Şimdi Ara

Corsair's Stronghold Rehber

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
5
Cevap
0
Favori
783
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arşivimden geçen sene hazırladığım bir rehber buldum. Yeni başlayanların kabaca anlamasına yardımcı olur sanıyorum.



    Corsair's Stronghold oyunun en popüler pvp battlegroundu. Battleground matching kullanarak katılabilirsiniz. 30 levelden itibaren herkesin katılımına açıktır. Günlük otomatik eklenen bir görevle Sağlam exp, rep kredileri ve epey pahalı bir chest kazanırsınız.


     Corsair's Stronghold Rehber

    Oyun en basit anlatımla kale içinde bulunan kristalin (anchorstone) korunması yada yok edilmesi amacında.

    Oyun Düzeni:
    Oyun 2 aşamalıdır. 20 / 20 kişiden oluşan 2 raid partisinin birbirine karşı mücadelesidir. İlk roundda raslantısal olarak bir raid kale dışında saldırgan olarak belirlenirken diğer takım savunma konumunda bulunur. Saldırgan takımın tek amacı belirlenen süre bitmeden kale içindeki kristale ulaşıp yok etmek yada en yüksek hasarı vermektir. Savunmadaki takım ise saldırı takımını engellemeye çalışır.
    Oyun başında saldırı takımına 6 dakika verilir. Saldırı takımı tarafından dış kapılardan biri kırıldığında, mid pyre ele geçirildiğinde ve iç kapı kırıldığında fazladan 3 er dakika kazanılır. (Max 15 dakika)

    2 round sonundaki ihtimallere göre:
    Saldırı takımı ilk roundda kristali kırarsa ilk round biter. 2. roundda savunma takımı saldırı konumunda kristali ilk rounddaki zamandan daha önce kırmaya çalışır. Eğer 2. roundda, ilk rounddaki kristalin kırılmasına kadar geçen zaman aşılırsa saldırgan takım kristali tamamen kırsa bile yenilecektir.
    İlk roundda kristale zarar verilemezse 2. roundda savunma takımı süre bitimine kadar kristali korumalıdır. 1 puan hasar verilse dahi oyun biter.
    İlk roundda kristale zarar verilmiş ama kırılamamışsa saldırı takımı 2. roundda kristale daha fazla hasar vermek zorundadır.


    Bunu unutmayın: Pvp başarısı CS da pek etkili değildir. Sağlam pvp yapan partiler daha etkin savaşabiliyor olsada kristal üzerinde etkisi olmayan bir takım bütün düşman oyuncuları öldürmüş bile olsa yenilecektir. Hatta pvpye fazla kaptıran takımların daha kolay yenildiği tecrübeyle sabit. Tabii çok oyuncu öldürmüş oyuncuların daha fazla puan/kredi aldığını unutmayalım.


    Objeler / Silahlar vb.:

    Kristal (Anchorstone): 3 milyon hp sahibi kristal kalenin en iç noktasında savunma takımının spawn noktasında bulunur. Oyunun kaderini belirleyen yegane obje. Kristal saldırı aldığında tüm oyunculara uyarı gösterilir.

    Pyre: Oyun haritasındaki 3 adet pyre bulunur. Bir oyuncu pyre yanına giderek "F" tuşuna basarsa birkaç saniye içinde pyre saflarrına katılır. Ölen oyuncular siz ait pyreleri kullanarak pyrenin yanında ana spawn noktasına alternatif olarak doğabilir. Savaş alanlarına yakın olması dolayısiyle en önemli objelerden biridir. Kale içindeki mid pyre stratejik açıdan çok avantajlıdır ve saldırı takımı tarafından ele geçirildiğinde 3 dakika zaman kazanılır. Pyreların ele geçirilmesi sırasında hareket edemezsiniz ve saldırı alırsanız süreç durur ancak sıfırlanmaz. Karşı takıma ait pyreyi ele geçirmek 2 kat fazla zaman alır. 1 den fazla oyuncu ele geçirmeye çalıştığında gereken zaman kısalır.

    Gate: Dış kale duvarında 2 ve iç kalede 1 gate bulunur. Bu kapılar Kristal kadar sağlam olmasına rağmen bir kez kırıldığında tekrar onarılamaz. Dış kapıların biri kırıldığında ve iç kapı kırıldığında fazladan 3 er dakika eklenir. Kapılar kırıldığında dışarıdaki tanklar kale içine sokulabilir.

    Ladder: Dış kale duvarında 4 ve iç kalede 2 ladder bulunur. Bu merdivenlere tırmanarak kaleye girebilirsiniz. Ancak tırmanma sırasında siege saldırılarına açık durumda olursunuz. Ayrıca yukarı çıktığınız anda 5 saniye kadar hareketsiz kalırsınız. Yukarıda bekleyen savunma takımı üyeleri tırmanan birini kolaylıkla öldürebilir. Combatta iken tırmanamazsınız.

