Şimdi Ara

CVT'li araçta çok sık manuele alıp motor freni yapıyorum, zararı var mıdır? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
63
Cevap
0
Favori
5.609
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bizim cvt de motor freni için mod var (B) yokuş inerken veya çıkarken kullanın düz yolda kullanmayın diye kitapçıkta yazmış.

    Sizde manuel modu olduğu için düz yolda dahi büyük sorun yaşayacağınızı sanmıyorum. Ama Art arta düşmemeniz lazım. 6-5 biraz bekle 5-4 biraz bekle vs vs manuelde böyle yapıyordum. Çok seri atmak sorun olabilir.



    Yüksek devirde motor yıpranır ancak bu gaz verip güç istediğimiz zaman motor freni ayrı bir olay. Gaz kelebeğinden yakıt verilmediği için enjeksiyonlu motorlarda yanma olmaz. Yıpranmada olmaz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Fren balatası bu kadar ucuzken ne gerek var?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Balata dedigin sey kac paralik bi sarf malzeme.

    sanzimanla ve motorla illegal sekilde ugrasmak faztezi olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İnsanların cevabına atarlanacaksan neden soru soruyorsun anlamadım. Hoşuna gidiyorsa yapmaya devam et.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben tam otomatikte yapıyorum. gereksiz diyenlere aldırmayın. son derece mantıklı. balatalar uzun gider. olası bir sıkışıklıkta daha çabuk durursun. son anda sert duruş yapmayıp, hafif hafif yavaşladığından konforlu bir yolculuk yaparsın. zaten 4000 devire kadar araca zarar vermez. 100 kmde 2 ye çekerseniz olmaz tabi. tek tek indirin. yakıt tüketimi sıfır olacağından ortalamanız da düşer.
  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    Bu vakum etkisi negatif tork etkisi yapıyor bir nevi aslında. Şanzımanda bunu bulunduğu orana nispetinde tekerleğe iletiyor. Yanlış mıyım?

    Bu arada cevaplarınız için teşekür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • onkuba kullanıcısına yanıt
    Atarlanmalık durum yok. Fikir tartışıyoruz. Biri bir şey yazıyor ben bi şey diyorum orta yolu bulmaya çalışıyoruz. İlla birisi bir şey yazdı ve ona katılmıyorsam atarlanmak mı oluyor. Her şey açıkça ortada. İki kelimelik mesaj yazanlara tepkiliyim sadece.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zararı vardır, bunu yapmak yerine balata eskitmek daha mantıklıdır. Yani frene basmak daha iyi olacaktır. 👍🏻

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerotobil

    Bu vakum etkisi negatif tork etkisi yapıyor bir nevi aslında. Şanzımanda bunu bulunduğu orana nispetinde tekerleğe iletiyor. Yanlış mıyım?

    Bu arada cevaplarınız için teşekür ederim.
    Ani dipgaz yapmanın tam tersi olarak düşünebilirsiniz. Hızlanırken nasıl ki motordaki kinetik enerjiyi tekerleklere aktarıyorsa motor freni yaparkende tekerleklerdeki kinetik enerjiyi motora aktarıyor.

    Yavaş yavaş vites düşürmeniz herhangi bir sorun yaratmaz ancak arka arkaya sürekli vites düşürerek kompresyonu artırayım derseniz hem motorunuz hem de şanzımanınız ciddi bir ağırlığın altında kalır. Daha önce söylediğim gibi sürekli bu şekilde zorlanırsa dişli sisteminde vuruntulu geçiş meydana geliyor. Cvt'de ise kayış ve kasnak hasarı oluşma riski var ki bu kadar pahalı tamiratı olan bir sistemi bu kadar zorlamanın gereksiz olduğunu düşünüyorum.

