Şimdi Ara

'Corsa' Yakıt tüketimi (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.044
Cevap
6
Favori
95.143
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • güzel ve faydalı bir açıklama olmuş serdar abi
    yazıyı okuduktan sonra vuruntu ile ilgili bir araştırma yaptım google abide
    vuruntu denilen hadiseyi motorun sıcak havalarda [40 ve üzeri derecelerde] yaptığı söyleniyor.. böyle ülkelerde ne kadar yüksek oktanlı
    akaryakıt kullanılırsa motorun vuruntu yapma olasılığı o kadar düşük olurmuş [ google'un yalancısıyım ]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metalramco -- 21 Mart 2010; 20:38:45 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99

    quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf89
    merhaba, bugun arkadasimin 1.6 benzinli fiat stilo suna bindim. Anlik yakit tuketimine bakiyordum yol bilgisayarindan bir sey dikkatimi cekti. Yokus asagi 3. viteste giderken frene bastiginda yakit tuketiminin 0.0 degilde 2.4 lt 2.6 lt gibi degistigini gordum. Baska bi arkadasimin 1.6 benzinli astrasinda daha once bakmistim onda 0.0 lt yaziyordu. Acaba , bizim bildigimiz enjeksiyonlu araclarin vitesteyken benzin yakmama durumu dogru deil mi?


    Araç viteste iken ayağınızı gazdan çektiğinizde "fuel cut-off" moduna geçer, araç kendi momenti ile ilerlemeye devam eder.
    Bu sırada motor hareketini tekerleklerin dönüşünden alır, enjektörler yakıt pompalamadığı için tüketim sıfıra düşer, bu doğrudur.

    Stilo'nun yol bilgisayarında görünen rakamlarla ilgili bir yorum yapamayacağım.





    serdar abi motorun benzinsiz çalışma gibi bir durumu yok. 0 olmaz tüketim olamaz. yanma olmadan motor sesi duyamayız. yokuş inerken de yol bilgisayarında 0 yazmasının sebebi,
    astralar rölantide 0.8lt/saat yakar. bunu lt/km ye çevirdiğinizde 0.0xxx değeri olur ve o xxx değerini yol bilgisayarı ekranı dikkate almaz. 0.0 lt yazmasının nedeni budur. motor rölanti devrinde yakacağı benzini yakmaya devam eder.




  • Durduğu yerde herhangi bir tekerlek hareketi olmadığı ve motoru yakıtın patlamasından başka hareket ettirecek bir güç olmadığı sürece evet, rölantide yakıt tüketmeye devam eder.

    Fakat aracı hareket ettirecek başka bir güç varsa (örneğin o ana kadar çıktığın süratten aldığı moment gibi), yanma olmadan da motor aynı hareketi sürdürür.

    Yakıt enjeksiyonu ve yanma varken güç hangi aşamalardan geçerek tekerleğe iletiliyorsa,
    enjeksiyon durdurulduğunda tam tersi yönde bir güç transferi başlar, ta ki aracın momenti azalıp durup stop edene kadar.

    Motor düzeneğindeki pek çok parça tamamen mekanik ve dönme hareketine bağlı çalışmaktadır, motor dönmeye devam ettiği sürece hepsi de çalışır.
    Yağ pompası, su pompası, şarj dinamosu vs. bunların hepsi yanma olmasa da krankın tekerleklerden aldığı hareketle çalışmaya devam eder.
    Bujiler de ateşlemeye devam eder, çünkü içinde yakıt olmayan silindirde bujinin çakmasının bir zararı yoktur.
    Hava da gelmeye ve silindir kompresyonu ile sıkıştırılıp egzozdan atılmaya devam eder, duyduğumuz ses de budur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Serdar99 -- 21 Mart 2010; 21:02:06 >




  • Ahhh İzmir yolu Ahhhhh.....


    Zorunlu kaldığım için Bp den benzin aldım. Bi dahakine arabayı 10 km iterim de Bp den benzin almam.

