Şimdi Ara

[ÇÖZÜLDÜ] Wİ-Fİ Sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
472
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • merhabalar . ttnet kullanıcısıyım ben bundan 2 gün önce internetim gitti müşteri hizmetlerini aradım ordaki beyfendi sağolsun yardımcı oldu modemi yeniden kurduk sorun düzeldi fakat ertesi geldiğimde gene internete giremiyorum erşim sınırlı olarak gözüküyor gene müşteri hizmetlerini aradım . Bu seferde bi kadın çıktı zaten kısık konuşuyodu . bişey yapmadı kapattım . sonra tekrar aradım arıza kaydı aldılar ( geri dönmediler ) Okuldan gelince eve tekrardan kurdum modemi düzeldi . ama Ehternet kablosu ile girerken sorun olmuyor ama kablosuz bağlanmaya çalışırken internetim gene sınırlı gözüküyor . Modem markam Linksys WAG120N . Yardımlarınızı bekliyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alpha1777 -- 14 Ocak 2014; 19:59:48 >







  • "sınırlı bağlantı" sorunu kablosuz bağlantılarda genelde kanal sinyal çakışmaları ve kablosuz güvenlik ayarlarında birkaç değişiklik yapmanız gerektiğinin habercisidir. Kablosuz ayarlara gelin burada WPA ise WPA2 yapın WPA2 ise WPA yapın kişisel olanı seçeceksiniz sonrasında en az 8 karakter olacak bir şifre belirleyin hatta SSID yani kablosuz ağ isminizi de mümkünse değiştirin. Kanal numarası yani Channel sekmesine gelin burada kanal numaranız eğer değişiklik yapmadıysanız firma tarafından üretim aşaması esnasında Auto olarak seçili gelir kanal numaranızın Auto modda seçili olması modeminizin sadece 1, 6 ve 11 kanallarını kullanacağı anlamına gelir eğer bulunduğunuz ortamda kablosuz cihaz sayısı fazla ise ve sizin gibi kanal numarasında değişiklik yapmayan kullanıcılar var ise zamanla bu kanallar dolmaya başlar (burada 3 kanaldan bahsediyoruz toplam 13 kanal var kullandığı radyo frekansı teknolojisi 2.4 GHz bu bilgiyi de vermek istedim) kanal üzerindeki trafik giderek artar ve kanal bir süre sonra bağlanmak istenen cihazları taşıyamaz olur ve bağlantı kurulmasını engelleyebilir "sınırlı bağlantı" sorunuyla karşılaşmanızın sebebi bu olabilir kanal numaranızı 1, 6 ve 11 dışında bir kanala ayarlayın hatta bulunduğunuz ortamda hangi kanal numarası sizin için uygundur öğrenmek için "Wirelessmon" isimli programı kullanabilirsiniz bir bilgisayar yardımıyla programı açın ve reload cardsa tıklayın burada yeşil renkli olan kanallar müsait ve rahat olan kanallardır bunları seçebilirsiniz bu kanallarda sorun yaşamazsınız üstelik android versiyonları da mevcut (google playe wifi finder ya da wifi channel yazarak ulaşabilirsiniz) Bu çözüm yollarını deneyin eğer kablosuz özellikte bir sorun yok ise probleminiz çözülecektir.




  • Teşekkürler sorun çözüldü :)
  • Rica ederim çözüldüğüne sevindim hocam. Konu başlığına "ÇÖZÜLDÜ" diye ekleme yapar mısınız rica etsem ?
  • Tabiki de :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadir.uluag

