Şimdi Ara

DCİ MOTOR MU MULTİJET MOTOR MU ? (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
139
Cevap
0
Favori
30.046
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • ikisi de

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Multijet parça & verimlilik & performans olarak iyidir.

    Düşük cc motorlarda biraz turboda gecikme hissediliyor. Onu da ayağınız ayarlıyor zamanla.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Valla dayanıklılıkta mjet

    Yakıtta hep dci dediler. Dci Pek kullanmadım bisey diyemem.

    Performansa baksan valla ikiside bastınmı gidiyor.



    Mjet2 1.6 120bg 320 tork kullanıcısı olarak objektif bişeyler yazayım. Bendeki motor feci atak ama 2. Vitesine gıcık oluyorum. 2. Viteste araba kaldırmak imkansız gibi ama o turbo yokmu o turbo, valla sesi aşık eder kendine. Bugun ankaradan zonguldaka geldim temde malum ankara çıkışi tırmanışlar 120ye sabitledim, tam dikleşmeye başlayınca 150ye çektim c.controlü. yinede aldı biranda devirlendi ve 150ye ulaştı. Evet anlık tüketim uçtu ama bu bana lazım olduğu an güce ulaşmak demek. Güzel bir deneyim sunuyor mjet. Megane 4 bi araçla önlü arkalı gidiyorduk. Bunu yapınca ben gelmedi bi daha. Kendimi gelmedi, gelemedi mi bilemiyorum tabi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İkisi de bence çok iyi gerek uzun ömür gerekse performans olarak. Fakat multijet biraz müsrif yakıt konusunda.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • EmreGLC kullanıcısına yanıt
    yaw arkadaş , bu nasıl bir kuyruk acısı , 2013 yılından kalmış konuyu hortlatıp
    tartışma yaratıyorsun ,yeni nesil dcı lere olumsuz yazmışım mı ?
    forumdakı yazılara da sağdan soldan yalan haberler diyorsun ,çağırtma şimdi bana
    konu sahiplerini ,yol bigisayarında 15000 yazıyormuş ,olabilir onlar avrupa şartlarına göre ,
    renault servıs o zamanlar 10 000 de bakım yapıyordu ,
    benim aldığım ilk 1,6 m jet bravomda da yol bilgisayarında 35000km bakım aralığı yazıyordu ,
    ve sanırım hala oyle yazıyor ,ben sattım gitti
    ne var kı servis 20000 de bakım yapıyordu , haydi şimdi selametle
    bukadar bilgisayar kullanabiliuorsan , pek ala araştırma da yapabilirsin ,
    bundan sonra öyle hazıra bilgi yok ,araştırıp kendin bulacaksin ,
    boş sallamayacaksın




  • 1.5 dci kullanıcısıyım, Allah var arabanın canına okuyorum, 4 farklı kişi kullanıyor arabayı, motor gayet sağlam, soğukken dip gaz yapmak mı dersin, ani inişler çıkışlar... başka motor olsa bizim aileye katlanamazdı heralde.

    neyse siz v8 atmosferik benzinliden şaşmayın.
  • sepulnation S kullanıcısına yanıt
    1.6 multijeti denedim gerçekten jet gibi benzinli alacak olsam 2.0 'dan aşağısını almam. Dizel alırım küçük motorda. Tork lazım bizim yollarımız çok düz değiller tork lazım küçük motorda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dr20mouse kullanıcısına yanıt
    Özelliklede alt devirde gelen tork başkaymış gerçektende. 1.6 mjet 320 torka sahip. Hatta yazılımla 160bg ve 380 torka kolayca çıkıyormuş. Ben hiç girmeyecem o işe ama yaptıranlarda var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DCI motorlar multijete göre yarım ile bir litre arası az yakıyor ama triger kayısı ve 200 250 bin kmlerde rektefiye istemesi nedeniyle aynı hesaba geliyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pixelbs

