Şimdi Ara

DCİ MOTOR MU MULTİJET MOTOR MU ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
139
Cevap
0
Favori
30.046
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Millet gene birbirini yiyo..
  • Skyactiv eyidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arabayı almadan önce yaptığım araştırmalar sonucu;

    DCI az yakar Mj uzun ömürlüdür...
  • multijet
  • Gereksiz bir konu, Renocular Dci, Fiatçılar Multijet diyecek haliyle, kim ne isterse onu kullansın
  • oyum multijetten yana . turbo gittimi hemen durmazsanız
    dci de komple gidiyor diyorlar.
  • Tüm Otomobiller Burada Peki Sen Nerdesin?
    Üstelik Moderatör Olma Fırsatı Kazanma Şansıyla...
    Yeni Açılan Sitemize Üye Ol Paylaşımlar Yap Moderatör Olma Fırsatını Yakala Siteye Ulaşmak İçin Tıklayınız
  • Mercedes A serisinde 1.5 dCi motor kullanmaya başladı.
    A180 CDI BlueEFFICIENCY
    http://www.mercedes-benz.com.tr/content/turkey/mpc/mpc_turkey_website/tr/home_mpc/passengercars/home/new_cars/models/a-class/w176/facts_/technicaldata/models.html#_int_passengercars:home:model-navi:models

    Başka bir açıklamaya gerek yok sanırım.

    1.6 dCi de, 1600cc klasmanında en iyi dizel motor. 130HP 320Nm




  • Dci ile multijeti anladıkta ayrı başlık açmayayım buradan devam edelim...
    TDCI'ın durumu nedir bu ikisine göre?
    Karşılaştırmayı motor ömrü ve yakıt tüketimi olarak iki ana kriter üzerinden yapsak daha faydalı olur sanırım...
  • adam pimi çekmiş bombayı atmış. sizde saf saf cevap yazmıssınız. adam dalga geçiyor diyeceğim ama dalgalar konusu lisede kaldı. adam sizle başkabişey geçiyo .
  • bir elektrik mühendisi ve düşük hacimli dizel motor takipcisi olarak dci mi mj mi denilirse her ikisininde artıları eksileri olabilir diyorum ancak üst üste koydugumuzda mj daha öndedir..bazı arkadaslar dizel motor blgilerini sanayicilerden aldıklarından bilmedikleri çok şey olabiliyor..makina mühendisi italyan arkdasım vardı pietro adında fiat motor bölümünde çalışıyordu bizde o zamanlar dizel motor gerekiyordu fiat ile çalışıyorduk ordan az çok bilgim var..mj motorlar 2000 lı yılların başında geliştirlmeye başlanmış...bu motor öncelikle fiata baglı bir kurum olan Elasis(şimdiki adı ile CRF:ayrıca multiair ve 2014 de gelecek euro6 motorlarını geliştirmeye devam ediyor) de başlanmış..common rail teknolojisinide 1997 yılında yine bu şirket geliştirmiş..yani ilk common rail fiat tarafından bulunmuştur.. şirket adresi isteyen mail atıp bilgi alabilir..http://www.crf.it/it-IT/Pagine/default.aspx ayrıca elasis hakkında bilgihttp://annualreport2010.fiatspa.com/en/report-operations/research-and-innovation/elasis ...Neyse daha sonra gm ile fiat malum anlaşmalar yapılmış ve motor gelişimi devam etmiş..bu arada renoda mj haberlerinin ardından kendiside düşük hacimli dizel motor üretimi için Nissan ile ortak üretim anlaşması yapıyorlar (sanırım Nissan ile reno yine 2000 yıllarda başka stratejik ortaklıklarıda vardı)..bilindiği gibi Dünyadaki en fazla dizel motor üretimini Japonlar yapar ancak fabrika çıkışları Çin dir..Çindeki Deutz fabrikasınıda gezmişliğim vardır..daha sonra citreon pejo ortaklıgındaki PSA grup, alman vw ve diğer firmalarda düşük hacimli dizel motor üretimlerini başlamış yada hızlandırmışlardır..Ancak ivmelenme mj ve dci ile başlamıştır..bu böyle gidiyor..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi reko -- 29 Mart 2013; 10:23:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: confusion.

    yahu dizel de ne beygiri ne gücünden bahsediyorsunuz?? madem güç peşindesiniz durumunuzda iyiyse benzinli alın.. dizel alan insan tasarruf amaclı alıyor dizeli performans için değil ki.. bambaşka bi boyuta girmişsiniz siz yuh be arkadas bi konuyu da saptırmayalım çokmu zor bunu yapmak. laf kalabalığından başka bir işe yaramaz yorumlarınız

