Şimdi Ara

CVT'li araçta çok sık manuele alıp motor freni yapıyorum, zararı var mıdır? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
63
Cevap
0
Favori
5.609
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Panthér kullanıcısına yanıt
    Bir insan mavi rengi sevebilir gayet normaldir. Ama kisme çıkıp mavi rengi sevmek çok gereksiz diyemez. Dese bile nafile. Lakin maviyi sevmek insana yarar mı zarar mı tartışılabilir. Sizinki de öyle ortaya fikir koymadan gereksiz demişsiniz ve ısrarla sürdüyonuz. Ortaya fikir atmadan aynı fikirde olmamız da olmamamız da mümkün değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerotobil

    Bir insan mavi rengi sevebilir gayet normaldir. Ama kisme çıkıp mavi rengi sevmek çok gereksiz diyemez. Dese bile nafile. Lakin maviyi sevmek insana yarar mı zarar mı tartışılabilir. Sizinki de öyle ortaya fikir koymadan gereksiz demişsiniz ve ısrarla sürdüyonuz. Ortaya fikir atmadan aynı fikirde olmamız da olmamamız da mümkün değil.
    Otomatik arabayı sürekli manuele alıp motor freni yapma işi anlamsız, daha ne fikiri olacak?

    20 yıldır çeşitli otomatik araç kullanıyorum, bu yapılmaya çalışılan; gereksiz iş.

    Ne yapalım, memnun olun diye sizi mi destekleyelim?

    Benim yorumum size yanlış ise, görmezden gelin. Sorun yapmaya, anlamsız örneklemelere gerek yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Panthér -- 29 Eylül 2019; 0:9:30 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kayışı kopartırsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ilk sırada yazdığınız gerek yok forum kültür vs lafları son derece gereksiz,empati içermeyen yakışmayan ibareler olmuş

    bir konu açar ve olacaklara hazırlıklı olmalısınız.

    size destek veya eleştri gelebilir bunu kaldıramam diyorsanız konuyu hemen kaldırın.

    sırf sizi desteklemiyor veya aynı düşünmüyor diye taşlamayın,herkes sizinle aynı frekansta olmak zorunda değil görece..

    gelelim konuya..

    kullandığım araç 8 ileri tam otomatik tork konvertörlü bir araç..
    yokuş aşağı giderken hız sabitleyici açık motor habire motor freni yapıp yavaşlamaya çalışıp devri yükseltiyor ve motor bağırıyor..

    manule alıp 7 veya 8 alıyorum hemen devir 1500 devirlere düşüyor.

    motor ve şanzıman parçalarına daha az yük bindirmek bence ana fikir olmalı..

    fren ise en ucuz yolu malum fren balatası en ucuz olanı..

    sürekli otobüslerdeki gibi retarder olayı aradaki şanzıman içi dişli ve motor parçalarını gereksiz yere stres ve yük altında bırakır şahsi fikrim.

    motorun gereksiz devir yüksekliklerini,manuel mod vites değişikliği veya fren gibi çözümlerle öteliyorum ben.

    tavsiyemde bu yönde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TEPEE PREMİUM PACK -- 29 Eylül 2019; 0:37:51 >




  • Panthér kullanıcısına yanıt
    Bana deki şöyle şöyle zarar verirsin yapmananı tavsiye ederim, başım gözüm üstüne. Zararı var mıdır diye soru sormuşum, yaptığın şey gereksiz diyorsunuz. İnce bir nokta var hâlâ anlatamadım herhalde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerotobil

    Bana deki şöyle şöyle zarar verirsin yapmananı tavsiye ederim, başım gözüm üstüne. Zararı var mıdır diye soru sormuşum, yaptığın şey gereksiz diyorsunuz. İnce bir nokta var hâlâ anlatamadım herhalde.
    gerekçelerini yukarda yazdım..

    empati ve görece..

    herkese kurşun atmaya çalışsan namlun şişer

    uğraşma sakinleş dostum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerotobil

    Bana deki şöyle şöyle zarar verirsin yapmananı tavsiye ederim, başım gözüm üstüne. Zararı var mıdır diye soru sormuşum, yaptığın şey gereksiz diyorsunuz. İnce bir nokta var hâlâ anlatamadım herhalde.
    Boşver arabayı, bu boşa anlamsız durum çabası sana zarar. Yapman gereksiz ve boşa uğraş. İnsan arabadan değerli, neyi anlamıyorsun?

