Şimdi Ara

Devirdaim pompası değişim aralığı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
29.897
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 2KS

    Opel corsa D hocam 2007 model. 123 binde aldim suan 160 binde. Alirken aldigim kisi bakimlari hep servisde yaptirdigini soyledi. Ama 4 bin km kaldi bakima . O zaman degistirecegim . Acaba cok ugrastiriyormu? Motor falan inmiyordur insallah

    yok canım ne motor inmesi. avuç kadar bir parça. triger kayışı çeviriyor çarkını
  • 2KS kullanıcısına yanıt
    Bende diyorum resim tanıdık geliyor,
    Corsa D Bingoo

    Benim corsa D 2011 model, 2014 yılında aldım aracı. Aldığımda benimkinde de kaçak vardı. Devir-daim pompasını değiştirdim, bu sefer termostat gövdesinen kaçırdığını gördüm. Onuda değiştirdim. Şu an eksiltme yapmıyor. Yarı çizgiye kadar yeniden içme suyu koyun ve akabinde belirli aralıklarla kontrol edin. Hala eksiltme varsa önce devir-daim pompasında ıslaklık olup olmadığını, yoksa borularda çatlak olup olmadığını, o da yoksa termostat gövdesini kontrol edin.
  • maniavolkan kullanıcısına yanıt
    😁😁 opelden şaşmam hocam 😀 pazar günü ekleme yaptim . Pazar gununden bugune kdar 300 km yol yaptim eksiltme yok. Ama şöyle bi durum var hocam bu hafta klimayi hic kullanmadım . Klimayi acincami ekslitme yapıyor acaba diye merak ediyorum. Paspasin orayi kontrol ederim hep islaklik yok. Birde termostat ve devirdaim değisimi zahmetli mi . Ustalik cok alınıyor mu. Misal bnm aracin fan actigini hic duymadım. Bir kere duydum oda gecen sene yokusu geri geri cikinca acmisti. Bu yaz sıcagin altinda ankaradan ardahana gittim . Hic fan acmadi

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 2KS

    😁😁 opelden şaşmam hocam 😀 pazar günü ekleme yaptim . Pazar gununden bugune kdar 300 km yol yaptim eksiltme yok. Ama şöyle bi durum var hocam bu hafta klimayi hic kullanmadım . Klimayi acincami ekslitme yapıyor acaba diye merak ediyorum. Paspasin orayi kontrol ederim hep islaklik yok. Birde termostat ve devirdaim değisimi zahmetli mi . Ustalik cok alınıyor mu. Misal bnm aracin fan actigini hic duymadım. Bir kere duydum oda gecen sene yokusu geri geri cikinca acmisti. Bu yaz sıcagin altinda ankaradan ardahana gittim . Hic fan acmadi

    Aslında olay şu,
    Soğutma suyunu komple boşalttıktan sonra yenisi konduğunda kapalı tesisatın içindeki hava boşluklarının çok iyi çıkarılması gerekiyor. Kimi ustalar bunun için özel tasarlanmış bir makine kullanırken kimileri ise motoru maksimum sıcaklığına çıkartıp ısınan hava boşluklarının kendiliğinden boruların içinden su kabına doğru yukarı çıkmasını bekliyor. Bu işlemde aşırı hava çıkışı olursa su kabı içinde fokurdama ile taşma olabilir. Yukarıya çıkan hava kabarcıkları ya da kapın içinden taşan sıvı, su seviyesini ufak bir miktar aşağıya indiriyor. Bu yüzden değişim sonrası su seviyesini sürekli kontrol edilmesi ve azalma varsa içme suyu ilavesi gerekiyor.

    Ankara'dan Ardahan'a gidip hiç fan açmaması mümkün değil. Eğer sorun yok ise yol ve lastik sesinden bence siz duymamışsınızdır. Ben devir-daim pombasını değiştirip yeni sıvı eklendikten sonra kapalı sistemde kalan hava kabarcıklarını çıkartmak için 10 dk yüksek devirle gaz verdiğimde bile araç fan açmıştı. Gerçekten hiç açmıyorsa canınızı sıkan sorunlara yol açabilir diye düşünüyorum.

    Ekleme: Devirdaim pompasını 170 küsür liraya almıştım sanırım, net hatırlamıyorum. Ancak değişimi oldukça zahmetli. Bir parçayı takmak için 10 tane parça sökülüyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maniavolkan -- 20 Şubat 2016; 17:16:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coskunserce

    quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Devridaim pompası periyodik olarak değişecek diye bir şey yok. Benim araba 32 yaşında, 320 bin km.de, pompası orjinal.

