Şimdi Ara

Cs Rate Ayarları (Gelişmiş Sistemde) (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
74
Cevap
4
Favori
75.587
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Diablo

    Magina cmdrate paket büyüklüğü değil, birim zamanda gönderilen paket sayısı diye biliyorum.
    Dikkat ettiysen net_graph'ta cmdrate/1 diye yazar , altında da updaterate/1 diye yazar.

    FPS oyunda çok önemli bir etkendir, fps ile cmdrate doğrudan alakalı, eğer fps'niz cmdrate değerinin altına inerse o cmdrate değerini teoride yakalayamazsınız.

    Ağ sistemlerinde Choke olmasının nedeni de, alıcının, gönderilen tüm verileri sorunsuz alamamasıdır.
    Routerlar hat kullanımı, sıra uzunluğu gibi bazı şeylerin ölçümünü yapar. Eğer ki bir yığılma sözkonusu olursa, router tüm bu ağdaki yığılmaya neden olan kaynaklara choke paket gönderir. Choke paket gönderilen kaynaklar gönderdikleri veri miktarını azaltarak karşılık verirler.
    Choke olayının aslı budur.

    Loss olmasının nedeni de, bir ağ sisteminde bir veya birden fazla veri paketinin hedefe ulaştırılamamasıdır.
    Bunun birçok nedeni var. Ağda oluşan bir sinyal kaybı, aşırı doldurulmuş ağ köprüleri , hasar görmüş paketlerin reddedilmesi, hatalı ağ donanımları ve yazılımlar.

    Normalde TCP sisteminde loss paketleri tekrar gönderip veri kaybını azaltan sistemler mevcut. Ancak Counter Strike UDP kullanır.
    UDP güvenilir olmayan bir aktarım protokolüdür. Ağ üzerinden paketi gönderir ama gidip gitmediğini takip etmez ve paketin yerine ulaşıp ulaşmayacağına onay veremez.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: DiabloXT

    Magina cmdrate paket büyüklüğü değil, birim zamanda gönderilen paket sayısı diye biliyorum.

    Dikkat ettiysen net_graph'ta cmdrate/1 diye yazar , altında da updaterate/1 diye yazar.

    FPS oyunda çok önemli bir etkendir, fps ile cmdrate doğrudan alakalı, eğer fps'niz cmdrate değerinin altına inerse o cmdrate değerini teoride yakalayamazsınız.

    Ağ sistemlerinde Choke olmasının nedeni de, alıcının, gönderilen tüm verileri sorunsuz alamamasıdır.
    Routerlar hat kullanımı, sıra uzunluğu gibi bazı şeylerin ölçümünü yapar. Eğer ki bir yığılma sözkonusu olursa, router tüm bu ağdaki yığılmaya neden olan kaynaklara choke paket gönderir. Choke paket gönderilen kaynaklar gönderdikleri veri miktarını azaltarak karşılık verirler.
    Choke olayının aslı budur.

    Loss olmasının nedeni de, bir ağ sisteminde bir veya birden fazla veri paketinin hedefe ulaştırılamamasıdır.
    Bunun birçok nedeni var. Ağda oluşan bir sinyal kaybı, aşırı doldurulmuş ağ köprüleri , hasar görmüş paketlerin reddedilmesi, hatalı ağ donanımları ve yazılımlar.

    Normalde TCP sisteminde loss paketleri tekrar gönderip veri kaybını azaltan sistemler mevcut. Ancak Counter Strike UDP kullanır.
    UDP güvenilir olmayan bir aktarım protokolüdür. Ağ üzerinden paketi gönderir ama gidip gitmediğini takip etmez ve paketin yerine ulaşıp ulaşmayacağına onay veremez.

    Paket büyüklüğü derken sayı olarak kastetmiştim.
    Abi zaten aynı şeylerden bahsediyoruz.UDP kullandığı için ex_interp değerinde bir değişiklik yapma gereği doğuyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asi_ruhx

    Magina kardeş yazdıklarını okudum güzel bilgiler teşekkür ederiz.Bir kaç sorum olacak dı sana ve foruma.
    Ben Cs 1.5 online oynuyorum.Net hızım 1 MB(1024) ADSL Sınırsız.
    Rate ayarlarım ; 25000 101 101 cl_rate 9999 cl_dlmax 800 cl_cmdbackup 2 cl_resend 6 cl_latency -20 (Pingim en fazla 35 40 olduğu için latency -20 yaptım)

    Bu ayarlarla çatışma esnasına choke hep 1 oluyor.Oynadıgım pc eski fps 30 40 lara düşüyor bundan kaynaklı olabilir mi?

