Şimdi Ara

Cruze 2.0 Dizel Sahipleri (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
311
Cevap
6
Favori
75.311
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • aybasan kullanıcısına yanıt
    direksiyon kutusu orjinali 6000 dediler ona da şaşırdım. Yan sanayi internette 800 e bile var. Neyse tamir yeterli olacakmış zaten direksiyon konusunda. Debimetre konusunda ise, parça değişti. Bugün Temde zorladım 200 ü code 84 yapmadı. bi süre daha bakmak lazım. debimetre fiyatı 500 civarı orjinali.
  • Taki77 T kullanıcısına yanıt
    Siz 500 tl verip orijinalinimi taktırdınız yoksa tamir vs başka bir yollamı çözdünüz.?..işçilik ne kadar ödediniz.?..Eğer bu arızayı kesecek bir işlemse 500 tl verilir sorun değil.İnşallah kalıcı bir çözüm olur bu.
    ...Birde denerken rahat uzun bir yolda şöyle 60-70 ile giderken aniden gaza abanıp kökleyip hızlanmayı denermisiniz ara ara.En çok bu durumda yapıyor sanki.Yavaş yavaş gaza basıp hızlanınca 200 e falan arıza vermeden çıkıyor çoğu zaman.
  • İlanlara bakıyorum düşük km araç bulmak imkansız gibi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aybasan kullanıcısına yanıt
    Akışmetre orjinaliyle değiştikten sonra birçok kez yüklenmeme rağmen hiçbir sorun çıkarmadı, aracımdan ayrı bir zevk almaya başladım bilginize.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Taki77 T kullanıcısına yanıt
    Bilgilendirme için sağol.Ara ara tecrübelerini gözlemlerini paylaşırsan seviniriz.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • aybasan kullanıcısına yanıt
    Kod 84 aynen sendeki arıza şeklinde bende de devam ediyor. Malesef çözüldü sandık ama çözülmedi. Bu soruna çöZüm bulan arkadaşlar var ise geri bildirimlerini bekliyoruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Taki77 T kullanıcısına yanıt
    Hadi yaa.Demek problem akışmetrede değilmiş.Aynı motoru kullanan sanırım insignia ve captiva vardı sanırım acaba onlardada bu sorun varmı bi araştırmak lazım eğer onlarda yok bizde varsa farklı olan parçalardan birisi suçlu demektir seçenek azalır böylece..Yada yazılım kaynaklımı acaba?
  • aybasan kullanıcısına yanıt
    Hatayı veren akışmetre ancak kaynağı birden fazla sebebe bağlı olabilir.

    Hep karıştırılan bir detaya gelirsek; bizim araçlardaki motor ile insigniadaki 2.0 dizel 160hp motor, her ne kadar benzer güçlere sahip olsalar da tamamen ayrı motorlar.
    (Motor hacmi, Silindir çapı ve sıkıştırma oranlarına kadar herşeyiyle farklı)

    Captivalarda ise 2012 yılından itibaren üretilen ikinci nesil(163hp) ile birebir aynı. bu motor italyan VM MOTORI firması ve GM ortaklığı ile geliştirilmiş.
  • Brainwasher kullanıcısına yanıt
    Motor konusunda haklısın, aynen akışmetre konusunda da şu hataları veriyor 101,103 ama sorunun kaynağı tespiti zor çünkü hiçbir yerde sorun görünmüyor. Bir yerden hava dengesizliği yaşıyor çözemiyoruz. Bugün de yüklendim yaptı, kenara çektim, kapat aç yaptım, tekrar yüklendim 200 tık yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • muhamnet kullanıcısına yanıt
    Merhaba siz code 84 hatasını çözebildiniz mi ? Son durumu paylaşır mısınız?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Natsukaw.S kullanıcısına yanıt
    Siz de code 84 sorunu ile ilgili gelişme nedir, bilgi paylaşır mısınız?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben bosch depimetreyi kargo ile 125 tl ye aldım. araçtan çıkan parça da aynı bosch'du, birebir aynı parça, code 84 p0101 hatası veriyor bende de. araçta chip takıp zorlayınca hata veriyor, 4000bin devir üstü yokuş yukarı fazla zorlarsam ya da manuele alıp zorlarsam hata veriyordu, debimetreyi değiştirdim tekrar chip zorlayınca yaptı, ancak chipsiz stock halde henüz yapmadı, bundan önce turbo basınç ventili yapar dediler 280e onu değiştirdim, turboya hava gelen kısımdaki hortum parçası çevresi yağlanıyordu ve motor kapağına kadar yağ buharıyla her yere yayılıyordu, o sızdıran parçayı değiştirdim oradan sızıntı kalktı ve yağlanma yok, turbo hala yağ kusuyor olabilir ama dışarı yayılan bi yağlanma, sızıntı yok. debimetreyi aldığım site ise megaparca.com adlı site 123 tl fiyatı var şu an.bosch marka. ben debimetreyi daha önce temizlettim işe yaramadı, özel serviste 550tl ye değiştirdiler yine yapınca söktürüp eskisini taktım, geçenlerde bu kadar uygun fiyatlı görünce de alıp değiştirttim ne olur ne olmaz temiz parça olsun en azından diye. sorun çok sık olmamakla birlikte tekrar yapacak gibi geliyor. bir de yağ değişimi yaptırdım obd2 cihazıyla/telefon uygulamasına bağlayıp araçverilerini takip ettiğim hp ve tork değerleri hiç görmediğim kadar yukarılara çıktı bu değişimden sonra 169 380nm leri yazdı anlık 0-100 hızlanma denemesi yaptığımda. liqui moly'nin emme manifolt temizleyici diye bir ürünü var onu deneyip temizlik yaptırtacağım. sonuçları yazarım.




