Şimdi Ara

Denizcilik Fakültesi - Deniz Ulaştırma İşletme Müh.(Güverte) bilgi paylaşımı (176. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3.712
Cevap
88
Favori
407.548
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 174175176177178
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem

    Öyle bir durum söz konusu bile olmaz, boşuna asparagas haber pompalamayın.



    http://www.gasm.gov.tr

    - MAAŞ ÖDEMEYEN GEMİ FİRMALARI diye bir facebook sayfası var orki yorumda boyle denildi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -Deltoid-

    TKDYO?

    Saygılar dilerim abim

    Eyvallah kardeşim. Beni bul

    Ooo ayrıca kutucu kardeşim. MSC'deymişsin. Gerçek MSC'de misin, MEDLOG da mı.

    Okulumuzu sizler ileri götüreceksiniz. Tebrik ederim kardeşim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi El Cazador -- 1 Ağustos 2017; 0:26:46 >
  • Bu arada konuya da uzak kaldım, birkaç kelam etmek istedim.

    Genel olarak sorular; para, ben zaten yanlız kalmayı seviyorum, şu kadar sene yapar bırakırım etc..

    Arkadaşlar çoğu kişinin de yazdığı gibi bu iş gerçekten parası için yapılan bir iş değil. En önemli faktör tabiki para, açık konuşalım bu işi kara gibi 3000-4000 TRY maaş skalasında bulsak piyasada zabit kalmaz. Uzakyol gemici bile olmaz hatta. Lütfen sağlıklı kararlar almaya çalışın, mümkünse denizden ekmek kazanmış insanlarla konuşarak tercih yapın.

    Yanlız kalmak, yanlızlığa alışkın olmak vesaire bunun gemiyle hiçbir alakası yok inanın. Gemi aslında çok aktif olduğunuz bir yer. Kaçınız 6-7 ay boyunca çok samimi olmadığınız ama birlikte yaşamak zorunda olduğunuz insanlarla yaşadı? Onu geçtim sürekli limanlarda başkaları ile muhatap olmak zorundasınız. Agent, stevedor, lashingman, survey, pilot.. Bir arkadaşım asosyal değil ama vs yazmış. O kardeşim alınmasın onun için demiyorum. Her ne kadar gemide yanlız gibi gözüksek de aslında sosyal zekası yüksek insanlar olmak zorundayız. Benim şahsi görüşüm her iş alanında gelişmek ve yükselmek için tabiri caizse "yırtık" olmak. Ben henüz zabit değilim, zabit olmama 1.5 ay kaldı fakat kendimi o seviyede rahatlıkla görüyorum misal. Ama öğrendiğim her şeyi sorarak, yaparak kazandım. Kimse size zorla öğretmez, hele ki gemide. Zaten herkesin işi başından aşkın. Soracaksınız, yapacaksınız. Yapabilir misin diyecekler, kendinize güvenip "yaparım" demeniz önemli. Kimse size yapamadınız diye kızmaz, stajyersiniz siz. Denizci büyüklerim çok güzel bir laf kullanır, "sıçtığı bok daha denize gitmemiş" diye. Buna güvenip tabiki abartmayın ama hata yapmaktan korkmayın. Ve benim için gemideki en önemli kural. Hata veya yanlış yaptığınızda kesinlikle yalan söylemeyin. Gemi gibi bir ortamda en basit yalan bile birisini işinden veya hayatından bile edebilir.

    Şu kadar sene yapar bırakırım muhabbeti de, ben de mesela büyük konuşup 6-7 sene yapar bırakırım diyordum. Ama uzun staj bile herkeste öyle bir etki veriyor ki, muhtemelen zaten denizdeki en uzun hizmetiniz olacak. Benim çok arkadaşım önceden okulu bıraktı. Stajdan sonra mesleği bırakan da çok arkadaşım oldu. Öğretmenliğe geçenler, TSK DKK Sahil Güvenlik'e geçenler, esnaf olanlar, ticarete atılanlar vs. Deniz gerçekten herkesin harcı olan bir şey değil. Yani bu güçsüz, zayıf insan demek değil. Kimisi fiziksel işte çalışamaz yorulur, kimisi akıl gereken işte çalışamaz daralır. Denizde her ikisi de gerekir. Örn; geçen gün gemimdeki talim fotoğraflarına bakıyordum. Goygoy için çektiğimiz fotoğraflar vardı. İnsanlar o 4-5 aylık periyotlarda bile o kadar yıpranmışlar ki, gülseler bile belli ediyorlar.
    Ben çok yoruldum, çok yıprandım ama çok eğlendim ve çok sevdim. Deniz gerçekten tutku olayı bence. Okula başlarken 6-7 sene yapar bırakırım sözünün üstüne deniz deneyimimden sonra bırakmayı düşünmüyorum. Yine büyük konuşmak olmasın tabi. -20 derecelerde soğuğu da gördüm 3 gün sonra 25 derece sıcaklığa sahip limanı da. 3 gün içinde doğal ortamda 45 derecelik sıcaklık farkı, dile kolay! Hava yavaştan kalmaya başlıyor derken, Biscay'dan kopan bir havanın önce Mataban'a sonra Israeli Bay'e patlamasıyla 35 derecelik yatma açısında uyumaya çalışmayı da gördüm. Yeni boyanmış kaportaları kapalı filikada şablon da yaptım, tüm zabitlerim Rusya'dayken tek başıma reisle iki postaya ayrılıp tüm halatların babalarını değiştirerek shifting de yaptım. Gerçekten çok ama çok zor anlarınız olacak gemide. Ama severseniz, aklınıza parası da gelince. Bırakmak çok zor geliyor bana. Benim bir süvarim 79, diğeri 83 YDO mezunuydu. Düşünün kaç senedir aktif hizmetteler...

