Şimdi Ara

DELL mi UZAK DUR! (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
0
Favori
3.293
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • başka bir sayfada bir arkadaş bunu yazmış:



    quote:

    Orijinalden alıntı: Seyid Battal Gazi

    Merhaba. Dellin evinde hizmeti devam ediyor mu bir sorun çıktığında?
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    seri numaralında C harfi olmayanlarda devam ediyor ancak yeni çıkan win8 li serilerin hepsi C serili ,dolayısıyla bunlarda eve servis hizmeti yok


    _____________________________
  • evet dell yerinde servis hizmetini kaldırdı eski serilerde devam etmekte.sadece ürün model numarasının sonunda c yazan ürünlerde servis merkezinde hizmet veriyorlar...
  • hocam resimdeki ekranın kırılmış aynısı geçen benim dell n5010 oldu resim istediler sonra bu ekran kırılmış kullanıcı hatası dediler bi numara verdi orda yaptırabilirsiniz diye koç sistem sanırsam aradım 400 tl civarı fiyat çektiler dedim pc ne kadar ki zaten bu kadar para istiyorsunuz diye bişey diyemedi gittim bende kızılayda 140 tl ye değiştirdim ekranı bi sorun yok simdilik

    not: daha önce 2 kere evde servis hizmeti almıştım son derece memnun kalmıştım hatta alırsam yine dell alırım diyodum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yns41 -- 7 Ocak 2013; 12:15:12 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yns41

    hocam resimdeki ekranın kırılmış aynısı geçen benim dell n5010 oldu resim istediler sonra bu ekran kırılmış kullanıcı hatası dediler bi numara verdi orda yaptırabilirsiniz diye koç sistem sanırsam aradım 400 tl civarı fiyat çektiler dedim pc ne kadar ki zaten bu kadar para istiyorsunuz diye bişey diyemedi gittim bende kızılayda 140 tl ye değiştirdim ekranı bi sorun yok simdilik

    not: daha önce 2 kere evde servis hizmeti almıştım son derece memnun kalmıştım hatta alırsam yine dell alırım diyodum

    Ekranın sağ tarafını baş parmak ve işaret parmağımı birleştirerek kapatırken çat dedi ve likid aktı, muhtemelen kullanıcı hatası diyecekler, bunun için ön cam veya arka plastiğin zedelenmesi gerekmez mi? Bence, üretimden kaynaklı bir problem ekran koruma camıyla likid arasındaki boşluğun likidin akmasına meyilli olması, bu denli kolay zarar verilebiliyorsa Dell'in vay haline....




  • Dell in yerinde servisi kalktı ve sadece mevcut olan notebookların süresinin bitmesini beklıyorlar. Zaten servisler de Dell in servisi değil. Koç Sistemle anlaşmaları var. Koç sistem kendisi mi yapıyor ? - Hayır. Onlarda taşeron firmalara yaptırıyor. Şimdi dell in bu geçiş süresinde bu tarz sıkıntıların yaşanmasını ben normal karşılıyorum. çalışanlarına gelınce; eve servise gelen elemanlar zaten notebook tamir merkezlerinde çalışan kişiler yani sisteme ve donanıma hakim kişiler. burada tek sıkıntı Dell in telefon desteğindeki elemanlarının yetersizliği.. Yerinde servis hizmeti kalktıktan sonra tercih edilme oranı da azalacaktır. en azından ben öyle tahmin ediyorum zamanla göreceğiz..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emopayne

    quote:

    Orijinalden alıntı: yns41

    hocam resimdeki ekranın kırılmış aynısı geçen benim dell n5010 oldu resim istediler sonra bu ekran kırılmış kullanıcı hatası dediler bi numara verdi orda yaptırabilirsiniz diye koç sistem sanırsam aradım 400 tl civarı fiyat çektiler dedim pc ne kadar ki zaten bu kadar para istiyorsunuz diye bişey diyemedi gittim bende kızılayda 140 tl ye değiştirdim ekranı bi sorun yok simdilik

    not: daha önce 2 kere evde servis hizmeti almıştım son derece memnun kalmıştım hatta alırsam yine dell alırım diyodum

    Ekranın sağ tarafını baş parmak ve işaret parmağımı birleştirerek kapatırken çat dedi ve likid aktı, muhtemelen kullanıcı hatası diyecekler, bunun için ön cam veya arka plastiğin zedelenmesi gerekmez mi? Bence, üretimden kaynaklı bir problem ekran koruma camıyla likid arasındaki boşluğun likidin akmasına meyilli olması, bu denli kolay zarar verilebiliyorsa Dell'in vay haline....