    Birde dün cl_cmdbackup 51 cl_rate 20000 yaptım "out" kısmı 10. k/s kadar çıktıgını gördüm sasırdım.Normalde in ve out max. 6. k/s oluyor.

    Rate
    cl_rate
    cl_updaterate
    cl_cmdrate
    cl_cmdbackup
    cl_resend
    cl_dlmax
    cl_latency

    Bu komutları en iyi şekilde ayarlamak için yardımlarınızı bekliyorum.
    Bunlaın dışında rate ayar komutları var mı bilmiyorum.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: srcn1903

    Magina kardeş yazdıklarını okudum güzel bilgiler teşekkür ederiz.Bir kaç sorum olacak dı sana ve foruma.
    Ben Cs 1.5 online oynuyorum.Net hızım 1 MB(1024) ADSL Sınırsız.
    Rate ayarlarım ; 25000 101 101 cl_rate 9999 cl_dlmax 800 cl_cmdbackup 2 cl_resend 6 cl_latency -20 (Pingim en fazla 35 40 olduğu için latency -20 yaptım)

    Bu ayarlarla çatışma esnasına choke hep 1 oluyor.Oynadıgım pc eski fps 30 40 lara düşüyor bundan kaynaklı olabilir mi?

    Birde dün cl_cmdbackup 51 cl_rate 20000 yaptım "out" kısmı 10. k/s kadar çıktıgını gördüm sasırdım.Normalde in ve out max. 6. k/s oluyor.

    Rate
    cl_rate
    cl_updaterate
    cl_cmdrate
    cl_cmdbackup
    cl_resend
    cl_dlmax
    cl_latency

    Bu komutları en iyi şekilde ayarlamak için yardımlarınızı bekliyorum.
    Bunlaın dışında rate ayar komutları var mı bilmiyorum.


    cl_rate max. değer 9999'dur.Fazlası işlemez.Choke sebebi bağlantınla alakalı olabilir.
    CL_DLMAX değerini default değere çek[128]
    Diğer ayarlarında sorun yok ama Choke alıyorsan Update ve Cmdrate değerlerini azar azar düşür.
    LOSS ve CHOKE değeri 0 yapan en yüksek değer neyse orda bırak.

    edit:
    cl_rate 9999
    cl_updaterate 80
    cl_cmdrate 80
    rate 19500
    cl_cmdbackup 2
    cl_resend 6
    cl_dlmax 128

    bu değerlerle bi oyna.Yine choke alırsan az daha düşür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bilm-i yorum -- 4 Temmuz 2009; 12:05:27 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilm-i yorum

    quote:

    Orjinalden alıntı: srcn1903

    Magina kardeş yazdıklarını okudum güzel bilgiler teşekkür ederiz.Bir kaç sorum olacak dı sana ve foruma.
    Ben Cs 1.5 online oynuyorum.Net hızım 1 MB(1024) ADSL Sınırsız.
    Rate ayarlarım ; 25000 101 101 cl_rate 9999 cl_dlmax 800 cl_cmdbackup 2 cl_resend 6 cl_latency -20 (Pingim en fazla 35 40 olduğu için latency -20 yaptım)

    Bu ayarlarla çatışma esnasına choke hep 1 oluyor.Oynadıgım pc eski fps 30 40 lara düşüyor bundan kaynaklı olabilir mi?

    Birde dün cl_cmdbackup 51 cl_rate 20000 yaptım "out" kısmı 10. k/s kadar çıktıgını gördüm sasırdım.Normalde in ve out max. 6. k/s oluyor.

    Rate
    cl_rate
    cl_updaterate
    cl_cmdrate
    cl_cmdbackup
    cl_resend
    cl_dlmax
    cl_latency

    Bu komutları en iyi şekilde ayarlamak için yardımlarınızı bekliyorum.
    Bunlaın dışında rate ayar komutları var mı bilmiyorum.


    cl_rate max. değer 9999'dur.Fazlası işlemez.Choke sebebi bağlantınla alakalı olabilir.
    CL_DLMAX değerini default değere çek[128]
    Diğer ayarlarında sorun yok ama Choke alıyorsan Update ve Cmdrate değerlerini azar azar düşür.
    LOSS ve CHOKE değeri 0 yapan en yüksek değer neyse orda bırak.

    edit:
    cl_rate 9999
    cl_updaterate 80
    cl_cmdrate 80
    rate 19500
    cl_cmdbackup 2
    cl_resend 6
    cl_dlmax 128

    bu değerlerle bi oyna.Yine choke alırsan az daha düşür.

