Şimdi Ara

Denizcilik Fakültesi - Deniz Ulaştırma İşletme Müh.(Güverte) bilgi paylaşımı (20. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
9 Misafir - 9 Masaüstü
5 sn
3.712
Cevap
88
Favori
410.545
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem


    quote:

    Orijinalden alıntı: kaptanbarbaros

    Şu an bu bölümü Piri Reis Üniversitesi'nde okumaktayım.Bazı yazılanlar gözüme takıldı,onlara cevap vereyim.

    Hizmet süresi 36 aya çıkarıldı ama tekrar eski haline döndü.Şu an uygulamada mı tam bilgim yok.Hazırlanıyor olabilir tekrardan uygulaması.Bunu bize okula kariyer gününe gelen şirketler söylemişti.Kendileri hizmet süresinin artmasının sıkıntı olacağını söyleyip,topluca İDARE ye başvuru yapmışlar.Onlar da 24 aya dönelim o zaman demişler.Çünkü 36 aya çıkınca hizmet süresi,vardiya zabiti birikimi olacak ve 2. ve süvari konusunda sıkıntı yaşanacak.Şirketler bazı 2.leri doğrudan süvari yapmak zorunda kalacak belki de.Bu da onlar için sıkıntıydı.

    Staj konusuna gelirsek,şirketler 3 aylık stajere pek yanaşmıyor.Okulumuza gelen tüm şirketler biz 3 aylık stajer almıyoruz dedi ki hepsi de kurumsal,en kaliteli olarak bilinen firmalar.Bu yüzden o stajları ancak düşük-orta seviyedeki şirketlerde yapabiliyoruz.6 aylık staj ise kurumsal firmalarda yapılıyor ve "stajer" olarak geçiyorsunuz zaten.Gemici olarak almıyorlar.Genelde 6 aylık stajınızı yaptığınız şirketler sizi alıyor.Tabi beğenirlerse.
    Neden 3 aya yanaşmıyorlar derseniz çünkü stajer gemi için hem ciddi sorumluluk hem de maliyet oluyor.Sigortanızı ödemek zorundalar,bunun dışında tam olarak görev ve sorumluluğunuz belli olmadığı için sıkıntı oluyor.Aslında bu işe İDARE el atmalı.

    6 aylık stajda şirketler 300 dolar gibi para veriyorlar aylık.Kaliteli olan şirketler böyle.Bazıları sizi çekmek için elbette daha yüksek veriyor.

    Bunun dışında şunu söyleyeyim mezun olunca işsiz kalma gibi bir durum ufukta gözükmüyor.Evet kriz çok vurmuştu ama büyük şirketler şu anda ciddi sayıda gemi siparişi verdi.Sürekli büyüyorlar çünkü denizcilik sürekli büyüyen,büyümesi gereken bir sektör.Özellikle Asya'da gemi üretim fiyatının çok aşağılara düşmesi de sektörü rahatlattı.

    Maaş düşürme oldu elbette.Eskiden 5 bin dolarla başladığınız kimyasal tankerler bugün 4 bin dolara düştü.Ama bunun altına inme şansları yok.İnerlerse çok ciddi kalite düşüşü olur seyirlerde.Kaptan maddi olarak rahat değilse,kafası da zaten rahat olmaz.Şirketler bunun bilincinde.
    Ayrıca bu meslek sadece Türkiye ile sınırlı değil.Yurtdışındaki ücretler Türkiye'den daha fazla.Eğer İngilizce seviyeniz iyiyse bu firmalarda rahatlıkla çalışabilirsiniz.Bu yüzden İngilizce çok önemli.

    Hep mi denizlerde çalışacağım diye soran olmuş.Hayır.Kurumsal şirketler zaten elemanlarını doğrudan istihdam ediyorlar karada.Hatta illah denizi bırakmanıza gerek yok.Bazen denizde bazen karada çalışma şansı bile veriyorlar.Yine lloyd(gemi denetleme kurumları)larda çalışabilirsiniz.Enspektörlük yani müfettişlik yapabilirsiniz firmalarda ki bunların paraları da 5-6 milyardan aşağı olmaz pek.Ama tabi bu seviyeye gelmeniz için elinize süvariliğinizi almanız önemli.

    Zor bir meslek,getirileri ve götürüleri var.Ancak denizi seviyorsanız girmelisiniz.



    Cevaplarını okudum. Bu değişiklik zaten Ağustos 2012 itibari ile yürürlüğe girdi. Malesef sadece 2013'e kadar 20 ayı tamamlayanlar eski yönetmelikteki gibi sınava girebilecek muafiyet verildi.

    Buradan defalarca soruldu söyledim her seferinde. Yabancı şirketler iyidir ama her yabancı şirket iyi değildir.
    Flag of Convenience yani kolay alınabilir bandıralı şirketler maaşların üstüne rahatlıkla yatmakta itf vb sivil toplum örgütleri de Avrupa limanları dışında etkisiz kalmaktalar.

    Maaş düşüşü daha da olacak. Ben 2003'te bölümde okurken 3.-4. Kaptan maaşı 2500-2750 usd civarında iken (genel kargo, dökme) şu anda 3200-3500TL aralığında . Hesaba dökersek 2000 usd civarinda demekki maaşlar düşmüş.

    Bunun dışında genç arkadaşım malesef karada kalma ve iş bulma durumları o kadar rahat değil. Kara işlerinde açılan 1 pozisyona emin ol her seferinde 20-30dan fazla kişi başvurmakta.

    Ağustos 2012 de yönetmeliği değiştiğini biliyorum.Ama zaten bahsettiğim daha bugünlerde yapılacak olan durum.Tekrardan 24 aya dönmesi bekleniyor hizmet sürelerinin.Şirketler de böyle istiyor.Çünkü dediğim gibi zaten süvari sıkıntısı varken sektörde böyle olursa iyice sıkıntı ortaya çıkacak.O yüzden o durum tekrar 24 aya dönecektir,denizcilik forumlarında zaten 24 aya dönüşün gerçekleşeceği konuşulmaktadır.

    Genel kargo,dökme maaşları demişsiniz.Bundan 1 yıl önce Arkas'da konteynır maaşlarının Türk bayrak gemilerde 2800 4+1 olduğunu biliyorum ki kriz o dönem çok daha fazlaydı.2012 ocak ayında da 300 dolar artış vermişlerdi.Arkas zaten çok yüksek maaş ödemesi yapmayan,normal maaş veren bir şirkettir bu konularda.En önemli özelliği maaşları günü gününe yatırmasıdır.İnanılmaz kurumsal bir firmadır,sorun çıkarmaz.Tabi uzakyol bahsettiğim.

    Hangi uzakyolda 3.,4.kaptan 3500 lira para alır merak ettim.Zaten o paraya çıkıyorsa yazık ona.Gösterdiği emeğe yazık.Zaten bugün İett'de şoförler 3000 lira para alıyor. O zaman o adamlar gerçekten "kaptan".

    Denizde işsizlik konusuna gelirsek,mümkün olduğuna inanmıyorum.Önümüzdeki yıllarda değil,hiç bir zaman mümkün olmaz bu durum.He olur da bir gün gemiler aile yaşamına uygun hale gelir,tüm mürettabat ailesiyle gider.O zaman ancak.

    Çünkü sonuçta bu meslekte devir-daim var.3-4 sene çalışıp bırakan çok var denizi.6-7 seneyi gören oldukça az.Bunun üstü zaten normal olmuyor.Zaten denizde 10 senelik tecrübe üzerinizde kendinizi Bp,Chevron gibi üstdüzey şirketlerde kaptan olarak bulursunuz.

    Ayrıca gemilerin artık ciddi büyümesi var ortada.4.zabit bile yetmeyecek,5.zabit ortaya çıkacak ki böyle alan kimyasal tanker firmaları Türkiye'de dahi var.Tabi bir de haftalık dinlenme süresi arttırıldı İmo tarafından.Haftalık 70 saat 77 saate çıkarıldı.

    Ama mesele şu olacak.Üniversiteden kendini yetiştirmiş olarak çıkan kişinin çalışacağı şirket de ona göre olacak.İngilizce seviyesi çok iyi olan adam 4000 bin dolarla kimyasal tankere çıkacakken,diğeri ancak kuruyükle yetinecek.Bir dil daha öğrenenin geleceği yerler çok daha farklı olacak.
    Yani bu meslek diğer meslekler gibi değil.Adam bir süre denizde çalışıp sonra bırakıyor denizi.Açığın oluşma sebebi bu,bu açık hiç bir zaman kapanamaz.

    Karada çalışma fırsatlarına değineyim.Söylediğim gibi.Türkiye'deki şirketlerin büyük kısmı kurumsallığa geçemedi.Önümüzdeki seneler geçecekler.Kurumsal hal alanlar da yurtdışındaki firmalar seviyesinde değil.Bu yüzden mevzuatlara hakim kara elemanı arayışı da az değil.Şirketler kendi çalışanını bir süre sonra karadaki pozisyona geçiriyorlar.6-7 sene gibi bir çalışma sonrası kendinizi müdür olarak bulabiliyorsunuz.Elbette bunun için sizin sahip olduğunuz vasıflar çok önemli.Bunun dışında şehir hatları vapurları gittikçe daha da büyüyor.Kılavuz kaptan zorunluluğu çıkıyor artık.Sayılar çok artacak.Yat sektörü var.Denetmen şirketler var.Yani İstanbul'da yaşamayı düşünürseniz denizi bırakınca iş bulursunuz.Olmadı akademik işlere yönelir,üniversitelerde görev yaparsınız.İnanılmaz derecede açık var bu konuda üniversitelerde.