    Fren balatası maliyeti için şanzımanı sürekli kurcalamak!!! En gereksiz uğraşı...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Panthér -- 29 Eylül 2019; 0:54:58 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Onbinlerce kilometre otomatik şanzıman, özellikle de tam otomatik şanzıman kullanan biri olarak söylüyorum vites düşüşlerinde devir çok yükseklere çıkmadığı sürece bir sorun olmaz ama bu tür kullanımda şanzıman yağı biraz daha erken değiştirilse daha iyi olur diye düşünüyorum. Birçok Amerikan otomobili kullandım hala da kullanıyorum, koldan vitesliler dahil ben de sürekli motor freni kullanırım yoksa diğer türlü fren sistemi çok erken yıpranıyor. Kullandığım araçlar genellikle 2 tona yakın olduğu için 40 binde bitecek balatalar sakin kullanımla dahi 15.000'de bitiyor. Fren disklerinin de daha erken bitmesi hesaba katılmalı, ayrıca arkadan tahrikli oldukları için özellikle öndeki alt takımlara da daha az yük bindirdiğimi düşünüyorum.

    Cvt'de de çok yüksek devirlere çıkarmayan düşüşler olmadığı sürece bence sorun olmaz keza binlerce km cvt şanzımanlı 230.000'lerde elime geçen bir Maxima'da bunu tecrübe ettim.

    Trafiği okuyarak sakin bir sürüş eşliğinde gerektiğinde motor freni ile yavaşlamak hem ruh sağlığı açısından hem de arabanın sağlığı açısından daha faydalı ama agresif kullanım varsa her vites düşüşünde devir 4000 üzerine çıkıyorsa vay o arabanın haline. Kalabalık trafiğin olmadığı yerler kalmadı artık sakin sürüş kaçınılmaz ve bunu en makul sürdürebilen şeylerden biri de motor freni ile yavaşlamak. Keşke elimizdeki otomobillere de makul fiyatlara rejeneretif fren sistemi uygulanabilse, enerji tamamen boşa gidiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aktarma organlarına ve vitese dünyanın yükünü bindirmektense 4 tane balata alırım daha iyi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    Tam olarak neden yaptığımı ifade etmişsiniz aslında. Trafiği okuyarak sakin sürüş elde edebilmek. Örneğin 100 metre ilerde kırmızı ışık yanıyor. Hızım 60 diyelim ayağımı gazdan çekersem normalde 1800 devirlerde falan gidiyorsa şanzımanda hepten salıyor kendini ve 1200-1000 devire falan iniyor. Yakıt tüketimi açısından bu iyi tabikide salına salına gidiyor lakin ben ışığa gelene kadar hızım çok da azalmamış oluyor ve tamamen frenle duruyorum. Bu olayda bana tatsız geldiği için çekiyorum manuele 2500-3000 devirlere falan gelecek şekilde ne kadar yavaşlatabilirsem yavaşlatıyorum. Öyle direkt 2 ye çekip 5-6 bin devir çevirttirmiyorum tabiki. Her düşüşte motorun o devirlenme sesi de gerçekten insanı bu trafik koşullarında tatmin etmeye yetiyor.

    Başka bir örnek daha vereyim. Otobanda 120 hızlarında seyrediyorum bakıyorum ilerde kümeleşmeler var nispeten yavaşlar benden. Gazı bıraksam araç salına salına gidecek ve gene fren yapmak zorunda kalacağım çekiyorum manuele yeri lazımsa 4500 lere kadar getiriyorum ama normal frenle de destek veriyorum 3000 devir ve üzerinde.

    Zaten benzinli araçlar böyle devirlenmelere uygun şekilde tasarlanırlar. Bundan önce manuel 1,6 corollamda 5 vites olduğu için aracı 2500 devir üstünde sürüyordum mecburen 12 yıl öyle kullandım ve hâlâ dipdiri araçtı. Bu bahsettiğim araç da Toyota yaris. Motor bazında sıkıntı olacağını zannetmiyorum zaten sadece şanzıman aklıma takıldı o yüzden sordum. Cevabınız için teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerotobil

    Tam olarak neden yaptığımı ifade etmişsiniz aslında. Trafiği okuyarak sakin sürüş elde edebilmek. Örneğin 100 metre ilerde kırmızı ışık yanıyor. Hızım 60 diyelim ayağımı gazdan çekersem normalde 1800 devirlerde falan gidiyorsa şanzımanda hepten salıyor kendini ve 1200-1000 devire falan iniyor. Yakıt tüketimi açısından bu iyi tabikide salına salına gidiyor lakin ben ışığa gelene kadar hızım çok da azalmamış oluyor ve tamamen frenle duruyorum. Bu olayda bana tatsız geldiği için çekiyorum manuele 2500-3000 devirlere falan gelecek şekilde ne kadar yavaşlatabilirsem yavaşlatıyorum. Öyle direkt 2 ye çekip 5-6 bin devir çevirttirmiyorum tabiki. Her düşüşte motorun o devirlenme sesi de gerçekten insanı bu trafik koşullarında tatmin etmeye yetiyor.

    Başka bir örnek daha vereyim. Otobanda 120 hızlarında seyrediyorum bakıyorum ilerde kümeleşmeler var nispeten yavaşlar benden. Gazı bıraksam araç salına salına gidecek ve gene fren yapmak zorunda kalacağım çekiyorum manuele yeri lazımsa 4500 lere kadar getiriyorum ama normal frenle de destek veriyorum 3000 devir ve üzerinde.