    Sevgilerimle




  • El Cazador kullanıcısına yanıt
    Hoşgeldin Tüm yorumlarına katılıyorum ancak biri hariç :)



    Maaş konusunda yanlış düşünüyorsun. Geçtiğimiz yaz sonu yapılan Armatörler birliği toplantısında alınan kararlardan birisi sektörün etkilendiği krizden çıkma yolu olarak geminin yürütülme maliyeti (running cost) aşağı çekmek olarak belirlendi. Geminin running costu içinde neler var kabaca; yakıtı, yedek parçası, gerekli bakım tutum ekipmanları, boya, personel gideri ve kumanya.



    Şimdi armatör olsan yakıt veya yedek parça kısamayacağına göre nereden kısmaya başlarsın?



    Personel, zabit maaşını nasıl aşağı çekersin?

    Uzun uzun anlatmaya gerek yok, düşününce aslında çok kolay ortaya çıkıyor.



    Bir birlik düşün, kendi okulunu açsın sen öğrenci olarak gitmek iste ancak özel okulda okumak için ailenin maddi durumu iyi olmasın. Ben armatör olarak diyeyim ki her ay 300 Lira burs karşılıksız ama mezun olunca bende çalışacaksın. Staj için iki gemini ver -ki yıllardır biri İstanbul'da birisi Hindistan'da sürünsün- . Donat içini 300-400 stajyerle. Tek masrafı yakıt, yemek. Hemde yönetmeliği değiştir, eğitim gemisinde stajda 1 gün kalınca 2 gün sayılsın.

    Birkaç seneye zabit kadroların hazır. Afiyet olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapılacak iş değil. Sevmekte bir yere kadar. Zor iş..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem

    Hoşgeldin Tüm yorumlarına katılıyorum ancak biri hariç :)



    Maaş konusunda yanlış düşünüyorsun. Geçtiğimiz yaz sonu yapılan Armatörler birliği toplantısında alınan kararlardan birisi sektörün etkilendiği krizden çıkma yolu olarak geminin yürütülme maliyeti (running cost) aşağı çekmek olarak belirlendi. Geminin running costu içinde neler var kabaca; yakıtı, yedek parçası, gerekli bakım tutum ekipmanları, boya, personel gideri ve kumanya.



    Şimdi armatör olsan yakıt veya yedek parça kısamayacağına göre nereden kısmaya başlarsın?



    Personel, zabit maaşını nasıl aşağı çekersin?

    Uzun uzun anlatmaya gerek yok, düşününce aslında çok kolay ortaya çıkıyor.



    Bir birlik düşün, kendi okulunu açsın sen öğrenci olarak gitmek iste ancak özel okulda okumak için ailenin maddi durumu iyi olmasın. Ben armatör olarak diyeyim ki her ay 300 Lira burs karşılıksız ama mezun olunca bende çalışacaksın. Staj için iki gemini ver -ki yıllardır biri İstanbul'da birisi Hindistan'da sürünsün- . Donat içini 300-400 stajyerle. Tek masrafı yakıt, yemek. Hemde yönetmeliği değiştir, eğitim gemisinde stajda 1 gün kalınca 2 gün sayılsın.

    Birkaç seneye zabit kadroların hazır. Afiyet olsun

    Hoşbulduk abi.

    Abi ben yine de aynı görüşteyim aslında ya. Ha şöyle olgular var mesela, bizim gemi Arkas Line kirasındaydı çokokrem geliyordu, Maersk Line'a geçtik Nutella gelmeye başladı

    Kara ayağında da çalıştığın için abi tabi ki sen çok daha hakimsin, ben o kadar bilgili değilim.