    kardeş o ekranları dell üretmiyor piyasadaki bütün bilgisayarlar belli lcd panelleri kullanıyor samsumg, lg, sharp gibi... tamam ekrandan benimde canım yandı ama sonuçta kullanıcı hatası olduğu bariz belli ekranınız kırılmış. bu arada daha önce klavyeme su dökülmüştü hiç sorgusuz değiştirdiler birde ekran paneli düşüp arası açılmıştı onuda değiştirdiler bence dell servis diğerlerinde 1 adım önde.. ama ben başka dell alırmıyım derseniz almam dış malzeme kalitesi belli modellerde çok kalitesiz ama ona göre fiyatıda ucuz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yns41

    quote:

    Orijinalden alıntı: emopayne

    quote:

    Orijinalden alıntı: yns41

    hocam resimdeki ekranın kırılmış aynısı geçen benim dell n5010 oldu resim istediler sonra bu ekran kırılmış kullanıcı hatası dediler bi numara verdi orda yaptırabilirsiniz diye koç sistem sanırsam aradım 400 tl civarı fiyat çektiler dedim pc ne kadar ki zaten bu kadar para istiyorsunuz diye bişey diyemedi gittim bende kızılayda 140 tl ye değiştirdim ekranı bi sorun yok simdilik

    not: daha önce 2 kere evde servis hizmeti almıştım son derece memnun kalmıştım hatta alırsam yine dell alırım diyodum

    Ekranın sağ tarafını baş parmak ve işaret parmağımı birleştirerek kapatırken çat dedi ve likid aktı, muhtemelen kullanıcı hatası diyecekler, bunun için ön cam veya arka plastiğin zedelenmesi gerekmez mi? Bence, üretimden kaynaklı bir problem ekran koruma camıyla likid arasındaki boşluğun likidin akmasına meyilli olması, bu denli kolay zarar verilebiliyorsa Dell'in vay haline....

    kardeş o ekranları dell üretmiyor piyasadaki bütün bilgisayarlar belli lcd panelleri kullanıyor samsumg, lg, sharp gibi... tamam ekrandan benimde canım yandı ama sonuçta kullanıcı hatası olduğu bariz belli ekranınız kırılmış. bu arada daha önce klavyeme su dökülmüştü hiç sorgusuz değiştirdiler birde ekran paneli düşüp arası açılmıştı onuda değiştirdiler bence dell servis diğerlerinde 1 adım önde.. ama ben başka dell alırmıyım derseniz almam dış malzeme kalitesi belli modellerde çok kalitesiz ama ona göre fiyatıda ucuz

    Ekranları üretmeyle fabrikasyon süresinde bu ekranların montajları ayrı olaylardır. Sonuçta, panele 1şey dediğim yok ama montajı sırasındaki sıkıntılardan kaynaklanmış olabileceğini öngörmüştüm. Şöyle anlatayım araba üretim videolarına bak; camlar yapıştırılırken camın her yüzeyine silikon sıkılarak yapıştırılır ama camı sonradan değiştirmek isteyince 1çok servis silikonu yüzeyin her yerine sürmezler ve ön camdan ses alma olayları yaşanır. Bunu da onun gibi düşünürsen ne demek istediğimi anlarsın.::?




  • tamam kardeş haklı olabirsn senin ekranın kırılmış bu kullanıcı hatasına girer hiçbir servis değistirmez bunu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yns41

    tamam kardeş haklı olabirsn senin ekranın kırılmış bu kullanıcı hatasına girer hiçbir servis değistirmez bunu