    yaw arkadaş , bu nasıl bir kuyruk acısı , 2013 yılından kalmış konuyu hortlatıp
    tartışma yaratıyorsun ,yeni nesil dcı lere olumsuz yazmışım mı ?
    forumdakı yazılara da sağdan soldan yalan haberler diyorsun ,çağırtma şimdi bana
    konu sahiplerini ,yol bigisayarında 15000 yazıyormuş ,olabilir onlar avrupa şartlarına göre ,
    renault servıs o zamanlar 10 000 de bakım yapıyordu ,
    benim aldığım ilk 1,6 m jet bravomda da yol bilgisayarında 35000km bakım aralığı yazıyordu ,
    ve sanırım hala oyle yazıyor ,ben sattım gitti
    ne var kı servis 20000 de bakım yapıyordu , haydi şimdi selametle
    bukadar bilgisayar kullanabiliuorsan , pek ala araştırma da yapabilirsin ,
    bundan sonra öyle hazıra bilgi yok ,araştırıp kendin bulacaksin ,
    boş sallamayacaksın
    Senin gibi algı problemi yaşayıp, kendi düşüncesini savunup doğruymuş gibi düşünen insanları anlamıyorum. Yetkili servis bile 15.000 de bakım yapıyordu. Kusura bakma ama psikolojik rahatsızlığının olduğunu düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1.5 dci 110 hp favorimdir.

    Ekonomiyse ekonomi, performanssa performans.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sepulnation S kullanıcısına yanıt
    Girmeyin hocam hem araca hem doğaya zarar. Fabrika çıkışlı hali yeterde artar bile.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dr20mouse kullanıcısına yanıt
    Yok zaten bu bile fazla. Lastiklerimde eskimeye başladı zaten. Kalkışlarda patinaja giriyor bu haliyle. Fazlasına hiç gerek yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • EmreGLC kullanıcısına yanıt
    sanırım doktorsunuz ,teşhisi de koymuşsunuz
    evet ,kelımeler bitince ,nedense insanlar çirkefleşip saldırmaya başlıyor ,
    diğer konuda arac sahipleri yazmış 2008 modellere kadar bakımlar 10 bin km diye siz hala kıvırma yolundasınız ,
    ve onlara yalan dolan haber diyorsunuz ,psikolojik sorunun kımde olduğu belli
    dci nizle size mutluluklar
  • Dizellerde daha doğrusu yüksek sıkıştırma oranı olan motorlarda yüksek gücün iyi bişey olmadığını düşünüyorum. Ama genelde halk arasında yüksek güç üreten iyidir ezer basar vs. Bakış açısı var. Bana göre uzun ömrün anahtarı makul ve motoru en az yoran güç. Ne az ne fazla. Bu yönden 1.6 92hp aracımla mutluyum. Dizelde beygir gücünün önemli olmadığını düşünüyorum. Tork yüksek olunca beygir gücünün onemi kalmıyor. Ben aracimda 92 hp olmasına rağmen 230nm tork sayesinde güç eksikliği hiç hissetmedim şimdiye kadar. Aynı hacimde 136 HP astranin benim 92hdi gibi sorunsuz ve ekonomik olabileceğini düşünmüyorum. Ne kadar yüksek sıkıştırma i kadar problem bana göre, ama bu sorunlar ben 50-60 bin kmlerde ortaya çıkmaz o ayrı mesele.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • EmreGLC kullanıcısına yanıt
    diğer konuyu okudun mu ,
    ne yazmış arac sahipleri ,
    hala neyin peşındesin
    bunu arac sahibi pylaşmış ,
    bu da link
    https://forum.donanimhaber.com//mesaj/yonlen/26490836
    sanırım okumayı bilmeyip sadece yazma biliyorsunuz
    ve hala hakaret ediyorsunuz
    quote:

    11/2007 trafiğe çıkışlı 2008 model Megane Sedan 1.5 dCİ aracımın bakımları 10.000 km de bir yapılıyor. 20.000 km bakımını da geçen ay yaptırdım.
    yeni satılan araçların ise bakım periyodu 15.000 km imiş.
    Bizim araçların bakım periyodunu da 15.000 e çıkarabilir miyiz? Bu yönde bilgisi olan var mı acaba?

    ----------------
    Bugün (16/09) Ankara Mais ve Nezioğlu'nu aradım. Plakadan araç bilgilerine ulaştılar. Sizin aracın bakımları 10.000 km de yapılmalı. Aksi takdirde garanti problemi çıkar dediler.
    15.000 km olan yeni araçların ne farklılığı var dediğimde, sadece kullanılan yağın 15.000 km.lik olduğunu, araçta değişiklik olmadığını söylediler.
    Bu nasıl bir mantıktır anlamadım....