    Bir arkadaş makine kara için daha mı avantajlı demiş.Makine bölümü okursan gerçek mühendis olursun sonuçta ve makine mühendisinden daha fazla bilgin olur gerçek manada.Çünkü gemide makineleri söküp takacak adam sensin.Bu yüzden özellikle enerji alanında Gemi Makineleri İşletme Mühendisleri iyi iş bulabilirler.Tabi bir 3-4 senelik deniz çalışmasından sonra olabilir bu.

    Bu meslekte bana bu kadar karamsarlık tuhaf geliyor.Bugün normal mühendislik mezunları 1000 liraya anca iş bulabiliyorken üstelik. 500 dolar zabit maaşı işin tamamiyle komedisi.Böyle bir şey mümkün değil.Şunu bilin ki bu mesleği en değerli kılan şey aldığınız ücretler.O da olmasa denizde çalışacak eleman bulunamaz,o gemiler yürümez.Türkiye'de yakın bir zamanda denizcilik sendikaları da kurulacak gibi gözüküyor.O zaman maaşların durumunun,verilecek imkanların durumunun daha iyi olacağını şüpheniz olmasın.
    Bugün yabancı şirketlerde bırakın zabitleri mürettabata dahi bireysel emeklilik yapılıyor,giriş çıkış ücreti ödeniyor,sigorta,prim,bonus gibi şeyler veriliyor.Türkiye'de denizcilik hala oturmamış,kuralları oturmamış bir sektör.Bizde de bir gün herkes hakkını alır bir hale geleektir bu sektörde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaptanbarbaros

    Ağustos 2012 de yönetmeliği değiştiğini biliyorum.Ama zaten bahsettiğim daha bugünlerde yapılacak olan durum.Tekrardan 24 aya dönmesi bekleniyor hizmet sürelerinin.Şirketler de böyle istiyor.Çünkü dediğim gibi zaten süvari sıkıntısı varken sektörde böyle olursa iyice sıkıntı ortaya çıkacak.O yüzden o durum tekrar 24 aya dönecektir,denizcilik forumlarında zaten 24 aya dönüşün gerçekleşeceği konuşulmaktadır.

    Genel kargo,dökme maaşları demişsiniz.Bundan 1 yıl önce Arkas'da konteynır maaşlarının Türk bayrak gemilerde 2800 4+1 olduğunu biliyorum ki kriz o dönem çok daha fazlaydı.2012 ocak ayında da 300 dolar artış vermişlerdi.Arkas zaten çok yüksek maaş ödemesi yapmayan,normal maaş veren bir şirkettir bu konularda.En önemli özelliği maaşları günü gününe yatırmasıdır.İnanılmaz kurumsal bir firmadır,sorun çıkarmaz.Tabi uzakyol bahsettiğim.

    Hangi uzakyolda 3.,4.kaptan 3500 lira para alır merak ettim.Zaten o paraya çıkıyorsa yazık ona.Gösterdiği emeğe yazık.Zaten bugün İett'de şoförler 3000 lira para alıyor. O zaman o adamlar gerçekten "kaptan".

    Denizde işsizlik konusuna gelirsek,mümkün olduğuna inanmıyorum.Önümüzdeki yıllarda değil,hiç bir zaman mümkün olmaz bu durum.He olur da bir gün gemiler aile yaşamına uygun hale gelir,tüm mürettabat ailesiyle gider.O zaman ancak.

    Çünkü sonuçta bu meslekte devir-daim var.3-4 sene çalışıp bırakan çok var denizi.6-7 seneyi gören oldukça az.Bunun üstü zaten normal olmuyor.Zaten denizde 10 senelik tecrübe üzerinizde kendinizi Bp,Chevron gibi üstdüzey şirketlerde kaptan olarak bulursunuz.

    Ayrıca gemilerin artık ciddi büyümesi var ortada.4.zabit bile yetmeyecek,5.zabit ortaya çıkacak ki böyle alan kimyasal tanker firmaları Türkiye'de dahi var.Tabi bir de haftalık dinlenme süresi arttırıldı İmo tarafından.Haftalık 70 saat 77 saate çıkarıldı.

    Ama mesele şu olacak.Üniversiteden kendini yetiştirmiş olarak çıkan kişinin çalışacağı şirket de ona göre olacak.İngilizce seviyesi çok iyi olan adam 4000 bin dolarla kimyasal tankere çıkacakken,diğeri ancak kuruyükle yetinecek.Bir dil daha öğrenenin geleceği yerler çok daha farklı olacak.
    Yani bu meslek diğer meslekler gibi değil.Adam bir süre denizde çalışıp sonra bırakıyor denizi.Açığın oluşma sebebi bu,bu açık hiç bir zaman kapanamaz.

    Karada çalışma fırsatlarına değineyim.Söylediğim gibi.Türkiye'deki şirketlerin büyük kısmı kurumsallığa geçemedi.Önümüzdeki seneler geçecekler.Kurumsal hal alanlar da yurtdışındaki firmalar seviyesinde değil.Bu yüzden mevzuatlara hakim kara elemanı arayışı da az değil.Şirketler kendi çalışanını bir süre sonra karadaki pozisyona geçiriyorlar.6-7 sene gibi bir çalışma sonrası kendinizi müdür olarak bulabiliyorsunuz.Elbette bunun için sizin sahip olduğunuz vasıflar çok önemli.Bunun dışında şehir hatları vapurları gittikçe daha da büyüyor.Kılavuz kaptan zorunluluğu çıkıyor artık.Sayılar çok artacak.Yat sektörü var.Denetmen şirketler var.Yani İstanbul'da yaşamayı düşünürseniz denizi bırakınca iş bulursunuz.Olmadı akademik işlere yönelir,üniversitelerde görev yaparsınız.İnanılmaz derecede açık var bu konuda üniversitelerde.

    Bir arkadaş makine kara için daha mı avantajlı demiş.Makine bölümü okursan gerçek mühendis olursun sonuçta ve makine mühendisinden daha fazla bilgin olur gerçek manada.Çünkü gemide makineleri söküp takacak adam sensin.Bu yüzden özellikle enerji alanında Gemi Makineleri İşletme Mühendisleri iyi iş bulabilirler.Tabi bir 3-4 senelik deniz çalışmasından sonra olabilir bu.

    Bu meslekte bana bu kadar karamsarlık tuhaf geliyor.Bugün normal mühendislik mezunları 1000 liraya anca iş bulabiliyorken üstelik. 500 dolar zabit maaşı işin tamamiyle komedisi.Böyle bir şey mümkün değil.Şunu bilin ki bu mesleği en değerli kılan şey aldığınız ücretler.O da olmasa denizde çalışacak eleman bulunamaz,o gemiler yürümez.Türkiye'de yakın bir zamanda denizcilik sendikaları da kurulacak gibi gözüküyor.O zaman maaşların durumunun,verilecek imkanların durumunun daha iyi olacağını şüpheniz olmasın.
    Bugün yabancı şirketlerde bırakın zabitleri mürettabata dahi bireysel emeklilik yapılıyor,giriş çıkış ücreti ödeniyor,sigorta,prim,bonus gibi şeyler veriliyor.Türkiye'de denizcilik hala oturmamış,kuralları oturmamış bir sektör.Bizde de bir gün herkes hakkını alır bir hale geleektir bu sektörde.

    Bahsettiğin hizmet sürelerinin düşürülmesi gibi bir konu sadece mesleğin içinde olan arkadaşlarca ve öğrenci kardeşlerimizce ortaya atılmış teoriden ibaret. Ancak sen şu anda mesleğin daha çok başında biri olarak konulara uzaksın. Şuna açıklık getireyim en son yönetmelikte değişiklik 2012 Kasım ayında yapıldı ve sadece geçiş döneminde bahsettiğim 1 Temmuz 2013 tarihine kadar hizmetinin 24 ayını tamamlayanlar (20 ay hizmet + 4 ay izin) kapsamakta. Böyle bir hesapla ancak Temmuz 2011 senesinden önce yeterlilik sahibi olanları kapsıyor. Bu bağlamda gerekli mercilerin açıklamaları var. Bildiğin gibi çok kişi karşı idi ancak madde bu şekilde (http://www.mevzuat.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=7.5.5668&sourceXmlSearch=&MevzuatIliski=0) 17/11/2012 tarihindeki değişikliklerle son halini aldı.

    Bundan sonra sadece İDARE tarafından değişiklik olursa mevzuat sitesinden hep beraber görürüz. Ancak Manila toplantıları ve uyum gereği en son halini aldığını çoğu makam dile getirdi.

    Arkas'ta çalışmış biri olarak şunu söyleyeyim, en son uzak seferde maaşlar 2800 usd 5+2 kontrat, yakın seferde (Türkiye bağlantılı) 2800 usd 4+1 şeklinde. Onun dışında 72 saat çalışıp 2-3 saat dinlenme vakitli gemileri hiçbir zaman anlatmıyorum.