    Yakıt olayı istasyonlara çok bağlı olmakla beraber bp yi hiç sevmedim.
  • Buyrun size bir Essentia 1,2 Easytronic benzinli aracın yakıt tüketim değerleri :)

    Ben kendim için, nasıl kullanırsam nasıl yakıyor onu görmek için tutuyorum bu kayıtları, bu ay başından beri. Belki ilgilenen arkadaşlara da bir fikir verir.

    Kaç litre benzin almışım, kaç km gitmişim ve ortalama değerler nasıl değişmiş bunları görebilirsiniz. Benzini hep opet'ten 95 aldım. 97 denemeyi düşünüyorum shell'den, bakalım o zaman ne olacak.. Buna kafa yormaya uğraşasım kalırsa buraya da yazarım :)

    tabi metalramco 700 km diyor ve ben intihara meylediyorum, arabamı çok seviyor olsam da elde değil..

     'Corsa' Yakıt tüketimi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gluw -- 23 Mart 2010; 10:38:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gluw

    tabi metalramco 700 km diyor ve ben intihara meylediyorum, arabamı çok seviyor olsam da elde değil..



    neden intihara meyil edesin canım şaka bir yana 600 kmde şu an araç ve çeyrek deponun biraz altında ibre
    cuma gününe depom bite gibime geliyor ve resimleri de cuma akşamına paylaşırım sizlerle
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metalramco


    quote:

    Orijinalden alıntı: gluw

    tabi metalramco 700 km diyor ve ben intihara meylediyorum, arabamı çok seviyor olsam da elde değil..



    neden intihara meyil edesin canım şaka bir yana 600 kmde şu an araç ve çeyrek deponun biraz altında ibre
    cuma gününe depom bite gibime geliyor ve resimleri de cuma akşamına paylaşırım sizlerle


    Metalramco arkadaş bende de 4000km de 2010 corsa 1,2 benzinli düz vites var ve ben İstanbulda 1. köprü yolu ile sabah akşam çekmeköy-taksim arası gidip geliyorum ve 40lt ile 550km ortalama gidiyor. 120km ye sesli uyarı kurulu ve genelde geçmiyorum, 3000 deviri nadiren geçiyorum. Gerçekten 40lt ile şehiriçinde özellikle İstanbul'da 700KM yapman mümkün görünmüyor, bir sakıncası yoksa yaklaşık olarak hangi saatler arasında hangi güzergahta, nasıl kullandığını öğrenmek isterim, kullanım ve benzin istasyonu ile ilgili detayları bizlerle paylaşırsan hem biz hem ülkemiz hem de doğamız kazanmış olur :)) Hem 4000.TL fazladan verip kimse dizel almaz sanırım :)

    Bir de benim bu hesaplar için ortak kullanabileceğimiz ve kıyaslamaların sağlıklı olmasını sağlayabilecek nacizane bir fikrim var, eğer mümkünse imkanı olanlar gerçek bir kıyaslama için aracın çalışır halde geçen süresini de km ile birlikte hesaba katabilirlerse böylece ortalama saatteki hız değeriine göre değerlendirme yapmış ve böylece trafikte geçen sürelerimizi netleştirmiş oluruz. Ortalama hız ne kadar düşük olursa tüketim de o kadar fazla olacaktır. Tabi belli bir sınırı geçtikten sonra da tüketim artmış olabilir malum hem trafikte beklemiş hem de sonrasında gazı sürekli köklemiş olursa tüketim yine uçacaktır. Ama istikrarlı kullananlar için benim formülüm işe yara gibi.. Teknik verilere göre ortalama 5dk trafikte bekleme 1km yol gitmeye eşdeğermiş, bu da hesaplamaya yardımcı olabilir.