    Benim görüşüm gemi personeli yerine kara personeli bu konuda çok daha önemli. Bizim leş ötesi bir planner'ımız vardı mesela. Bize tam yol sefer talimati geliyordu, gittiğimiz yer 2 günlük mesafede yani çok uzun değil. Gidip 3 gün hava yiyip yanaşamıyorduk :D Adam poseidon'a, passageweather'a bakmaktan aciz. Tabi ki gemideki personelin de etkisi var ama artık "kurumsal filo" olmuş şirketlerde masraf kısacak çok daha fazla faktör var diye düşünüyorum.

    Abi verdiğin örnek gerçekten çok olası, TÜDEV/PRU hatta yani. Ama ben yine de zabitan ve personel sayısı bakımından dolgunluğa ulaşacağını düşünmüyorum bu mesleğin. Türk insanı zaten tembel, tembelkere tembel yani. Zora sıkıya gelemiyor kimse. Bu şartlar altında ne kadar dediğin gibi örneği de olursa olsun, yine de açık olacağını düşünüyorum. Ya da sektör kilitlenmez yani öyle düşünüyorum diyelim.




  • El Cazador kullanıcısına yanıt
    Senede 800 kişi alıyor DUİM nereye kitlenmiyor dayı ? Tamam şimdi sıkıntı yok ama 5 yıl sonraya şişer piyasa. Bu sene bende TKDYO DUİM e geliyorum bakalım hayırlısı..
  • El Cazador kullanıcısına yanıt
    keşke doyuma ulaşmasa ama...



    Resmi yazıyı ekledim, bir ara göz atarsın



    http://www.denizticaretodasi.org.tr/Sayfalar/sirkulerdetay.aspx?DUYURU=9827&KATEGORI=;#GENEL;#TEKNIK;#GEMIADAMLARI;#

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • coaxem kullanıcısına yanıt
    Hocam merhaba, yazdıklarınızı okudum aynı ailemın benı uyarmasını gıbı oldu. Onlarda da bu mesleği okuma hayatın denızde gecer ailen olmaz fılan demıstı ama ben tatmın olmamıştım. Bugun konuyu okuyunca yeterınce tatmın oldum bu meslegı seçıp okumam, hem maaşlarda azmış kaptan olacak halım yok sonuçta tum ömrum denızde gececek hemde çok çalışacagım ona ragmen bu maaşlar kötü bence.

    Bu arada ukrayna odessa da okumayı dusunuyordum ama bu zahmete değmez bence. 1 yıl hazırlık + 4 yıl okul yaşım olacak 30 (şuan 25 yaşımda var

    Aslında babam 2 yıl once dedı gemıcılık oku, burada zengınlerın yatını sürersin hemde tatıl yaparsın dedı. Ama boyle bır sey yok, hangı zengının yatını kullanıcam hepsı hayal filmlerde olur.

    En iyisi başka bır bölumlere bakayım hocam dimi ?
  • coaxem kullanıcısına yanıt
    Hocam yazıyının tümünü ve ek1 deki bilgileri okudum.Ama burda sektör için iyi şeyler yazılmış ya da ben yanlış anlıyorum.

    '' - Bu kapsamda; Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ve Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) Başkanlığına bağlı resmi veya özel denizcilik eğitimi veren kurumlar ile Gemiadamı Yetiştirme Kursları ile ilgili olarak; halen eğitim faaliyetinde bulunan örgün ve yaygın eğitim kurumlarından bugüne kadar gemiadamı yeterliği için UDHB’ndan akredite olmak için talepte bulunmayanlar ile yeni açılacak olan örgün ve yaygın eğitim kurumlarının akreditasyon taleplerinin değerlendirmeye alınmayacağı ve yetkilendirme yapılmayacağı,ayrıca...''

    Burda artık yeni açılan ve önceden açılmış olan ama henüz yetki alamayan kurumlara artık yetki verilmeyeceği yazılmış.Bu sektör için iyi değil mi ? Zabit sayısının artık artmayacağı,şu an hangi okullardan zabit yetişiyorsa artık sadece o okulların yetkisi olacağına işaret değil midir?

    Ayrıca ek1 de Herhangi bir kursun,eğitim kurumunun yetkisi olduğu halde hala eğitim için gerekli ekimanıları sağlanamadığı saptanırsa zabit yetiştirme yetkisi alınır ve o ekipmanlar ilerleyen tarihlerde mevcut duruma gelse dahi eğitim kurumuna sadece stcw sertifikları için eğitim yetkisi verileceği,bir daha zabit yetiştirme yetkisi alamayacağı yazıyor.