    Seviye konusunda acele etmeyin. Her benzin alırken kontrol edin sadece. Üç beş santim yükselip alçalması normaldir. Genleşme kabıın görevi o zaten. Eğer "min." çizginin altına sık sık düşüyorsa o zaman araştırırsınız.

    Tam kapalı sistemler sıvı eksiltmezler. Basınçlı kapak genleşme kabındadır. Yarı kapalı sistemlerde besınçlı kapak radyatördedir, bu sstemlerde senede ~250 ml kadar eksiltmesi (~%5) normal sayılır. 12 litrelik sistemdir, 500ml eksiltebilir senede.

    Antifirizi %60'dan fazla kullanmayın. İçinde, kireci önleyen fosfatın fazlası polimerleri bozar. Hortumlar neyse de, pompa milindeki conta başa bela olur. Kaçağını da görmek zordur.

    Kardeş senin araç ne marka bilmiyorum ama milleti yanlış yönlendirmeyelim devirdaim pompası bozulabilen bir parçadır. Benim 2001 model megane'de 155.000'de bozuldu ve araca hararet yaptırdı mesela. Sağlıklı olan 2 triger değişiminde bir pompanında değişmesi. Eğer aracı 2. el aldıysanız ve ne zaman değiştiğini bilmiyorsanız triger değişiminde pompanında değişmesini isteyin. Ustalar siz söylemezseniz değişmezler. Pahalı bir parça da değil ama bozulursa aracınız hararet yapar ve yolda kalırsınız. Sonu kapak conta değişime kadar varabilir.

    Neden yanlış yönlendirmiş oluyoruz?

    Rutin değişen bir parçaysa servis kılavuzunda yazar. Benim arabamda triger kayışı yok. Parça da orjinal, 1984'de fabrilkada takılan parça.

    Bizimkiler genellikle antifriz kullanmayı bilmezler, ondan bozuluyor. Bazı motorlarda zayıf bir parçaysa açılmışken değiştirilmesi bence de yerindedir, ama bütün motorlarda böyle yapılması gerekir diye bir şey yok. Ona bakarsak bütün parçalar bozulabilen parça. Bu mantıkla sökülen parçayı bir daha takmayalım. Bazı arabalarda pahalı parçadır. Her motorun zayıf yanı farklı, ezbere her şey değişecekse forumda sormanın manası nedir, zaten sanayideki her "usta"nın yaptığı o.

    Demiyorum ki değiştirmeyin. Her motorda öyle değil diyorum.




  • maniavolkan kullanıcısına yanıt
    Hocam suan inip otg cihaziyla baktim ilk calistirma 32 derece cikti biraz daha gaza yullendim yavas yavas artti 50dereceye geldi stop ettim . Tabiki arabayla isten saat 2 de geldim.yani 4 saattir soğuyor

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    Devridaim pompası periyodik olarak değişecek diye bir şey yok. Benim araba 32 yaşında, 320 bin km.de, pompası orjinal.
    Yukarıdaki cümlenizi düzelttim. Sanırım sizde yanlış olduğunu farketmiş ve 2. yorumunuzda doğruya daha yakın fikirler öne sürmüşsünüz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coskunserce

    Devridaim pompası periyodik olarak değişecek diye bir şey yok. Benim araba 32 yaşında, 320 bin km.de, pompası orjinal.
    Yukarıdaki cümlenizi düzelttim. Sanırım sizde yanlış olduğunu farketmiş ve 2. yorumunuzda doğruya daha yakın fikirler öne sürmüşsünüz.

    Ben de değiştireceğim, ikinci triger değişimi gelsin, söz :)

    Doğru diye bir şey varsa mutlaka sizin bulunduğunuz yerdir. Biz ne kadar istesek de oraya yaklaşamayız.
  • Arkadaslar merhaba. Aracimda hararet gostergesi yok. Bende otg cihazi ile ölçüm yaptim. 45 dakikada 37 km yol gittim. Ortalama hizim 100 km . Ankarada hava sabah -1 idi. Ölçüm sonuclari genelde 86 derecr idi hic 90 olmadi. Birde klimayi acinca derece 4-5 derece düşüyordu. aracim hic fan acmadi. Sizce normalmidir bu ?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.