Şimdi Ara

___DEFANS DEĞERLERİ ve (%) LER HAKKINDA___ (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
54
Cevap
0
Favori
1.961
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ne ise yaradiklarini bilmek yeterli deil aslinda neden diye soracak olursan ne ise yaradiklarinin yaninda karsi tarafa etkileri sana etkileri falan filan birsuru konuda bilgi sahibi olmak lasim. formulasyon konusunda bizim bu isin icinden cikabilecek kadar bilgiye sahip olmadigimizi biliyorum. en basite indirgenmis bir ornek verecek olursak manyanga ayni itemler uzerinizde iken ayni skille hatta skilsiz yada butun itemlerinizi takilarinizi cikartin hicbir buyu skil felan da kullanmayin 5-10 demage vurun bakalim ayni degerleri elde edebilecekmisiniz. tabiki edemeyeceksiniz ko da ki gibi burada sabit sayilar sozkonusu deil daha cok olasilik hesaplamak gerekir. ve olasilik hesaplarkende birden fazla sonuc cikar. ama ko da ayni isi yapsaniz vurdugunuz demageler sabit olur. bu oyunu ko v.b oyunlardan ayiran onemli etkenlerden birisi bu zaten
  • garment giydiğim zaman nüke ler daha fazla vuruyor ama phy defans azalıyor. yani kıyafetlerdeki reinforce lar bizim vuruş gücümüze doğrudan etki ediyor fakat bulamadım bununla ilgili net bi bilgi. ama benim denemelerime göre full str armor giyerse daha garmente ve protectora göre vuruş gücü artıyor. aynı şekilde int içinde garment giyildiğinde aynı konu sözkonusu. yani full int sword shieldse ve shieldin blockingine güveniyosa garment giyebilir ve çok can yakar. ama diğer taraftan armor yada protector giyip daha defansif ama daha az damage verir. yani bu kişinin tercihine kalmış bişey. ama bana sorarsanız bu full int denen yapılandırma zaten riskli. ilk vuruşu yapmak çok önemli. yada yatır batır. onun için zaten karşıdaki sağlamsa zaten yatırır. önemli olan int karakterlerde avantaj gibi gözüken yüksek vuruş gücünü en üstte yaşamak. ben en azından böyle düşünüyorum. full int olup armor giyen arkadaşlar tabiki daha defansifler ama bu dwnin yada janganın kapısının önünde pvp yapmakla ölçülemez. oyun içindeki bi çok aksiyonda farkında olmadan bize saldıracak str bowlar olabilir mesela

    eğer bu reinforcelerin bizim atağımıza ne ölçüde katkıda bulunduğunu çözebilirsek garment pro armor üçgeninde kendimize uygun stratejiler üretebiliriz.

    ben açıkcası 72. lvla kadar takılara hiç özen göstermedim. 1-7 degree full som sun set ve 8degree full sos som set vardı. yani defansif açıdan baya sağlam olduğundan o takılardaki etkiyi gözle göremedim. uğraşmadımda açıkçası. 78lvlım şuan ve 2yüzük hariç diğer takılarım hala 7degree sos. işte demin bi 74 full blue küpe yaptım şimdi bi kolye kaldı. ama pazardaki fiyatlarıda düşünürsek 76 full blue kolyeler 40-70m arasıyken demekki bi iş var bunlarda




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ozgurozgel

    ne ise yaradiklarini bilmek yeterli deil aslinda neden diye soracak olursan ne ise yaradiklarinin yaninda karsi tarafa etkileri sana etkileri falan filan birsuru konuda bilgi sahibi olmak lasim. formulasyon konusunda bizim bu isin icinden cikabilecek kadar bilgiye sahip olmadigimizi biliyorum. en basite indirgenmis bir ornek verecek olursak manyanga ayni itemler uzerinizde iken ayni skille hatta skilsiz yada butun itemlerinizi takilarinizi cikartin hicbir buyu skil felan da kullanmayin 5-10 demage vurun bakalim ayni degerleri elde edebilecekmisiniz. tabiki edemeyeceksiniz ko da ki gibi burada sabit sayilar sozkonusu deil daha cok olasilik hesaplamak gerekir. ve olasilik hesaplarkende birden fazla sonuc cikar. ama ko da ayni isi yapsaniz vurdugunuz demageler sabit olur. bu oyunu ko v.b oyunlardan ayiran onemli etkenlerden birisi bu zaten