    E segmentinde benzinli araba kalmadı nerdeyse. BMW tamamen terk etmek üzere benzinliyi. Hem performans hem de tüketim konusunda yüksek hacimli motorlarda da dizel alınıyor. En zengini de gidip dizel alıyor.
  • 1,5 dci ile çok uzun yollar yaptım. ortalama 4,5-5 arasında yakıtı var şu anda. araç dacia logan mcv. ivmelenmesi falan harika. araç sollarken motor kendine güvendiriyor.
    şimdi şirket aracım 1.3 multijet doblo. yemin ediyorum bu araba gitmiyor. gitmesi için basınca yakıt ortalaması 7-7,5 oluyor. turbo çok geç devreye giriyor. dizel araçlarda 2000-2500 devir arasında vites yükseltirim. ama multijet 1.3'te ne mümkün. 200 cc hacim farkı var ama şirket aracına her bindiğimde teneke 1.5 dci'ı arıyorum desem yalan olmaz. dizel araçlarda performans 2. plandadır fakat arabada biraz gitsin be abi. arabamı beni taşıyor ben mi aracı taşıyorum bilmiyorum. istanbul trafiğinde multijet 1.3 doblo ile sol şeridi unutun. şimdi çıkıp biri ben bu motor ve araç ile 170-180 gördüm diyebilir. doğrudur. ama geç hızlanıyor.
  • 2011 yılında özel bir şirkette çalışırken fiorino 1.3 multijet ile arkada mal varken yokuşta zorlanıp motor kükrediğinde vites yükselttiğimizde araç kendini salıyordu araç boşken 140km'den sonra bariz şekilde zorlanıyordu renault dci motorlar daha iyi bence mercedesinde hoşuna gitmiş olacakki a,b ve c serisinde kullanıyor ayrıca düşük hacimli multijet motorlar turboyu çabuk dağıtıyor doblolarda sıklıkla görüyorum turbosu cır cır ötenleri.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Razor Crest -- 9 Mayıs 2014; 16:46:02 >
  • dci>hdi>multijet>tdi.
  • Birgün biryerde dizel bir motor konuşulacaksa; DCI'dan söz etmeden kelam edilemez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: the_zula

    quote:

    Orijinalden alıntı: pixelbs

    quote:

    Orijinalden alıntı: the_zula

    Dci yakıt ve performasn yönünden bence en iyi dizeldir.DCI candır.Mercedes bile Dci Tercih ettiyse vardır bir sebebi.

    Multijetin tek artısı daha uzun ömürlü olması BENCE

    tek artısı mı ?
    2008 yılında rakipleri 100bg ve 240 Nm değerleri zar zor verebilirken ,
    m jet 120 bg 300Nm torq üretebiliyordu ,
    uzun ömürün yanına performans da eklemek gerekiyor ,

    Multijet ne zmn 100 bg geçip 300 tork verdi ?? 1.3 ler sütçü beygiri gibi.Lineada var doblda var iş yerinde solllamaya çıkmadan önce kelimei şehadet getiriyorum.

    1.6 Yı diyorsan Renonun 1.6 Dci Şuanda 1.6 multijetten her yönden daha yüksek performanslı ve ekonomik

    3.0 V6 Multijet

    239 HP @ 4000 RPM
    550 Nm @ 1800-2800 RPM


    3.0 V6 dcI
    240 HP @4000 RPM
    450/1500 N*m/rpm


    Fiat bu tork değerini alınca kimse görmek istemez ama Audi 3.0 Dizel motorundan 600 Tork alıcağını açıklayınca motor uzmanı kesilir millet.


    (Maseratide kullanılan dizel motor bu değil. Bu Lancia Thema da kullanılan 3.0 V6)

    Sanırım yeterli ? Yeterli değilse lütfen dönüş yapın daha farklı örnekler göstereyim.




    TDİ motoru ben şahsen DCİ ve MJ motora rakip bile tutmuyorum.

     DCİ MOTOR MU MULTİJET MOTOR MU ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mono Italiano -- 9 Mayıs 2014; 17:23:07 >




  • Multijet
  • Hocam tek turbomu bu ünite ?
  • kullanım açısından dci olsada uzun ömürlü ve dayanıklılık konusunda multijet daha iyidir
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.