    Bahsettiğim rakamlar uzakyol değildi. Türkiye'nin birçok firması akdeniz içi,karadeniz çalışmakta ve o paraları vermekteler. Merakını gidermen için piyasa araştırması yapabilmek için gemipersoneli ve facebooktaki gruplar ile denizciyiz gibi sitelerde araştırma yapman.

    Denizde işsizlik konusu şu an için yok. Ancak zabit sayısı ne kadar fazla olursa o zaman şirketler maaşları istediği gibi ayarlamakta özgür olacaklar ve bir bakıma aranılan personelden çok arayan personel olacağız. Benim bahsettiğim dışarıdan göründüğü gibi yüksek maaşlar ile başlama heveslisi genç arkadaşların bir 4-5 sene sonra umduklarını bulamayacaklarını belirtmekti.

    Daha öncede belirttim, 3. ve 4. kaptanlardan o kadar alanlar var ve şirketler rahatlıkla adam buluyorlar. Emin ol kurslardan yetişmiş,intibak ile eğitim tamamlayan birçok insan piyasada. Bunun tartışması senelerce çok yapıldı pek o konulara girmek istemiyorum.
    Gemilerde 4. zabit uygulaması başladı ancak zorunluluk değil. Birkaç firmada var ancak bizim şirketlerimiz zorunlu olmadıkça koymaktan yana değiller. Kimyasal tanker ve LPG, LNG ve bunun gibi tehlikeli yük taşıyan firmalarda daha önce hayata geçiriliyor. IMO tarafından dinlenme saatleri arttırılıyor evet haklısın. Sen zannediyor musun ki o saatlere gemilerde %100 rivayet ediliyor?
    Ben hemen cevaplayayım, aktif olarak çalışan 2. Kaptan olarak çalışma saatlerini ben belirliyorum ve genelde doldurduğum ISM formlarına kurallar dahilinde yazıyorum. Yani kalıba uydurma. Her gemide böyledir. Zaten personele ve zabitlere imkanlar dahilinde dinlenme vermeye çalışıyoruz ancak bir demirleme, yanaşma-kalkma manevrası ve bunun gibi tahmin edilemeyen şeyler oluyor ve o dinlenme çalışma formları hep doldurulmak için dolduruluyor.
    Yine şöyle bir örnek vereyim 3. Kaptan gece 00:00-04:00 vardiyasını teslim edip istirahate iniyor, o arada demirdeyiz ve saat 05:30 gibi limandan yanaşma talimatı geliyor. Gemide hareketlilik başlıyor ve uyandırılıyor. Bundan sonra Yanaşma operasyonu, liman evrak işleri derken saat sabah 08:00-09:00 oluyor. Daha sonra yine 2-3 saat istirahat etmek için kamarasına gidiyor. Yine telefon, bu sefer Liman otorite kontrolü, hem seyir planları hemde revir denetimi. Yeniden 2-3 saat böyle geçiyor. Zaten 4. Kaptan'dan liman vardiyası alma vakti gelmiştir. Yani işin özeti malesef gemide herşey okulda görülen dersler gibi ideale uygun şekilde yürümüyor.


    Devir daim olması doğru gemiyi birçok kişi bırakıyor karada ailesiyle olmak için başka işlere yöneliyorlar. Ancak sonradan tekrar gemiye çıkanların sayısı da bir hayli fazla. Benim şu anda toplam deniz tecrübem 5 yılı biraz geçti ancak dediğin gibi BP, Chevron gibi firmalara kaptan olarak gidebilen kimseyi tanımadım.Sadece Ünlü bir ingiliz firmasında üst düzey yönetici bir kaptan abimiz var. Ancak o da 1980lerde girmesinden dolayı. (Bu arada sanma ki kosterde çalışıyorum 180.000DWT gemilerde uzakyol çalıştım , 58.000-60.000dwt çalıştım, 22.500dwt general cargo çalıştım, konteyner gemilerinde iki kontrat çalıştım.) Ancak yabancı firmalarda öyle bizi kollarını açmış bekliyor durumu yok malesef. Genel olarak kaptanlarını Kuzey ülkelerinden, ingiltere ve onun sömürgelerinden almaktalar.

    Zaten önceki mesajlarımı birkaç sayfa öne giderek okuyabilirsin. Bir arkadaşımız sormuştu. Yabancı bayrak gemilerde çalışma şansım nedir diye. Bende ingiliz bayrakta staj yaptığımı ancak zabit olarak çalışamadığımı açıkladım. Nedeni de malesef önümüze koyulan engeller. Çünkü bizim gemi adamı cüzdanlarımız ile iyi ülkelerden endorsement alamıyoruz. Bunu sanırım ilk mesaja eklemiştim. Okursan ayrıntılı cevabı bulabilirsin.

    Mesajlarını okuyunca bir anda kendi üniversite öğrencilik dönemim ve hayallerim, isteklerim geldi. Ancak işe atılınca malesef çoğu şeyin böyle gitmediğini görüyorsun. Gerçi şu var, 5 sene önce mezun olmuş birine göre isteklerimi gerçekleştirebiliyorum, istediğim yere tatile gidip istediğimi alıyorum. Demekki insan fazlasını kazandıkça biraz da doyumsuzluk oluyor. Ya da gerçekten artık denizde çalışan personel kalitesinin düşmesinden dolayı kafamda bitirmeye çalışıyorum.
    Şu an için belki kafanda farklı şeyler var, ancak bu bütün yazdıklarımı ilk kontratına çıktığında yavaş yavaş anlayacaksın.

    Ama hiçbirşey için karamsarlığa kapılma, derslerine çalış en iyisi olmak için mücadele et.

    Selametle




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem

    quote:

    Orijinalden alıntı: kaptanbarbaros

    Ağustos 2012 de yönetmeliği değiştiğini biliyorum.Ama zaten bahsettiğim daha bugünlerde yapılacak olan durum.Tekrardan 24 aya dönmesi bekleniyor hizmet sürelerinin.Şirketler de böyle istiyor.Çünkü dediğim gibi zaten süvari sıkıntısı varken sektörde böyle olursa iyice sıkıntı ortaya çıkacak.O yüzden o durum tekrar 24 aya dönecektir,denizcilik forumlarında zaten 24 aya dönüşün gerçekleşeceği konuşulmaktadır.

    Genel kargo,dökme maaşları demişsiniz.Bundan 1 yıl önce Arkas'da konteynır maaşlarının Türk bayrak gemilerde 2800 4+1 olduğunu biliyorum ki kriz o dönem çok daha fazlaydı.2012 ocak ayında da 300 dolar artış vermişlerdi.Arkas zaten çok yüksek maaş ödemesi yapmayan,normal maaş veren bir şirkettir bu konularda.En önemli özelliği maaşları günü gününe yatırmasıdır.İnanılmaz kurumsal bir firmadır,sorun çıkarmaz.Tabi uzakyol bahsettiğim.

    Hangi uzakyolda 3.,4.kaptan 3500 lira para alır merak ettim.Zaten o paraya çıkıyorsa yazık ona.Gösterdiği emeğe yazık.Zaten bugün İett'de şoförler 3000 lira para alıyor. O zaman o adamlar gerçekten "kaptan".

    Denizde işsizlik konusuna gelirsek,mümkün olduğuna inanmıyorum.Önümüzdeki yıllarda değil,hiç bir zaman mümkün olmaz bu durum.He olur da bir gün gemiler aile yaşamına uygun hale gelir,tüm mürettabat ailesiyle gider.O zaman ancak.

    Çünkü sonuçta bu meslekte devir-daim var.3-4 sene çalışıp bırakan çok var denizi.6-7 seneyi gören oldukça az.Bunun üstü zaten normal olmuyor.Zaten denizde 10 senelik tecrübe üzerinizde kendinizi Bp,Chevron gibi üstdüzey şirketlerde kaptan olarak bulursunuz.

    Ayrıca gemilerin artık ciddi büyümesi var ortada.4.zabit bile yetmeyecek,5.zabit ortaya çıkacak ki böyle alan kimyasal tanker firmaları Türkiye'de dahi var.Tabi bir de haftalık dinlenme süresi arttırıldı İmo tarafından.Haftalık 70 saat 77 saate çıkarıldı.

    Ama mesele şu olacak.Üniversiteden kendini yetiştirmiş olarak çıkan kişinin çalışacağı şirket de ona göre olacak.İngilizce seviyesi çok iyi olan adam 4000 bin dolarla kimyasal tankere çıkacakken,diğeri ancak kuruyükle yetinecek.Bir dil daha öğrenenin geleceği yerler çok daha farklı olacak.
    Yani bu meslek diğer meslekler gibi değil.Adam bir süre denizde çalışıp sonra bırakıyor denizi.Açığın oluşma sebebi bu,bu açık hiç bir zaman kapanamaz.

