Şimdi Ara

Crash Bandicoot: Timetwister | Beta Yayında (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
66
Cevap
3
Favori
2.062
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Oyun yapmayı kendi çapında öğrenmeye çalışan ve bilişim sektörünün gücüne inanan biri olarak ara ara şu konuya giriyorum ve gururlanıyorum. Gerçekten gurur verici bir proje. Tekrar tekrar elinize sağlık. İnşallah gönlünüzce neticelenir ve daha iyileri de gelir.
  • Teşekkür ederim hepinize Elimden geldiğince ülkemizin adını duyurmaya çalışıyorum oyun haber sitelerinde bir yazı yazılacaksa proje hakkında.

    http://www.hardcoregamer.com/2016/01/03/crash-bandicoot-unreal-4-fan-project-is-coming-along-nicely/185482/
    http://www.ign.com/articles/2016/01/04/crash-bandicoot-meets-unreal-engine-4-in-unofficial-game
    http://senzapixels.com/2016/03/26/fatti-in-casa-crash-bandicoot-3-remake/

    Daha onlarca yabancı sitede haberi yapılmıştı, birkaçı bunlar. Buna karşılık Türkiye'den yalnızca IGN Türkiye'deki bir yazar aracılığı ile benimle iletişime geçilerek oyunun haberi yapıldı. Geri kalanlar sen sağ ben selamet şekildeler. Onlar destek çıkmayacakta şu yapılan işe kim çıkacak anlamıyorum.

    Crash 1,2 ve 3'ün remaster versiyonlarının duyurulmasıyla ilgi kaybederiz diye düşünüyorduk; fakat tam aksine 2000 kadar yeni subscriber kazandık Youtube kanalında ve gerçekten çoğunlukla pozitif yorumlar alıyoruz.

    Bu arada proje üzerinde artık tek başıma çalışmıyorum; Rusya'dan bu proje aracılığı ile tanıştığım biri oyunun bütün 3d modelleme ve kaplama işini üstlendi. Brezilya'dan tanıştığım birisi ise oyunun müzikleriyle uğraşıyor. Yine kendim irtibata geçtiğim Crash Bandicoot fanı bir 3d animatör de animasyonlarla uğraşıyor. Oyunun sonu Copyright sıkıntıları sebebiyle pek iyi gözükmese de(Gerçi yayınlarsak bedava olacak) benim için fazlasıyla deneyim dolu bir proje oluyor. Bu arada her türlü gönüllü ekip arkadaşına kapımız açık, katkınız olabileceğini düşünüyorsanız bir özel mesaj kadar uzağınızdayım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Anisotropic -- 28 Haziran 2016; 21:54:03 >




  • Elinize sağlık çok güzel duruyor. Türkiye oyun sektörü açısından da olumlu bir gelişme.

    Bu arada geçen gün haberlerde gördüm Kosgeb 100.000 TL'ye kadar hibe veriyordu, mobil oyunlara uygulamalara vsvs.

    Kaldı ki bilgisayar mühendisliği öğrencisiymişsiniz, Kosgeb'ten hibe alma şansınız yüksek bence.

    Yalnız telif hakkı sıkıntısı olmuyor mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: darcula

    Elinize sağlık çok güzel duruyor. Türkiye oyun sektörü açısından da olumlu bir gelişme.

    Bu arada geçen gün haberlerde gördüm Kosgeb 100.000 TL'ye kadar hibe veriyordu, mobil oyunlara uygulamalara vsvs.

    Kaldı ki bilgisayar mühendisliği öğrencisiymişsiniz, Kosgeb'ten hibe alma şansınız yüksek bence.

    Yalnız telif hakkı sıkıntısı olmuyor mu?

    Kullanılan modeller/müzikler açısından bir sıkıntı yok, hepsi kendimize ait(Crash modeli hariç, ileriki zamanda onu da kendimiz yapacağız). Tek sıkıntı Crash Bandicoot isminin fikir hakları, bu konuda yapabileceğimiz bir şey yok malesef. İsim haklarının sahibinin insiyatifine kalmış durumda geri kalan kısım. Ama 6 ay geçti neredeyse başlayalı, sanırım bir sıkıntı çıkmayacaktır. Zaten Activision ile ne yapılabilir bu projeyle diye iletişime geçmeyi planlıyoruz, hayırlısı bakalım :)

    Kosgeb konusunu biliyorum, ama böyle bir şeye tamamen kendime ait bir oyunla katılmak istiyorum

    Yorumunuz için teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Silentscream12

    quote:

    Orijinalden alıntı: darcula

    Elinize sağlık çok güzel duruyor. Türkiye oyun sektörü açısından da olumlu bir gelişme.

