Şimdi Ara

DEBRİYAJ BASIŞ TEKNİKLERİ (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
1
Favori
12.853
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: grkankot2

    valla kavrama çok üstte sanırım kullandığım araçların.Veya sizin çok altta.
    Boş ile kavrama arasında hiçbir şey yok gibi. Çok az bir dilim yani. Oturayım araca start tuşuna basayım bilek direk boşa ilerliyor,bi ayarlama yapmıyorum arabayı da tanımıyorum daha 200km değil. çok hafif kaldırınca da kavramada. Tabi önümde arkamda araba, direk falan olursa güvenemem basarım tamamen.
    Şöyle tanımlıyım 100e böldük debriyajı.40ta kavrama 50de boştur. 70 80 90 Ölü noktalar. İşte bunu bacakla sağlayamam anca bilekle.Sol dizimi kütletmek isterim ışıkta anca o zaman basarım tamamen ya da sert vites geçişleri yapacaksam riske almam bir de ilk çalıştırırken riske almam :)
    Parkta daha rahat, kavrama-boş-kavrama-boş seri oluyor.Sağ el ve sol bilek uyumlu bu sefer de direksiyon döndürmek yorucu geliyor

    hocam bizim araçta dediğinizi uygusalam "kavrama-boş-kavrama-boş seri oluyor" 2. kavrama da debriyaj ayağımın ortasına kayıyor ve basılmıyor.




  • ayak sürekli debriyajın üstünde bekletilmez. İnceden inceden baskı balatayı yersiniz. Ki baskı balata da öyle ucuz bir parça değil işçilik vs. en ucuz araba da bile 800-1000 tlden başlar.
    Ayak dayama yeri vardır sol ayak için ayağınızı oraya koyun debriyaja basarken de kaldırın ayağınızı debriyaja basın. Doğrusu budur. Ayak sürekli debriyajda bekletilmez. Hiç uzun yol gitmediniz mi? Benim sağ ayağım gaza basmaktan ağrıyor sol ayağımı da debriyajda bekletsem ölürdüm herhalde. :D
  • Rena34 kullanıcısına yanıt
    şehiriçi boylr yapıyorum hocam tabi şehirlerarası yolda ayak debriyaj ustunde olmuyor tabanda oluyor sehirici dur kalk yapilacagi icin o alışkanlık olmus bende

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: grkankot2

    Debriyajla oynamayı ben de severim her ne kadar zararlı olsa da. Yokuşta ışık beklerken debriyajla sabit durma, yine ışıklarda kavrama fren kombinasyonuyla ileri-dur-boş-ileri-dur seri seri hoşuma gider. Debriyajı vites atma gereci olarak değil de oyuncak olarak gören insanlar kolay kolay stop ettirmez motoru.
    Sürücü kursunda pek araba sürdürmemişlerdi bana. Mevkiyi öğrenmek için 2 kere 2şer tur attım o kadar. Yetmedi tabi sınavda sormuştum görevliye burdan mı dönüyorum diye :) Hiç unutmam birkeresinde hoca debriyajla çok oynuyon derdi bırak şunu artık niteliğinde basmıştı kendi debriyajını. Ben şaşırdım ayağımı pedalın altına sokup geri getirmeye çalışıyom debriyajı

    bizom.kullandigimiz paliolar baya kötüydü hocam debriyaj kavrama noktasina getirmek bir eziyet getirdin bir dr baya gaz vermen gerekiyor kendimi eski ford arabalar kullaniyormus gibi hissediyordum simdiki arac dizel oluyor nerden baksan 1 yil oldu ehliyeti bir iki kere anca stop etmiştir o da dikkatsizliktendir dize+manuel kombimasyonunj baya seviyorum benzinliden baya nefret ediyorum gitmiyor araba sifir benzinliye de bindim yok dizel.keyfi vermiyor dizelin traktör sesine torkuna kurban.ortaya karisik sohbet ettik bakalim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: grkankot2

    Basmıyoruz ki hocam duruyor orda sadece. 16 yıllık eski aracımızın baskı balata hiç değişmedi 100bin kmde.
    O ayak dayama yeri bana hep saçma geldi

    belli belirsiz de olsa basıyorsundur ayağını oraya koyuyorsun sonuçta bu da yavaş yavaş kavramayı yer bitirir.
    ha yok basmadığına ve ayağınla pedalın temas etmediğine eminsen bileğine büyük eziyet.
  • benzinli egea idi hocam sanirim 1.3 du

    simdlik üniversite okuyorum hocam is sahibi olunca alirim bir araba da japon ya da kore uyruklu düşünüyorum adamlar baya iyi arabalar yapiyorlar ve saglam oluyor bakalim o sartlarda hangi modeli alirim.bilmem de astra da güzel modeldir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sagolun hocam bu forumda böyle kaliteli konularin ve insanlarin olmasi beni sevindirdi açıkçası

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Taktik istedim. Millet birbiriyle kaynatmış