    Bu gibi şeyler sektörü rahatlatmaz mı hocam ?




  • coaxem kullanıcısına yanıt
    Dayı o kadar karamsarsınki burdaki herkesi soğutuyorsun meslekten. Hep negatif hep negatif. 1800 dolara zabit çalışıyomuşta işsiz kalınacakmışta falanda filan. Hiç mi iyi yanı yok bu mesleğin madem bu kadar kötü bu meslek sen niye bırakmadın ? Kaptan olana kadar uğraşmışsın.
  • t.t.b001 kullanıcısına yanıt
    Yazının anlamı şu, yılda 2400 zabit yetişiyor. Bu mevcut Türk Bayraklı gemilerin sayısından fazla, ve şişmeye devam ediyor malesef. Daha fazla okul açılmasının izninin verilmemesi bu sayının artmasını sağlamak için.



    Yapılacak tek iş ise yeni mezunların ingilizce düzeyini iyi seviyeye getirip yabancı firmalarda çalışmasını sağlamak ama bu da bizim armatörlerin işine gelmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kardeşim kimseyi soğutmuyorum, aksine deniz yaşamı gemi hayatıyla ilgili bir ton video çekiyorum, bilgilendirdiğimi yada bir nebze olsun kafalarındaki önyargıyı yoketmeye çalışıyorum. ha yazım tarzım hoşuna gitmiyorsa gidersin başka konuyu okursun, oralara salça olursun benim konuma uğramazsın.



    Ben 2007 yılında mezun olduğumda 3 devlet + 1 özel üniversite vardı. İstediğimiz yerde gidip çalışıyorduk, istediğimiz yada piyasa şartlarında maaş alabiliyorduk. Şu anda okul sayısı 3,4 katına çıktı. Krizler vs sektör düştü. Ne maaşları arttırıyorlar ne de ilerleme sağlanıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • coaxem kullanıcısına yanıt
    Ben ukrayna odessa da okumayı dusunuyordum ama bu denızcılık meslegı cok zormuş, sosyal hayat yok aile yok hıcbır sey yokmuş. Yaş zaten 25, 5 sene okusam 30 yasım olacak. Calısana kadar aıle kurana kadar yaşlanırım ben.
  • t.t.b001 kullanıcısına yanıt
    Hocam siz duimden vaz gectiniz mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yerdavader kullanıcısına yanıt
    Evet kardeşim duim tercihlerimden çıkardım bazı kişisel sebeplerden ama hala bölümün akıbetini merak ediyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bazı yerlerde okuduğum kadarıyla ( fakat yazınızda okumadım , belki de gözümden kaçtı) Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliğine girerken sağlık raporu almak gerekiyormuş.Bu doğru mu?
    Ve bir yerde okuduğum kadarıyla bir mülakat süreci de varmış...
    Her yerde aynı şekilde yazmayınca bunlar yüzünden şüpheye düştüm. :)
  • kişilik testinden 50 puan almak zormu? beden yeterlilik hayli zorlayıcı tutmuslar 400m kosu 70 sn de bitiremem barfixde cakemiyorum :(
  • Gençler gözü kara, kafası çalışan, tembel olmayan adam bu meslekte para kazanır. Kazan itüyü geliştir ingilizceni, çık lpg, kimyasal, petrole 4/3. Kaptanken 4bin dolardan fazla maaş al. İngilizcen çok mu iyi geç yabancı şirkete. Tabi her yabancı şirket iyi değil. Ulan uluslararası bir meslek bu boru değil. Türkiyenin hali ortada.



    Kardeşim, gevşek şapşal uyuz bir şeysen seçme bu bölümü ana kuzusu adam zorlanır. Çok cesur olup geri zekalı ukela adamı da indirirler ayrıca.

    Adam olan, idealleri olan, bu hayatı seveceğini düşünen, parasızlığı bilen, 35e kadar aile eş düşünmeyen adam için iyi. O adam yapar bu mesleği. El bebek gül bebek büyümüş adam zorlanır. Ancak seviyorsa katlanabilir.





    Mezun Çok, rekabet çok artık yatan adama iyi imkanlı iş de yok. Eskiden eşşek bağlasan mezun olur iş bulurdu geçti o devirler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kazan itüyü derken, liseli arkadaşlar için söyledim. Ordan iyi bi şirkete gitme şansınız bi nebze daha yüksek diye

    Yoksa Girne amerikan olsun, Turgut kıran olsun, ktü olsun. Çok iyi bilgili adamlar var kendini geliştiren. Onlarda iyi yerlere geliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 174175176177178
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.