    Kullanıcı hatasına girdi diyelim adamlar servis hizmetimiz yok diyor ve kesinlikle servis çıkartmıyorlar. Nerede değiştireceğim diyorum biz sizi yönlendireceğiz diyorlar. E yönlendirin diyorum onlar karar kılsınlar ne anlayabilirsin ki?
    Fana tornavida soktum fan çalışmıyor, yere attım laptop açılmıyor, içini açtım işlemcinin pinlerini kırdım bunlarda da resim isteyecekmisin diyorum. İlişkilerimiz karşılıklı güvene dayalıdır diyor sanki çıkıyoruz... Yani, böyle bir politika ile nereye kadar gidilebilir?
    Bu yüzdendir ki bu kadar tepkili olmam. Bir resime bakıp anlayamazsın notebook tamir eden arkadaşıma ve onun arkadaşlarına da durumu aksettirdim ve kullanıcı hatasına varılabilmesi için inceleme yapılması gerektiğini söylediler. Bir resim ve kullanıcı hatası, ama ben istiyorum ki al incele sonra de kullanıcı hatası, yoksa olabilir de olmayabilir de...
    Sen vurmuşsun kırılmıştır, ben nazikçe davranmış kırılmıştır, bir başkasının soğukta kendiliğinden ekran akmıştır. Uzatıp çoğaltabilirsin ama buna bir resime bakarak karar vermek hiç hakkaniyetli gelmiyor. Tüketici hakları gereği Türkiye'de belli servisi açacaksın ki ürünü getirebilesin eee Nerde bu kanun? Servis almaz, eve servis gelmez, fasa fiso zaten 1000TL'lik laptop bana koymaz ama koyacak olanlar da bunlarla karşılaşacak...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emopayne

    quote:

    Orijinalden alıntı: yns41

    tamam kardeş haklı olabirsn senin ekranın kırılmış bu kullanıcı hatasına girer hiçbir servis değistirmez bunu

    Kullanıcı hatasına girdi diyelim adamlar servis hizmetimiz yok diyor ve kesinlikle servis çıkartmıyorlar. Nerede değiştireceğim diyorum biz sizi yönlendireceğiz diyorlar. E yönlendirin diyorum onlar karar kılsınlar ne anlayabilirsin ki?
    Fana tornavida soktum fan çalışmıyor, yere attım laptop açılmıyor, içini açtım işlemcinin pinlerini kırdım bunlarda da resim isteyecekmisin diyorum. İlişkilerimiz karşılıklı güvene dayalıdır diyor sanki çıkıyoruz... Yani, böyle bir politika ile nereye kadar gidilebilir?
    Bu yüzdendir ki bu kadar tepkili olmam. Bir resime bakıp anlayamazsın notebook tamir eden arkadaşıma ve onun arkadaşlarına da durumu aksettirdim ve kullanıcı hatasına varılabilmesi için inceleme yapılması gerektiğini söylediler. Bir resim ve kullanıcı hatası, ama ben istiyorum ki al incele sonra de kullanıcı hatası, yoksa olabilir de olmayabilir de...
    Sen vurmuşsun kırılmıştır, ben nazikçe davranmış kırılmıştır, bir başkasının soğukta kendiliğinden ekran akmıştır. Uzatıp çoğaltabilirsin ama buna bir resime bakarak karar vermek hiç hakkaniyetli gelmiyor. Tüketici hakları gereği Türkiye'de belli servisi açacaksın ki ürünü getirebilesin eee Nerde bu kanun? Servis almaz, eve servis gelmez, fasa fiso zaten 1000TL'lik laptop bana koymaz ama koyacak olanlar da bunlarla karşılaşacak...


    boşver hocam olan olmuş artık almazsın bir daha dell olur biter şimdi koç sistem sana 500 tl gibi bir fiyat çıkartıcak hiç uğraşma onlarla, nerde oturuyosun bilmiyorum ama git işini düzgün yapan bir bilgisayarcıya ortalama 150 tl ye yaptır




  • Dell' in teknik servisine laf soylemek akla mantiga sigmiyor. Laptopum acilmiyor dedim cagri merkezindeki kizcagiza Bu sali gunu. Benden bir suru sey yapmami istedi. Bir suru tus kombinasyonuna bastim. harici ekran taktim. ram' i sokmek ve yedek ram' im varsa yedegimle denemek dahil! "tamam anakartiniz yanmis yarin teknik servis gelecek" dedi. Ertesi gun teknik servis personeli geldi ve 20 dakika icinde anakarti degistirip gitti.

    Bundan daha öte bir teknik servis sekli hayal edemiyorum. Telefonda tam teshis koymak icin cok fazla soru soruyorlar. Bu da "ertesi gün servise gelecek personelin" eksik parcayla vb. gelmemesi icin. Eger bunlarin hicbirini yapamiyorsaniz gelip bu testleri kendileri yapiyorlar.
  • Dell'i bende tavsiye etmiyorum. N5110 i7 işlemcili bir modelini aldım. Daha 6. ayında HD arızalandı. Telefon desteğine ulaşmam 4 gün sürdü. Sabit telefonum olmadığı için cep telefonun ulaşamıyordum. Neyse ulaştığımda cep ile arayabileceğim bir numara verdiler.

