Bildirim
DEVİR SAATİ NEDİR Bİ TAM AÇIKLARMISINIZ
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
Motorun rolantisini ölçer motorun arkasındaki volant dişlisinin dakikada kaç devir döndüğünü gösterir.o sayıların 1,2,3,4,5,6,7,8,9 diye yazdığına bakma kısaltılmış ve yazılmıştır aslında 1000,2000,3000...... diyerek devam eder. -
quote:
Orjinalden alıntı: fifilmis
hız göstergesinin yanındaki 8-9 a kadar olan gösterge ne ölçüyor deviri ölçüyo ama neyin devri?hep merak ettim bu soruyo o saat ne işe yarıyo olmasa ne olur ? şimdiden tşk
O saat krank milinin dakikadaki dönme sayısını gösterir. Aynı saatin alt kısmında *1000 yada 000 vardır. Bu ibrenin gösterdiği rakamsal değeri 1000 ile çarpacağını ifade eder. -
krank miline bağlı olan volanın etrafında dişler vardır. volanda bir dişlidir zaten. yalnız bu dişlerden 2 tanesinin arası biraz açıktır. bir sensör bu açık alanın ne kadar sıklıkta önünden geçtiğine bakarak motor deviri ölçer. -
krank tan veya volandan olcmuyor en azindan arac cok eski degilse
elektronik olarak olcuyor
bunun da en iyi ornegi kayisi kaciaran bir araca sert gaz verin ve kacirma anin da devirin ayni kaldigini goreceksiniz ama motor devirlidr
yani volandan veya kranktan olcmuyor muhtemelen alternatorden olcuyor alernatorun urettigi (tam olarak hatirlamiyorum ama alternatorler saanirim devirle frekanslari degisirdi ) ferkansa gore olcuyor olabilir -
quote:
Orjinalden alıntı: polotje
krank tan veya volandan olcmuyor en azindan arac cok eski degilse
elektronik olarak olcuyor
bunun da en iyi ornegi kayisi kaciaran bir araca sert gaz verin ve kacirma anin da devirin ayni kaldigini goreceksiniz ama motor devirlidr
yani volandan veya kranktan olcmuyor muhtemelen alternatorden olcuyor alernatorun urettigi (tam olarak hatirlamiyorum ama alternatorler saanirim devirle frekanslari degisirdi ) ferkansa gore olcuyor olabilir
Ne yazık ki yanlış... Hemen hemen tüm modern araçlarda, yukarıda bahsedildiği gibi, krank kasnağında veya volan üzerinde olan çoğunlukla Hall-Effect tipi bir sensör yardımıyla devir ölçümü yapılır... -
krank dönme sayısı motor için göstergede gösterilen olacağı için elektronik de olsa mekanik de olsa aynen arkadaşların bahsettiği şekilde ölçülür elektronik olanlar proximity sensor denilen alıcı tarafından yapılmaktadır.Krankın kaç tur attığını bilmek çok önemlidir çünkü buna göre ateşleme yapılmaktadır.tabii ki gösterge ile ateşlemenin direk bağlantısı yoktur ancak distributör dışında bu sayıyı da güvenli oalbileceğiniz başka mekanik parça yoktur.Dolayısıyla krank dönüş sayısı en güvenilir yöntem olduğu için halen bu şekilde devamö etmektedir.İleride elektrikli araçlar yağınlaşırsa başka yöntemler de görebileceğiz -
Krank sensörü dahil olmak üzere tüm sensörler ECU ya bağlı. Devir saatine bilgi ECU dan geliyor.
Sadece hararet için 2 adet sensör var. birisi ECU yu bilgilendiriyor. diğeri hararet göstergesine direk bağlı. 2 si de aynı sondanın içinde soketinde 3 tel var biri + ceryan biri ECU ya biri hararet göstergesindegelen dolaşıp gelen + uc ve hararet sensörü drenci üzerinden şaseye akıyor. Ne kadar çok akarasa ceryan ibre o kadar kalkıyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1999 Siena 16 16V -- 16 Ocak 2008; 7:30:07 >
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X