Hidrofil kullanımının bir başka avantajı da teknenin arkasında hiçbir dalga oluşturmaması. Bu avantaj sayesinde Candela'nın tekneleri Venedik gibi dar kanallara sahip olan yerlerde ve yüksek hızlarda kullanılabilme olanağı sunuyor. Yeni Candela P-12, şirketin diğer tekneleriyle aynı hidrofil teknolojisini kullanıyor ancak yolcu kapasitesini 30 kişiye kadar yükseltiyor. Bu da P-12'yi feribot operasyonlarında ticari kullanım için ideal hale getirirken, ticari elektrikli teknelerin yaygınlaşmasını engelleyen ana sorunu da çözüyor: düşük menzil.
Verimliliği çok yüksek
Yakıt tasarrufu (Candela tekneleri çalıştırma maliyetinin eşdeğer bir yakıtlı geminin %10'u olduğunu tahmin ediyor), genel olarak daha düşük bir bakım seviyesi ve her şeyin üç ya da dört yerine bir kişi tarafından çalıştırılabileceği gerçeği de eklendiğinde P-12 oldukça akıllı bir yatırım gibi görünmeye başlıyor. Candela, toplam tasarrufun “yolcu başına kilometrede” yaklaşık %50 olduğunu ve bunun da operasyonlar, kâr ve yeniden yatırım için önemli ölçüde daha fazla marj bıraktığını iddia ediyor.
İstanbul-İzmir-Bursa arasında böyle araçlar için biçilmiş kaftan.
bu elektrik işi bakalım ne zaman biryerimizde patlayacak
Ruslar yıllardır buna benzer dizel deniz aracı kullanıyor zaten.büyük ihtimalle sssr zamanındada vardı.elektirikli olmasının dışında yeni birşey değil.ruslar patent aldıysa işleri zor.