Şimdi Ara

Cruise controlde yokuş aşağı hız artar mı? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
78
Cevap
2
Favori
14.803
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Renault megane hız artıyor
  • nissan micra hız artıyor..
  • Vw tiguan hızı sabit tutuyor yokuş aşşağı giderken
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ex-Diesel

    Daha evvel MB kısımda yazmıştım, Fren yapma özelliği normal Cruise Control da W211 2005 modelden sonra geldi, öncekilerde bu özelik yoktu, bi yere kadar otom. vites düşürüyordu 2005 sonrası fren yapma özeliği var.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    Hız sabitleyiciler aracın fren mekanizmasına bağlı değildir,fren yapamazlar,zaten bu tür sistemlerin ister yokuş aşşağı olsun ister yokuş yukarı olsun eğimde,şehir içinde veya hızın dış etkenlere bağlı olarak sürekli değiştirilmesinin gerektiği yerlerde kullanılması güvenlik riski oluşturur ve tavsiye edilmez.Özellikle otomatik vites araçlarda yokuş yukarı çok hırçınlaşabiliyor bu sistemler.

    yokuş aşağı hız kesebilen CC sistemleri mevcuttur. sallamayalım.

    Madem sen "sallamıyorsun" koy buraya bakalım hangi aracın hız sabitleme sistemi fren yapıyormuş bizde görelim,öğrenmiş oluruz

    bir önceki kasa S serisi distronic-plus ile başladı, şu an birçok araçta mevcut, Türkiye'ye getirilmemiş 2003 model lagunalarda bile vardı radarlı hız sabitleme sistemleri; ve bu sistemler gerektiğinde frene müdahale etmektedir. Hatta son nesil sistemlerde gerekirse acil fren bile yapmaktadır.

    Bugün satılan Mercedes S serisinde de speedtronic,distronic vs isimleriyle radarlı değişken hız sistemleri var,bu tür sistemler öndeki aracın hızına göre hız arttırıp azaltan sistemler,öndeki engele göre acil frenleme sistemleri de var Volvo S60'ta olduğu gibi.Bunları zaten biliyoruz.Ama olay o değil,yokuş aşşağı gelince hızlanmasını kendi kendine fren yaparak engelleyen bir hız sabitleyici sistemi var mı?

    koruyor, bizzat denedim s320 ile.




  • Hız sınırlayıcı özellikli hız sabitleyiciler vardır. Fransız araçlarından bildiklerim 407, 508, Yeni kasa Megane, Yeni kasa C4 ve Kango'da da var bu özellik. Diğer markalarda da vardır. 207'de ve Civic'te yoktu bu özellik, alıp başlarını gidiyorlardı yokuş aşağı. Hız sınırlayıcı özellik için illaha adaptif olması gerekmiyor hız sabitleyicinin. Araçta hız sınırlayıcı özellik varsa aktif hale getirdiğinizde belirlediğiniz hızı aşmıyor. 120'ye sabitlediniz, 122'de sınırladınız, 122'yi geçmiyor yokuş aşağı bile olsa.

    http://www.peugeot.com.tr/hiz-sinirlayici-sabit-hiz-kontrolu-ve-asiri-hiz-uyarisi/

    http://www.c4.citroen.com/tr_CY#/in-detail/control/cruise-control

    http://www.renaultfanclub.com/kangoo-teknik/19940-kangoo-hiz-sabitleme-ve-hiz-sinirlama-hakkinda.html




  • quote:

    Orijinalden alıntı: macemre

    Hız sınırlayıcı özellikli hız sabitleyiciler vardır. Fransız araçlarından bildiklerim 407, 508, Yeni kasa Megane, Yeni kasa C4 ve Kango'da da var bu özellik. Diğer markalarda da vardır. 207'de ve Civic'te yoktu bu özellik, alıp başlarını gidiyorlardı yokuş aşağı. Hız sınırlayıcı özellik için illaha adaptif olması gerekmiyor hız sabitleyicinin. Araçta hız sınırlayıcı özellik varsa aktif hale getirdiğinizde belirlediğiniz hızı aşmıyor. 120'ye sabitlediniz, 122'de sınırladınız, 122'yi geçmiyor yokuş aşağı bile olsa.