    "sınırlı bağlantı" sorunu kablosuz bağlantılarda genelde kanal sinyal çakışmaları ve kablosuz güvenlik ayarlarında birkaç değişiklik yapmanız gerektiğinin habercisidir. Kablosuz ayarlara gelin burada WPA ise WPA2 yapın WPA2 ise WPA yapın kişisel olanı seçeceksiniz sonrasında en az 8 karakter olacak bir şifre belirleyin hatta SSID yani kablosuz ağ isminizi de mümkünse değiştirin. Kanal numarası yani Channel sekmesine gelin burada kanal numaranız eğer değişiklik yapmadıysanız firma tarafından üretim aşaması esnasında Auto olarak seçili gelir kanal numaranızın Auto modda seçili olması modeminizin sadece 1, 6 ve 11 kanallarını kullanacağı anlamına gelir eğer bulunduğunuz ortamda kablosuz cihaz sayısı fazla ise ve sizin gibi kanal numarasında değişiklik yapmayan kullanıcılar var ise zamanla bu kanallar dolmaya başlar (burada 3 kanaldan bahsediyoruz toplam 13 kanal var kullandığı radyo frekansı teknolojisi 2.4 GHz bu bilgiyi de vermek istedim) kanal üzerindeki trafik giderek artar ve kanal bir süre sonra bağlanmak istenen cihazları taşıyamaz olur ve bağlantı kurulmasını engelleyebilir "sınırlı bağlantı" sorunuyla karşılaşmanızın sebebi bu olabilir kanal numaranızı 1, 6 ve 11 dışında bir kanala ayarlayın hatta bulunduğunuz ortamda hangi kanal numarası sizin için uygundur öğrenmek için "Wirelessmon" isimli programı kullanabilirsiniz bir bilgisayar yardımıyla programı açın ve reload cardsa tıklayın burada yeşil renkli olan kanallar müsait ve rahat olan kanallardır bunları seçebilirsiniz bu kanallarda sorun yaşamazsınız üstelik android versiyonları da mevcut (google playe wifi finder ya da wifi channel yazarak ulaşabilirsiniz) Bu çözüm yollarını deneyin eğer kablosuz özellikte bir sorun yok ise probleminiz çözülecektir.

    yani hocam bir apartmanda 10 modem var diyelim yada karsimizda tum modemler 11 nolu kanali kullandiginda sinyaller karistigindan dolayi mi olur bu problem

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: igetsky


    quote:

    Orijinalden alıntı: kadir.uluag

    "sınırlı bağlantı" sorunu kablosuz bağlantılarda genelde kanal sinyal çakışmaları ve kablosuz güvenlik ayarlarında birkaç değişiklik yapmanız gerektiğinin habercisidir. Kablosuz ayarlara gelin burada WPA ise WPA2 yapın WPA2 ise WPA yapın kişisel olanı seçeceksiniz sonrasında en az 8 karakter olacak bir şifre belirleyin hatta SSID yani kablosuz ağ isminizi de mümkünse değiştirin. Kanal numarası yani Channel sekmesine gelin burada kanal numaranız eğer değişiklik yapmadıysanız firma tarafından üretim aşaması esnasında Auto olarak seçili gelir kanal numaranızın Auto modda seçili olması modeminizin sadece 1, 6 ve 11 kanallarını kullanacağı anlamına gelir eğer bulunduğunuz ortamda kablosuz cihaz sayısı fazla ise ve sizin gibi kanal numarasında değişiklik yapmayan kullanıcılar var ise zamanla bu kanallar dolmaya başlar (burada 3 kanaldan bahsediyoruz toplam 13 kanal var kullandığı radyo frekansı teknolojisi 2.4 GHz bu bilgiyi de vermek istedim) kanal üzerindeki trafik giderek artar ve kanal bir süre sonra bağlanmak istenen cihazları taşıyamaz olur ve bağlantı kurulmasını engelleyebilir "sınırlı bağlantı" sorunuyla karşılaşmanızın sebebi bu olabilir kanal numaranızı 1, 6 ve 11 dışında bir kanala ayarlayın hatta bulunduğunuz ortamda hangi kanal numarası sizin için uygundur öğrenmek için "Wirelessmon" isimli programı kullanabilirsiniz bir bilgisayar yardımıyla programı açın ve reload cardsa tıklayın burada yeşil renkli olan kanallar müsait ve rahat olan kanallardır bunları seçebilirsiniz bu kanallarda sorun yaşamazsınız üstelik android versiyonları da mevcut (google playe wifi finder ya da wifi channel yazarak ulaşabilirsiniz) Bu çözüm yollarını deneyin eğer kablosuz özellikte bir sorun yok ise probleminiz çözülecektir.