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam bot falan giyince bilek hareketinizi kısıtlamıyor mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tLqA kullanıcısına yanıt
    Hocam dün topuk havada süreyim dedim. İnanın bana arabayı vuracakmış gibi hissettim. O derece zor geldi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Debriyaja basarken benim de topuğum hep yerde olur Diğer türlü tam olarak ne kubvetle bastığımı anlayamıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bütün bu dertleriniz elektrikli arabalar piyasada dominant olduğunda son bulacak. Sıkça göreceğimiz konular şunlar olacak;

    Lineer pedal mı ? Exponansiyel pedal mı ?
    Frekans kontollü motor mu ? Uyartım akımı kontrollü motor mu ?
    Sargılı rotorlu mu ? Sincap kafes mi ?
    İyi bobinaj nerde yaptırabilirim ?
    Difransiyelli tek motorlu mu ? Yoksa hub motor lu mu ?
    Araba rolantide beklese elektrik yakar mı ?
    Mekanik fren mi ? Manyetik fren mi ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Antor -- 4 Şubat 2017; 23:47:4 >
  • Antor kullanıcısına yanıt
    Valla hocam , teknoloji ne kadar gelişirse , arabada arabalığından uzaklaşıyor. Şuan ki teknoloji bile arabalara fazla. Daha gelişmesinler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Valla ben topugu yere koymadigimda 1 saat sonra sehirici trafikte bacagim zangir zangir titriyor. Dur kalk dur kalk pert oluyor bacak. Ha kullandigim arac otomatik de cok ugrasmiyorum hele sehirlerarasi bir de yol bossa hiz sabitleyiciyi de acip pedalsiz gidiyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Laf dinleyerek öğrenemeyen bakarak öğrensin...





    yoksa cehalet mutluluktur, doğruyu kendinde sanmaktır der geçeriz.
    Derdimiz 2 kelam ile birşey kazanılmasını sağlamak tavsiye de yarar vardır yoksa işin farzı, vacibi değil.

    Özellikle genç nesil başta olmak üzere insanlar manuel den niçin nefret edip daha fazla para bayılmaya sevk oluyor. Daha rahat olan sürüş ve kontrolü onlara öğretilmediği, öğrenemedikleri için, böyle yaparsan daha iyi olur diyen babaları, abileri olmadığı içindir çünkü kendileri de öyle alışmamış oluyor. Oturuştan hakimiyete kadar doğrularını, daha güzellerini göremedikleri için insanlarda daha zorlu ve geride olanlar yerleşiyor. Şayet sizin yaptığınız doğru olsaydı uzun yol şoförlerinin canı çıkmıştı:) Bu automatic işi lüzumsuzdur değil elde ki imkanlarla manueliniz de nasıl daha rahat edersiniz zaman içerisinde becerinizi geliştirebilirsiniz meselesi o önce ki video örnekleri de sadece onun için verilmişti. Yapabilen insanlar ki makine sahipleri, hariçleri biz çevremizde çok gördük ayağını sol pedal üzerine çakılı tutma, hazır ol konumda bekletme yüküne girmezler. Trafik sadece debriyajı değil gaz pedalını doğru düzgün kullanamayan insanlarla dolu ve daha 150-200 bin de kırılmak üzere olan motorlu taşıtlarla...

    Mesela o biçim şoför abilerimizden kaldırıma 0 yanaşırken kapı açılıp bakıldığını işlemiş yanlışlığını anlamak için kapıyı ikiye katlamam gerektiğini maliyetlice öğrenmiştim.:) Onlardan öğrenilen iyi sandığımız çok şeyi düzeltmekle geçti tabi yıllar pedallar da ona dahil.

    Cevaplar; Kuvveti hissedemiyorum... Hiç kimse sizden aracın sağ önü sol arkasını bir an da hissetmenizi, ölçeklemenizi beklemediği gibi kendinizden de tam tersi alışkanlıkta hemen olmasını beklemeyin. Bir deneyeyim nasılmışı değil zamana yayıp boşluk buldukça alıştırma yapılması ile hallolabilir. İnsanoğlu herşeye alışabilir bir canlı. Uçağın kanadına oturtup lazer tuttukça bu butona bas deseler ona da alışılır.

    İnsanlar lisans sürecinde zaten hazır ve nazır olarak sol pedala kilitli alıştırılır. Kimse sizden kamyoncu sol ayağı beklemez.. zaman içerisinde değiştirmek sadece kişinin elindedir. Kaldı ki şimdinin sürücü kurslarında bunları zaten yapamayan düzeyde insanlar güya hocalık yapıyor.. Yanındakini güvenlice trafiğe çıkaramayan adamlardan çok birşey beklememek gerekli.