    http://www.peugeot.com.tr/hiz-sinirlayici-sabit-hiz-kontrolu-ve-asiri-hiz-uyarisi/

    http://www.c4.citroen.com/tr_CY#/in-detail/control/cruise-control

    http://www.renaultfanclub.com/kangoo-teknik/19940-kangoo-hiz-sabitleme-ve-hiz-sinirlama-hakkinda.html

    Arkadaşım merhaba,

    Hız sınırlayıcı burada bahsedilen hız sabitleyicilerden çok ama çok farklı bir olay.


    Öncelikle hız sınırlayıcı devredeyken araç hız sabitlemedeki gibi ayarlanan bir süratte kendi kendine gitmiyor.


    Ayağınızla gaza basmak durumundasınız.


    Belirlediğiniz (yani sınırladığınız) hıza gelince gaza basmaya devam etseniz bile araç hızlanmıyor ve devir göstergesinden de takip edebileceğiniz üzere motor gaz yemiyor.


    Gazı köklerseniz sistem devre dışı kalıyor.


    Yani bu öncelikle ayağına hakim olamayanlar için düşünülmüş (ya da belirli güzergahlarda belirli hızın aşılmaması gereken durumlar için diyelim biz ona) bir sistem.


    Hız sabitlemenin yerine tutacak bir sistem değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 13 Ocak 2012; 1:24:48 >




  • Hız sınırlayıcı yoksa yokuş aşağı başını alıp gidiyor.
  • şimdiye kadar kullandığım cc li araçların hepsinde ( mondeo, roomster, focus ve son olarak g.scenic ) yokuş yukarı sabitlenen hızı gaz vererek koruyor..ancak yokuş aşağı durumda bir yere kadar yani belli bir eğime ve mesafeye kadar hızı koruyabiliyor sonra yavaş yavaş hız artmaya başlıyor...dediğim gibi eğime bağlı ve yokuşun uzunluğuna...gaz keserek korumaya çalışıyor ama fazla direnemyor...hele birde manuel vitesli ise ve vites devir düşük olsun diye buyukse fazla tutamıyor...
  • Gelismis versiyonlarda olabilir.
    Ama eski araclarda ve gunumuzdeki B,C ve bir cok D sinifindaki basit CC sistemi frene bagli degil.
    Bu durumda yokus asagi gelince gaz vermeyi birakiyor. Fakat yokus gaz verilmedigind ebile araci hizlandiracak kadar dik ise arac hizlaniyor.
    Otomatik de olsa duz de olsa bu sekilde. Vites kuculteyim falan demiyor CC.

    Dedigim gibi daha gelismisleri de vardir mutlaka ama cogunluk bu sekilde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: subserooo

    Her araba yapıyor mu bilmiyorum ama abimde 2000 model clk vardı o yokuş aşşağı motor freni yapıyordu, yokuş yukarı da hızlanmayı kendi otomatik yapıyordu.

    2000 model CLK da cok cok ozel siparis olmadikca distronic olacagini sanmiyorum. Cunku hic gormedim. Eger ki distronic yoksa cc da ayarlanan hizin ustune yokus asagi cikilir. Motor freni falan yok

    distronic sistemi direkt olarak aracin fren pedalina etki eder. Radar sisteminiz acik ve yolda tam gaz ilerliyorken, bir de baktiniz yan seritten bir yaya nerdeyse yola gececek. Tam o sirada daha ayaginiz frene basacakken, fren pedalini bulamazsiniz. Cunku pedal kendi basar. Robotik bir sistemi mevcuttur.

    Ayni sey cc acikken de mevcuttur. Hiz asimina izin vermez.