    İyi sürüşler, Corsa gerçekten herhalukarda akıllı bir seçim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: engintu

    quote:

    Orijinalden alıntı: metalramco

    quote:

    Orijinalden alıntı: gluw

    tabi metalramco 700 km diyor ve ben intihara meylediyorum, arabamı çok seviyor olsam da elde değil..



    neden intihara meyil edesin canım şaka bir yana 600 kmde şu an araç ve çeyrek deponun biraz altında ibre
    cuma gününe depom bite gibime geliyor ve resimleri de cuma akşamına paylaşırım sizlerle


    Gerçekten 40lt ile şehiriçinde özellikle İstanbul'da 700KM yapman mümkün görünmüyor,
    bir sakıncası yoksa yaklaşık olarak hangi saatler arasında hangi güzergahta, nasıl kullandığını öğrenmek isterim,


    metalramco arkadaşımızın güzergâhı Rize il sınırları içerisinde




  • Birşey dikkatimi çekti metalramco arkadaş imzanda plastik kapaklı jant demişsin, aramızdaki önemli farklardan biri de bu olabilir, bende ve sanırım diğer arkadaşta 15" Alaşım Jant 185 65 15 lastik var, sendeki lastik ve jantlar standart 14" kapaklı mıdır? Öyleyse jantların tüketime olan etkisi ile ilgili bilgi verebilecek deneyimde arkadaşların yorumlarını ve tavsiyelerini de almak isteriz, paylaşım için teşekkürler.
  • metalramco arkadaşım o değerleri Rize'yi görmüş bilen biri olarak söylemeliyim ki orada yaptıysan gayet normal, İstanbul trafiği insan ömrüne törpü etkisiyle dünyaca meşhur :) ben de hep avatarımdaki gibi trafiği akan bir şehirde yaşamak istemişimdir :))
  • @engintu

    evet arkadaşım jantlar 14tur benim aracın [ 185/70/R14 ] Enjoylar 15tir biliyosun [ 185/65/R15 ]
    Essentia ve Enjoy [ 1.2 ] donanımlı araçlar arasında yakıt tüketimi olarak fark yok OPEL'in verdiği değerlere göre

    İstanbul trafiğiyle Rize'nin trafiğini kıyaslamazsınız zaten.. muhtemelen bende istanbul'da olsam sizlerle aynı değerleri
    yakalarım.. Benim o değerleri yakalamamdaki en büyük etken aracımı şehir dışında kullanıyor olmam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metalramco

    @engintu

    evet arkadaşım jantlar 14tur benim aracın [ 185/70/R14 ] Enjoylar 15tir biliyosun [ 185/65/R15 ]
    Essentia ve Enjoy [ 1.2 ] donanımlı araçlar arasında yakıt tüketimi olarak fark yok OPEL'in verdiği değerlere göre

    İstanbul trafiğiyle Rize'nin trafiğini kıyaslamazsınız zaten.. muhtemelen bende istanbul'da olsam sizlerle aynı değerleri
    yakalarım.. Benim o değerleri yakalamamdaki en büyük etken aracımı şehir dışında kullanıyor olmam


    verdiğin bilgiler için teşekkürler, konu başlığı yakıt tüketimi olunca jantlarımız arasındaki farkı da görünce ister istemez jantlarımızın yakıt tüketimine olan etksini bir bilenden duyabilirsek sanırım bu konuda çok değerli bir bilgiye sahip olacağız, şuanda corsalarda sıfır alırken 143.TL gibi komik bir farkla 15 yerine 16" jant ve lastikle almak mümkün, görünüşte hangimiz istemeyiz ki tabi ama yakıt tüketimine olan etkilerini net olarak bilsek ve bunlar üreticiler tarafından da samimi olarak açıklansa belki de hepimiz standart kapaklı jant ve en düşük lastik ebatıyla almak için can atacağız, şahsen ben böyle düşünüyorum ve binlerce km de yakıttan elde edilecek tasarrufun biraz havalı bir görünümden çok çok daha önemli olduğuna inanıyorum, böyle olmasa tasarruf için tüm olumsuzluklarına rağmen 4000-5000.TL farklarla dizel araç alınmazdı. corsanın tüm forumlarında ençok incelenen ve kıyaslanan konu tüketim olmuş gibi, oysa kimse enson kaç km hıza ulaştığını veya 0-100 hızlanmasını merak etmiyor, o konular sanırım bu segmentin konuları değil




  • quote:

    Orijinalden alıntı: engintu
    corsanın tüm forumlarında ençok incelenen ve kıyaslanan konu tüketim olmuş gibi, oysa kimse enson kaç km hıza ulaştığını veya 0-100 hızlanmasını merak etmiyor, o konular sanırım bu segmentin konuları değil