    Tank / Cannon (siege): Tanklar ve cannonlar oyundaki yegane silahlar. epey uzun mesafeye aoe etkili saldırılar yapabilirler. Ayrıca airshipler ancak cannon ve tanklarla durdurulabilir. Kale dışında 4 adet tank, uzak mesafede 2 cannon bulunur. Dış kale duvarının üstünde 2 cannon ve 2 tank bulunur. İç kalede ise kristalin tanında 2 cannon, üst katındada 1 adet tank bulunur.
    Cannon ve tankları saldırı ve savunmadaki herkes kullanabilir. İstediğiniz an içine girip çıkabilirsiniz. Kendi hpleri bulunur. Siege yada karakterlerin saldırılarıyla parçalanabilirler. Parçalanmış bir siege birkaç saniye içinde tekrar full hp ile onarılabilir. Ancak siege parçalandığında içindeki oyuncu ölür. Parçalanmamış bir siegeyi onarmak mümkün olmaz. Cannonlar tanklara göre 2 kat hızlı atak yapabilir ama hareket ettirilemezler.
    Tanklar siege saldırılarının önüne konursa arkasına saklanan oyuncuları siege saldırılarından korur. Ayrıca dar alanlarda geçişi engelleyebilir.
    Kale dışındaki cannonların saldırıları kaleye ulaşamaz. Ancak dış pyrelerin çevresindeki mücadeleler için kullanılabilir.

    Airship: Arshipler uçarak kale üzerinde hareket eden taşıyıcılardır. 5 kişi taşıyabilirler. Airship sabit bir rotada hareket eder ve taşıdığı oyuncular istedileri zaman airshipten atlayabilir. Airshipler ancak sege saldırısıyla zarar görürler. Bir airship 3 kez saldırı aldığında parçalanır ve içindeki oyuncular ölür. Parçalanan airshipler birkaç dakika sonra orjinal konumunda tekrar belirirler. Airshipteki oyuncu sol mouse tuşuyla airshipi hareket ettirir ve "1" tuşuyla atlayabilir. Takımlar karşı takımın airshiplerini kullanamaz.
    Saldırı takımındaki 2 adet airshipten sağdaki kaledeki mid pyre üzerinden geçip iç kale surlarına kadar ilerler ve geri döner. Sol airship ise dış duvarın solunun üzerinden geçtikten sonra kalenin ortasındaki boşluktan geri döner.
    Sağ airship en kolay saldırı planı olmasına rağmen en risklisi sayılır.

    İç kaledeki airship ise mid pyre etrafında kısa bir tur atıp yerine döner. Savunma takımı kaybettiği mid pyreyi geri almak için kullanabilir.

    Bomb: Oyuncular respawn noktaları ve pyre etrafındaki bombaları kullanabilirler. Elinize aldığınızda yakındaki tüm düşmanlara %50 hasar vurabilen aoe skilini kullanabilirsiniz. Bomb kullanıldığında taşıyıcısını öldürür. Ayrıca kullanılmadığında 1 dakika sonra kendiliğinden patlar. Düşük level oyuncular için çok etkili.

    Liderlik:
    Her her takımda bir lider belirlenir. Liderler notice ile yazışabilir, takımı yönetirler. En önemlisi takım lideri harita ekranının köşesinde beliren küçük bir tuş yardımıyla oyundaki tüm düşmanların yerini kısa bir süre görünür kılabilir (scan).
    Lider oyun sonunda daha fazla puan ve kredi kazanır ama başarısız oyunlardan en başta sorumlu tutulacağını unutmayın.

    Taktikler
    Saldırı:


    Gate>mid pyre>gate: En çok kullanılan ve en risksiz saldırı Dış kapı > Mid pyre > iç kapı > kristal taktiğidir.Saldırı takımı önce dış pyreleri ele geçirir. Sonra kapılardan birine tanklarla siper oluşturup dış kapıyı kırarlar. Sonra hep beraber mid pyre ele geçirilip iç kapıya yönelinir. İç kapı kırıldıktan sonra mid pyre ve kristal arasında ki açıklıktan kristale en etkin saldırı yapılabilir. Avantajlı olsada savunma takımının spawn noktasına çok yakın bir noktaya saldırdığınız için savunmanın gücünü kıramazsınız.
    Birlikte hareket edebilen takımlar için oldukça kullanışlı bir taktiktir.