  • Mercedes E200 CGI yokuş aşağı hızı sabit tutmak için fren yapıyor. Bizzat şahit oldum.
  • 2003 a6
    2003 accord
    2010 mazda 3
    yokus asagi hizlaniyor.
    Ama 5 serisi bmw nin tanitim videosunda cc ayarlari arasinda toleransin dahi ayarlandigini gormustum. Luks araclarin yenisinde var demek ki yokus asagi frenleme.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: nrglife

    İmzamdaki aracım (Otomatik Vites) yokuş yukarı veya aşağı duruma göre vites küçülterek müdahele ediyor. Ayarlanan hızdan 2-3 km/s ancak sapma oluyor. Yetmediği durumlarda 2 vites birden (peşpeşe) düşürebiliyor.



    (Başka markalarda da vardır şüphesiz) Hondalardaki otomatik vitesin eğim algılama özelliği sayesinde ya da yüzünden benim Jazz'ın yokuş aşağı giderken bazen birkaç vites birden küçültmesinden hiç hoşlanmıyordum.


    Ama hız sabitlemede en azından hızı koruyacak kadar yapıyordur herhalde.


    Bir de hazır denkgetirmişken 1.8 tam otomatiklerin 5. viteste 2000 devirde ve 3000 devirde kaç yaptığını merak ediyorum.


    Bir de 5. viteste 100'le giderken kaç devir çevirdiğini de merak ediyorum.


    Rica etsem senin ve yolun boş ve uygun olduğu bir an bu 3 değere bakıp paylaşabilir misin?


    Çok teşekkürler şimdiden.

    Haluk abi,
    Araç 2000 devirde tam olarak 94 km/s ile, 2500 devirde tam olarak 120 km/s ile gidiyor.
    Uzun yolda çok gerekmedikçe 120'nin üzerine çıkmadığım için 5.vites 3000 deviri hatırlamıyorum ama müsait bir zamanda bakarım.

    Sevgi ve saygılarımla..




  • dostum cc sadece hızı sabitler frenlemez, yani çok normal...
  • bmw lerde ekstra ücret karşılığı olarak adaptif cruise alabiliyuorsunuz. örneğin önünüzdeki araç yavaşladğında sensörler durumu algılayıp takip mesafesini olması gereken sürate düşürüyor , tekrar ara açıldığında hızlanıyor.
  • Aracımda MSR (Motor Fren Torku Düzenleyici) var. Dolayısıyla hızı korumak için kendi kendine fren yapıyor. Aştığını hiç görmedim.
    Tabi bu CC'den bağımsız bir sistem
  • Benimki de geçiyor dik yokuşlarda. Hız sabtleyici sadece gazı kontrol ediyor. Siz gazı kesip inerken ne kadar hızlanıyorsa o kadar hızlanıyor.
  • 2008 c4 aracim var.yokus yukari ayarlanan hizda gidiyor.yokus asagida 1 km saptiriyor.mesela 110 a ayarladiysam hiz gostergesi 111 sabitleyicidecki hiz 110
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ottoman_solider

    quote:

    Orijinalden alıntı: subserooo

    Her araba yapıyor mu bilmiyorum ama abimde 2000 model clk vardı o yokuş aşşağı motor freni yapıyordu, yokuş yukarı da hızlanmayı kendi otomatik yapıyordu.

    2000 model CLK da cok cok ozel siparis olmadikca distronic olacagini sanmiyorum. Cunku hic gormedim. Eger ki distronic yoksa cc da ayarlanan hizin ustune yokus asagi cikilir. Motor freni falan yok

    distronic sistemi direkt olarak aracin fren pedalina etki eder. Radar sisteminiz acik ve yolda tam gaz ilerliyorken, bir de baktiniz yan seritten bir yaya nerdeyse yola gececek. Tam o sirada daha ayaginiz frene basacakken, fren pedalini bulamazsiniz. Cunku pedal kendi basar. Robotik bir sistemi mevcuttur.

    Ayni sey cc acikken de mevcuttur. Hiz asimina izin vermez.



    Valla hocam distronic var miydi bilmiyorum ama yokus assagi motor freni yapiyordu hissedilebiliyordu yani.. normal fren yapmiyordu ama motor freni vardi yoku assagi hizlanmayi yokus cok dik olmadigi surece tolere edebiliyordu.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.