    ne ise yaradiklarini demek zaten sana ve karsidakine etkilerini bilmek ... yani ustte soyledigim isi rakamlara indirgemeye calismak anlamli degil ... yani x + y * ( 15 / ivir zivir) bu senin defansindir gibisinden bi formulasyona ulasmaya calismak cok gerekli degil ... cunku birde isin icine karsi taraf ve buyuk ihtimalle sans faktoru de giriyor ...




  •  ___DEFANS DEĞERLERİ ve (%) LER HAKKINDA___



    • burada ki defans değerleri npc de satılan 8degree itemlere aittir. hepsinin statlar %0 dır. hepsi +0 dır.
    • resimi tam göremeyen arkadaşlar resme sağ tıklayıp "resmi göster" derseniz daha rahat görebilirsiniz


    burdada gözüküyoki toplam defans ve toplam reinforce değerleri arasında ciddi farklar var. eğer reinforce benim tahmin ettiğim gibi işe garment giyen bir int diğer şartları aynı kabul edersek çok daha fazla vuruş gücüne sahip olacaktır. aynı şekilde armor giyen full str ler gibi. ben kıyafetlerdeki reinforce değerlerinin defansif bi anlamının olduğunu düşünmüyorum. reinforcenin atack la alakalı olduğunu düşünüyorum. ama yanılıyoda olabilirm hatta sizde yanılıyo olabilirsiniz çünkü bilemiyoruz. ama benim şöyle bi kanıtım var kendimce garment giydiğimde ortalama olarak vuruş gücüm artış gösteriyo. ama biyandanda slahtaki reinforceyi karakter ekranındaki hesaba eklerken kıyafetteki değerleri neden eklememişler? bu neden olabilir. benimde acaba yanılıyomuyum diye düşündüren konu bu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sjanaz55 -- 26 Ekim 2007; 20:18:21 >




  • Phy. Reinforce : Başarılı bir alchemy/enchant'tan sonra, "Phy. Reinforce" ne kadar yüksekse, itemin psy. özelliği o oranda artar. Ayrıca "Phy. Reinforce", ait olduğu itemin fiziksel atak yada defansına direkt olarak etki eder. mesela iteminizin Pdef'i 20, Preinforce'u 5 işe, o itemin size vereceği toplam Pdef 25 olacaktır. (silahlarda psy. atak, kıyafetlerde psy. defans)
    Mag. Reinforce : Başarılı bir alchemy/enchant'tan sonra, "Mag. Reinforce" ne kadar yüksekse, itemin mag. özelliği o oranda artar. Ayrıca "Mag. Reinforce", ait olduğu itemin magical atak yada defansına direkt olarak etki eder. mesela iteminizin Mdef'i 20, M.reinforce'u 5 işe, o itemin size vereceği toplam Mdef 25 olacaktır. (Silahlarda mag. atak, kıyafetlerde mag. defans)
  • @sjanaz55

    su an oyuna pek girmedigim icin karakterlerimin hepsi presiz ... 2 tane presiz karakteri girmekte kasacak gibi gorunuyor ama girince ss ekleyecegim ...
    herseyden once giydigimiz kiyafetleri secim konusunda reinforcelarin ataga etkisi olsa bile bunu gozardi etmek icin baska bir neden var ...
    cunku str ve int karakterlerin defans yapisi itemlerden bagimsiz sekilde birbirinden farklidir ...

    aklimda kalan rakamlari yazacagim ama gercekten emin degilim dedigim gibi girince ss alacagim; ayni seti str ve int karakterlere giydirir iseniz phy ve mag defanslarinin ne kadar farkli oldugunu gorursunuz ...
    buffsuz filan misal ayni seti str ye giydirdiginizde 1300 phy defans 1700 mag defans sahibi oluyor iseniz ... ayni seti int e giydirdiginizde 1100 phy defans 2000 mag defans gibi bir degeriniz oluyor ...
    yani balance degerleriniz item bagimsiz defansinizda etkili ve bu nedenle yapisal olarak phy defansi kuvvetli olan str karakterler garment, yapisal olarak mag defansi kuvvetli olan karakterler armor tercih ediyor ...