    Karada çalışma fırsatlarına değineyim.Söylediğim gibi.Türkiye'deki şirketlerin büyük kısmı kurumsallığa geçemedi.Önümüzdeki seneler geçecekler.Kurumsal hal alanlar da yurtdışındaki firmalar seviyesinde değil.Bu yüzden mevzuatlara hakim kara elemanı arayışı da az değil.Şirketler kendi çalışanını bir süre sonra karadaki pozisyona geçiriyorlar.6-7 sene gibi bir çalışma sonrası kendinizi müdür olarak bulabiliyorsunuz.Elbette bunun için sizin sahip olduğunuz vasıflar çok önemli.Bunun dışında şehir hatları vapurları gittikçe daha da büyüyor.Kılavuz kaptan zorunluluğu çıkıyor artık.Sayılar çok artacak.Yat sektörü var.Denetmen şirketler var.Yani İstanbul'da yaşamayı düşünürseniz denizi bırakınca iş bulursunuz.Olmadı akademik işlere yönelir,üniversitelerde görev yaparsınız.İnanılmaz derecede açık var bu konuda üniversitelerde.

    Bir arkadaş makine kara için daha mı avantajlı demiş.Makine bölümü okursan gerçek mühendis olursun sonuçta ve makine mühendisinden daha fazla bilgin olur gerçek manada.Çünkü gemide makineleri söküp takacak adam sensin.Bu yüzden özellikle enerji alanında Gemi Makineleri İşletme Mühendisleri iyi iş bulabilirler.Tabi bir 3-4 senelik deniz çalışmasından sonra olabilir bu.

    Bu meslekte bana bu kadar karamsarlık tuhaf geliyor.Bugün normal mühendislik mezunları 1000 liraya anca iş bulabiliyorken üstelik. 500 dolar zabit maaşı işin tamamiyle komedisi.Böyle bir şey mümkün değil.Şunu bilin ki bu mesleği en değerli kılan şey aldığınız ücretler.O da olmasa denizde çalışacak eleman bulunamaz,o gemiler yürümez.Türkiye'de yakın bir zamanda denizcilik sendikaları da kurulacak gibi gözüküyor.O zaman maaşların durumunun,verilecek imkanların durumunun daha iyi olacağını şüpheniz olmasın.
    Bugün yabancı şirketlerde bırakın zabitleri mürettabata dahi bireysel emeklilik yapılıyor,giriş çıkış ücreti ödeniyor,sigorta,prim,bonus gibi şeyler veriliyor.Türkiye'de denizcilik hala oturmamış,kuralları oturmamış bir sektör.Bizde de bir gün herkes hakkını alır bir hale geleektir bu sektörde.

    Bahsettiğin hizmet sürelerinin düşürülmesi gibi bir konu sadece mesleğin içinde olan arkadaşlarca ve öğrenci kardeşlerimizce ortaya atılmış teoriden ibaret. Ancak sen şu anda mesleğin daha çok başında biri olarak konulara uzaksın. Şuna açıklık getireyim en son yönetmelikte değişiklik 2012 Kasım ayında yapıldı ve sadece geçiş döneminde bahsettiğim 1 Temmuz 2013 tarihine kadar hizmetinin 24 ayını tamamlayanlar (20 ay hizmet + 4 ay izin) kapsamakta. Böyle bir hesapla ancak Temmuz 2011 senesinden önce yeterlilik sahibi olanları kapsıyor. Bu bağlamda gerekli mercilerin açıklamaları var. Bildiğin gibi çok kişi karşı idi ancak madde bu şekilde (http://www.mevzuat.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=7.5.5668&sourceXmlSearch=&MevzuatIliski=0) 17/11/2012 tarihindeki değişikliklerle son halini aldı.

    Bundan sonra sadece İDARE tarafından değişiklik olursa mevzuat sitesinden hep beraber görürüz. Ancak Manila toplantıları ve uyum gereği en son halini aldığını çoğu makam dile getirdi.

    Arkas'ta çalışmış biri olarak şunu söyleyeyim, en son uzak seferde maaşlar 2800 usd 5+2 kontrat, yakın seferde (Türkiye bağlantılı) 2800 usd 4+1 şeklinde. Onun dışında 72 saat çalışıp 2-3 saat dinlenme vakitli gemileri hiçbir zaman anlatmıyorum.

    Bahsettiğim rakamlar uzakyol değildi. Türkiye'nin birçok firması akdeniz içi,karadeniz çalışmakta ve o paraları vermekteler. Merakını gidermen için piyasa araştırması yapabilmek için gemipersoneli ve facebooktaki gruplar ile denizciyiz gibi sitelerde araştırma yapman.

    Denizde işsizlik konusu şu an için yok. Ancak zabit sayısı ne kadar fazla olursa o zaman şirketler maaşları istediği gibi ayarlamakta özgür olacaklar ve bir bakıma aranılan personelden çok arayan personel olacağız. Benim bahsettiğim dışarıdan göründüğü gibi yüksek maaşlar ile başlama heveslisi genç arkadaşların bir 4-5 sene sonra umduklarını bulamayacaklarını belirtmekti.

    Daha öncede belirttim, 3. ve 4. kaptanlardan o kadar alanlar var ve şirketler rahatlıkla adam buluyorlar. Emin ol kurslardan yetişmiş,intibak ile eğitim tamamlayan birçok insan piyasada. Bunun tartışması senelerce çok yapıldı pek o konulara girmek istemiyorum.
    Gemilerde 4. zabit uygulaması başladı ancak zorunluluk değil. Birkaç firmada var ancak bizim şirketlerimiz zorunlu olmadıkça koymaktan yana değiller. Kimyasal tanker ve LPG, LNG ve bunun gibi tehlikeli yük taşıyan firmalarda daha önce hayata geçiriliyor. IMO tarafından dinlenme saatleri arttırılıyor evet haklısın. Sen zannediyor musun ki o saatlere gemilerde %100 rivayet ediliyor?
    Ben hemen cevaplayayım, aktif olarak çalışan 2. Kaptan olarak çalışma saatlerini ben belirliyorum ve genelde doldurduğum ISM formlarına kurallar dahilinde yazıyorum. Yani kalıba uydurma. Her gemide böyledir. Zaten personele ve zabitlere imkanlar dahilinde dinlenme vermeye çalışıyoruz ancak bir demirleme, yanaşma-kalkma manevrası ve bunun gibi tahmin edilemeyen şeyler oluyor ve o dinlenme çalışma formları hep doldurulmak için dolduruluyor.
    Yine şöyle bir örnek vereyim 3. Kaptan gece 00:00-04:00 vardiyasını teslim edip istirahate iniyor, o arada demirdeyiz ve saat 05:30 gibi limandan yanaşma talimatı geliyor. Gemide hareketlilik başlıyor ve uyandırılıyor. Bundan sonra Yanaşma operasyonu, liman evrak işleri derken saat sabah 08:00-09:00 oluyor. Daha sonra yine 2-3 saat istirahat etmek için kamarasına gidiyor. Yine telefon, bu sefer Liman otorite kontrolü, hem seyir planları hemde revir denetimi. Yeniden 2-3 saat böyle geçiyor. Zaten 4. Kaptan'dan liman vardiyası alma vakti gelmiştir. Yani işin özeti malesef gemide herşey okulda görülen dersler gibi ideale uygun şekilde yürümüyor.


    Devir daim olması doğru gemiyi birçok kişi bırakıyor karada ailesiyle olmak için başka işlere yöneliyorlar. Ancak sonradan tekrar gemiye çıkanların sayısı da bir hayli fazla. Benim şu anda toplam deniz tecrübem 5 yılı biraz geçti ancak dediğin gibi BP, Chevron gibi firmalara kaptan olarak gidebilen kimseyi tanımadım.Sadece Ünlü bir ingiliz firmasında üst düzey yönetici bir kaptan abimiz var. Ancak o da 1980lerde girmesinden dolayı. (Bu arada sanma ki kosterde çalışıyorum 180.000DWT gemilerde uzakyol çalıştım , 58.000-60.000dwt çalıştım, 22.500dwt general cargo çalıştım, konteyner gemilerinde iki kontrat çalıştım.) Ancak yabancı firmalarda öyle bizi kollarını açmış bekliyor durumu yok malesef. Genel olarak kaptanlarını Kuzey ülkelerinden, ingiltere ve onun sömürgelerinden almaktalar.

    Zaten önceki mesajlarımı birkaç sayfa öne giderek okuyabilirsin. Bir arkadaşımız sormuştu. Yabancı bayrak gemilerde çalışma şansım nedir diye. Bende ingiliz bayrakta staj yaptığımı ancak zabit olarak çalışamadığımı açıkladım. Nedeni de malesef önümüze koyulan engeller. Çünkü bizim gemi adamı cüzdanlarımız ile iyi ülkelerden endorsement alamıyoruz. Bunu sanırım ilk mesaja eklemiştim. Okursan ayrıntılı cevabı bulabilirsin.

    Mesajlarını okuyunca bir anda kendi üniversite öğrencilik dönemim ve hayallerim, isteklerim geldi. Ancak işe atılınca malesef çoğu şeyin böyle gitmediğini görüyorsun. Gerçi şu var, 5 sene önce mezun olmuş birine göre isteklerimi gerçekleştirebiliyorum, istediğim yere tatile gidip istediğimi alıyorum. Demekki insan fazlasını kazandıkça biraz da doyumsuzluk oluyor. Ya da gerçekten artık denizde çalışan personel kalitesinin düşmesinden dolayı kafamda bitirmeye çalışıyorum.
    Şu an için belki kafanda farklı şeyler var, ancak bu bütün yazdıklarımı ilk kontratına çıktığında yavaş yavaş anlayacaksın.

