeme durumu gerçekleşti.

    Sonra da yolda giderken egzoz emisyon lambası yandı.
    Kenara çekip stop ettim. Tekrar marşa basınca sönmesi gerekiyordu ama sönmedi.

    Servise gittiğimde okudukları arıza kaydı ise birinci oksijen sensörü hatası.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Serdar99 -- 25 Ağustos 2011; 10:59:11 >
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.