    Alıntıları Göster
    ex_interp değeri hesaplayıcıya eklendi. Biraz yeni ayarlar ile cs oynuyacağım bakalım ne gibi değişiklikler olucak. 8Mbps bağlantı için upload 1024 olarak ayarlandı. CS için olan alt ve üst limit değerleri ;
    20 < cl_updaterate < 101 ve
    10 < cl_cmdrate < 101 ve
    0.005 < ex_interp < 0.1 olarak kodlara eklendi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RemagX -- 4 Temmuz 2009; 17:08:07 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RemagX

    ex_interp değeri hesaplayıcıya eklendi. Biraz yeni ayarlar ile cs oynuyacağım bakalım ne gibi değişiklikler olucak. 8Mbps bağlantı için upload 1024 olarak ayarlandı. CS için olan alt ve üst limit değerleri ;
    20 < cl_updaterate < 101 ve
    10 < cl_cmdrate < 101 ve
    0.005 < ex_interp < 0.1 olarak kodlara eklendi.

    Alıntıları Göster
    Peki bu in-out meselesi nedir bende in ve out max. 6.k/s fakat, cl_cmdbackup 2 den fazla yapınca mesale 6 "out" kısmı 9.k/s kadar çıkıyor ? in ve out yüksek olması daha iyi değilmi.

    Söylediğin rateleri yaptım yine aynı çatışmada bazen ateş ederken bazende karşıdaki vurunca choke 1 oluyor aynı yani.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi asi_ruhx -- 6 Temmuz 2009; 12:31:04 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asi_ruhx

    Peki bu in-out meselesi nedir bende in ve out max. 6.k/s fakat, cl_cmdbackup 2 den fazla yapınca mesale 6 "out" kısmı 9.k/s kadar çıkıyor ? in ve out yüksek olması daha iyi değilmi.

    Söylediğin rateleri yaptım yine aynı çatışmada bazen ateş ederken bazende karşıdaki vurunca choke 1 oluyor aynı yani.

    Alıntıları Göster
    Peki başka serverlarda denediniz mi? Çünki bazı server sağlayıcıları (hostingler) 1 makinaya olması gerektiğinden daha fazla sunucu yerleştiriyor, bu da oyunda bağlantının yetmemesine neden oluyor. Antivirus yazılımıda kurmanız gerekebilir, Nod32 ve Avast a güvenmeyin. Kablosuz bağlanıyorsanız sinyal kalitesi ara sıra düşebilir. İnternetinizin başka kaynaklar tarafından paylaşılmadığından emin olun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RemagX

    Peki başka serverlarda denediniz mi? Çünki bazı server sağlayıcıları (hostingler) 1 makinaya olması gerektiğinden daha fazla sunucu yerleştiriyor, bu da oyunda bağlantının yetmemesine neden oluyor. Antivirus yazılımıda kurmanız gerekebilir, Nod32 ve Avast a güvenmeyin. Kablosuz bağlanıyorsanız sinyal kalitesi ara sıra düşebilir. İnternetinizin başka kaynaklar tarafından paylaşılmadığından emin olun.

    Alıntıları Göster
    Benim çok işime yaradı. Turkcellin edge internet bağlantısı için botları düzeltmeye uğraşırken dh serverda oynamaya başladım Tabi edge yüzünden oyun çok akıcı değil; ama idare ediyor. En azından botlara gerek kalmıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Captor.

    Benim çok işime yaradı. Turkcellin edge internet bağlantısı için botları düzeltmeye uğraşırken dh serverda oynamaya başladım Tabi edge yüzünden oyun çok akıcı değil; ama idare ediyor. En azından botlara gerek kalmıyor.

    Alıntıları Göster
    Saol Kardeş Rate cs için çok önemli bi şey yeni nesil gençlik :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ysfbanquet

    Saol Kardeş Rate cs için çok önemli bi şey yeni nesil gençlik :D

    Alıntıları Göster
    Güzel paylaşım da bu HızınıTestEt , download hızımı baya bi fazla gösterdi gibi geldi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kuu1x

    Güzel paylaşım da bu HızınıTestEt , download hızımı baya bi fazla gösterdi gibi geldi

    Alıntıları Göster
    Link düzeltildi, arayüz değiştirildi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RemagX

    Link düzeltildi, arayüz değiştirildi.

