Şimdi Ara

DEBRİYAJ BASIŞ TEKNİKLERİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
36
Cevap
1
Favori
12.852
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Her zaman ayağım yerdeyken debriyajı kullanıyorum ve o zaman düzgün sürüyorum fakat bugün ben ayağım yerde olmadan deneyeyim dedim , olmuyor. Arabayı adam gibi süremiyorum ve ayağımı çok bekletiyorum. Hele trafikte hiç ayağım yerde olmadan süremedim. Bunun bir taktiği var mıdır ? Bir de bizim araç focus(2004) olduğu için yukardan kavrıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi temelreiss -- 3 Şubat 2017; 21:54:15 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Debriyaja Basma Teknikleri

    Debriyaj, aracın motorunu vites kutusundan ayıran önemli bir bileşendir. Debriyaja doğru basmak, aracın düzgün çalışması ve ömrünün uzaması için çok önemlidir.

    Debriyaja Nasıl Basılır?

    1. Sol ayağının topuğu yerde olacak şekilde debriyaj pedalının en soluna yerleştir.
    2. Pedalın tepesine kadar hafif ve kademeli bir şekilde bas. Debriyaj pedalı sertleştiğinde baskı plakası serbest kalır ve motor vites kutusundan ayrılır.

    Debriyaja Ayağın Neresiyle Basılır?

    Debriyaj pedalına sol ayağının topuğu ile basmalısın. Ayak baş parmağın veya orta ayağın değil.

    Debriyaj Bilekten mi Bırakılır?

    Evet, debriyaj bilekten bırakılır. Topuğunu yerde tutarak pedalı yavaşça yukarı kaldır.

    Debriyaj Topuk Yerde

    Debriyaj pedalına basarken topuğun yerde olması, ayağının tüm hareket aralığını kullanmanı sağlar ve daha iyi bir kontrol verir. Ayrıca, yorgunluğu azaltır.

    Debriyajdan Ayak Nasıl Çekilir?

    Debriyajı kademeli olarak bırakmak için ayağını pedalın üzerinden yavaşça kaldır. Ayak baş parmağın veya orta ayağını kullanma.

    Önemli Notlar:

    • Debriyajı hiç bırakmadan sürmeyin. Bu, debriyajın ve diğer bileşenlerin aşınmasına neden olabilir.
    • Debriyajı çok hızlı bırakmayın. Bu, aracın sarsılmasına, motorun durmasına veya şanzımanın zarar görmesine neden olabilir.
    • Aracı hareket ettirmeden önce debriyajın tam olarak kavradığından emin ol.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet

  • < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ayak yerdeyken debriyaja mı basılır hocam ne bilek varmış taktiğe gerek yok 2 3 gün sürün alışırsınız
  • Benim ayağım (topuğum ) hep yerde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aurorax kullanıcısına yanıt
    Hocam öyle diyorsunuz fakat arabanın kavrama noktası baya bi yüksek , ek olarak bugün çok zorlandım. Ayağımı debriyajdan çekerken direksiyona değiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende öyle biliyordum ama topuk yerde olmayacakmış.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öyle bi soru sorulmuş ki, topugum yerde mi kullanıyorum hava da mı bilemedim. Refleks olmuş artık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Yarım debriaj + Fren
    16 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Kalkışta araç kavradığı an hafif gaz desteğiyle kalkarım.



    Topuğum yerde olacak diye şartlamadım kendimi.

    Belki solak olduğum için ben rahattım bilemiyorum.



    Size tavsiyem:Boş bir alanda bol bol pratik yapın. Ben öyle yapmıştım. İkinci ve üçüncü viteste de deneyin. Arabanın çok hafif sürati varsa ikinci viteste devam ederdim.

    Benim aracımda 2012 Focus'tu. TDCİ motor aynı.

    Birinci vites oranı kısa zaten. Şu an otomatik kullanıyorum.

    Bazen manueli de özlüyorum. TDCi motoru tanıdığımı düşünüyorum sorunuz varsa cevaplarım.