  • Magical reinforce değerlerinin formülü vardı benim notlarımda.
    Bi bulabilsem yazacam.
    Az sabır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Nømad

    Magical reinforce değerlerinin formülü vardı benim notlarımda.
    Bi bulabilsem yazacam.
    Az sabır.


    Ok
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Kharakoram

    @sjanaz55

    su an oyuna pek girmedigim icin karakterlerimin hepsi presiz ... 2 tane presiz karakteri girmekte kasacak gibi gorunuyor ama girince ss ekleyecegim ...
    herseyden once giydigimiz kiyafetleri secim konusunda reinforcelarin ataga etkisi olsa bile bunu gozardi etmek icin baska bir neden var ...
    cunku str ve int karakterlerin defans yapisi itemlerden bagimsiz sekilde birbirinden farklidir ...

    aklimda kalan rakamlari yazacagim ama gercekten emin degilim dedigim gibi girince ss alacagim; ayni seti str ve int karakterlere giydirir iseniz phy ve mag defanslarinin ne kadar farkli oldugunu gorursunuz ...
    buffsuz filan misal ayni seti str ye giydirdiginizde 1300 phy defans 1700 mag defans sahibi oluyor iseniz ... ayni seti int e giydirdiginizde 1100 phy defans 2000 mag defans gibi bir degeriniz oluyor ...
    yani balance degerleriniz item bagimsiz defansinizda etkili ve bu nedenle yapisal olarak phy defansi kuvvetli olan str karakterler garment, yapisal olarak mag defansi kuvvetli olan karakterler armor tercih ediyor ...




    tamam zaten onun farkındayım ben denedim. şuanda benim mag defansım buff sız sadece itemlerle 1855 phy defansımda 901. ve üzerimdeki set protector. zaten bu konunun ilk açılma nedeni garment giysem ne olur armor giysem ne olur?du garmet giydiğim zaman phy defansım 800ün biraz altına inecek mag defansımda 2000e çok yakın olacak. ve aynı oranda verdiğim damage de artacak.

    yapısal olarak oyuncuların kıyafet tercihleri bence düşünüp araştırrmadan yapılmış kulaktan duyyma ve genel kanıyla yapılıyo. full int olup garment giyenlerin mob keseeken ve lvl kasarken çı-ok daha fazla vurduklarını biliyorum. bu denenmiş bişey. ama tabiki phy defans yönünden str ler karşısında daha zayıf bi hal alıyolar.

    ama bana sorarsanız int karakterin karakteri vurup kaçmaktır. bi nevi hızlı yaşa genç öl ilk vuruşu str nin yaptığı pvplerin yarısından fazlasını yada (çok düşük oldu) %60-70inden fazlasını strler alır. (diğer bütün koşulları aynı kabul ederek söylüyorum) intin kodummu oturtsun diye güçlü damageleri ve aynı orandada az hp si ve phy defansı vardır. zaten üzerinde sosun olmayan intlerin strlerle göğüs göğüse çarpışması pek olağan değil.

    yada en azından ben böyle bakıyorum. full str bow karakterim vardı nicki zombinezondu. 69 lvlken satmıştım. ondada bi ara armorla kasmıştım ve gerçekten protectora göre vuruş gücüm artmıştı. hele bide garment giyiyo olsaydım o farkı iyice hissedecektim. sonradan baktımki malesef oyuncularda genel bi kanı var bowcu armor giymez diye bende 8degree sos armor seti protector yapıp öyle sattım. ama gözüken o ki eğer gücünüz varsa 2set kullanmak en güzeli. garment ve armor.