    Ama hiçbirşey için karamsarlığa kapılma, derslerine çalış en iyisi olmak için mücadele et.

    Selametle

    Elbetteki yazdıklarınız doğru şeyler.Sonuçta ben daha öğrenciyim siz ise 2.kaptansınız,saygı duyuyorum yazdıklarınıza.Benim amacım sadece arkadaşlara bir öğrenci gözüyle bilgi vermekti.
    Ama etrafımda mesleğin içinde olan oldukça kişi var.Yabancı bir firmadan çok iyi maaşla iş teklifi alan ama İngilizce yeterliliği nedeniyle gidemeyen var.Genel Denizcilik'de kimyasal tankerde çalışıp oldukça yüksek ücret alan var.Bunun dışında Arkas'da çalışanlar var.Yazdıklarım belirli kaynaklara dayanan bilgiler.
    Elbette kimse kollarını açmış bizi bekliyor olmayacak.Ama benim düşüncem şu,bizim insanımız her zaman "bu benim için yeterli" deyip orada bırakıyor.Bunun üstüne bir dil daha koyayım,çalışabileceğim daha iyi şirketleri araştırayım gibi bir durum söz konusu değil.Daha halen "how are you" yu bilmeyen kaptan var sektör içinde.

    Farkı yaratmak bence insanın kendi elinde.Düzene ayak uydurur giderseniz,düzende ezilirsiniz.Benim düşüncem bu.Aslında sizinle zıt bir düşüncemiz yok.Eminim gemide de şirketler yine kendi çıkarlarını hep üstte tutuyorlardır.Hiç şüphem yok.Zaten bugün komşumuz Yunanistan'ın denizcilikte dünya devi olmuşken bizim kaldığımız konum ortada.Bunun nedeni de çalışanlara saygı duyulmaması bence.Nereye kadar gidecek bu,göreceğiz.

    Bp,Chevron konusunda da şunu söyleyeyim.Beşiktaş şirketi okulumuza geldiğinde,şirket yöneticisi 10 yıl tecrübenin üstündeki kaptanlarının bazılarının bu şirketlere geçiş yaptığını söylemişti.Zaten kendilerinin bu şirketlerin de yüklerini taşıdığını ve denetlemeye bu şirketlerin geldiğini söylemişti.

    Sağolun tavsiyeleriniz için.

    Selametle.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaptanbarbaros

    Elbetteki yazdıklarınız doğru şeyler.Sonuçta ben daha öğrenciyim siz ise 2.kaptansınız,saygı duyuyorum yazdıklarınıza.Benim amacım sadece arkadaşlara bir öğrenci gözüyle bilgi vermekti.
    Ama etrafımda mesleğin içinde olan oldukça kişi var.Yabancı bir firmadan çok iyi maaşla iş teklifi alan ama İngilizce yeterliliği nedeniyle gidemeyen var.Genel Denizcilik'de kimyasal tankerde çalışıp oldukça yüksek ücret alan var.Bunun dışında Arkas'da çalışanlar var.Yazdıklarım belirli kaynaklara dayanan bilgiler.
    Elbette kimse kollarını açmış bizi bekliyor olmayacak.Ama benim düşüncem şu,bizim insanımız her zaman "bu benim için yeterli" deyip orada bırakıyor.Bunun üstüne bir dil daha koyayım,çalışabileceğim daha iyi şirketleri araştırayım gibi bir durum söz konusu değil.Daha halen "how are you" yu bilmeyen kaptan var sektör içinde.

    Farkı yaratmak bence insanın kendi elinde.Düzene ayak uydurur giderseniz,düzende ezilirsiniz.Benim düşüncem bu.Aslında sizinle zıt bir düşüncemiz yok.Eminim gemide de şirketler yine kendi çıkarlarını hep üstte tutuyorlardır.Hiç şüphem yok.Zaten bugün komşumuz Yunanistan'ın denizcilikte dünya devi olmuşken bizim kaldığımız konum ortada.Bunun nedeni de çalışanlara saygı duyulmaması bence.Nereye kadar gidecek bu,göreceğiz.

    Bp,Chevron konusunda da şunu söyleyeyim.Beşiktaş şirketi okulumuza geldiğinde,şirket yöneticisi 10 yıl tecrübenin üstündeki kaptanlarının bazılarının bu şirketlere geçiş yaptığını söylemişti.Zaten kendilerinin bu şirketlerin de yüklerini taşıdığını ve denetlemeye bu şirketlerin geldiğini söylemişti.

    Sağolun tavsiyeleriniz için.

    Selametle.



    İngilizce konusunda haklısın , ancak fakülteli mezunlar bu sorunu şu an için ortadan kaldırmaya başladılar. Türk denizcisi bilinçlenmeye başladı. Bunun en büyük kanıtı Türk bayrağının şu anda beyaz listede olmasıdır. Ancak işte yine meslekte yetişmeler,kurslular ve eskiler malesef çağ gerisinde. Onlarda zamanla değişecekler ve yerlerine daha iyileri gelecek.

    İlk mesajda tankerlerlerden bahsettim. Kendi görüşümü de yazdım. Yazdıklarından anladığım kadarı ile sende bir kimyasal tanker sevdası gördüm sanki ve o alana doğru ilerlemektesin gibi. Ben hiç tanker tecrübesi yaşamadım ancak gerek Kaptanlarım gerekse okuldaki abilerimden öğrendiklerim, gördüklerim pek iç açıcı değildi. Bu yüzden sağlığımı kötü yönde etkileyebilecek, iş kazası ölümcül olacak gemilerden uzak durdum. Tabiiki maaş olarak iyiler ancak sağlık gidince hiçbir para onu karşılamaya yetmez.

    Bp,Shell,Exxon gibi şirketlerin yükleri Türk firmaları tarafından taşınıyor. Bu şirketlere geçiş yapan Kaptanlardan kastın muhtemelen o şirketlerin charteringi altındaki şirketlerin gemilerin kaptanı olmalarıdır. Yabancı firmalarda çalışan var. Ancak yönetim kademesi olarak pek Türk yok. Güverte, makine enspektörü olanlar da var. Tabi epey bilgi birikimi ve eski YDO mezunu olmak şart gibi.

    Karada iş bulmak malesef o kadar kolay değil, yaklaşık 1 senedir bende karaya geçmeyi planlıyorum. Ancak şöyle sorunlar ortaya çıkıyor
    1- Şirketlerden haliyle gemideki maaşının en azından yarısı kadar istiyorsun ve yüksek bulunuyor
    2- Denizcilik ile ilgili çok çok az alım yapılıyor. Ya eş dost olması lazım (torpil) yada başka işler
    3- Bir işe başvurduğunda genel olarak mülakatlarda sorulan soru şudur, maddi olarak sıkıntı çekersen ne yaparsın bunun cevabı hepimiz için aynıdır. Gemiye dönerim. İşte bu yüzden bizi riskli görüyorlar, uzun vadede çalışmayacak adam pek istemiyorlar. Yani yine bir kriz olsa ve maaş ödemeleri güçleşse nasılsa gemiye kaçarım diyen adam istemiyorlar.
    4- Açılan bir pozisyona aynı standartlarda birçok aday başvuruyor. Ne kadar iyi olsan da işi bilsende, dil konusunda süperde olsan genelde az maaş talep eden adaya yöneliyorlar.
    5- Yine okul konusu açılıyor. Aynı sınıf yada okul mezunları genelde birbirleri ile çalışmak istiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem

    quote:

    Orijinalden alıntı: kaptanbarbaros

    Elbetteki yazdıklarınız doğru şeyler.Sonuçta ben daha öğrenciyim siz ise 2.kaptansınız,saygı duyuyorum yazdıklarınıza.Benim amacım sadece arkadaşlara bir öğrenci gözüyle bilgi vermekti.
    Ama etrafımda mesleğin içinde olan oldukça kişi var.Yabancı bir firmadan çok iyi maaşla iş teklifi alan ama İngilizce yeterliliği nedeniyle gidemeyen var.Genel Denizcilik'de kimyasal tankerde çalışıp oldukça yüksek ücret alan var.Bunun dışında Arkas'da çalışanlar var.Yazdıklarım belirli kaynaklara dayanan bilgiler.
    Elbette kimse kollarını açmış bizi bekliyor olmayacak.Ama benim düşüncem şu,bizim insanımız her zaman "bu benim için yeterli" deyip orada bırakıyor.Bunun üstüne bir dil daha koyayım,çalışabileceğim daha iyi şirketleri araştırayım gibi bir durum söz konusu değil.Daha halen "how are you" yu bilmeyen kaptan var sektör içinde.

