arkadaşlar hiç bi sorun yoktu lakin bugün çok hızlı kalkma ve hızlanma ihtiyacı doğdu 5000-6000 arası bi devirde taktım 1 e araba kalktı devir yine yukarılarda olmasına rağmen araba gitmedi akabinde 2 ye attıım yine sanki araba boşta gibi tam değilde öyle geldi 3-4 derken toparladı. yani bağırtmadan normal kalksam daha hızlı iyi kalkardım. şimdi debriyajım mı bitti benim. geri vitese takıp el freni çekikken arabanın arkası kalkıyo ayrıca yüksek hızlarda devir-hız gayet orantılı 3000 devirde 105 felan yapıyo 5 te 2000 de 80 e yakın niye böle oldu arkadaşlar bilgilendirirseniz sevinirim. 142.000 98 marea 1.6
Normal araçlarda kullanılan debriyaj balataları porselen balatalar gibi yüksek devire, performansa ve ısıya yeteri kadar dayanıklı değildir. Sizin balatanız da muhtemelen yüksek devirde kalkış yapınca ısındı ve geçici bir kaçırma durumu oluştu. Tıpkı fren balatalarında da olduğu gibi debriyaj balatası da ısınınca kaçırır. Eğer aşırı yıpranmamışsa soğuduktan sonra eski haline döner. Normal kullanımda eskisi gibi kavrar.
Normal kullanımda kaçırma olmuyorsa debriyaj balatanız bitti denemez... Sizde oluşan geçici bir durumdur...
5000-6000 devir mi. Bir arabaya yapılır mı bu işgence.. Dili olsa da konuşssa kimbilir size neler söylerdi arabanız
quote:
Orjinalden alıntı: müMKÜNsüz
5000-6000 devir mi. Bir arabaya yapılır mı bu işgence.. Dili olsa da konuşssa kimbilir size neler söylerdi arabanız
Benzinli araçlar için gayet normal seyir devirleridir bu devirler. Herhangi bir sakıncası da üretici tarafından da görülmemiştir. Zira göstergelerde kırmızı bölge genelde 6000-7000 devirden sonra başlar. Bu da demektir ki normal sürüşlerde devir bu bölgelere değin yükseltilebilir. Ayrıca benzinli araçlar maksimum güçlerini de 5000-6000 devir üstünde üreten araçlardır. Zaten otoban seyrinde hızınızı biraz yükseltince veya sollamalarda vites düşünce bu devirleri görmezseniz araç düzgün hızlanmayacaktır...
Aksine sürekli düşük devirlerde araç kullanmanın birçok yan etkisi, kurumlanma etkileri sayılabilir... Değişken devir, yeri gelince yüksek, yeri gelince düşük devir en idealidir...
O.B.K.
O devirlerde aracın motoru nasıl bağırıyor ben ondan bahsetmiştim şaka yollu.
işte budur diye söylenmiştir bana ciğerlerim açıldı benim hakkım bu devir diye. araç marea elx 4000 devirde max tork 5750 devirde max hp veriyo yüksek devir değil bencede
ürkütmek istememiş arkadaşlar.baskı-balatan can çekişiyor.biryerde kalabilirsin.4000 devir motorunun en randımanlı çalıştığı devirdir.(söylediğine göre)5750 devirde gücün en yüksek olduğu devirdir.ideal kullanım maksimum tork devridir amma bunu hiç bir gence anlatamazsın.zaten devir ölçerde uygun tork devri genelde yeşil veya yeşil çizgili olur.yakıt tasarrufu ve azami performans devri.kısaca
o kadar da değildir yaa can çekişiyo felan o an oldu geçti arkadaşın dediği mantıklı geliyo bana ısınınca kaçırmış felan
quote:
Orjinalden alıntı: yavuzali
o kadar da değildir yaa can çekişiyo felan o an oldu geçti arkadaşın dediği mantıklı geliyo bana ısınınca kaçırmış felan
"can çekişen hastaya herkesin sözü derman olurmuş"-işe espri katalım biraz amma idareli kullandıktan sonra epey sürersin aracını.anlattıklarını dikkatli okudum.baskı-balatanın hasta olduğu sonucuna vardım.biraz anlatımda abartmadıysan.ısınma ile metrelerce süren kaçak olmaz.olsa olsa yerde siyah lastik izleri olur.yağlanma bile düşünülebilir.kalkışta silkeme tabir edilen olay varsa.kolay gelsin
müdür hava yağışlıydı bu olay olurken o yüzden de olmuş olabilir mi patinaj dicem ama hissetmedim öle bişiy bide ilk 2 viteste oldu 3 e atınca normal seviyeye gelmişti.
hocaya zarfı verir adam oku der.hoca başlar mektup gibi okumaya.adam hoca mahkemeden celp geldi sen ne yapıyorsun der.hoca:celp demedinki celp gibi okuyayım.(hocanın okuma-yazması yoktur)ilk yazına ıslak zeminide ilave etseydin keşke
yavuzali 148.000deki arabanın debriyaj balatası bitmeye yaklaşmıştır bence çok dik bir yokuşta aracı stop et 1. vitese tak aşağı doğru akıyorsa balatan kaçırıyordur değişmesi gerekir sadece parça 160lira ustalığını bilmem
ıslak zemin ama pati çekmedi hocam onun haricinde ıslak zeminde balata kaçırması normalse bilemem.
arkadaşım ıslak zeminle balatanın(debriyaj)bir alakası yoktur.genelde pilaka (balata)zamanla aşınır aradaki diski kavrayamaz yani gereken güçle sıkışmaz disk ve kaçırmaya başlar.olay bu kadar basittir.baskı-balata yapısı gereği belli aşınmadan sonra kaçırır en belirgin örnekleri kalkarken eskisi gibi atak olmaz yokuşyukarı durkalklarda sıkntı yaşarsın.aracın içi balata kokusu ile dolar vs.vs iyi tanıdığın ustaya gidersen normal fiyatla tamiratın yapılır
eywallah teşekkürler bilgilendirmen için..
forumda onun için varız.benimde sorunlarıma daha fazla hassasiyetle yaklaşacağından eminim.bende teşekkür ederim
selam yarbay
anlaşılacağı üzere acemiyim araba konusunda..
verdiğiniz örnekten yola çıkarak bir soru sormak istedim.
yokuş yukarı araba kullanmaya çalışrken benzer kokular geldi yanımdaki arkadaş vites balatalarından dedi.
yani frensiz gaz ve debriyaj ile tutmaya çalıştım kısa süre arabayı
SORU: bu durumda bitmişmidir balatalar veya sizin dediğiz gibi bir deneme yapayımmı?
tşk.
2005 Kalos 1,2 hb. 78000 km
Aracın balatası illa bozulmuştur diye bir şey yok. El freni çekikken gaza basıp kalkış yapacak gibi yapıp dene bence. Eğer kaçırıyorsa değişme zamanı gelmek üzeredir denilebilir. Bir de balata bozuldukça pedalın kavrama noktası iyice yukarı doğru kayar. Ona göre kendin anlayabilirsin.
Saygılar
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme