|
Çözülemeyen motor suyu kaçağı (2. sayfa)
-
-
biraz araştırdım da, kaliteli iş yapmıyor gibi gözüküyor. kendi sağlığını hiçe saymasını geçtim(paslı, ömrü bitmiş antifirizli suyla el yıkamak..), her aracın kendi şartnamelerini karşılayan antifiriz vardır, hiç dikkat etmeden rengine göre ilk başta kırmızı koyalım dedi daha sonra yanındaki elemanına tamam o da olur diye koydu yeşil antifirizi, saf su bile koymadı ki o konuya hiç girmiyorum memlekette usta kalmaz.. ayrıca o kadar paslı sisteme bam diye antifiriz koymak ne bileyim...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi facepunchS -- 2 Haziran 2021; 0:35:11 >
-
hocam istanbula ikamet eden 3-4 tanıdığa tavsiye etmiştim memnun kalmıştı hepsi. aracın başında beklemişlerdi ama bu videoyu izlememiştim ben de soğuk bakardım böyle bir durumda bilemiyorum. yine de usta değiştirmenizde fayda var bana araç kalacak diyen ustadan hep işkillenmişimdir. örnek olarak benim araç çok sesli çalışıyordu hep araç kalacak dediler en son gösterdiğim kişi 15-20 dk baktı egzoz contası eskimiş değiştirdi sorun çözüldü ki sizin problem çok daha spesifik.
umarım sıkıntı çözülür, çözülürse lütfen haberdar edin bilgilenmiş oluruz. -
Reis bir arkadaş da böyle baya uğraştıydı sonra bir ustaya denk geldi. Sadece radyatör kapağını değişti. Ve kurtuldu. Çözüm bazen çok basit oluyor. Siz de bu şekilde çözerseniz burdan bildirirsiniz. -
su asfalta dökülmese, sadece eksilme olsa belki kapak işlevini yerine getirmiyordur su da buharlaşıp kaçıyordur diyeceğim ama problem biraz daha değişik gibi.. sorunu çözünce yazarım buraya.
-
Asfalta su dökülüyorsa hocam, motorun arka bölümünde su tapalari oluyor aklıma gelmedi şuan adı.minik minik bloğun arkasında olur.eski aracımda başıma gelmisti.onlar eskimiş delinmiş çatlamış olabilir.ayrica devirdaimi yeni degistirmisler.montaj düzgün olmamıs olabilir.muhtemelen antifirizde yenilendi.sogutma borularından, kelepçeler den salmış olabilir, tapalar vs biyer kendisini antifirizi gorunce.arac kaç km de acaba. En kotu senaryo silindir kapak contası:(
Blok tapasiyla ilgili bir konu bırakıyorum aşağıya inceleyin lütfen
https://forum.donanimhaber.com/tempra-blok-tapasi-su-kaciriyor-ss-li--120953292
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LaViTz -- 2 Haziran 2021; 1:16:21 >
-
Araç 357bin kilometrede :) şimdilik araştırmaya devam ediyorum, gelişmelerden haberdar ederim.
-
Aklıma şimdi geldi. Motor suyu eksiltmesi ve kalorifer peteğinin değiştiğini söylediniz. Araca bindiğinizde bakın bi hem şoför tarafına hemde yolcu tarafına paspaslarda ıslaklık varmı ?quote:
Orijinalden alıntı: facepunchSAraç 357bin kilometrede :) şimdilik araştırmaya devam ediyorum, gelişmelerden haberdar ederim.
Paspaslarıda alın kenara taban halısında elinizi iyice gezdirin, ayaklarımızı dayadığımız yerlere dokunun özellikle ıslaklık varmı bakın. Kalorifer peteğinde bi çatlak kaçak vs varsa ordada motor suyu dolaşıyor ve içeriye su veriyorsa oda eksiltir
Yere damlattığından eminseniz dediğimi es geçin. Ama yinede kontrol etmekte fayda var -
Şuan bende de tarif ettiğiniz soruna çok benzer bir sorun var. Kafasına göre bir eksiltiyor bir eksiltmiyor.
Benimkinde ise şöyle oldu bir ay askere gidince araba yattı. Ve döndüğümde tam radyatörün hizasında yerdeki kaldırım taşında iz vardı antifriz izi. Ve kaputu açıp baktığımda radyatör giriş hortumunun oradan bir yerden kaçak olduğunu gördüm çünkü izler vardı.
Fakat halen emin değilim çünkü daha baktırmadım.
Bence borulara yoğunlaşın ve giriş çıkış noktalarına. Genleşmeye bağlı olarak bir kaçırıyor bir kaçırmıyorlar sanki -
Hocam şimdi aklıma geldi. Radyatörün üst kısmında kaçak varsa eğer arada bir kaçırma yapabilir. Ve maalesef onu görmen biraz zor. Hele tampon tarafında darbe var ise. Ben bu lanet radyatör yüzünden motor yaptırdım aklında olsun. -
Tarif ettiğiniz yerlere de baktılar, gram nem yok.
-
quote:
Orijinalden alıntı: sissil
Hocam şimdi aklıma geldi. Radyatörün üst kısmında kaçak varsa eğer arada bir kaçırma yapabilir. Ve maalesef onu görmen biraz zor. Hele tampon tarafında darbe var ise. Ben bu lanet radyatör yüzünden motor yaptırdım aklında olsun.Tamamdır hocam, onlara da baktılar ama ben kendim takibe alıyorum şimdi.
-
Tam bunu yazacaktım, siz yazmışsınız.
Çürümüş lpg regülatör su boruları yüzünden eksilen suyu sürekli çeşme ile tamamlamış eski sahibi, o da her yeri çürütmüş. boruları yaptık ettik araba hala su kaçırıyor. En son ustam her şeyi denedi inceledi etti. Kompresörlü havayı bir verdik radyatör kapağından ince bir ses, kaliteli kapak taktık sorun çözülmüştü. 1sene sonra da radyatör patladı onu da değiştirdik sorun kalmamıştı. Eski sahipleri hep kasap gibi baktığından oluyor bunlar...
Radyatörde ince bir çatlak delik varsa da bulunmuyor olabilir sorun...
-
Arkadaşlar sanırım sorunu çözdük, birinin tavsiyesi üzerine maslak oto sanayi de makine mühendisi mezunu bir usta varmış oraya gösterdim aracı, renaultcu Bi usta ile birlikte bakıp 2 dakikada gördüler kaçağı. Hangi parçanın arızalı olduğunu söylediler, bilgisayardan blueprintine kadar gösterdiler. Sorunlu parça motorun ortasında alt kısımda ufak su borularının takıldığı ara bir parça, adı "spor" imiş. Üzerindeki contalar zamanla sertleşip çatlamış, oradan da ara ara sızdırma yapıyormuş. Şimdilik aracı hala izlemeye devam ediyorum, 1 hafta içinde sorunu tekrarlamazsa bu iş tamamlanmıştır.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X