    Farkı yaratmak bence insanın kendi elinde.Düzene ayak uydurur giderseniz,düzende ezilirsiniz.Benim düşüncem bu.Aslında sizinle zıt bir düşüncemiz yok.Eminim gemide de şirketler yine kendi çıkarlarını hep üstte tutuyorlardır.Hiç şüphem yok.Zaten bugün komşumuz Yunanistan'ın denizcilikte dünya devi olmuşken bizim kaldığımız konum ortada.Bunun nedeni de çalışanlara saygı duyulmaması bence.Nereye kadar gidecek bu,göreceğiz.

    Bp,Chevron konusunda da şunu söyleyeyim.Beşiktaş şirketi okulumuza geldiğinde,şirket yöneticisi 10 yıl tecrübenin üstündeki kaptanlarının bazılarının bu şirketlere geçiş yaptığını söylemişti.Zaten kendilerinin bu şirketlerin de yüklerini taşıdığını ve denetlemeye bu şirketlerin geldiğini söylemişti.

    Sağolun tavsiyeleriniz için.

    Selametle.



    İngilizce konusunda haklısın , ancak fakülteli mezunlar bu sorunu şu an için ortadan kaldırmaya başladılar. Türk denizcisi bilinçlenmeye başladı. Bunun en büyük kanıtı Türk bayrağının şu anda beyaz listede olmasıdır. Ancak işte yine meslekte yetişmeler,kurslular ve eskiler malesef çağ gerisinde. Onlarda zamanla değişecekler ve yerlerine daha iyileri gelecek.

    İlk mesajda tankerlerlerden bahsettim. Kendi görüşümü de yazdım. Yazdıklarından anladığım kadarı ile sende bir kimyasal tanker sevdası gördüm sanki ve o alana doğru ilerlemektesin gibi. Ben hiç tanker tecrübesi yaşamadım ancak gerek Kaptanlarım gerekse okuldaki abilerimden öğrendiklerim, gördüklerim pek iç açıcı değildi. Bu yüzden sağlığımı kötü yönde etkileyebilecek, iş kazası ölümcül olacak gemilerden uzak durdum. Tabiiki maaş olarak iyiler ancak sağlık gidince hiçbir para onu karşılamaya yetmez.

    Bp,Shell,Exxon gibi şirketlerin yükleri Türk firmaları tarafından taşınıyor. Bu şirketlere geçiş yapan Kaptanlardan kastın muhtemelen o şirketlerin charteringi altındaki şirketlerin gemilerin kaptanı olmalarıdır. Yabancı firmalarda çalışan var. Ancak yönetim kademesi olarak pek Türk yok. Güverte, makine enspektörü olanlar da var. Tabi epey bilgi birikimi ve eski YDO mezunu olmak şart gibi.

    Karada iş bulmak malesef o kadar kolay değil, yaklaşık 1 senedir bende karaya geçmeyi planlıyorum. Ancak şöyle sorunlar ortaya çıkıyor
    1- Şirketlerden haliyle gemideki maaşının en azından yarısı kadar istiyorsun ve yüksek bulunuyor
    2- Denizcilik ile ilgili çok çok az alım yapılıyor. Ya eş dost olması lazım (torpil) yada başka işler
    3- Bir işe başvurduğunda genel olarak mülakatlarda sorulan soru şudur, maddi olarak sıkıntı çekersen ne yaparsın bunun cevabı hepimiz için aynıdır. Gemiye dönerim. İşte bu yüzden bizi riskli görüyorlar, uzun vadede çalışmayacak adam pek istemiyorlar. Yani yine bir kriz olsa ve maaş ödemeleri güçleşse nasılsa gemiye kaçarım diyen adam istemiyorlar.
    4- Açılan bir pozisyona aynı standartlarda birçok aday başvuruyor. Ne kadar iyi olsan da işi bilsende, dil konusunda süperde olsan genelde az maaş talep eden adaya yöneliyorlar.
    5- Yine okul konusu açılıyor. Aynı sınıf yada okul mezunları genelde birbirleri ile çalışmak istiyor.



    Yazdıklarınıza harfiyen katılıyorum.Böyle büyük bir eğitimin kurslarla verilmiş olması ve hala da devam ediliyor olması bana çok tuhaf geliyor.2 yılda oturabilecek bir eğitim olduğunu düşünmüyorum bu işin.

    Karada iş konusuna da kesinlikle katılıyorum.Türkiye'de zaten her yerde torpil dönüyor ve işveren daha az maaş talep edene bakıyor ne enteresandır,ona daha çok şey verene değil.

    Bir de okulculuk var tabi.Siz de biliyorsunuzdur ki bu konuda bir yanda İtü Dyo var(Df oldu) bir yanda da Tüdev,şu andaki Piri Reis Üniversitesi. Şirketlerde bu iki okulun kapışma içinde olduğunu biliyorum.Bana her zaman mantıksız gelmiştir bu da.Öss'nin belirlediği tek şey,üniversiteniz olur.İleride çalışma arkadaşlarınız olmamalı bence belirlediği.

    Hayırlısı olsun sizin için de.İstediğiniz gibi bir iş bulursunuz umarım.Kaçıncı seneniz bitti denizde merak ettim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaptanbarbaros

    Yazdıklarınıza harfiyen katılıyorum.Böyle büyük bir eğitimin kurslarla verilmiş olması ve hala da devam ediliyor olması bana çok tuhaf geliyor.2 yılda oturabilecek bir eğitim olduğunu düşünmüyorum bu işin.

    Karada iş konusuna da kesinlikle katılıyorum.Türkiye'de zaten her yerde torpil dönüyor ve işveren daha az maaş talep edene bakıyor ne enteresandır,ona daha çok şey verene değil.

    Bir de okulculuk var tabi.Siz de biliyorsunuzdur ki bu konuda bir yanda İtü Dyo var(Df oldu) bir yanda da Tüdev,şu andaki Piri Reis Üniversitesi. Şirketlerde bu iki okulun kapışma içinde olduğunu biliyorum.Bana her zaman mantıksız gelmiştir bu da.Öss'nin belirlediği tek şey,üniversiteniz olur.İleride çalışma arkadaşlarınız olmamalı bence belirlediği.

    Hayırlısı olsun sizin için de.İstediğiniz gibi bir iş bulursunuz umarım.Kaçıncı seneniz bitti denizde merak ettim.

    Denizde 6. seneye girdim :) 2007'de mezun oldum . Tabi staj periodu hariç.




  • Yararli bir tartisma olmus bende suan dil konusunda kendimi gelistirmeye calisiyorum, suan icin ingilizceyi orta seviyede biliyorum ayrica rusca ve ispanyolca dusunuyorum. ruscaya biraz yatkinligim var internetten 80 derste rusca kitabini aldim iyi birde sozluk alip bos zamanlarimda bakacagim:) siz neler onerirsiniz bu konuda denizcilikte ingilizcenin yaninda hangi diller bizi birkac adim öne atar?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: animaniax

    Yararli bir tartisma olmus bende suan dil konusunda kendimi gelistirmeye calisiyorum, suan icin ingilizceyi orta seviyede biliyorum ayrica rusca ve ispanyolca dusunuyorum. ruscaya biraz yatkinligim var internetten 80 derste rusca kitabini aldim iyi birde sozluk alip bos zamanlarimda bakacagim:) siz neler onerirsiniz bu konuda denizcilikte ingilizcenin yaninda hangi diller bizi birkac adim öne atar?

    Rusça ve İspanyolca iyidir. İkisini de başlangıç seviyesinde biliyorum. Daha doğrusu konuşmadan kaptıklarım ile

    Rusça özellikle Karadeniz kıyısındaki tüm ülkelerde ve Baltık ülkelerinde (Estonya,Letonya, Litvanya)

    İspanyolca ise Güney, Orta Amerika, İspanya ve Portekiz'de işe yarar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Soruldumu bilmiyorum 12.sayfaya kadar okuyabildim.
    Benim puanlarim su anda itu duim e yetiyor.Fakat itunun egitiminin berbat olduguyla ilgili yorumlar okudum.Gercekten oyle mi.Oyleyse hangi okula gitmem daha iyi olur.Bir de bu meslekte de tip gibi bir suru ise yaramaz adam var.Alinan alinabilir.Onlarin dedigine gore hic is filan yokmus.Bilgisi olanlara soruyorum iyi bir okulda okumus ve kendini iyi egitmis birisi guzel isler bulabilir mi.Mantiken bulabilir ama yine de duymak istiyorum.Lutfen geride yazdim demeyin.1 satir bile olsa cevabi lutfen tekrar yazin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alilisan32

    Soruldumu bilmiyorum 12.sayfaya kadar okuyabildim.
    Benim puanlarim su anda itu duim e yetiyor.Fakat itunun egitiminin berbat olduguyla ilgili yorumlar okudum.Gercekten oyle mi.Oyleyse hangi okula gitmem daha iyi olur.Bir de bu meslekte de tip gibi bir suru ise yaramaz adam var.Alinan alinabilir.Onlarin dedigine gore hic is filan yokmus.Bilgisi olanlara soruyorum iyi bir okulda okumus ve kendini iyi egitmis birisi guzel isler bulabilir mi.Mantiken bulabilir ama yine de duymak istiyorum.Lutfen geride yazdim demeyin.1 satir bile olsa cevabi lutfen tekrar yazin.