    Ninja: Sağ ve sol airshipler defansif ağırlıklı takımlarla doldurulur. Yaya oyuncular dış pyreleri ele geçirip dış merdivenlerden tırmanıp iç duvar merdivenlerine tırmanırlar. Sol airship dış duvar üzerinden atlayıp mid siegeları parçalar. Onlardan biraz daha sonra başlatılan sağ airship mid pyre üzerindeki güvenli bölgeden iç kale duvarına geldiğinde oyuncular atlar ve hemen kristale yönelirler. İç kaleye sızabilen oyuncular derhal iç kale cannonlarını ele geçirir. İç kaledeki savunma oyuncuları sürpriz saldırının paniğiyle yerlerini terketmek zorunda kaldıklarından dışarıdaki yaya oyuncular merdivenlerden güvenle tırmanabilir. İçeri sızabilen oyuncular kristali kolaylıkla parçalayabilir.
    Ninja taktiğinde asıl amaç sürpriz saldırıyla rakibin paniklemesini sağlayıp savunma planını kırmak. Oldukça sağlam takım oyunu isteyen bir taktik olmakla beraber zamanlama oldukça önemli. Random raid partilerinde başarısız olunursa takım kolayca dağılabildiği için takım liderleri bu taktiği pek göze alamaz.

    Mid ninja: Sağ ve sol airshipler doldurulup ikisiylede mid pyre hedeflenir. Kalan oyuncular kapılardan birine sahte bir saldırı yapar. Savunma gate taktiğinin uygulandığını düşünürse siegelar kapılara odaklanır. Hazırlıksız yakalanan savunma mid pyreyi kaybedince büyük avantaj elde edilir. Bu taktikte Ninja kadar büyük risk alınmaz ve baarısız olunursa derhal taktik değiştirilebilir.
    Ninja ve mid ninja taktiklerinde asıl olan savunmanın hazırlıksızlığından faydalanabilmektir. Liderin takıma hakimiyeti ve takımın hareket hızı yerindeyse bu taktiklerin uygulanmasında çok risk yok. Eğer lider çabuk plan yapabiliyor ve takım çabuk toparlanabiliyorsa airshipler başarısız olsa bile ninjalar tekrar takımın yanına dönebilir, çok fazla zaman kaybedilmez.

    Rush: Genelde zamanı az, umutsuz durumlarla karşı karşıya kalmış takımlar tercih eder. Mid pyre görmezden gelinip hemen merdivenlere yönelinir. Airship desteğiyle en kısa zamanda kristale ulaşmak amaçlanır. Hep beraber iç kale merdivenlerine ulaşabilirseniz hep birlikte tırmanarak ieri sızma şansınızı arttırabilirsiniz. Merdivenlere önce defansif karakterler tırmanırsa iç kale muhafızlarını meşgul ederler. Kristale ulaşmak daha kolay olabilir. Kale içinde ele geçirilen tanklar iç kale muhafızlarına saldırı yaparak tırmananların işini kolaylaştırabilir.
    Umutsuz vaka gibi görünsede oyunun geneli iç kale muhafızı olmayı sıkıcı bulduğundan iç kaleye yapılan sürpriz saldırılar başarılı olabiliyor. Ancak çok umutsuz durumlarda çoğunlukla savunma takımı bu duruma hazırlıklı olacaktır.

    Eğer ilk turda etkin bir savunmayla kristal hasarsız yada çok az hasarlı kaldıysa 2. turda ninja yada rush taktikleri (çoğunlukla ikisi birden) ilk seçenek olarak ele alınabilir. Kristali tamamen kırmak gerekmediğinden sağlam savunma olsa dahi içeri sızabilen az sayıdaki oyuncular oyunu alabilir. Ayrıca ilk turdaki hezimetten etkilenen savunma takımı yeni bir oyuna katılmak amacıyla zamandan kazanmak için pes etmiş olabilir.

    Saldırı takımının seçenekleri daha fazla olduğundan her an taktik değiştirmek mümkündür.


    Savunma Taktikleri:

    Savunmada kulanışlı olan tek bir taktik var. Öncelikle her bir iç kale merdivenine 3 dps karakteri (en az 2) yerleştirilir(sol merdiven airship rotası olduğundan daha fazla olması uygundur). İç kale tankına işini bilen bir oyuncu geçer. Mid pyreyi savunmak için 5 oyuncu ve 1 healer atanır. Geri kalan oyuncular serbest şekilde saldırı takımını meşgul edip zaman kaybettirmeye çalışır. Burada önemli olan düşman öldürmek değil meşgul etmektir. Sizi öldürmek için ısrarla takip eden bir oyuncu, yeniden doğmak için saniye sayan bir oyuncudan daha fazla vakit kaybeder. Savaşmak yerine vurup kaçarak saldırgan takımın sizi takip etmesini sağlarsınız. Saldırı takımına ait dış pyreleri ele geçirmek büyük vakit kazandırabilir.
    Mid pyre çevresindekiler dış kale duvarındaki tankları pyre yanına çekip airship tehlikesine öncelikli hazır olmakla beraber kale dışındaki mücadeleye siege saldırılarıyla destek verir. Dış kapı kırılırsa derhal mid pyre etrafına çekilerek burada savunma yapılır. Bu noktada mid siegeların elde tutulması çok önemli. Eğer mid pyre ele geçirilirse derhal iç kaleye savunmaya geçilir. Birkaç oyuncu mid pyreyi geri almaya çalışırken kalan oyuncular bomb ve iç kale cannonlarını kullanarak iç kapıya saldıran oyuncuları yavaşlatmaya çalışır. İç kapı kırılırsa geriye göğüs göğüse mücadele edip kristali savunmak kalıyor. Dış kaledeki tankları kullanarak iç kale girişi kapatılabilirse avantaj elde edilebilir.
    Savunmadaki liderin sürekli "scan" skiliyle sürpriz saldırıları denetlemesi çok önemli.

    Not: Kalenin (haritaya göre) solundaki objeler north (kuzey) olarak, sağındaki objeler east (doğu) olarak adlandırılır. Örneğin oyun içinde "north outer gate" ifadesi geçtiğinde ilk plan sağdaki dış kapıya saldırılacak anlamına gelir.


    Rehber eskidir. Unuttuğum, değişmiş noktalar varsa belirtin. Umarım işinize yarar.
    İyi eğlenceler.
     Corsair's Stronghold Rehber



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Twinblade2 -- 9 Temmuz 2015; 12:16:09 >







  • Hocam efsane olmus, ellerinize, emeklerinize saglik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eline sağlık güzel paylaşım.
  • saldırı taktikleri içinde gate>gate>stone yolunu unutmuşsunuz. sağlam bi raidiniz varsa en iyi taktik budur benim gözümde. ilk kapı kırıldıktan sonra direk iç kapıya gidilir. karşı taraf kapının önüne gidip pvp mi yapsak midi mi korusak yoksa inner ladderlara mı binsek derken bi bakar "outer gate has %50 hp". o noktadan sonra karşı takım moralman çökmüştür ve oyun biter zaten. iç kapıyı da kırınca onlar anchorstoneu korumaya giderken hızlı bi şekilde mid ele geçirilir ve hızlı bi şekilde oyun bitirilir. saldıran taraf olarak oyunu bu şekilde 2.20 de bitirme muvaffakiyetine erişmişliğim var :) amma ve lakin şimdiki corsair sisteminde 2den fazla kişiyle parti kuramıyorsunuz cs için. benim dediğim sistem 2 tane 5 kişilik parti senkronize girip ynı takıma düştüğü zaman daha mümkündü. şimdiki cs daha iyi bence bireysel yetenekler daha ön plana çıkıyor eski haliyle solo girenler eziliyordu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vandraren

    saldırı taktikleri içinde gate>gate>stone yolunu unutmuşsunuz. sağlam bi raidiniz varsa en iyi taktik budur benim gözümde. ilk kapı kırıldıktan sonra direk iç kapıya gidilir. karşı taraf kapının önüne gidip pvp mi yapsak midi mi korusak yoksa inner ladderlara mı binsek derken bi bakar "outer gate has %50 hp". o noktadan sonra karşı takım moralman çökmüştür ve oyun biter zaten. iç kapıyı da kırınca onlar anchorstoneu korumaya giderken hızlı bi şekilde mid ele geçirilir ve hızlı bi şekilde oyun bitirilir. saldıran taraf olarak oyunu bu şekilde 2.20 de bitirme muvaffakiyetine erişmişliğim var :) amma ve lakin şimdiki corsair sisteminde 2den fazla kişiyle parti kuramıyorsunuz cs için. benim dediğim sistem 2 tane 5 kişilik parti senkronize girip ynı takıma düştüğü zaman daha mümkündü. şimdiki cs daha iyi bence bireysel yetenekler daha ön plana çıkıyor eski haliyle solo girenler eziliyordu.

    İnner gate için baskı altında dps yapabilen bir takım gerekiyor. Mid elinizde değilse bile sürekli rahatsız etmek zorundasınız çünkü mid siegelar inner gate etrafına etkin şekilde saldırabilir. Gücünüzü böldüğünüzde gate üzerinde zorlanmanız olası.
    Seçme oyuncularla oluşturulan pre raidler muvaffak olabilir -gerçi o takım her konumda etkin savaşabilir- ama random partilerin altından kolay kolay kalkamayacağı bir yöntem. Bu yüzden tercih edilmez ki yukarıdakiler random partiler için olası taktikler olduğu için yer vermedim.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.