  • Herkes biliyor multijetin dci'dan daha uzun ömürlü olduğunu ve daha fazla yaktığını burası bir gerçek ama binlerce km 1.3 multijet ve kullanmış biri olarak söylüyorum diğer dizellere göre çok karaktersiz bir motor yani turbo lagı daha fazla, alt devirler ölü 1800dd sonrası birden güç patlaması oluyor sanki. Ben 1.3 hacim ve 3 silindir olduğundan kaynaklı olduğunu düşünüyorum. 1 .5dci biraz daha stabil ve kullanımı zevkli. 1.6mj kullanma fırsatım olmadı.



    Ama 200 bin km üzeri dizel alacak olsam multijet tercih ederim orası ayrı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • sepulnation S kullanıcısına yanıt
    1.6 multijetler çabuk lastik bitiyor diyorlardı demek ki doğruymuş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • EmreGLC kullanıcısına yanıt
    quote:


    4.07
    MOTOR YA†I SEVYYESY
    (devam)
    / MOTOR YA†ININ DE†Y?TYRYLMESY
    Motor ya?ynyn de?i?tirilmesi
    Ya? de?i?tirme periyotlary:
    aracy-nyzyn bakym belgesine ba?vurunuz.
    Ortalama ya? kapasitesi
    (bilgi için)
    1.4 16 V motor: 4,9 litre1.6 16 V motor: 4,9 litre2.0 16 V motor: 5,4 litre1.5 dCi motor: 4,6 litre1.9 dCi motor: 4,8 litreYa? filtresi dahil.
    Ya? filtresi düzenli aralyklarla de?i?ti-rilmelidir: aracynyzyn bakym belgesinebakynyz.
    Motor ya?y kalitesi
    Kullanylacak ya?yn kalitesini ö?ren-mek için aracynyzyn bakym belgesinebakynyz.
    Doldurma
    : Seviyeyitamamlarken, motor parçala-rynyn üzerine ya? dökülme-mesine dikkat ediniz, yangyntehlikesi vardyr. Tapayy tam olarakkapatmayy unutmayynyz, aksitakdirde motorun sycak parçalary üze-rine ya? syçramasy sonucunda yangyntehlikesi olu?ur.
    Motor ya?y de?i?imi
    : E?ermotor ya?yny sycakken bo?al-tacaksanyz ya?yn akmasynynnedenolaca?y tehlikeleredik-kat ediniz.Motor bölümündeki müda-haleler esnasynda fan motoruher an çaly?abilir.Motorukapaly bir yerde çaly?-tyrmayynyz: egzoz gazlaryzehirleyicidir.Seviyenin anormal bir biçimde veyinelenerek dü?mesi durumundaRENAULT Yetkili Servisi'ne ba?vu-runuz.

    Doldurma
    : Seviyeyitamamlarken, motor parçala-rynyn üzerine ya? dökülme-mesine dikkat ediniz, yangyntehlikesi vardyr. Tapayy tam olarakkapatmayy unutmayynyz, aksitakdirde motorun sycak parçalary üze-rine ya? syçramasy sonucunda yangyntehlikesi olu?ur.
    Motor ya?y de?i?imi
    : E?ermotor ya?yny sycakken bo?al-tacaksanyz ya?yn akmasynynnedenolaca?y tehlikeleredik-kat ediniz.Motor bölümündeki müda-haleler esnasynda fan motoruher an çaly?abilir.Motorukapaly bir yerde çaly?-tyrmayynyz: egzoz gazlaryzehirleyicidir.Seviyenin anormal bir biçimde veyinelenerek dü?mesi durumundaRENAULT Yetkili Servisi'ne ba?vu-runuz.
    bunu megan2 2005 kıtapçığından kopyaladım ,hiç bir yerde 15000 km yazmıyor , 10 000 de yazmıyor ,
    servisin inisyatıfıne kalmış , kı o zamanlar bakımları 10000 de yapılıyordu , haydi şimdi işine bak beni de oyalama




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.