    Neyse aradım açılışta Diagnostic Tools denen bir test var onu yaptık. HD arıza verdi. Değişecek dediler servis yönlendirdiler. Ertesi gün servis geldi değiştirdi.

    Ondan 2 ay sonra bilgisayar tutukluk yapmaya başladı, kaç defa formatladıysam sorun çözülmedi. Ubuntu ile çalıştırdım yine tutukluk yapmaya devam etti. Mecburen başladım yine servisi aramaya.
    Servis her zamanki gibi kendi test programlarını yapmamı istedi. Açılıştaki testi yaptık hiç bir sorun çıkmadı. Formatı becerememişsindir dediler tekrar format at tekrar görüşürüz dediler. Ben win7'nin farklı versiyonlarını defalarca kurup denedim.
    Her kurulum benim için zaman kaybı bilgisayar çok ağırlaşmıştı zaten. Bir format atmak driver kurmakla birlikte neredeyse 2 saati geçiyordu. Neyse mecburen işi gücü bıraktım başladım uğraşmaya.

    Yine sonuç alamayınca tekrar aradım bu kez karşımdaki çok bilmiş. Bana Driver'ları sırasıyla kurmam gerektiği aksi taktirde çalışmayacağını söyledi. Daha önce sitesinden driverleri indirip defalarca kurulum yapmış ve sorunsuz kullanmıştım.
    Adam format atmasını bilmiyorsun deyip driverleri hangi sıralama ile kurmam gerektiği ve formatın nasıl atıldığını anlatan bir e-posta gönderdi.
    Oradaki adımları da teker teker harfiyen uyguladım. Yine sonuç aynıydı. Sıfır windows tutukluk yapıyordu.
    Mecburen tekrar aradım. en sonunda servis göndermeyi kabul ettiler. Bu süreç içinde anlatmayı atladıklarım farklı testler dahil en az 10 defa aramışımdır. Bu arada hatta çok uzun bekletiyorlar. 70TL kontör harcadım.

    Neyse ertesi gün servis geldi, sorunu sordu. - Yavaş çalışıyor, tutukluk yapıyor dedim. - Olur mu canım öyle şey dedi. - Al bak bakalım oluyomu olmuyomu dedim.

    Sonuç olarak anakart ve HD'yi değiştirdi, ve bilgisayar düzeldi. Demek ki oluyormuş.

    Neyse yine kurulum yaptım her şey iyi güzel bilgisayarın hızı yerine geldi, tutukluk yapma sorunu kalmadı. Kurdum programları vs.. biraz kullandım kapattım bilgisayarı. Ama o da ne bilgisayar kapanmıyor. Yepyeni anakart HD takıldı ama bilgisayar kapanmıyor. Windows kapanmış gibi oluyor ekran kararıyor, ama bilgisayarın ışıkları yanmaya fan çalışmaya devam ediyor.

    Kapatmak için tek çare POWER tuşunu basık tutmak. Hay Allah dedim bendemi problem var bilgisayardamı, artık kendimden şüphelenmeye başladım. Çıkardım USB üzerinden çalıştırdığım Ubuntu USB'yi ondan başlatarak onunla denedim, onda da sonuç aynı.
    Neyse POWER'den kapatarak kullanıyım dedim ama o da ne? Bilgisayar beklemeden, uyku modundan, uyanamıyor. Mecburen kapatıp sıfırdan başlatmak gerekiyor. BIOS ayarlarını kaydedip çıkarken takılıyor.

    Mecburen tekrar aradım. Bu kez de aynı testi çalıştırmamı istediler test sorun bulamadı. Bilgisayarı kapatmamı pili adaptörü çıkarmamı 10sn'ye açma tuşuna basılı tutmamı istediler. Dediklerini yaptım taktım pili açtım bilgisayarı, yine kapanmıyor. Bu kez fazla uzatmadılar. Tamam dediler yine servis gelicek.
    Neyse başladım beklemeye 1 gün geçti 2 gün geçti 3 geçti gelen giden yok, 1 hafta sonra aradım tekrar, "Ellerinde anakart kalmadığını yurt dışından yeni geleceğini söylediler."

    11. gün servis aradı geliyorum diye ve 2 saat sonra geldi.

    Soruyor yine sorun ne ? :)

    Bilgisayar kapanmıyor dedim.

    - Hadi canım olur mu hiç öyle şey. :)

    - Oluyor dedim.