    Bu arada geçen gün haberlerde gördüm Kosgeb 100.000 TL'ye kadar hibe veriyordu, mobil oyunlara uygulamalara vsvs.

    Kaldı ki bilgisayar mühendisliği öğrencisiymişsiniz, Kosgeb'ten hibe alma şansınız yüksek bence.

    Yalnız telif hakkı sıkıntısı olmuyor mu?

    Kullanılan modeller/müzikler açısından bir sıkıntı yok, hepsi kendimize ait(Crash modeli hariç, ileriki zamanda onu da kendimiz yapacağız). Tek sıkıntı Crash Bandicoot isminin fikir hakları, bu konuda yapabileceğimiz bir şey yok malesef. İsim haklarının sahibinin insiyatifine kalmış durumda geri kalan kısım. Ama 6 ay geçti neredeyse başlayalı, sanırım bir sıkıntı çıkmayacaktır. Zaten Activision ile ne yapılabilir bu projeyle diye iletişime geçmeyi planlıyoruz, hayırlısı bakalım :)

    Kosgeb konusunu biliyorum, ama böyle bir şeye tamamen kendime ait bir oyunla katılmak istiyorum

    Yorumunuz için teşekkürler.

    Rica ederim. Ayrıca isim hakkı konusu da biraz araştırılarak çözülebilir bir ihtimalle.

    Şöyle ki, Android Media Player demek telif hakkına giriyor Google Play'de, çünkü Android'in kendisine ait bir Media Player'mış izlenimi yarattığı için.
    Ama eğer ismini Media Player for Android yaparsanız sıkıntı çıkmıyor, çünkü Android için başkası tarafından yazılmış program anlamı taşıyor.

    Yani isim geçse bile telif yememe şansınız var, ama ayrıntılı olarak araştırmak lazım tabiki. Yukarıdaki şekilde yapınca firmanın da yapacağı birşey kalmıyor bildiğim kadarıyla, çünkü Google Play izin veriyor böyle birşeye, herhalde yasaldır diye düşünüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: darcula

    quote:

    Orijinalden alıntı: Silentscream12

    quote:

    Orijinalden alıntı: darcula

    Elinize sağlık çok güzel duruyor. Türkiye oyun sektörü açısından da olumlu bir gelişme.

    Bu arada geçen gün haberlerde gördüm Kosgeb 100.000 TL'ye kadar hibe veriyordu, mobil oyunlara uygulamalara vsvs.

    Kaldı ki bilgisayar mühendisliği öğrencisiymişsiniz, Kosgeb'ten hibe alma şansınız yüksek bence.

    Yalnız telif hakkı sıkıntısı olmuyor mu?

    Kullanılan modeller/müzikler açısından bir sıkıntı yok, hepsi kendimize ait(Crash modeli hariç, ileriki zamanda onu da kendimiz yapacağız). Tek sıkıntı Crash Bandicoot isminin fikir hakları, bu konuda yapabileceğimiz bir şey yok malesef. İsim haklarının sahibinin insiyatifine kalmış durumda geri kalan kısım. Ama 6 ay geçti neredeyse başlayalı, sanırım bir sıkıntı çıkmayacaktır. Zaten Activision ile ne yapılabilir bu projeyle diye iletişime geçmeyi planlıyoruz, hayırlısı bakalım :)

    Kosgeb konusunu biliyorum, ama böyle bir şeye tamamen kendime ait bir oyunla katılmak istiyorum

    Yorumunuz için teşekkürler.

    Rica ederim. Ayrıca isim hakkı konusu da biraz araştırılarak çözülebilir bir ihtimalle.

    Şöyle ki, Android Media Player demek telif hakkına giriyor Google Play'de, çünkü Android'in kendisine ait bir Media Player'mış izlenimi yarattığı için.
    Ama eğer ismini Media Player for Android yaparsanız sıkıntı çıkmıyor, çünkü Android için başkası tarafından yazılmış program anlamı taşıyor.

    Yani isim geçse bile telif yememe şansınız var, ama ayrıntılı olarak araştırmak lazım tabiki. Yukarıdaki şekilde yapınca firmanın da yapacağı birşey kalmıyor bildiğim kadarıyla, çünkü Google Play izin veriyor böyle birşeye, herhalde yasaldır diye düşünüyorum.

    Oyunun adından Crash Bandicoot'u çıkarmak güzel bir öneri telif hakkı açısından, bunu diğerleriyle de bir görüşeyim. Tekrar teşekkürler




  • Müzikleri niye değiştirdiniz ki?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Custard Pie

    Müzikleri niye değiştirdiniz ki?