    İyi günler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: temelreiss

    Hocam öyle diyorsunuz fakat arabanın kavrama noktası baya bi yüksek , ek olarak bugün çok zorlandım. Ayağımı debriyajdan çekerken direksiyona değiyor.

    direksiyona çarpıyorsa ya koltuk çok yakın ya da yukarıda. aslında sizin dediğiniz de olabilir ama hiç öyle basmadığım ve öyle basan görmediğim için garip geldi. doğrusu nedir diye bakındım, burda topuk yere değmeyecek deniyor
    www.surucukursuistanbul.com/Surucu-Kursu/arac-kullanma-teknikleri-direksiyon-egitimi_115.aspx



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aurorax -- 3 Şubat 2017; 22:21:57 >




  • Bu siz yapamadığınız ve uğraşmadığınız için size doğruymuş gibi geliyor. Kendi yapabildiğinize kendi ölçeğinizden açıklama getirmeye çalışıyorsunuz.
    Neden doğru değil çünkü siz henüz farklında olmadığınız üzere gerçekte daha yorucu ve dahi kişinin pedal etkinliği gelişmemiş oluyor. Bu herkesin yaşayabileceği üzere hayat kurtarıcı bir yetkinlik yoksa yarış meselesi değil.

    Her iş uzmanından öğrenilir değil mi. Doğru olan budur.




    Bu konularda mantığı kendince yahut kasıt dışında bilmemenin cehaleti ile kurgulayarak yarış marış yapmıyoruza getiriyor insanlar ancak mesele o değil.
    Kimse sizden sol ayakla fren beklemiyor ancak yapabiliyorsanız sizin için iyidir bu mecburiyet ölçüsünde birşey değil. Stres altında pedal karıştırmasa da baskı oranı, açı karıştırır insanlar işte o yüzden bu hayatidir.

    Otomatik şanzımanlarda rahat edilir neden sol ayak dayanır sola sağ ile iş görmek yeterlidir. Zaten sağ her şekilde aktif hareketliliğe sahip. Aynı rahatlığı zaman içerisinde alıştırarak manuellerde tadabilirsiniz. Debriyaj daim üzerinde, dibinde tutularak hazır ol da beklenilmesi gereken bir pedal değil. Bilek değil bacak hareketliliği size zaman içerisinde açısal kontrol kazandırır. Zaten bunu yapmadan tam doğru kontrol ile sol ayak frenine yetkinlik kazanamazsınız.
    Sol ayak frenine gerek yok diye bakar klasik ehliyetliler ancak o da onların sandığı gibi değil. Asıl pedal pozisyonları şartlarından birçok araçta yukarda videosu görülen heel and toe denilen şeyi yapamazsınız yahut yapması daha güçtür. Sol ayak freni işte trafikte size bu avantajı kazandırır bazen bu avantajlılar durumu kendi lehlerine çevirip diğerlerine göre araçlarını parçalamaktan, can kaybından avantaja geçer.
    Ayrıca yüksek kavramalılarda [ki yarış dünyasında hafif cup'larda genelde böyledir] bacağı taşımak daha az yorucu olandır. Bilek hareketini zaten içeriyor sadece hareket oranı daha düşük bu da daha az kramp, küçük kas hareketi demek.

    Yapamıyorum napıcam yukarıda denildiği gibi herşey zamanla ana karnında kazanmıyor kimse uygun ortam buldukça denenerek edinilebilir sonrasında iç dünya da "aaa ne rahat birşeymiş bu ya" denir. :)
    Tek olduğunuzda orta hızlarda bağırıyormuş diye bakmayacaksınız ayak sol da duvara dayalı olacak ısrar edeceksiniz sağ kol çalışırken köküne kadar basıp çekecek eski yerine götüreceksiniz. Sonra rahat trafiksiz uzun düzlüklü pozisyonlarda ışıklara yaklaşımda deneyip duracaksınız. Yüksek viteslerde kökleme gereği olmadan alıştırmalarla da zamanla gelişmeye başlayacak.
    Tabi önce oturuşunuz düzgün olacak yoksa bacağınız daha çok yorulur yada çekerken kaydırırsınız. Acemilikte benim gibi hızlı yapayım derken de frene de dokunur sonra ne oluyor lanlı toplamaya çalışırsınız :)