    Girdik içeri açtık PC'yi BIOS'a girdi ayarları kurcaladı çıkmayı denedi ve 5-10 sn'lik tutukluk oldu.

    - Oluyormuymuş dedim, oluyormuş dedi.

    Hep aynı servisçi geldi. Buradan güler yüzlü servis elemanına selamlarımı gönderiyorum, okursa hemen tanır.

    Neyse yine yeni ana kart göndermişler, yine anakart değişti. Ve hiç bir sorun kalmadı.
    Bir ana kart 400TL yapıyormuş. Garanti bittiğinde yine arıza yaparsa, büyük ihtimal hiç uğraşmam çöpe atarım, veya yurt dışından fiyatı daha uygun ise getirtmeye çalışırım.

    Bu arada eve gelen servis elemanları gayet iyi ama, telefona çıkan operatörlerin geneli (hepsi değil) çok vasıfsız ve kaba.

    Kısaca daha bir yıllık bilgisayarın, 2 kez anakartı 2 kez HD'si değişti. Zaman kaybım, para kaybım, en önemlisi de veri kaybım ve defalarca sinir olmam da cabası.
    Bu yüzden ben de DELL mi UZAK DUR! Diyorum. Ne servisi olursa olsun bu kadar çok sorun çıkaran bir markadan uzak durmak gerekir. Şikayet sitelerinde benimkine benzer sorunlarla karşılaşan çok kullanıcı var. Hiç biri de sorununa cevap alamamış.

    Daha önce Toshiba A200 Laptopum vardı çok fazla ısınıyordu ama 7 yıl tık demeden çalıştı.




  • dostum ilçedeysen kaymakamlıktaki tüketici hakem heyeti'ne il merkezindeysen valilikteki tüketici mahkemesine başvur. Masrafı falan da yok. Aynı gün içinde karar çıkartırırsın. Ya tamir ederler, ya iade alıp paranı geri öderler ya da kusur miktarınca indirip yapıp sana öderler.

    Uğraşamam, işe yaramaz diye düşünme. Emin ol ki sistem işliyor.

    Not: "Fotoğraf çek, yolla ona göre karar verelim" diye bir şey yok! Adam akıllı tespit edecek servis arızayı!
    Satarken, para kazanırken iyi, ürünün arkasında durmaya gelince... Yok öyle bir dünya!
  • katılıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arda4

    dostum ilçedeysen kaymakamlıktaki tüketici hakem heyeti'ne il merkezindeysen valilikteki tüketici mahkemesine başvur. Masrafı falan da yok. Aynı gün içinde karar çıkartırırsın. Ya tamir ederler, ya iade alıp paranı geri öderler ya da kusur miktarınca indirip yapıp sana öderler.

    Uğraşamam, işe yaramaz diye düşünme. Emin ol ki sistem işliyor.

    Not: "Fotoğraf çek, yolla ona göre karar verelim" diye bir şey yok! Adam akıllı tespit edecek servis arızayı!
    Satarken, para kazanırken iyi, ürünün arkasında durmaya gelince... Yok öyle bir dünya!

    sen okumadın galiba yazılanları... adam kendisi kırmış ekranı neyin arızasından bahsediyorsun..arkadaşın şikayeti dell resim istiyor oda ben resim çekmem servise gönderirim diyor...




  • sen de benim yazdığımı okumamışsın arkadaşım. Fotoğrafla arıza tespiti yapılmaz! Bu teknik servisin vazifesidir. Adam oturup bilgisayarın fotoğrafını çekip gönderip eyleyip sorunun üretim-işçilik hatasından kaynaklandığını ispat etmek zorunda değildir! Bunu ben demiyorum yasa diyor!

    Sattığın ürünün verdiğin hizmetin arkasında duracaksın, bu kadar basit!

    Benim de canım çok yandı bu sözde "yetkili" teknik servislerden. O "yetki" yi kim neye göre veriyorsa...

    Hepsinde aynı mantık... Kesin kullanıcı hatasıdır, kesin kullanıcı kırıp bozmuştur. Yoksa o harikulade teknoloji harikası cihazlara hiçbir şeycik olmaz! Tasarımında üretiminde işçiliğinde zerre hata bulunamaz!!!
  • Fotoğraf çekse ne olur? Sorun pc'de de olsa %90 kullanıcı hatası derler. Beni 10 gün uğraştırdılar. Ben işimi gücümü bırakıp sabah akşam onları aramak zorundamıyım? Ya her şehirse servisi olsun ya da bunu yapamıyorsa herkesin ayağına hemen arıza tespiti için servis göndersin. Telefondakilerin çoğu vasıfsız, sorunu çözmeye çalışmıyorlar, kullanıcıya yıkmaya çalışıyorlar.