    Ana sebebi copyright'a girme riski. Eğer yaptığımız iş malum şirketin(Activision) hoşuna gitmezse göstereceği ilk durdurma sebebi bu olurdu.

    Yalnız dinlediğiniz müzikler orjinalindeki notaların birebir rip'lenip daha yüksek kaliteli enstrümanlarla çalınmış hali.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Crash efsane oyunlardandır, yaptığınız "remaster" da geliştirmeye açık ve gayet güzel olmuş. Game enginelerle pek uğraşmadım ama şimdi görünce ilgi çekti doğrusu. Hangi programları kullanıyorsun, yazılım tarafında c++ la mı geliştirme yaptınız, biraz bilgi verir misin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soruuken

    Crash efsane oyunlardandır, yaptığınız "remaster" da geliştirmeye açık ve gayet güzel olmuş. Game enginelerle pek uğraşmadım ama şimdi görünce ilgi çekti doğrusu. Hangi programları kullanıyorsun, yazılım tarafında c++ la mı geliştirme yaptınız, biraz bilgi verir misin

    Hocam projeye başladığımda motoru daha yeni yeni öğreniyordum, o yüzden blueprintlerle başladım işe. Projeye dair her istediğimi yapabilecek düzeye geldiğimde blueprint sayısı oldukça artmıştı, bu şekilde devam etme kararı aldım. Tek başıma çalıştığım için Unreal Engine tarafında, çokça zaman kazandırıyor blueprintler. Visual Studio'yu hiç işin içine sokmamak en iyisi takım halinde çalışılmıyorsa kodlamada.

    Projede ekip tarafından kullanılan uygulamalar şöyle:

    Unreal Engine, 3ds max(Animasyon), Substance Painter & Designer(Kaplamalar), SketchUp(Level Prototipleme), Maya(Modelleme).

    Oyunu yayınlayacağımız için altyapıya yönelik C++ ile kod yazmaya başlayacağım yakın zamanda.


    Bu da bahsettiğim oyun geliştirmeye ilk başladığım zamanlardan kalma bir video, cidden vay anasını diyorum bugün geldiğimiz noktayı görünce




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Anisotropic -- 3 Temmuz 2016; 23:35:24 >




  • Yani genelde 3d modelleme - design ağırlıklı bir iş. Yazdığın programları inceleyeceğim özellikle unreal engine ücretsiz olması ilgimi çekti :D.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soruuken

    Yani genelde 3d modelleme - design ağırlıklı bir iş. Yazdığın programları inceleyeceğim özellikle unreal engine ücretsiz olması ilgimi çekti :D.

    Hangi kısmında çalıştığınıza bağlı projenin. Ben Unreal Engine üzerinde level dizaynı ve kodlama kısmını hallediyorum. Prototipleme dışında modelleme ile pek alakam yok yani

    Tek başınıza çalışacak olursanız hazır modeller / sesler / kaplamalar ile de güzel şeyler çıkarabilirsiniz ortaya. Modelleme bilmek şart değil bence




  • Yok hocam,adam gibi birşey yapılacaksa adam gibi modeller lazım

    Oyunun linki ne zaman atıyorsun bana

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Silentscream12

    quote:

    Orijinalden alıntı: soruuken

    Yani genelde 3d modelleme - design ağırlıklı bir iş. Yazdığın programları inceleyeceğim özellikle unreal engine ücretsiz olması ilgimi çekti :D.

    Hangi kısmında çalıştığınıza bağlı projenin. Ben Unreal Engine üzerinde level dizaynı ve kodlama kısmını hallediyorum. Prototipleme dışında modelleme ile pek alakam yok yani

    Tek başınıza çalışacak olursanız hazır modeller / sesler / kaplamalar ile de güzel şeyler çıkarabilirsiniz ortaya. Modelleme bilmek şart değil bence

    Hocam çok güzel gözüküyor oyununuz, ama benim anlamadığım şimdi Crash oyununun gerçek sahibi gelse bu oyun bana ait sen bu isimle kullanamazsın vsvs. dese telif açısından sıkıntı çıkmaz mı? Bunu merak ettim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Keithass

    quote:

    Orijinalden alıntı: Silentscream12

    quote:

    Orijinalden alıntı: soruuken

    Yani genelde 3d modelleme - design ağırlıklı bir iş. Yazdığın programları inceleyeceğim özellikle unreal engine ücretsiz olması ilgimi çekti :D.