  • 5 farklı servise ustaya gittim, ilk defa bugün biri turbo bozuk dedi, ya diyorum yetkili servisler bile turboda bişey bulamadı, yok diyor hortum da değil, turbo bozuk. Cinnet geciricez yani artık. Bugün yine bursa otobanında 190 a çıktık şak kod 84, hafif rampa 130 şak kod 84, hız sabitleyici 110 da şak bidaha. Yani yok mudur bunun çözümü bilen eden??



    Bana gelen cevaplar şunlar;

    1- emme manifoldu hava klapeleri bozuk manifold degişecek 4000

    2- akışmetre değişecek, değişti 1 hafta yapmadı sonra aynen devam

    3- akışmetre sağlam , hortumların birinde küçük kaçak var , kaçak büyüsün kendisi ortaya çıkar

    4- Turbo kaçırıyor, turbo bozuk,



    Ya ben bu arabayla 1 ay öncesinde ibre sonu görüyodum , kafayı yicez sonunda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bir ara bu araçları turbo değişim aksiyonu veya turbo hortum değişim aksiyonu için geri çağırması oluyordu bazı seriler için sanırım, muhtemelen oralarda bi sakatlık var.
  • erenu89 E kullanıcısına yanıt
    öncelikle paylaşımlar için çok teşekkürler. Emme manifoldu temizlik denemesini de merakla bekliyorum.

    quote:

    değişimden sonra 169 380nm leri yazdı anlık 0-100 hızlanma denemesi yaptığımda


    OBDden aldığınız bu değerler chipli değerler sanırım değil mi?
  • hayır chip yokken gördü oraları, chip varken deneylemedim çünkü ilk yüklenmemde code verdi. Bahsi geçen hp ve torku , ancak çok kısa süreliğine alt viteslerde gördü, üst viteslere çıktıkça azalıyor vites büyüdüğü için. Chip varken daha atik ancak Code 84 verdiği için söktüm, zaten kaput altında hazır duruyor hemen comon rail sensöründen söküp takıyordum, bugun chipsiz yine çok zorladım düşük hızlarda hep ani 70-130 arası hep dip gaz inip çıktım bir kez 8-9 kez denemeden sonra bir kez daha hata verdi, bunu da chip yokken yaptı. Tahminim ya turbo uzun süre yükü kaldırmıyor yetersiz hava girişinden, ya da motor, bi yerlere yetersiz hava girişi var ama nereye. Debimetre sadece yetersiz havayı algıladığı için o hatayı veriyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • erenu89 E kullanıcısına yanıt
    Brainwasher kullanıcısına yanıt
    Evet bence de aynı sorun var ama cok kılcal bir şey olduğu için net karar veremiyoruz. Hatta benim sorunum şanzıman yağ borularını değiştirdikten sonra başladı, bu nedenle şanzıman yağ borularının olduğu yerdeki hortumlardan şüpheleniyorum ama işte onların tek tek kontrolü için ön tarafı açmak gerekiyor komple, vakit lazım uğraş lazım. Ayrıca ben bugün aracımı ciddi yokuşlarda yine test ettim, aşırı zorladım, bilen bilir maltepeden orman yoluna kadar ki aradaki rampalarda bayagı zorladım, hiç hata vermedi. Hatayı bir bulsak belki de gülecez yani bu kadar basitmiş diyeceğiz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu haftasonu bu konu ile ilgili bir çalışmam olacak, intercooler aksamındaki (borular, klipsler vs.) kaçaklar kontrol edilecek ve elden geçecek.

    Uzun zamandır code 84 almamama rağmen, geçen gün alanında deneyimli egzozcu ustama uğradığımda, aracımda dpf iptali veya yazılım bulunmamasına rağmen aracımın egzozunun simsiyah kurumlu şekilde olması ustanın dikkatini çekti ve normal olmadığını söyledi.
    Sonrasında siyah duman durumunu vs kontrol ettiğinde intercooler hortumlarından sızdırma olabileceği sonucuna vardı. Bu senaryoda araç (temsili) 1 birim hava alması gerekirken 1,5 birim hava alır bu da aracın dengesini bozar ve yüklenmelerde siyah duman atar diye belirtti. Tabi hava akışındaki düzensizlik deyince benim ampüller yandı, iki konu bu bağlamda çakışmış oldu.

    Bakalım bakımlarım sonrası bir gelişme olursa yine bilgilendiririm. Tabi tam bir sonuç çıkarabilmem için sonrasında canavarı uzun süre 160-210 sıkıştırabileceğim bir şehirdışı seyahatim de gerekiyor.




  • Gelişmeleri bekliyoruz hadi hayırlısı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Brainwasher kullanıcısına yanıt
    Valla bende merakla bekliyorum donucu.
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.