  • guyverland kullanıcısına yanıt
    Adam debriyaj pedali kisa olan megane 1 i yukarda kavramasina ragmen bilekten kullaniyorum demis. Kullanmadigim araba olsa neyse diyecem.Hadi uzun pedal derinligi uzun olan bi araci sıkışık trafikte kullan da gorelim bilekten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • e30 m3 kullanıcısına yanıt
    Mesela DOBLO

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben debriyajı ayak tabanımı kaydırarak yavaşça bırakıyorum,ilk resimdeki vatandaş (Calder Pedal Cam) çok sert bırakıyor,araba fırlar gider öyle bırakılırsa,sıkışık trafikte maazallah öndekinin tamponuna yapışırız...Yanlış mıyım?
  • topuk yerde debriyajamı basilir nasil bir ayak var sizde,gaz pedali degil bu. fren ve gazda topuk yerde debriyaja basarken ise havadadir

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Debriyaja sonuna kadar basmalısın zaten eğer kendini yarım basmaya alıştırırsan ilerde alttan kavrayan bir araca bindiğinde vites geçişlerin cartlata cartlata olur . Günü kurtarmalık öğrenmek mesele değil önemli olan doğrusunu öğrenmek. Yani demek istediğim; senin aracında yarım basman belki vites geçişlerini sağlıyordur ama başka arabaya bindiğinde arabayı mundar edersin
  • Topuk yerde nasıl debriyaja basıyorsunuz yahu basamam asla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: grkankot2

    Çok aydınlatıcı bilgiler edindim, artık şehiriçinde heel and toe yapabilirim
    Adam ehliyeti yeni almış veya acemi belli ki, sen burda gelip nelerden bahsediyorsun. Biriyle kapışırken nazikçe vites değiştirmiyoruz herhalde.
    O adamlar yıllarını veriyor bu işe, hayat amaçları bu, durmadan günlerini araç üzerinde geçiriyorlar veriyor 1-2 saatlik bir pistte bilmemkaç milisaniye ileriye gitmek için.
    Sizin bunu araba sürüş felsefesi olarak edinmeniz, kendinizi buna zorlamanız amelelikten başka bir halt değildir.
    Topuğu yere koyduğunuzda bir direnç oluşur sürtünmeden gelen. Bu da debriyajın geri tepme kuvvetini sönümler böylece kaslara daha az kuvvet biner. Topuğu koymazsanız dizle kalça arasındaki tüm kaslar gerilir.Bu da daha çok yorgunluk demektir. Ha adam ufaklıktan beri buna alışmıştır, o kaslar gelişmiştir hissetmez olay alışkanlık meselesi.
    Hele hele debriyaj yukarda kavrıyorsa tamamen gereksiz bir işlemdir topuğu yere koymamak.Tam debriyaj yapacaksam köklerim neden extra yük uygulayayım debriyaja.

    "Nasıl rahat ediyorsanız öyle kullanın, kasmayın". KESİNLİKLE SOL AYAK FRENİ DE YAPMAYIN. Dikiş tutturun ve bunu değiştirmeyin.
    En güvenlisi alışkın olduğunuzdur.

    Bu forumdaki herkes 1.90 boyunda sarışın mavi gözlüdür ayrıca hepsi heel and toe, rev matching ustasıdır, Rallilerden pistlerden çıkmazlar. En iyiyi kendisi bilir, herkes de kendisinin yaptığı gibi yapmalıdır.

    @e30 m3 yukarda kavraması bilek için avantajdır zaten. Debriyaja köklemenize gerek yok demektir. Debriyajı köküne kadar basma hastalığı var sanırım sizde. Bilekle başlarsın baktın yemedi vites, daha derine zaten bilekle inemezsin kaldırırsın topuğunu(aracı ilk defa kullanıyorsak).