    Hangi kısmında çalıştığınıza bağlı projenin. Ben Unreal Engine üzerinde level dizaynı ve kodlama kısmını hallediyorum. Prototipleme dışında modelleme ile pek alakam yok yani

    Tek başınıza çalışacak olursanız hazır modeller / sesler / kaplamalar ile de güzel şeyler çıkarabilirsiniz ortaya. Modelleme bilmek şart değil bence

    Hocam çok güzel gözüküyor oyununuz, ama benim anlamadığım şimdi Crash oyununun gerçek sahibi gelse bu oyun bana ait sen bu isimle kullanamazsın vsvs. dese telif açısından sıkıntı çıkmaz mı? Bunu merak ettim.

    Oyundan bir kar amacı gütmediğimiz için isim sahibi telif ile uğraşmaz diye düşünüyorum. Piyasada başka bir Crash fan oyunu daha var Crystal's Wrath adında, yaklaşık 4 yıldır falan üzerinde çalışıyorlar. Ufak bir sohbet ettim yapımcılarıyla, telif açısından 4 sene boyunca hiçbir ikaz almadıklarını söylediler. Yani sıkıntı olmaz gibi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Silentscream12

    quote:

    Orijinalden alıntı: Keithass

    quote:

    Orijinalden alıntı: Silentscream12

    quote:

    Orijinalden alıntı: soruuken

    Yani genelde 3d modelleme - design ağırlıklı bir iş. Yazdığın programları inceleyeceğim özellikle unreal engine ücretsiz olması ilgimi çekti :D.

    Hangi kısmında çalıştığınıza bağlı projenin. Ben Unreal Engine üzerinde level dizaynı ve kodlama kısmını hallediyorum. Prototipleme dışında modelleme ile pek alakam yok yani

    Tek başınıza çalışacak olursanız hazır modeller / sesler / kaplamalar ile de güzel şeyler çıkarabilirsiniz ortaya. Modelleme bilmek şart değil bence

    Hocam çok güzel gözüküyor oyununuz, ama benim anlamadığım şimdi Crash oyununun gerçek sahibi gelse bu oyun bana ait sen bu isimle kullanamazsın vsvs. dese telif açısından sıkıntı çıkmaz mı? Bunu merak ettim.

    Oyundan bir kar amacı gütmediğimiz için isim sahibi telif ile uğraşmaz diye düşünüyorum. Piyasada başka bir Crash fan oyunu daha var Crystal's Wrath adında, yaklaşık 4 yıldır falan üzerinde çalışıyorlar. Ufak bir sohbet ettim yapımcılarıyla, telif açısından 4 sene boyunca hiçbir ikaz almadıklarını söylediler. Yani sıkıntı olmaz gibi

    Anladım hocam ozaman kolay gelsin :)




  • Geçenlerde klon oyun yapan birine laf ediyordun, şimdi Crash'e çökmenin yollarını arıyorsun?
  • Aynı şey mi bu?

    Cidden bu ikisini bir mi tuttun?

    Ülkece sonumuz hayır değil.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ClimbDown

    Aynı şey mi bu?

    Cidden bu ikisini bir mi tuttun?

    Ülkece sonumuz hayır değil.

    Valla arkadaş son günlerde telif işinden nasıl sıyrılırımın yollarını düşünmeye başladığına göre ben iki durum arasında bir fark göremiyorum. Evet ilk başlarda hobi ve kendini geliştirme amaçlıydı ona lafım yok zaten. O kadar da uğraşmış hani ortada büyük bir emek var, güzel de yapmış. Bu projenin karakter ve senaryo değişikliğine gidilerek özgünleştirilmesi lazımdı diye düşünüyorum. Bunun yerine telif yememenin yolları konuşulmaya başlayınca insan huylanıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-960471B1F -- 5 Temmuz 2016; 3:08:22 >
  • Ben telif yemeyi beklemiyorum, bizzat Activision ve Sony ile iletişime geçeceğim projem hakkında ne yapabiliriz bu çalışmayla diye. Metal Gear Solid'i yeniden Unreal engine ile yapan bir arkadaş vardı(Google'dan ne kadar harika göründüğüne bakabilirsin), son konuştuğumuzda iş teklifi aldığını söyledi Konami'den.

    Sen gelmişsin kıytırık mobil oyunla bunu karşılaştırıyorsun, allah akıl fikir versin. Her şeyi geçtim o videoda dinlediğin muzikler bile baştan bestelendi, modeller maya ile baştan modellenip karakterler 3ds max'te animate edildi. Sen yine gelmişsin oyunun apk'sından resim dosyalarını çekip, kendi oyununa koyup ben yaptım hem de yerli diye tanıtan adamın işiyle karşılaştırıyorsun.

    Youtube kanalımda binlerce yorum var, Crash'e çökmek sözünü ilk defa duydum ayrıca.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Anisotropic -- 5 Temmuz 2016; 14:08:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.