    Kaldı ki debriyaj hassasiyeti sanıldığının aksine fren ve gaz pedalından daha çabuk öğrenilen, baskısı basıncı daha tolerasnlı bir kontrol mekanizmasıdır. Dur kalklar dışında dikkati odaklama ihtiyacı yoktur. Merak etmeyin düşük süratlerde dahi diğer pedal kontrollerini de öğrenirseniz araç stop etmez. Titretme de ilk sürücülük evresi gibi kafaya takılacak birşey değil. Alıştırma yaparken timeline kaçırırsanız da en fazla bir miktar ses duyarsınız :) fren pedalı gibi değildir akıbet. Merak etmeyin öyle hemen forumlara gidip bugün ses duydum birşey olmuşmudur tiplerinden de olmayın otomobillerin üniteleri laptop klavyeleri kadar narin değildir. Yüksek süratlerde alıştırma biraz daha kolaydır çoğunluk için aracın hız dolayısıyla geri tepkileri düşüktür çünkü.

    Debriyaj kafanıza taktığınız gibi değil hassasiyet o kadar derin değil dedik kaba örnekle birçok araçta farklı seviyeleri görür yüksek-alçak kavrama, yumuşak-sert pedal gibi kafanızda adaptasyon gelişir ancak gaz pedalında genel bir seviyeden sonra hassaslaşabilmek için makine dediğimiz şeyleri deneyimlemeniz gerekir. O zaman anlarsınız yeni bir evrenin daha olduğunu.

    Bacaklarınız her türlü çalışıyor ha biri ha ikisi yorgunluk seviyesi sizin elinizde. Kalın tabanlı şeylerle bacak serbestisi kazanmak zaten rahatlık sağlar. Gaz kolaydır freni anlayacağım derken bir de debriyajla kafanızı ileride meşgul etmemek lazımdır.

    Pedalın solunda sol duvarda genelde bir braket çakılmıştır oraya o süs olsun diye değil sadece şehirler arası otobanlarda da değil oraya istediğiniz an ayağınızı koyun, orası delinmesin diye koyuyorlar onu.

    Çoğunluğunuz gibi nasıl ki dur kalk trafikte boşa atıyor ayaklar bacaklar pedal free konumda oluyor hatta el freni çekiyorsanız bunu düşük süratli trafikte de yapmak video da ki gibi sizin elinizde. Yoksa siz ışıklarda da topuğu oynatmıyor ayakkabı tabanınız debriyaj pedalına mı değiyor? işte bu henüz farkında olmadığınız yorucu uygulama. :)
    O kadar hazır ol konumda durmanıza gerek yok kalkış yarışına çıkmıyorsunuz Rally pilotları da uzaydan gelmiyor sizin gibi insanlar. Onların gündelik trafikte yapmadıklarını sizin yapmanız daha akıllı olduğunuzu göstermez kesinlikle. :)

    Bacağım zangır zangır titriyor... Doğaldır çünkü kaslarınız tedirginliği yaşıyor ve henüz atabilmiş değil. İlk öğrenirken de stop etmeyeceğim diye titriyordu, heyecan yapıldığında da çarçabuk titremeye başlıyordu. Titriyorsa elbette ki daha fazla yorgunluk hissetmiş olacaksınız. Bacak mekaniği herkeste aynı çalışır At değiliz malum birilerinin titremiyorsa isterseniz sizinki de titremez. Yukarıda giderme yöntemlerine değindik.

    Bu arada şayet frenleme, ani durma mekaniğini kafanıza farklı işlemiş bulunuyorsanız doğrusunu öğrenip onu da değiştirin. Yükseklerde sürat düşüşlerinde atıyorum 140 dan 80 e fren pedalı akabinde sadece gaz pedalıyla dahi çoğunluk durumda yığılmanın önüne geçebilir bir sonra ki aşamada ki bacağı debriyaja götürüp baskı uygulamadan taze yürüyüşe devam edebilirsiniz otomobillerin devirleri o kadar da hızlı düşmez evet yarışmıyorsunuz sonuçta.:)
    Ani keskin frenlemelerde de debriyaja yüklenmenize gerek yoktur kimileri yarım debriyaj uygulamaktan yada üst teknik olan sert frenlerken vites düşürmekten bahseder ancak bunlar zaten aşıyor :) Çoğunlukla debriyaja gitmemek daha iyidir bile piyasada ki genel alışkanlık pedalların sertliği farklı olduğundan da his oluşmadığından ve ani reaksiyonla bacaklara yüklenme fren baskısı ABS ile artarken debriyajı köklemiş olmaktır bu zaten işinize yarayacak bir durum değil. Durmanın hemen öncesinde veya ilk yarım saniyesinde debriyaja basmanız stop etmeme için yeterlidir.
    Kimileri görecektir ki aslında sanılandan çok daha fazla şey var sadece 3 pedal için. Daha yukarıda ki yetkinliklere gelmedik bile isteyen youtube dan her türlü kayıt var öğrenip aralıklarla deneyip öğrenebilir.




  • Bende öyle kaldırırım fakat yağmur yağınca takılıyor ve kalkmıyor yada cok fazla kalkıyor. O durumlarda ne yapıyorsunuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.