    tercih meselesi bide tabiki oyundan aldığınız zevk ama aynı lvl 2 full int karakterden birisi bi moba 15-16k vururken diğeri 12-13k vuruyosa bu benm için önemli bi fark. hızlı yaşa genç öl yani. varsın defans az olsun




  • buarada yukarıdaki yazdığım defans değerlerinde kullandığım shield lvl64 sos +5 olduğu için defans değerleri tam olarak o değil. 72+5 shieldin BRsini 18 yapma ve arama çalışmaları sırasında bendeki shieldin brsi 10da kalınca mecburen onu kullanıyorum. yani defansım aslında daha fazla. hatta mag def yüzdesi 77. buara bu yüzde işine taktık bakalım noolcak
  • sabah ola hayrola
  • birde şöyle bir tesbitim daha var. itemlerin atack yada defans değerlerinin yanlarında yazan parantez içindeki % değeri %40 ise o itemin aynı birimdeki %değerinin 0 olduğu ve +1 olduğu konumdaki itemle aynı statlara sahiptir. biraz karışık oldu şöyle özetleyeyim

    lvl64 bir bowumuz var ve phy atack %si 40 ve birde lvl64+1 bowumuz var fakat phy atack%si0
    bu 2silahında phy atackları aynıdır. yani phy atack %80 olsaydı 64+2 phy atack%0 olan bowla aynı damageye sahip olucaktı

    aynı şey kıyafetlerdeki defans reinforce değerleri içinde geçerli. bunu ben lvl72+7 sword almaya çalışırken farketmiştim. bendeki +5 swordun %si 67yken +7nin %0dı ve arada çok az bir fark vardı. yani lvl64+3 phy atack%80 olan bir bow lvl64+5 phy atack%0 olan bi bowla aynı damageye sahiptir.


    • buarada bu %40 dediğim değer tam %40olmayabilir. ama en az %40 en fazla %50. çünkü +0 ve %50 olan bir silah +1ve %0 olan aynı silahtan daha fazla damageye sahip. bundan kesin eminim ama tam olarak bişey söyleyemiyorum




    eğer dikkat etmeyen ve +5 olsun diye para harcayan arkadaşlar varsa onlara bi uyarı yapmak istedim çokçok daha ucuza yüksek%li +2+3 silahlarlada +4+5ler kadar vuruş gücü sahibi olunabilir.

    tekrar saygılar tekrar teşekkürler




  • Bi kac deneme yaptim ve net olmasada cikan sonuclara gore ...

    Toplam phy defansinizi -->> str miktariniz + kiyafetlerinizin phy defans toplami + kiyafetlerinizin phy reinforce toplami
    Toplam mag defansinizi ->> int miktariniz + kiyafetlerinizin mag defans toplami + kiyafetlerinizin mag reinforce toplami

    degerlerine oldukca yakin degerler cikiyor ...

    birkac kisi bu hesabi kendi karakterlerinde yapabilirse ispat konusunda genel bir sonuc elde edilebilir ...
  • ben hesapladım ama çok farklı bi değer çıktı

    int--------------------------------393
    kıyafet toplam mag defans----------923
    kıyafet toplam reinforce------------165,7
    shield mag def---------------------166,8
    shield mag reinforce----------------31,8
    toplam----------------------------1680,3

    ama benim buff sız mag defansım 1866

    reinforce değerlerinin böle çok basit toplama işlemleriyle olaya dahil olduğuna inanmıyorum. ortada oransal bir durum olduğu çok açık.

    hatta buraya yazarken çözdüm sanırım


    buyrun defans hesaplamalarınızı bu formülle bulabilirsiniz


    • (toplam int * (kıyafet toplam reinforce/100)) + kıyafet top mag defans = toplam mag defans




    • shield kullanan arkadaşlar toplam reinforce a ve toplam defansa shielddeki değerleri eklemeyi unutmasınlar


    hatta kendi defansım:

    (393 * (197,5/100))+1089,8=1865,9 0,1dende bişe olmaz




  • soyledigim genel bi yaklasim idi bencede direkt toplama olayi degil tabi ama yani demek istedigim bu etkenlerin dahil oldugu bir denklem gecerli olmali ...
    muhtemelen her bir birimin belli bir sabit ile carpimi soz konusudur ...
    yani x + y + z degildir de ne bileyim x/0.8 + y/0.9 + z*1.2 filan gibi atiyorum ...

    veya sizin verdiginiz son denklem turunde birsey mumkun olabilir ...
    demek istedigim bunun hesabini ortak bi cikarim yapabilecek kadar kisi yapar sonuc bildirir ise dogrulugu ortaya konabilir ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kharakoram -- 28 Ekim 2007; 19:58:35 >
  • Okumaya kıyamadım ama üstün zeka gerektirecek bişey olduğunu sanmıyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Kharakoram

    soyledigim genel bi yaklasim idi bencede direkt toplama olayi degil tabi ama yani demek istedigim bu etkenlerin dahil oldugu bir denklem gecerli olmali ...
    muhtemelen her bir birimin belli bir sabit ile carpimi soz konusudur ...
    yani x + y + z degildir de ne bileyim x/0.8 + y/0.9 + z*1.2 filan gibi atiyorum ...

    veya sizin verdiginiz son denklem turunde birsey mumkun olabilir ...
    demek istedigim bunun hesabini ortak bi cikarim yapabilecek kadar kisi yapar sonuc bildirir ise dogrulugu ortaya konabilir ...


    2 ayrı karakterde denedim 2side oldu. ama tabi genede gözden kaçmış bazı değerler olabilir. zamanla açığa çıkar eğer bi hata var ise.

    quote:

    Orjinalden alıntı: OlympusKingTheodor

    Okumaya kıyamadım ama üstün zeka gerektirecek bişey olduğunu sanmıyorum



    şimdi bu cevabın sorusu burda varmı? ben göremedim. zakam yetmiyo bunu bulmaya. bu konuyu baştan aşşaya okuyup ne anlattığını anlayıp ne için açıldığını kavrayıp böyle bi cevap yazma gereğinde bulundun. ve kurduğun cümlenin içinde "zeka" kelimesi var

    ben bikaçkez düşündüm; bu arkadaş acaba bunu buraya yazarken ne düşünmüş olabilir diye. ama yetmiyo benimki. demekki felsefik bişeyler buldun konuda. ya karşıdakinin zekasının yetersiz olduğunu herkesin bildiğini, yada okuduğunu hemen anladığın için çok zeki olduğunun farkına bikez daha varıp ilginç bi kompleksle bunu yazdın. sen çok üstün zekalı olabilirsin. bu yazılanların 10katınıda biliyo olabilirsin. ama bu cevabı bu tarz bi yaklaşımla hele bide bu forumda uzun zamandır bilgi ve deneyimlere dayalı açılan ilk konuya yazman bana ilginç geldi.

    seni mutlu edebilmek için nasıl bi konu açmam gerektiğini bilemedim kusurabakma. gm gargamelin resimleri, lvl1 +2 sword nekadar eder, gibi bi konumu olması lazım? yada karakter satışıyla ilgili bi konu? şu konu oyunda hep kullandığımız gördüğümüz ve anlamını bilmediğimiz biçokşeyi gösteriyo belkide, bilmeyenler için güzel bi gelişme oluyo ama ben "345k sp" diye bi konu açtım 1haftada 2000den fazla kişi konuyu inceledi ve 100den fazla cevap yazıldı son halide 132 tane cevap ve 3564 kere incelenmiş. bu konunun ise nekadar ilgi çektiği ortada.