    Servis masrafından kurtulmak için bu yola baş vurdukları belli, ama telefonla servis olmaz, olmuyor. Atina'daki çağrı merkezine 3-5 tane Türk göndermekle olsaydı bu işler her firma bunu yapardı.

    Bilir bilmez burada ezbere Dell'i savunarak tüketiciyi mağdur etmeyin.
  • dell şu an piyasanın en kalitesiz laptop markası servisi derseniz onada birazdan gelicem bilgisayarları pilli bebek ha bozuldu ha bozulacak gibi ne zaman bozulacak diye bekliyorsunuz daha geçen yeni üretim yeni kasa kullanıcı yorumlarına aldanıp 5520 aldı aldığımın ikinci haftası klavyesinde tuşlar basmamaya başladı ayrıca bastığında tuhaf bir ses çıkıyordu yetmedi 2 gün sonra adaptörü taktım ekranda bu adaptör bu bilgisayara yetmiyor gidin şu kadar waat adaptör alın uyarısı bu ne dedim baş belası bir markadır bu 2 sene packart bell laptop kullandım 1 tane sorun çıkarmadı bana efendims ervisi iyiymiş servisi rezalet daha doğrusu servis almayı haketmek bir olay ne desen hemen kullanıcı hatası diyorlar ücret karşılığı servis gönderebiliriz diyorlar ulan herşeyi kullanıcı hatası diceksiniz ne o zaman 2 sene yerinde servis garantisi veriyorsunuz hadi garanti veriyorsunuz sizin garanti anlayışınız nedir uzun lafın kısası dell laptop almak parayı çöpe atmaktır varsada olanı satmak dellden kurtulmaktır adeta bende öyle yaptım zaten şimdi asus n56 aldım taş gibi laptop kullandım diyorum valla şu an




  • niye iki sene garanti veriyor? Çünkü vermek zorunda, kanun öyle diyor. Aksi taktirde ürünü satabilmek için Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'ndan izin alamaz.

    Garanti Belgesi Düzenleme Zorunluluğu

    Madde 5 - İmalatçı-üretici veya ithalatçı firmalar, imal veya ithal ettikleri, ekli listede yer alan mallar için; Bakanlığa başvurarak garanti belgelerini onaylatmak ve tüketicilere verilecek garanti belgesi düzenlemek zorundadırlar.

    Garanti ve Tamir Süresi

    Madde 6 - Garanti süresi; malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren başlar ve en az iki yıl ve/veya ilişik listedeki ölçü birimi ile tespit edilen değer kadardır.

    Garanti süresinin başka bir ölçü birimi ile belirlenmiş olması halinde, malın üzerinde bu ölçü biriminin tespitine yönelik bir düzeneğin bulunması veya yapısının bu değerin tespitine uygun olması gerekir. Aksi halde garanti süresinin 2 yıl olduğu kabul edilir.

    Malın tamir süresi, ekli listede ilan edilen azami tamir süresini geçemez. Bu süre mala ilişkin arızanın servis istasyonuna, servis istasyonunun olmaması durumunda, malın satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçısı-üreticisinden birine bildirim tarihinden itibaren başlar. Tüketicinin arıza bildirimini; telefon, faks, e-posta, iadeli taahhütlü mektup veya benzeri bir yolla yapması mümkündür. Ancak, uyuşmazlık halinde ispat yükümlülüğü tüketiciye aittir.

    Malın arızasının 10 iş günü içerisinde giderilememesi halinde, imalatçı-üretici veya ithalatçı; malın tamiri tamamlanıncaya kadar, benzer özelliklere sahip başka bir malı tüketicinin kullanımına tahsis etmek zorundadır.

    http://www.mevzuat.adalet.gov.tr/html/21487.html

    Bundan yırtmanın en kolay yolu da "kullanıcı hatası" deyip kaçmaktır. Çoğu durumda da olay kullanıcı hatası falan değildir.




  • Ne kadar güzel değil mi? Adamlar kanundan kaçmanın yolunu ne güzel bulmuşlar...

    Tabii burada sözümüz sırf Dell'e değil, başta "yerli görünümlü" markalar olmak üzere 1-2 marka hariç hepsine...

    Masaüstü'nün gözünü seveyim.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.