    Alıntıları Göster
    Hız testinizi yaparken interneti meşgul eden program vb. çalıştırmayın. Sonucu değiştirebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: älg

    Hız testinizi yaparken interneti meşgul eden program vb. çalıştırmayın. Sonucu değiştirebilir.

    Alıntıları Göster
    ee ben 10mbit kullanıyorum orda en fazla 8 var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hawaii

    ee ben 10mbit kullanıyorum orda en fazla 8 var

    Alıntıları Göster
    Doğru söylüyorsun, hemen 10 Mbps ekledim, upload olarak 1024 Kbps aldım, eğer yanlış ise lütfen beni bilgilendirin.

    Birde 8 Mbps den sonra 512 Kbps olanlar içinde bir seçenek ekledim. Bazı yerlerde hata buldum, onları da düzelttim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RemagX

    Doğru söylüyorsun, hemen 10 Mbps ekledim, upload olarak 1024 Kbps aldım, eğer yanlış ise lütfen beni bilgilendirin.

    Birde 8 Mbps den sonra 512 Kbps olanlar içinde bir seçenek ekledim. Bazı yerlerde hata buldum, onları da düzelttim.

    Alıntıları Göster
    Öncelikle güzel bir sistem olduğunu söylemek isterim

    Ama şu ex_interp bende sorun çıkarıyor. Normalde ben 0.1 olarak kullanıyorum ama sitede çıkan değeri yazınca oyuncularda sanki böyle bi donuk donuk ilerleme oluyor. Sitede verdigi deger 0.011 .

    Birde sanırım 8mbit hat için verilen upload hızı 800kb , sitede 1mbit olarak geçiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Amroth. -- 24 Aralık 2009; 0:41:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Amroth.

    Öncelikle güzel bir sistem olduğunu söylemek isterim

    Ama şu ex_interp bende sorun çıkarıyor. Normalde ben 0.1 olarak kullanıyorum ama sitede çıkan değeri yazınca oyuncularda sanki böyle bi donuk donuk ilerleme oluyor. Sitede verdigi deger 0.011 .

    Birde sanırım 8mbit hat için verilen upload hızı 800kb , sitede 1mbit olarak geçiyor.

    Alıntıları Göster
    Türkiyedeki internet altyapısının kalitesini ve sunucu performanslarını düşünecek olursak, ex_interp değerini her zaman 0.1 olarak tutsanız iyi olur, yoksa oyun akıcılığını kaybeder.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Diablo

    Türkiyedeki internet altyapısının kalitesini ve sunucu performanslarını düşünecek olursak, ex_interp değerini her zaman 0.1 olarak tutsanız iyi olur, yoksa oyun akıcılığını kaybeder.

    Alıntıları Göster
    Bu değerler internette okuduğum kaynaklara göre yapıldı, bir denersiniz, uygun olmaz ise biraz esnetir yada komple değiştirirsiniz.
    Şimdi bu değerleri okuduğum yerde DSL var, ADSL gibi eski bir teknoloji çok az yerde kaldı. Online oyunlardan tam verim alamıyor olmamızın sebebi;
    Upload hızımızın düşük olması.

    ex_interp değeri oyundaki verilerin ne kadarı ekrana doğru yansıtılıcak, 0.1 yaparsanız oyun akıcı olur evet, ama o görüntünün içinde gerçek bir oyuncu var mıdır, bu sizin pinginizle yani, serverlar aranızda olan bağlantı ile ilgili.

    Birkaç test yapmam gerek, özellikle duran bir oyuncuya ateş ettiğinizde merminin oyuncunun içinden geçip gitmesi, bu sorunu çözmek için ex_interp değerini düşürmemiz gerekli diye düşünüyorum. Test sonucuna göre düzenleme yaparım artık.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RemagX

    Bu değerler internette okuduğum kaynaklara göre yapıldı, bir denersiniz, uygun olmaz ise biraz esnetir yada komple değiştirirsiniz.
    Şimdi bu değerleri okuduğum yerde DSL var, ADSL gibi eski bir teknoloji çok az yerde kaldı. Online oyunlardan tam verim alamıyor olmamızın sebebi;
    Upload hızımızın düşük olması.

    ex_interp değeri oyundaki verilerin ne kadarı ekrana doğru yansıtılıcak, 0.1 yaparsanız oyun akıcı olur evet, ama o görüntünün içinde gerçek bir oyuncu var mıdır, bu sizin pinginizle yani, serverlar aranızda olan bağlantı ile ilgili.