    Yola çıkınca birde fren ile durmaya çalışıp anlık tüketime ve devir saatine bakın. Araba zaten otomatik olarak benzini kesip cüzzi miktarda motor freni yapıyor. Sizin ayrıca uğraşmanıza gerek bile yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Araç ne nissan değil di mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerotobil

    Yahu birader, neden gereksiz açıklar mısın?
    Araç benzinli olduğu için vites düşürme esnasında olan motor sesi hoşuma gidiyor. Sana gereksiz gelebilir ama genele yayman yanlış olmuş
    Kullandığım araç piyasa arabası değil yani şu kadar yakıyor şu kadar zamanda satarım planlarıyla almadım elhamdülillah. Ucuz bir araç ama sadece hoşuma giden bir araç olduğu için aldım. Balata masrafından bahsetmedim farkındaysan sadece minimum ölçüde fren kullanıyorum dedim. Belki böyle kullanarak sorun yaşayan vardır bir bilen vardır yazan olur diye konu açtım.
    Otomatik arabada manule alıp motor freni için vites düşürmek kadar anlamsız iş yok. Frene basarsın kendi vites düşürür durur. Bu işleri çok seven ve kafaya takan manuel araç alır.

    Gereksiz uğraş, senin yaptığın. Ne diyelim?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Panthér -- 28 Eylül 2019; 18:57:57 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hiçbir şey olmaz. Modern şanzımanlarda şanzımana zarar verecek hiçbir harekete izin verilmiyor zaten. Sürekli frene basmak şöför açısından çok can sıkıcı ve yorucu bir durum. Özellikle uzun süre yokuş inerken sürekli fren kullanırsanız frenleri şişme ihtimali yüksek. Özellikle benzinli, atmosferik arabası olup da motor freni kullanmayan sürücünün yaptığı gereksiz bence. Dizel ve turbolu araçlarda motor freni biraz daha zayıf oluyor ama onlarda bile gerekli bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Toyota Auris 2014 CVT araç sahibiyim.

    Ben de evden ana yola inerken bir rampa kullanmak zorundayım.

    Bu rampayı manuele alıp 3. vites ile iniyorum.

    Ayrıca bizim arabalarda eğim ölçer de var. Örneğin yan caddede benim indiğime benzer bir rampa var.

    Oradan inerken vitesi manuele atmamışsam, frene bastığımda şanzıman kendisi vites küçültüp motor freni yaptırıyor.

    Sonuç olarak illa ki bir miktar fazla yıpranma olasılığı taşıyordur. Ancak bu yıpranma Kaç yıl/kaç km.de bir arızaya yol açar onu bilemiyorum.
  • Panthér kullanıcısına yanıt
    Git tüm otomobil üreticilerine bildiri yayınla. Otomatik şanzımanlara manuel özelliği koymayın diye söyle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @kerotobil

    Hocam araç nedir ? Dediğiniz kullanımın aynısını bende yapıyorum. Araç Honda Jazz.

    Düz yol olsun, yokuş aşağı olsun eğer yol motor freni ile yavaşlamaya müsaitse motor freni ile yavaşlarım. Genelde de aracı 1500 devirde sabit kullanırım. Motor yüksek deviri sadece bu yavaşlama sırasında görür.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerotobil

    Git tüm otomobil üreticilerine bildiri yayınla. Otomatik şanzımanlara manuel özelliği koymayın diye söyle.
    Manuel modu motor freni yap diye koymamışlar, amacın yanlış!

    Ayrıca niye bozuluyorsun? Herkes seninle aynı fikirde olmak zorunda değil.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hoşuna gitse bile yanlış. Otomatiğin de bir karakteristiği var. Çalışma prensibi, kullanımı belli. Otomatik araçların hepsinde bu mod var ama fazla kullanılması iyi bir şey değil. Bu tarz özellikler fiyatı çok yüksek olan araçlarda daha kullanışlıdır, diye düşünüyorum.
  • Vega_dj kullanıcısına yanıt
    Yaris 2017. 6 aydır bizde aldığımdan beri böyle kullanıyorum. Dediğiniz gibi sabit 1500 devirde çok rahat gidebiliyor araç. 2500 devir üstüne bende motor freni yaparken çıkıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otobüs mü kullanıyorsunuz sürekli retarder çeker gibi vites küçültmeye ne gerek var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Birşey olmaz yeter ki CVT yağ degisimleri zamanında yapılmış olsun. (Alt Viteste surekli 6000dd görmediğini varsayıyorum)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.