    Bu segmentte de sürat ve hızlanması üzerine konuşulacak araçlar var, GSI veya OPC gibi mesela...
    Hepimizde birer tane olsaydı ağırlıklı konumuz yakıt tüketimi olmazdı muhtemelen
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99

    quote:

    Orijinalden alıntı: engintu
    corsanın tüm forumlarında ençok incelenen ve kıyaslanan konu tüketim olmuş gibi, oysa kimse enson kaç km hıza ulaştığını veya 0-100 hızlanmasını merak etmiyor, o konular sanırım bu segmentin konuları değil


    Bu segmentte de sürat ve hızlanması üzerine konuşulacak araçlar var, GSI veya OPC gibi mesela...
    Hepimizde birer tane olsaydı ağırlıklı konumuz yakıt tüketimi olmazdı muhtemelen



    Çok haklısınız, zaten para var huzur var orası ayrı

    Ben yine de üstün teknik bilgisi bulunan arkadaşlardan alttaki duruma el koymasını rica ediyorum, şuana kadar sorularıma net bir yanıt alamadım doğrusu

    Tekrar merhaba, fabrikasyon standart jant dışında (bu arada test araçlarında en düşük jant kullanılıyor, corsa da 14" kapaklı olan) farklı jant (orjinal 15" 16" 17" alaşımlar da dahil) kullanmanın tüketime etkisi olduğu örnek olarak Peugeot'un ısrarla teknik özelliklerde belirttiği alttaki sitesinden alıntı uyarı ile sanırım kanıtlanıyor, tüketimin teknik verilerden fazla olduğuna dair şikayetler karşısında üreticiler kendisini artık böyle garanti altına alıyor. Bu arada peugeot un opel ile kıyaslanamayacağı ancak fiat ve reno ile kıyaslanabilecek kalitede olduğu su götürmez bir gerçek. Şuanki corsa essentia 1,2 c'mon paketteki donanımlarla peugeot 206+ 1,4 75bg fiyatının corsa 1,2 10 beygir yüksek olmasına ve daha da az yakmasına rağmen sadece 800.TL daha ucuz olduğunu da eklemeliyim. Bu şartlarda kalitesi aynı kabul edilse dahi zaten peugeot alınmaz.

    Jantların ağırlığının ve yanak genişliğindeki değişimlerin (toplam büyüklüğün eşdeğer jant lastik orantısıyla değişmediği malum) tüketime etkisi resmi ağızdan kabul edildiğine göre varmıdır bu konuda teknik bilgi sahibi bir üstat, bizi bilgilendirsede aydınlansak, lastik+jant toplamındaki 1kg artışın veya yanaktaki değişimin (madde anlamında lastik ile çelik oranı değişmiş oluyor) dönme direncine ve dolayısıyla tüketime etkisi. Bunu teknik olarak açıklayabilecek jant konusunda kararımızı netleştirebilecek üstadı şimdiden saygıyla selamlıyorum

    Peugeot un sitesinde sürekli çıkan yasal uyarı :

    "Yasal bilgi: Bu sitede yer alan bilgi ve görseller sadece bilgilendirme amaçlıdır ve yayın tarihindeki teknik özellikler baz alınmıştır. CO2 salınım oranları jant boyutuna göre değişkenlik gösterebilir. Belirtilen CO2 salınım oranları standart donanıma ilişkin jant boyu esas alınarak tespit edilen orandır. "




  • quote:

    Orijinalden alıntı: engintu


    quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99

    quote:

    Orijinalden alıntı: engintu
    corsanın tüm forumlarında ençok incelenen ve kıyaslanan konu tüketim olmuş gibi, oysa kimse enson kaç km hıza ulaştığını veya 0-100 hızlanmasını merak etmiyor, o konular sanırım bu segmentin konuları değil


    Bu segmentte de sürat ve hızlanması üzerine konuşulacak araçlar var, GSI veya OPC gibi mesela...
    Hepimizde birer tane olsaydı ağırlıklı konumuz yakıt tüketimi olmazdı muhtemelen