    İTÜ Denizcilik Fakültesi ülkemizin güzide eğitim kurumlarındandır. Eğitimi belli standartlardadır. Kötü olacağını zannetmiyorum. Ancak okulda devreciliği saçma hale getiren büyük öğrenciler tarafından baskı yapıldığından yakınmaktaydı bir zabitim.

    İş bulabilme konusunda , işsizlik şu an için yok ve ileride de kendini geliştirmiş nitelikli elemanlar için olmayacak. Sadece eskiye göre maaşlarda düşüş söz konusu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem


    quote:

    Orijinalden alıntı: alilisan32

    Soruldumu bilmiyorum 12.sayfaya kadar okuyabildim.
    Benim puanlarim su anda itu duim e yetiyor.Fakat itunun egitiminin berbat olduguyla ilgili yorumlar okudum.Gercekten oyle mi.Oyleyse hangi okula gitmem daha iyi olur.Bir de bu meslekte de tip gibi bir suru ise yaramaz adam var.Alinan alinabilir.Onlarin dedigine gore hic is filan yokmus.Bilgisi olanlara soruyorum iyi bir okulda okumus ve kendini iyi egitmis birisi guzel isler bulabilir mi.Mantiken bulabilir ama yine de duymak istiyorum.Lutfen geride yazdim demeyin.1 satir bile olsa cevabi lutfen tekrar yazin.

    İTÜ Denizcilik Fakültesi ülkemizin güzide eğitim kurumlarındandır. Eğitimi belli standartlardadır. Kötü olacağını zannetmiyorum. Ancak okulda devreciliği saçma hale getiren büyük öğrenciler tarafından baskı yapıldığından yakınmaktaydı bir zabitim.

    İş bulabilme konusunda , işsizlik şu an için yok ve ileride de kendini geliştirmiş nitelikli elemanlar için olmayacak. Sadece eskiye göre maaşlarda düşüş söz konusu

    Yani gonul rahatligiyla gideyim mi itu ye.Bir de cruise gemisinde calisan turk arkadas taniyor musunuz?Turk ehliyetiyle zor demissiniz ama imkansiz da degildir heralde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Cruise gemisinde çalışan Türkler var garson,aşçı,fotoğrafçı vs.

    Zabitan yada kaptan olarak çalışan Türk ehliyeti ile yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem

    Cruise gemisinde çalışan Türkler var garson,aşçı,fotoğrafçı vs.

    Zabitan yada kaptan olarak çalışan Türk ehliyeti ile yok.

    2 senelik MYO mezunu uzakyol vardiya mühendisi bir tanıdığım Norwegian Cruise Lines'a başvurdu ve 2 ay sonra gel başla dendi. Kendisi de olaya şaşırdığını ama sonra şirkette çalışan zabitlerin Ukraynalı, Rus, Polonyalı falan olduğunu öğrendi.

    İşe alınma kriteri olarak MSN'den İngilizce görüşme yapmışlar sadece.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fthzgr

    quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem

    Cruise gemisinde çalışan Türkler var garson,aşçı,fotoğrafçı vs.

    Zabitan yada kaptan olarak çalışan Türk ehliyeti ile yok.

    2 senelik MYO mezunu uzakyol vardiya mühendisi bir tanıdığım Norwegian Cruise Lines'a başvurdu ve 2 ay sonra gel başla dendi. Kendisi de olaya şaşırdığını ama sonra şirkette çalışan zabitlerin Ukraynalı, Rus, Polonyalı falan olduğunu öğrendi.

    İşe alınma kriteri olarak MSN'den İngilizce görüşme yapmışlar sadece.

    Makine Zabiti alıyorlar sanırım ancak Güverte Zabiti yok diye biliyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alilisan32


    quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem


    quote:

    Orijinalden alıntı: alilisan32

    Soruldumu bilmiyorum 12.sayfaya kadar okuyabildim.
    Benim puanlarim su anda itu duim e yetiyor.Fakat itunun egitiminin berbat olduguyla ilgili yorumlar okudum.Gercekten oyle mi.Oyleyse hangi okula gitmem daha iyi olur.Bir de bu meslekte de tip gibi bir suru ise yaramaz adam var.Alinan alinabilir.Onlarin dedigine gore hic is filan yokmus.Bilgisi olanlara soruyorum iyi bir okulda okumus ve kendini iyi egitmis birisi guzel isler bulabilir mi.Mantiken bulabilir ama yine de duymak istiyorum.Lutfen geride yazdim demeyin.1 satir bile olsa cevabi lutfen tekrar yazin.

    İTÜ Denizcilik Fakültesi ülkemizin güzide eğitim kurumlarındandır. Eğitimi belli standartlardadır. Kötü olacağını zannetmiyorum. Ancak okulda devreciliği saçma hale getiren büyük öğrenciler tarafından baskı yapıldığından yakınmaktaydı bir zabitim.

    İş bulabilme konusunda , işsizlik şu an için yok ve ileride de kendini geliştirmiş nitelikli elemanlar için olmayacak. Sadece eskiye göre maaşlarda düşüş söz konusu

    Yani gonul rahatligiyla gideyim mi itu ye.Bir de cruise gemisinde calisan turk arkadas taniyor musunuz?Turk ehliyetiyle zor demissiniz ama imkansiz da degildir heralde.

    Yunanistan-italya arasında çalışan yolcu gemisinde çalışan Tüdev mezunu bir tanıdık var.Bugün Piri Reis Üniversitesi oldu Tüdev.

    Cruise gemilerinde çalışan zabit Türkler var,ama sayıları az.Cruise gemilerinde çalışmak kolay değil.Tek İngilizce kurtarmıyor.Ayrıca çok ciddi deniz tecrübesi arıyorlar.Genelde kimyasal tankerde görev almış zabitler için alım yapıyorlar.

    İtü Df üniversite bazında kağıt üstünde en iyi durumda şu anda.Ama ydo isminin değişmesi,dekan Osman Kamil Sağ'ın Piri Reis Üniversitesi'ne rektör olması sarstı onları.Ayrıca okulda ciddi manada hiyerarşi var.Üst sınıflar alt sınıflara istediği gibi davranabiliyor.Dersin bitse,üst sınıflar izin vermezse gidemiyorsun,yanlarında telefonla konuşamıyorsun,sigara kullanıyorsan içemiyorsun.Tuvalete giderken bile izin alman gerekiyor.Hani Deniz Harp bile yanında normal kalıyor bu konuda onların.

    Ayrıca İtü'nün İngilizce eğitimi sıkıntılı.İyi eğitim veremiyorlar bu konuda.Oldukça yetersiz kalıyorlar. Bunun dışında genelde üst düzey şirketlerin yönetim katlarında ya Deniz Harp mezunları ya da İtü Ydo mezunları oluyor.Bizim sektörde okulculuk çok olduğu için İtü mezunu yine İtü mezununu aldırıyor böyle bir noktada.

    Yani İtü'nün avantajları olduğu gibi dezavantajları da var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaptanbarbaros

    quote:

    Orijinalden alıntı: alilisan32


    quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem


    quote:

    Orijinalden alıntı: alilisan32

    Soruldumu bilmiyorum 12.sayfaya kadar okuyabildim.
    Benim puanlarim su anda itu duim e yetiyor.Fakat itunun egitiminin berbat olduguyla ilgili yorumlar okudum.Gercekten oyle mi.Oyleyse hangi okula gitmem daha iyi olur.Bir de bu meslekte de tip gibi bir suru ise yaramaz adam var.Alinan alinabilir.Onlarin dedigine gore hic is filan yokmus.Bilgisi olanlara soruyorum iyi bir okulda okumus ve kendini iyi egitmis birisi guzel isler bulabilir mi.Mantiken bulabilir ama yine de duymak istiyorum.Lutfen geride yazdim demeyin.1 satir bile olsa cevabi lutfen tekrar yazin.

    İTÜ Denizcilik Fakültesi ülkemizin güzide eğitim kurumlarındandır. Eğitimi belli standartlardadır. Kötü olacağını zannetmiyorum. Ancak okulda devreciliği saçma hale getiren büyük öğrenciler tarafından baskı yapıldığından yakınmaktaydı bir zabitim.

    İş bulabilme konusunda , işsizlik şu an için yok ve ileride de kendini geliştirmiş nitelikli elemanlar için olmayacak. Sadece eskiye göre maaşlarda düşüş söz konusu

    Yani gonul rahatligiyla gideyim mi itu ye.Bir de cruise gemisinde calisan turk arkadas taniyor musunuz?Turk ehliyetiyle zor demissiniz ama imkansiz da degildir heralde.

    Yunanistan-italya arasında çalışan yolcu gemisinde çalışan Tüdev mezunu bir tanıdık var.Bugün Piri Reis Üniversitesi oldu Tüdev.

    Cruise gemilerinde çalışan zabit Türkler var,ama sayıları az.Cruise gemilerinde çalışmak kolay değil.Tek İngilizce kurtarmıyor.Ayrıca çok ciddi deniz tecrübesi arıyorlar.Genelde kimyasal tankerde görev almış zabitler için alım yapıyorlar.