    neye gocunup bunu yazdığını anlamak güç. demekki benim anlayamadığım ve çözemediğim biyerden bakıyosun saygı duydum

    bu arada bu oyunda karater yapılandırmalarını bu değerler üzerine kuran, burda elde edilen sayılarla stratejilerini belirleyen, kıyafet silah takı gibi eşyaların tam anlamıyla neye yaradığını bulmaya çalışan ve kurcalayan arkadaşlar var. çok azda olsa var. bu bi oyun tabiki eğleniyoruz gülüyoruz çoğu şeye ama en iyi olmak isteyen kişiler yada neyi ne için yaptığında daha iyi sonuç alacağını merak eden aradaşlar var. lütfen bu arkadaş gibi düşüncesi olanlar bukadar konu içinde bu konuyu bulmasınlar bence konu arkadaşın cevabı haricinde çok güzel ve eğlenceli bi şekilde ilerliyo.

    teşekkürler saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sjanaz55 -- 28 Ekim 2007; 20:58:09 >




  • takma kafana iyi gidiyoz ama nomad bişeyler ekleyecekti sanırım notlarını bulamadı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sjanaz55

    birde şöyle bir tesbitim daha var. itemlerin atack yada defans değerlerinin yanlarında yazan parantez içindeki % değeri %40 ise o itemin aynı birimdeki %değerinin 0 olduğu ve +1 olduğu konumdaki itemle aynı statlara sahiptir. biraz karışık oldu şöyle özetleyeyim

    lvl64 bir bowumuz var ve phy atack %si 40 ve birde lvl64+1 bowumuz var fakat phy atack%si0
    bu 2silahında phy atackları aynıdır. yani phy atack %80 olsaydı 64+2 phy atack%0 olan bowla aynı damageye sahip olucaktı

    aynı şey kıyafetlerdeki defans reinforce değerleri içinde geçerli. bunu ben lvl72+7 sword almaya çalışırken farketmiştim. bendeki +5 swordun %si 67yken +7nin %0dı ve arada çok az bir fark vardı. yani lvl64+3 phy atack%80 olan bir bow lvl64+5 phy atack%0 olan bi bowla aynı damageye sahiptir.


    • buarada bu %40 dediğim değer tam %40olmayabilir. ama en az %40 en fazla %50. çünkü +0 ve %50 olan bir silah +1ve %0 olan aynı silahtan daha fazla damageye sahip. bundan kesin eminim ama tam olarak bişey söyleyemiyorum




    eğer dikkat etmeyen ve +5 olsun diye para harcayan arkadaşlar varsa onlara bi uyarı yapmak istedim çokçok daha ucuza yüksek%li +2+3 silahlarlada +4+5ler kadar vuruş gücü sahibi olunabilir.

    tekrar saygılar tekrar teşekkürler


    Bana sadece % değerleriyle alakalı gibi gelmedi çünkü silahların sadece % değerleri değil sağ taraflarında bulunan aralık değerleri de çok farklı olabiliyor. Elimde 76 LvL 2 tane kolye var ve bunlarun phy ve mag absorb değerleri ilginçtir ki birinin +3 hali diğerinin +sız halinden daha düşük ve bunların % değerleri arasında o kadar fark yok (net olarak hatırlamıyorum ama en fazla %20 gibi bir fark olması lazım). Cümle yapısı biraz düşük oldu ama düzeltecek vaktim yok. Umarım bazı şeyler netleşir, çok fazla üzerlerinde durmayacak olsam da merak ağır basıyor




  • Yaklaşık %40 parantez ici +1 e denk gelir bu eskiden beri biliniyor bu konuda bi bilinmeyen ya da anlasilamamis bir mevzu yok ...

    Yani 72 kolyenin phy abs %40 ise atiyorum 17.2 degerinde ise 72 bir baska kolye phy %0 ama +1 ise ayni degeri alir ... bu konuda karisiklik ya da suphe yok zaten ...
    Yani stat % leri konusunda bilinmesi gereken yaklasik her %40 gizli +1 anlamina gelir ...
    Phy atagi %100 olan bir silah %0 olana gore kafadan +2.5 basilmis gibidir ...
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.