    Videokinde de adam(senna sanırım) ayağını sola yatırıyor. Hadi bir tartışma daha açalım ayak sola yatmalı mı yatmalı mı ? Hadi hepimiz sol ayağımızı sola yatıralım. Te allahım ya tartışmaya bak. Nasıl rahatsan, sana kolay geliyorsa, kendini güvende hissediyorsan öyle yap dostum.

    Konu trafikte debriyaj kullanımından heel and toe'ya nasıl geldi onu da anlamış değilim. Bi incelemeci bir videoda söylüyor sonra bizim küçük pist canavarları araştırıp "ustasıyım ben yhaa heel and toe rev matching yengeç gibi tıssss, arkası gelecek kafadan arkadan kayacak" triplerine giriyor. Sonra "neden böyle magandayız, trafik canavarı yine can aldı" haberleri...


    Ulan sırf şunun için gittim 2tur attım ben nasıl kullanıyorum emin olmak için.Tabi her zaman bilek değil yerine göre.Hızlı vites atman gerekiyodur köklersin topuğu kaldırıp. Ne bileyim ışıkta vitesi boşa almak istemezsin süre azdır,debriyaj köklersin topuk kaldırıp ileri gitmesin diye. Topuksuz süreyim dedim sol bacak komple titredi la o ne öyle,titrettiği için kavrama kaçacaktı yeteri kadar hassas değil benim sol bacak bileğe göre, topuğun canını seveyim
    Kiminin bileği hassastır, bilek kasları kendine göre hafızaya almıştır kavramayı, kimininse bacak kasları. Ben bileğime güveniyorum

    Hocam ben komple dizi kaldırıp indiriyorum debriyaja basarken. Sizin dediğiniz gibi topuk yerde basayım dedim bir kere. 2. basışta pedal ayağın tam ortasına geliyor basılmıyor vitesi ne boşa alabiliyorsun ne pedala tam basabiliyorsun. Dur kalk trafikte kaza yaptırır vallahi adama. Babam da sizin gibi kullanıyor kaç kere dedim ama yok dinlemiyor senin gibi kullanırsam belim ağrıyor diyor.
    Ama mesela park ederken yavaş hareket ettiğimizden ard arda debriyaja basıp çekebiliyoruz sizin taktikle 2. basıçta debriyaj ayağın ortasına gelir ve araç kavramada kalır öndeki ya da gerideki arabaya bindiririz. Sahi siz nasıl yapıyorsunuz yav?




  • hocam ben de aurerken sol ayahim hep debriyajin ustunde duruyor baamiyorum ama basmaya hazir oluyorum alismisim böyle sizce yanlis mi? sürücü kursunda egitmen bilr kizmisti boyle yaptığıma ama aliskanlik boyle rahat hissediyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tLqA

    Öyle bi soru sorulmuş ki, topugum yerde mi kullanıyorum hava da mı bilemedim. Refleks olmuş artık

    +1 bende düşündüm bayağı sanırım havada tutuyorum emin değilim.
  • ilahi hocam babaninz da bir alemmis hayir kurs hocasi baya azarlayinca yanlis mi yapiyor diye düşünüyordum ehliyeti alali 1 yil gelan oldu debriyajin ustinde tutuyorum ayagimi her an basmaya alisik olarak çünkü ne zaman durman gerekiyor bilemezsin debriyaki da baya seviyorum aslinda kanka gibiyiz diyebilirim isiklara yaklastikca basarim debrijaya arabanin yavasca suzulurken zevkine varirim bosa da almis olurum isiga gore vitesimi alir giderim.surucu kursundakilar stop ettirsen gene kiziyor cok takmadim elimizde palio vardi arabanin yurumeye hali yok simavda 4 kisiyi çekmeye calisiyo zavalli ilk ve tek benzinlo araca bindim palioydu ailemde dizel var dizelden asla vazgeçmem.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.