    Çok haklısınız, zaten para var huzur var orası ayrı

    Ben yine de üstün teknik bilgisi bulunan arkadaşlardan alttaki duruma el koymasını rica ediyorum, şuana kadar sorularıma net bir yanıt alamadım doğrusu

    Tekrar merhaba, fabrikasyon standart jant dışında (bu arada test araçlarında en düşük jant kullanılıyor, corsa da 14" kapaklı olan) farklı jant (orjinal 15" 16" 17" alaşımlar da dahil) kullanmanın tüketime etkisi olduğu örnek olarak Peugeot'un ısrarla teknik özelliklerde belirttiği alttaki sitesinden alıntı uyarı ile sanırım kanıtlanıyor, tüketimin teknik verilerden fazla olduğuna dair şikayetler karşısında üreticiler kendisini artık böyle garanti altına alıyor. Bu arada peugeot un opel ile kıyaslanamayacağı ancak fiat ve reno ile kıyaslanabilecek kalitede olduğu su götürmez bir gerçek. Şuanki corsa essentia 1,2 c'mon paketteki donanımlarla peugeot 206+ 1,4 75bg fiyatının corsa 1,2 10 beygir yüksek olmasına ve daha da az yakmasına rağmen sadece 800.TL daha ucuz olduğunu da eklemeliyim. Bu şartlarda kalitesi aynı kabul edilse dahi zaten peugeot alınmaz.

    Jantların ağırlığının ve yanak genişliğindeki değişimlerin (toplam büyüklüğün eşdeğer jant lastik orantısıyla değişmediği malum) tüketime etkisi resmi ağızdan kabul edildiğine göre varmıdır bu konuda teknik bilgi sahibi bir üstat, bizi bilgilendirsede aydınlansak, lastik+jant toplamındaki 1kg artışın veya yanaktaki değişimin (madde anlamında lastik ile çelik oranı değişmiş oluyor) dönme direncine ve dolayısıyla tüketime etkisi. Bunu teknik olarak açıklayabilecek jant konusunda kararımızı netleştirebilecek üstadı şimdiden saygıyla selamlıyorum

    Peugeot un sitesinde sürekli çıkan yasal uyarı :

    "Yasal bilgi: Bu sitede yer alan bilgi ve görseller sadece bilgilendirme amaçlıdır ve yayın tarihindeki teknik özellikler baz alınmıştır. CO2 salınım oranları jant boyutuna göre değişkenlik gösterebilir. Belirtilen CO2 salınım oranları standart donanıma ilişkin jant boyu esas alınarak tespit edilen orandır. "




    Neyse ben soruma yanıtı biraz araştırma ile sanırım buldum, sizinle de paylaşmak istedim

    "Jant ölçüsünü (205/55/16) arttırmanın çoğu kez yakıt tüketimini arttıracağı düşünülür.Ancak tüketimi arttıran yanlış lastik seçimi ve de ağır jant seçimi olabilir.Lastik çapında orjinal ebata sadık kalınır ve yeni jant eskisine göre daha ağır olmaz ise tüketim ve performans değişmez.Tabii ki daha hafif jant daha az tüketim ve daha iyi performans anlamına gelecektir.Tıpkı daha düşük çaplı lastik kullanmanın hızlanmayı ve tüketimi bir oranda arttırması gibi. Jant ölçüsünü arttırmak zemin koşulları göz önüne alındığı takdirde performasa pozitif etki yapacaktır.Bozuk zeminde büyük jant ebatları ile performanslı kullanım söz konusu değildir.(Bu konuda ralli otomobilleri hariç dememiz gerekir.Bu araçların amortisör sistemleri çok pahalıdır-8000$ dan başlarlar- ve büyük jant ebatları göz önünde bulundurularak özel olarak üretilirler.)Düz zeminli ve kaliteli yollarda kullanılan otomobillerde büyüyen jant ebadı ile lastiğin esneyen yüzeyi( Yanağı) azalacak , ortadan kalkan bu esneme sayesinde de daha iyi bir yol tutuş ve direksiyon hassasiyeti sağlanacaktır."