    yani hocam bir apartmanda 10 modem var diyelim yada karsimizda tum modemler 11 nolu kanali kullandiginda sinyaller karistigindan dolayi mi olur bu problem

    Yalnızca 11 nolu kanalda sabit kalmaz sürekli 1, 6 ve 11 arasında gidip gelmeye başlar (siz bunu farketmezsiniz) şöyleki 1 dolu ise 6, 6 dolu ise 11 hepsi dolduğunda ve modem bu 3 kanalı aşırı trafikten dolayı kullanamayacak duruma geldiği zaman bağlanan cihazları teker teker atmaya ve bağlamamaya başlar. Siz bunu "sınırlı bağlantı" ya da "IP adresi alınıyor" (telefonda) görebilirsiniz ya da hiç bağlanamayabilir. Bu durumda tek çözüm kanal numarasını değiştirmektir. Size uygun olan kanalı belirleyip modeminizi o kanalda çalışacak şekilde yapılandırırsanız kablosuz olarak kopma yaşamazsınız. Buna ek olarak kablosuz güvenlik şifreleme türünüzü;
    WPA2 ise WPA/WPA ise WPA2 yaparak (kişisel) Encryption bölümünde ise AES'i seçerek ayrıca kablosuz şifrenizi yineleyerek çözebilirsiniz.
    Ayrıca........
    802.11n denen bir olay var onu da anlatayım kablosuz iletişim de aldığınız sinyalin kalitesini etkileyen bir konu ise 802.11n desteğidir bu o kadar önemli ki diyelim
    kablosuz ayarlarında sadece 802.11n'e ayarlı bir modeminiz varsa ve 802.11n desteklemeyen bir cihazınız (bilgisayar, telefon, tablet, tv - aygıt teknik özelliklerine bakarak öğrenebilirsiniz) var ise kablosuz olarak modeminize bağlanır (sorunlu bir bağlantı) ya da hiçbir şekilde bağlantı kurulmayabilir bu sorunu çözmek için modem ayarlarında Mode denilen bölüme gelerek burada b,g,n mixed yani karışık mod'a ayarlayarak 802.11 desteklemeyen cihazlarınızla da sorunsuz bir şekilde, bir başka deyişle geriye dönük sıkıntısız bir kablosuz iletişim sağlayabilirsiniz.
    Eğer tüm cihazlarınız "N" (802.11n) destekli ise modemi sadece n (only n) moduna alarak kablosuz performasınızı artırabilirsiniz siz bunu gözle görülür bir şekilde hissedemeyebilirsiniz fakat eğer söz konusu cihazlar anten yönünden gelişmiş bir cihaz ise bunu hız olarak hissedebilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kadir.uluag -- 14 Ocak 2014; 20:41:01 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Bluetooth ve wifi çakışması
    8 yıl önce açıldı
    Wifi sorunu?
    2 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadir.uluag

    quote:

    Orijinalden alıntı: igetsky


    quote:

    Orijinalden alıntı: kadir.uluag

    "sınırlı bağlantı" sorunu kablosuz bağlantılarda genelde kanal sinyal çakışmaları ve kablosuz güvenlik ayarlarında birkaç değişiklik yapmanız gerektiğinin habercisidir. Kablosuz ayarlara gelin burada WPA ise WPA2 yapın WPA2 ise WPA yapın kişisel olanı seçeceksiniz sonrasında en az 8 karakter olacak bir şifre belirleyin hatta SSID yani kablosuz ağ isminizi de mümkünse değiştirin. Kanal numarası yani Channel sekmesine gelin burada kanal numaranız eğer değişiklik yapmadıysanız firma tarafından üretim aşaması esnasında Auto olarak seçili gelir kanal numaranızın Auto modda seçili olması modeminizin sadece 1, 6 ve 11 kanallarını kullanacağı anlamına gelir eğer bulunduğunuz ortamda kablosuz cihaz sayısı fazla ise ve sizin gibi kanal numarasında değişiklik yapmayan kullanıcılar var ise zamanla bu kanallar dolmaya başlar (burada 3 kanaldan bahsediyoruz toplam 13 kanal var kullandığı radyo frekansı teknolojisi 2.4 GHz bu bilgiyi de vermek istedim) kanal üzerindeki trafik giderek artar ve kanal bir süre sonra bağlanmak istenen cihazları taşıyamaz olur ve bağlantı kurulmasını engelleyebilir "sınırlı bağlantı" sorunuyla karşılaşmanızın sebebi bu olabilir kanal numaranızı 1, 6 ve 11 dışında bir kanala ayarlayın hatta bulunduğunuz ortamda hangi kanal numarası sizin için uygundur öğrenmek için "Wirelessmon" isimli programı kullanabilirsiniz bir bilgisayar yardımıyla programı açın ve reload cardsa tıklayın burada yeşil renkli olan kanallar müsait ve rahat olan kanallardır bunları seçebilirsiniz bu kanallarda sorun yaşamazsınız üstelik android versiyonları da mevcut (google playe wifi finder ya da wifi channel yazarak ulaşabilirsiniz) Bu çözüm yollarını deneyin eğer kablosuz özellikte bir sorun yok ise probleminiz çözülecektir.

    yani hocam bir apartmanda 10 modem var diyelim yada karsimizda tum modemler 11 nolu kanali kullandiginda sinyaller karistigindan dolayi mi olur bu problem

    Yalnızca 11 nolu kanalda sabit kalmaz sürekli 1, 6 ve 11 arasında gidip gelmeye başlar (siz bunu farketmezsiniz) şöyleki 1 dolu ise 6, 6 dolu ise 11 hepsi dolduğunda ve modem bu 3 kanalı aşırı trafikten dolayı kullanamayacak duruma geldiği zaman bağlanan cihazları teker teker atmaya ve bağlamamaya başlar. Siz bunu "sınırlı bağlantı" ya da "IP adresi alınıyor" (telefonda) görebilirsiniz ya da hiç bağlanamayabilir. Bu durumda tek çözüm kanal numarasını değiştirmektir. Size uygun olan kanalı belirleyip modeminizi o kanalda çalışacak şekilde yapılandırırsanız kablosuz olarak kopma yaşamazsınız. Buna ek olarak kablosuz güvenlik şifreleme türünüzü;
    WPA2 ise WPA/WPA ise WPA2 yaparak (kişisel) Encryption bölümünde ise AES'i seçerek ayrıca kablosuz şifrenizi yineleyerek çözebilirsiniz.
    Ayrıca........
    802.11n denen bir olay var onu da anlatayım kablosuz iletişim de aldığınız sinyalin kalitesini etkileyen bir konu ise 802.11n desteğidir bu o kadar önemli ki diyelim
    kablosuz ayarlarında sadece 802.11n'e ayarlı bir modeminiz varsa ve 802.11n desteklemeyen bir cihazınız (bilgisayar, telefon, tablet, tv - aygıt teknik özelliklerine bakarak öğrenebilirsiniz) var ise kablosuz olarak modeminize bağlanır (sorunlu bir bağlantı) ya da hiçbir şekilde bağlantı kurulmayabilir bu sorunu çözmek için modem ayarlarında Mode denilen bölüme gelerek burada b,g,n mixed yani karışık mod'a ayarlayarak 802.11 desteklemeyen cihazlarınızla da sorunsuz bir şekilde, bir başka deyişle geriye dönük sıkıntısız bir kablosuz iletişim sağlayabilirsiniz.
    Eğer tüm cihazlarınız "N" (802.11n) destekli ise modemi sadece n (only n) moduna alarak kablosuz performasınızı artırabilirsiniz siz bunu gözle görülür bir şekilde hissedemeyebilirsiniz fakat eğer söz konusu cihazlar anten yönünden gelişmiş bir cihaz ise bunu hız olarak hissedebilirsiniz.

    tesekkurler hocam birde su tkip ve aes farki nedir?