    İtü Df üniversite bazında kağıt üstünde en iyi durumda şu anda.Ama ydo isminin değişmesi,dekan Osman Kamil Sağ'ın Piri Reis Üniversitesi'ne rektör olması sarstı onları.Ayrıca okulda ciddi manada hiyerarşi var.Üst sınıflar alt sınıflara istediği gibi davranabiliyor.Dersin bitse,üst sınıflar izin vermezse gidemiyorsun,yanlarında telefonla konuşamıyorsun,sigara kullanıyorsan içemiyorsun.Tuvalete giderken bile izin alman gerekiyor.Hani Deniz Harp bile yanında normal kalıyor bu konuda onların.

    Ayrıca İtü'nün İngilizce eğitimi sıkıntılı.İyi eğitim veremiyorlar bu konuda.Oldukça yetersiz kalıyorlar. Bunun dışında genelde üst düzey şirketlerin yönetim katlarında ya Deniz Harp mezunları ya da İtü Ydo mezunları oluyor.Bizim sektörde okulculuk çok olduğu için İtü mezunu yine İtü mezununu aldırıyor böyle bir noktada.

    Yani İtü'nün avantajları olduğu gibi dezavantajları da var.

    Alıntıları Göster
    ITÜ candır...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaptanbarbaros

    quote:

    Orijinalden alıntı: alilisan32


    quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem


    quote:

    Orijinalden alıntı: alilisan32

    Soruldumu bilmiyorum 12.sayfaya kadar okuyabildim.
    Benim puanlarim su anda itu duim e yetiyor.Fakat itunun egitiminin berbat olduguyla ilgili yorumlar okudum.Gercekten oyle mi.Oyleyse hangi okula gitmem daha iyi olur.Bir de bu meslekte de tip gibi bir suru ise yaramaz adam var.Alinan alinabilir.Onlarin dedigine gore hic is filan yokmus.Bilgisi olanlara soruyorum iyi bir okulda okumus ve kendini iyi egitmis birisi guzel isler bulabilir mi.Mantiken bulabilir ama yine de duymak istiyorum.Lutfen geride yazdim demeyin.1 satir bile olsa cevabi lutfen tekrar yazin.

    İTÜ Denizcilik Fakültesi ülkemizin güzide eğitim kurumlarındandır. Eğitimi belli standartlardadır. Kötü olacağını zannetmiyorum. Ancak okulda devreciliği saçma hale getiren büyük öğrenciler tarafından baskı yapıldığından yakınmaktaydı bir zabitim.

    İş bulabilme konusunda , işsizlik şu an için yok ve ileride de kendini geliştirmiş nitelikli elemanlar için olmayacak. Sadece eskiye göre maaşlarda düşüş söz konusu

    Yani gonul rahatligiyla gideyim mi itu ye.Bir de cruise gemisinde calisan turk arkadas taniyor musunuz?Turk ehliyetiyle zor demissiniz ama imkansiz da degildir heralde.

    Yunanistan-italya arasında çalışan yolcu gemisinde çalışan Tüdev mezunu bir tanıdık var.Bugün Piri Reis Üniversitesi oldu Tüdev.

    Cruise gemilerinde çalışan zabit Türkler var,ama sayıları az.Cruise gemilerinde çalışmak kolay değil.Tek İngilizce kurtarmıyor.Ayrıca çok ciddi deniz tecrübesi arıyorlar.Genelde kimyasal tankerde görev almış zabitler için alım yapıyorlar.

    İtü Df üniversite bazında kağıt üstünde en iyi durumda şu anda.Ama ydo isminin değişmesi,dekan Osman Kamil Sağ'ın Piri Reis Üniversitesi'ne rektör olması sarstı onları.Ayrıca okulda ciddi manada hiyerarşi var.Üst sınıflar alt sınıflara istediği gibi davranabiliyor.Dersin bitse,üst sınıflar izin vermezse gidemiyorsun,yanlarında telefonla konuşamıyorsun,sigara kullanıyorsan içemiyorsun.Tuvalete giderken bile izin alman gerekiyor.Hani Deniz Harp bile yanında normal kalıyor bu konuda onların.

    Ayrıca İtü'nün İngilizce eğitimi sıkıntılı.İyi eğitim veremiyorlar bu konuda.Oldukça yetersiz kalıyorlar. Bunun dışında genelde üst düzey şirketlerin yönetim katlarında ya Deniz Harp mezunları ya da İtü Ydo mezunları oluyor.Bizim sektörde okulculuk çok olduğu için İtü mezunu yine İtü mezununu aldırıyor böyle bir noktada.

    Yani İtü'nün avantajları olduğu gibi dezavantajları da var.

    Yani sence ingilizce konusu biraz sikintili ama onu hallederim zatdn.Peki derslerde verilen egitim diger okullara gore nasil acaba bilgin var mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bi sorum daha olacakti.Geminin batmasi icin cok buyuk hata yapman gerekiyor diyorlar ama dalgalar nedeniyle geminin alabora olmasi diye bisey varmis.Acaba boyle bi durum icin nasil bir onlem aliyorsunuz.Tasa topraga carpan adamlar nasil carpmayi beceriyor bir de.Hep teknik bilgi sordum ama merak eden vardir benim gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alilisan32

    Bi sorum daha olacakti.Geminin batmasi icin cok buyuk hata yapman gerekiyor diyorlar ama dalgalar nedeniyle geminin alabora olmasi diye bisey varmis.Acaba boyle bi durum icin nasil bir onlem aliyorsunuz.Tasa topraga carpan adamlar nasil carpmayi beceriyor bir de.Hep teknik bilgi sordum ama merak eden vardir benim gibi.

    Geminin batması ve kaza yaşanması iki nedenden olur. Birinci ve en büyük yüzdesi insan hatasından ikincisi ise gemi yapısal hatalarından kaynaklanan nedenlerden meydana gelmektedir.

    Bahsettiğin alabora olayı da yine doğal veya insan hatalarından dolayı olmaktadır.
    Doğasal etkenlerin yani fırtına ve deniz durumunun hesaba katılmadan sefer planı yapılması buna neden olabilir. Ancak beklenmeyen ve tahmin edilmeyen nedenlerde olabilir. Mesela gemi normal seyir halindeyken fırtınada gemi bünyesine artan hidrostatik basıncın gemi sacını yırtması veya gemi bünyesine, yük kompartmanlarına su girmesi ile olur.Bunun dışında geminin yaşı da etkilidir.

    İkinci insandan kaynaklanan neden ise , geminin yükleme esnasında yükün dağılımının yanlış hesabı, balast durumunun yanlış değerlendirilememesi, yük limitlerine uyulmaması, kayar yüklerin iyi sabitlenmemesi gibi


    Senin tabirinle Taşa toprağa çarpma olayı "Karaya Oturma" adlandırılır. Bunda yine dış etkenler ve insan etkenleri rol alır.
    Hesabi yanlışlık, deniz dibinde yaşanan ancak haritaya yansıtılmayan değişiklikler, dikkatsizlik ve seyir alametlerini yanlış yorumlama gibi nedenlerden olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem


    quote:

    Orijinalden alıntı: alilisan32

    Bi sorum daha olacakti.Geminin batmasi icin cok buyuk hata yapman gerekiyor diyorlar ama dalgalar nedeniyle geminin alabora olmasi diye bisey varmis.Acaba boyle bi durum icin nasil bir onlem aliyorsunuz.Tasa topraga carpan adamlar nasil carpmayi beceriyor bir de.Hep teknik bilgi sordum ama merak eden vardir benim gibi.

    Geminin batması ve kaza yaşanması iki nedenden olur. Birinci ve en büyük yüzdesi insan hatasından ikincisi ise gemi yapısal hatalarından kaynaklanan nedenlerden meydana gelmektedir.

    Bahsettiğin alabora olayı da yine doğal veya insan hatalarından dolayı olmaktadır.
    Doğasal etkenlerin yani fırtına ve deniz durumunun hesaba katılmadan sefer planı yapılması buna neden olabilir. Ancak beklenmeyen ve tahmin edilmeyen nedenlerde olabilir. Mesela gemi normal seyir halindeyken fırtınada gemi bünyesine artan hidrostatik basıncın gemi sacını yırtması veya gemi bünyesine, yük kompartmanlarına su girmesi ile olur.Bunun dışında geminin yaşı da etkilidir.

    İkinci insandan kaynaklanan neden ise , geminin yükleme esnasında yükün dağılımının yanlış hesabı, balast durumunun yanlış değerlendirilememesi, yük limitlerine uyulmaması, kayar yüklerin iyi sabitlenmemesi gibi


    Senin tabirinle Taşa toprağa çarpma olayı "Karaya Oturma" adlandırılır. Bunda yine dış etkenler ve insan etkenleri rol alır.
    Hesabi yanlışlık, deniz dibinde yaşanan ancak haritaya yansıtılmayan değişiklikler, dikkatsizlik ve seyir alametlerini yanlış yorumlama gibi nedenlerden olabilir.


    Vallaha icim o kadar rahatladi ki.Allah senden razi olsun.Senin gibi yardimci olan abilerimiz olmasa halimiz yaman olur.Ben 1 aydir internette soru soracak birilerini ariyorum.Sen iki gunde tum sorularimi yanitladin.
    Neyse konuya geri doneyim.Yani herkes isini duzgun yaparsa ve allah kismet ederse gemiye bise olmazmis.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.