    İyi sürüşler




  • Bulduğunuz yanıtta dikkate alınmayan bir etken var : Lastik taban genişliğinin artması.

    Yakıt tüketimi artar mı sorusunun maalesef değişkenleri formülize ederek bulunacak bir yanıtı yok.
    Ama yine de etkenlerin neler olduğuna bir bakalım :

    Üretici tarafından farklı jant boyları için belirlenmiş, ve hep aynı ya da çok yakın çapı veren lastik ölçülerine uyulduğunu varsayıyorum.

    Çapı aynı kalsa da lastiğin ağırlığında ufak bir artış olabilir (-)
    Alaşım jant çelik (sac) janttan daha hafiftir. (+) (Ucuz alaşım jantlar için geçerli olmayabilir)
    Lastik tabanının geniş olması yerle temas eden yüzeyi ve dolayısı ile yuvarlanma direncini arttırır (-)

    Yakıt tüketiminin artıp artmaması, bu olumlu ve olumsuz etkenlerin birbirini ne kadar götürdüğü ile ilgilidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Serdar99 -- 24 Mart 2010; 21:17:03 >
  • evet forumdaşlarım
    bir depo ile 720 km yapan ben aracımın yeni bakımdan çıkmasınıda göz önünde bulundurduğumda bir depo ile 20 km daha fazla yaptım
    ve 740 km'yi gördüm buna bende şaşırdım söylemen gerek

    167.10 TL'lik benzin aldım , yani 44.10 litre benzine tekamul ediyor [ 95 oktan benzin litre fiyatı 3,79 TL ]
    44,10 litre ve 740 km değerlerine göre 100 km'deki ortalama tüketimin 5,96 litre oluyor
    Küçük notlar ;
    1. çeyrek depo ile 260 km [ ilk 100 km ibre hiç oynamadı zaten ]
    2. çeyrek depo ile 160 km
    3. çeyrek depo ile 155 km
    son çeyrek depo ile 165 km yol yaptım
    lamba yandığında depoda 5.5 litre benzin kaldığını ekrandan okudum.. yanıp sönmeye başladığında ise 2.5 litre benzin kalmıştı

     'Corsa' Yakıt tüketimi
     'Corsa' Yakıt tüketimi
     'Corsa' Yakıt tüketimi
     'Corsa' Yakıt tüketimi
     'Corsa' Yakıt tüketimi




  • Satılık corsa cosmo 1.4 .......

    Özellikler imzada.....


  • quote:

    Orijinalden alıntı: metalramco

    evet forumdaşlarım
    bir depo ile 720 km yapan ben aracımın yeni bakımdan çıkmasınıda göz önünde bulundurduğumda bir depo ile 20 km daha fazla yaptım
    ve 740 km'yi gördüm buna bende şaşırdım söylemen gerek

    167.10 TL'lik benzin aldım , yani 44.10 litre benzine tekamul ediyor [ 95 oktan benzin litre fiyatı 3,79 TL ]
    44,10 litre ve 740 km değerlerine göre 100 km'deki ortalama tüketimin 5,96 litre oluyor
    Küçük notlar ;
    1. çeyrek depo ile 260 km [ ilk 100 km ibre hiç oynamadı zaten ]
    2. çeyrek depo ile 160 km
    3. çeyrek depo ile 155 km
    son çeyrek depo ile 165 km yol yaptım
    lamba yandığında depoda 5.5 litre benzin kaldığını ekrandan okudum.. yanıp sönmeye başladığında ise 2.5 litre benzin kalmıştı

     'Corsa' Yakıt tüketimi
     'Corsa' Yakıt tüketimi
     'Corsa' Yakıt tüketimi
     'Corsa' Yakıt tüketimi
     'Corsa' Yakıt tüketimi


    Şehirlerarası sabit hız sanırım değil mi? Şehiriçi ise zaten mükemmel.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: True_Sun
    Satılık corsa cosmo 1.4 .......
    Özellikler imzada.....



    Abi dur hemen satışa çıkarma.
    Önce metalramco'yu aracını sana satmaya ikna et, fiyatta anlaşın, ondan sonra...




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.