  • TKIP (Temporal Key Integrity Protocol) Geçici anahtar bütünlük protokolü
    AES (Advanced Encryption Standard) Gelişmiş şifreleme standartı


    Bugün kullanılan kablosuz cihazların hemen hemen tamamı WPA ve WPA2 standardını desteklemektedirler. Özellike WPA2de kullanılan Gelişmiş Şifreleme Standardı (AES) metodunun ABDnin devlet birimleri tarafından gizli ve çok gizli bilgilerinin şifrelenmesinde kullanılabilecek kadar güvenli olduğu Amerikan Ulusal Güvenlik Ajansı (NSA) tarafından 2006 yılında açıklanmıştır. Bu açıklama ile birlikte tarihte ilk defa ABD devleti tarafından çok gizli bilgileri şifrelemekte kullanılan bir metodun halk tarafından da kullanılması mümkün olmuştur. AES şifrelemeyi desteklemeyen daha eski kablosuz cihazlar için AES yerine WEP şifreleme metodunu kullanan WPA metodunun kullanılması önerilir. WPAde AES şifrelemesi kullanılmamasına rağmen Temporal Key Integrity Protocol (TKIP) denen bir protokol sayesinde WPA2 kadar olmasa da oldukça güvenli bir kablosuz ağ sağlanmaktadır. Bu protokol kablosuz ağ üzerindeki WEP şifresinin düzenli olarak değiştirilerek yayınlanmasını sağlamaktadır. Şifrenin düzenli olarak değiştirilerek yayınlanması, uzman hackerların dahi paketleri dışarıdan dinleme yoluyla şifreyi çözmesini imkansız hale getirmektedir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadir.uluag

    TKIP (Temporal Key Integrity Protocol) Geçici anahtar bütünlük protokolü
    AES (Advanced Encryption Standard) Gelişmiş şifreleme standartı


    Bugün kullanılan kablosuz cihazların hemen hemen tamamı WPA ve WPA2 standardını desteklemektedirler. Özellike WPA2de kullanılan Gelişmiş Şifreleme Standardı (AES) metodunun ABDnin devlet birimleri tarafından gizli ve çok gizli bilgilerinin şifrelenmesinde kullanılabilecek kadar güvenli olduğu Amerikan Ulusal Güvenlik Ajansı (NSA) tarafından 2006 yılında açıklanmıştır. Bu açıklama ile birlikte tarihte ilk defa ABD devleti tarafından çok gizli bilgileri şifrelemekte kullanılan bir metodun halk tarafından da kullanılması mümkün olmuştur. AES şifrelemeyi desteklemeyen daha eski kablosuz cihazlar için AES yerine WEP şifreleme metodunu kullanan WPA metodunun kullanılması önerilir. WPAde AES şifrelemesi kullanılmamasına rağmen Temporal Key Integrity Protocol (TKIP) denen bir protokol sayesinde WPA2 kadar olmasa da oldukça güvenli bir kablosuz ağ sağlanmaktadır. Bu protokol kablosuz ağ üzerindeki WEP şifresinin düzenli olarak değiştirilerek yayınlanmasını sağlamaktadır. Şifrenin düzenli olarak değiştirilerek yayınlanması, uzman hackerların dahi paketleri dışarıdan dinleme yoluyla şifreyi çözmesini imkansız hale getirmektedir.

    hocam peki bu aes i nsa cok guvenli demis ama sanal makine kurarak linux ile wpa2 bile hacklenebiliyor?




  • bilgim yok hocam bu konuya göz atmanızı öneririm: WPA mı, WPA2 mi, WPA+WPA2 mi daha güvenli
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.