    Birkaç test yapmam gerek, özellikle duran bir oyuncuya ateş ettiğinizde merminin oyuncunun içinden geçip gitmesi, bu sorunu çözmek için ex_interp değerini düşürmemiz gerekli diye düşünüyorum. Test sonucuna göre düzenleme yaparım artık.

    Alıntıları Göster
    ex_interp ne kadar düşükse o kadar iyi aslında, ama bağlantı veya server kötü olduğu zaman akıcılık gidiyor, oyun oynanılmaz bir hal alıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Diablo

    ex_interp ne kadar düşükse o kadar iyi aslında, ama bağlantı veya server kötü olduğu zaman akıcılık gidiyor, oyun oynanılmaz bir hal alıyor.

    Alıntıları Göster
    10 mbit dl
    6mbit up
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hawaii

    10 mbit dl
    6mbit up

    Alıntıları Göster
    Bir kaç ay 8Mbit kullandım ve çok çektim çözümler ürettim her saç baş yolana anlatıyorum sözü gelmişken burayada yazalım
    8Mbit kullananlar varsa m4a1 veya ak47 ile denemeler yapsınlar tek tek sıktıklarında ne kadar alakasız ch sınırlarının çok uzağında bir yere sektiğini görcekler. Gerçi bu merminin duvara gidişini bağlantının kötü olması yüzünden yinede tam hesaplayamıyorya neyse genelde hep dağa taşa gidiyor.
    Bide 5-6 mermi bassınlar 1 ve 2 merminin sektiğini görcekler diğerleri tam isabet gidiyor. Silah kullanışınızı böyle alıştırırsanız benim gibi saç baş yolmazsınız.
    Eğer aimi sağlıklı olarak kontrol edemiyorsanız daima kafaya değil dirsek hızasının biraz aşağısına tutup basın. en fazla 7-8 mermi atın zaten sonrasında silah dağılıyor.
    Çook görüyorum 8mbitim şu bu var çok kötü diyenleri onlarada anlattığım gibi sizede anlatmak istedim.
    Bana kalırsa bilmediğimiz daha çok şey var bu oyunu bu sorunlarla kabul etmek lazım
    Bu arada yiğidi öldür hakkını yeme sayfa güzel olmuş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FoxitcL

    Bir kaç ay 8Mbit kullandım ve çok çektim çözümler ürettim her saç baş yolana anlatıyorum sözü gelmişken burayada yazalım
    8Mbit kullananlar varsa m4a1 veya ak47 ile denemeler yapsınlar tek tek sıktıklarında ne kadar alakasız ch sınırlarının çok uzağında bir yere sektiğini görcekler. Gerçi bu merminin duvara gidişini bağlantının kötü olması yüzünden yinede tam hesaplayamıyorya neyse genelde hep dağa taşa gidiyor.
    Bide 5-6 mermi bassınlar 1 ve 2 merminin sektiğini görcekler diğerleri tam isabet gidiyor. Silah kullanışınızı böyle alıştırırsanız benim gibi saç baş yolmazsınız.
    Eğer aimi sağlıklı olarak kontrol edemiyorsanız daima kafaya değil dirsek hızasının biraz aşağısına tutup basın. en fazla 7-8 mermi atın zaten sonrasında silah dağılıyor.
    Çook görüyorum 8mbitim şu bu var çok kötü diyenleri onlarada anlattığım gibi sizede anlatmak istedim.
    Bana kalırsa bilmediğimiz daha çok şey var bu oyunu bu sorunlarla kabul etmek lazım
    Bu arada yiğidi öldür hakkını yeme sayfa güzel olmuş

    Alıntıları Göster
    Sonuç alanını biraz değiştirdim, birkaç hatayı düzelttim, artık direk konsola kopyalayıp, entera basıp ayarları kullanabileceğiz. Yeni formattaki sonuçları CFG dosyamıza da kaydedebiliriz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RemagX

    Sonuç alanını biraz değiştirdim, birkaç hatayı düzelttim, artık direk konsola kopyalayıp, entera basıp ayarları kullanabileceğiz. Yeni formattaki sonuçları CFG dosyamıza da kaydedebiliriz.

    Alıntıları Göster
    Ya eski ayarlarda ping vardı
    Burdaki ayarları yaptım şmdide ping düştü choke cıktı nasıl iş?
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.