    Zaten benzinli araçlar böyle devirlenmelere uygun şekilde tasarlanırlar. Bundan önce manuel 1,6 corollamda 5 vites olduğu için aracı 2500 devir üstünde sürüyordum mecburen 12 yıl öyle kullandım ve hâlâ dipdiri araçtı. Bu bahsettiğim araç da Toyota yaris. Motor bazında sıkıntı olacağını zannetmiyorum zaten sadece şanzıman aklıma takıldı o yüzden sordum. Cevabınız için teşekkürler.
    Ben de senin gibi kullanıyorum genellikle. Trafik kültürünün olmadığı yerlerde malesef trafiği okuyarak sürsek dahi biri akışı bozuyor ve eğer motor freni yetecekse ona başvuruyorum, benim motor frenini kullanmamın diğer sebebi de disklerin soğuk kalması ve gereken anda en iyi performansı bana vermesi çünkü ısındığı durumları yaşadığım oldu özellikle yaz aylarında. Yani konfordan öte güvenlik için kullanıyorum.

    Cvt'de korkutan şey kayış yada kayışvari metal şeridin olması, onun kopması endişeye sebep oluyor ama çok agresif düşüşler olmadığı sürece sorun olmayacaktır zira kalkışlarda ve yokuşlarda da şanzımana ciddi yükler biniyor. Motor konusunda yine ani düşüşler olmadığı sürece sorun yok, ani düşüşler egzantirik milini ve trigeri yoracaktır.

    Aslında otomatiklerde viraj öncesinde de otomobili virajı döndürecek en uygun vites seçilmeli bana göre yoksa sürücüye ya olması gerekenden daha yavaş dönmek düşüyor yada aracı daha ciddi okuması düşüyor. Otomatikte sürücünün otomobili daha ciddi okuması gerekli dediğimde insanlar garip karşılıyor ve haklılar ama aracı kendi kontrolünde tutmak isteyen bir sürücü için malesef durum böyle, viteslere müdahale burda işleri çok çok kolaylaştırıyor. Mesela önceden w140 vardı bende ve viraja girmeden önce kick down yani gazı köklerdim ve araç vites düşürürdü ve öylece viraja sabit gazla düşük viteste girerdim aksi halde virajda araç benim kontrolümde olmuyor keza Accord'umda da aynısı yapardım. Bu tür beceriler olduktan sonra otomatik şanzıman düzden çok daha verimli ve keyifli olabiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bendede cvt fc 5 Civic Fc5 rs var kulakcıklardan guzel ama bozulur bırsey olur dıyede korkuyorum yanii...
  • Balata sarf malzeme bitince degistirirsin, ama motor sanziman.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    Eğer CVT kayışı yönlü ise (yani daha çok çekiş - hızlanma odaklı tasarlandıysa) belki bu durumda yavaşlama kısmında normalden fazla aşınma sözkonusu olabilir.

    Bildiğim kadar bu kayışlar arka arkaya dizilen plakalardan oluşturuluyor, bir nevi zincir yapısı oluşturuyorlar. Plakaların belli yone bakacak şekilde dizildiklerini hatırlıyorum.

    Ben de CVT corollamda arada bu şekilde yavaşlardım, ama devri çok yükselttirmemeye dikkat ederdim. Neme lazım :)
  • honda civic bu dediğinizi kendiliğinden zaten yapıyor..

    pedala biraz sert ve uzunca basınca mesela yokuş aşağı-rampa aşağı sürerken;araç kendisi bir alt vitese düşüp devir yükseltiyor..

    KAz dağlarından inerken çok işe yarıyor...
  • CapriceClassic kullanıcısına yanıt
    aynısını düşündüm. burada en güvendiğim adam çıkıp hiç bişey olmaz o kayışa yük bile binmez binse de hiç etki etmez diye saatlerce dil dökse...

    ben yine de o şanzıman bozulacağına iki senede bir değil de senede bir balata değiştireyim derim şanzımanı yormak istemem.
  • Ewet uretıcıler koyuyorbu oalyı ama onları kullanmak usureklı pek ıyı degıl arac zaten otomatık kendısi ayarlıyor o olayları bende benım R.S. de kullanıyordum ama vazgectım artık ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerotobil

    Maneulden geçtik zaten de hocam otomatik büyük rahatlık. Sadece bu araçta da böyle kullanmak hoşuma gidiyor. Debriyaj falan yok bir el hareketiyle vites düşüyor. İstanbulda olmasam zaten otomatik pek tercih etmem gibi geliyor.
    Onu da yapma bak öyle daha rahat oluyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CVT kullanıcısıyım, sadece yokuş aşağı inişlerde manuele ve düşük vitese alırım, sebebi de CVT yokuş aşağı hızla akan bir yapıya sahip, hatta benim araçta fren çok dipte olduğundan hafif fren yaptığımda araç hızlanıyormuş gibi oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.